Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: V západní Evropě nejvíc narostl prodej Dacii, Škoda je pátá

Na západoevropském trhu si za posledních deset let nejvíce z prodávaných automobilových značek polepšila Dacia. Její prodej vzrostl o 305.000 vozů, tedy o 444 procent, na 373.628 aut.
Zpět na článek
Avatar - 3_diamanty
25. 5. 2018 17:33
stale je to o tom istom
skoda kia hyundai a dacia rastu a ... ano.. a par znamych znaciek klasisky zase opat klesa... nic nove... dookola ten isty rebricek znaciek .. tie iste mena ... nahoda? uz hadam ani nie...

duster je celkovo super tah aky sa dacii uz za dalsich 100 rokov nepodari... :yes:
Rozbalit vlákno
8
25. 5. 2018 19:27
Re: stale je to o tom istom
Ono je to nejen vidět ve statistikách, ale i na silnicích. Je hodně velký rozdíl ve vozovém parku někde okolo Prahy a na venkově. U nás na jihu je nových Dacií i korejců opravdu hodně a naopak docela rychle mizí staré olítané herky typu Passat B5 nebo Superb I.
Avatar - WinDiesel
25. 5. 2018 19:34
Re: stale je to o tom istom
Za Duster se nestydí nikde, v Praze je jich jako máku.
Avatar - WinDiesel
25. 5. 2018 19:34
Re: stale je to o tom istom
Mýlíš se a to hodně často, asi jako Chocholušek :-)
Pár let před Dusterem měl megaúspěch Kaškaj. Za pár let tady bude nějaký další megaúspěch, to se u prodeje aut prostě stává.
Avatar - Bubáq
25. 5. 2018 23:22
Re: stale je to o tom istom
Těžko dělat prognózy na léta dopředu, kdo bude dále růst a kdo se potichu vytratí z čela žebříčků. Auta samotná a jejich kupci se mění tak rychle, jako nikdy dříve.
Pokud se ale zamyslím na možnými scénáři příštích 5 let, kdy lze očekávat nástup další ekonomické krize, rozhodně o úspěchu snad jedině věrnost zákazníků značce (zákazníků firemních i soukromých). auto ještě pořád není mobilní telefon, je to mnohem větší hodnota, a rozum i emoce hrají při nákupu pořád velkou roli. A rozumem v tomto případě nemám na mysli jen samotnou cenu.
Nabízí Dacia kromě velmi dobré ceny (o poměru hodnota/cena si dovolím u této značky pochybovat; ale zlepšují se, to ano), ještě něco jiného, co by podpořilo zákazníkovu věrnost? To bych docela rád věděl, neboť to nevím, protože nejsem zákazníkem této značky. Třeba mi někdo otevře oči.
26. 5. 2018 00:29
Re: stale je to o tom istom
Krize Dacii jedině pomůže (určitě se shodneme, že dříve nebo později přijít musí), protože v každé krizi roste počet sociálně slabých a to jsou jejich potenciální zákazníci.
Jestli něco může Dacii ohrozit, tak je to nástup čínských značek, protože Číman nebude konkurovat Mercedesu, ale prostě zbouchá totéž co Dacia s ještě nižšími náklady a tedy i cenou. A samozřejmě nejméně věrní jsou zákazníci low-costu, ten kdo jde po cenovce bez mrknutí oka změní dodavatele, když mu jiný nabídne ještě nižší cenu, tak jako změní jednu vietnamskou tržnici za druhou když se rozkřikne, že tam mají trička o pětku levnější.
Avatar - Emel
28. 5. 2018 11:43
Re: stale je to o tom istom
Například design - podívej se na Duster, to je reálně moc pěkné auto... ale i ostatní auta jsou minimálně ok.

Nebo nějaké porozumění tomu, že soukromý kupec nečeká v autě miliony asistentů, ale vyžaduje jednoduchý funkční produkt. Překvapivě i některé technologie za dostupné ceny - navi nemusí stát 50, kamery kolem auta 20 apod.

S tím se pojí i image. Kupec Dacie tím vlastně říká "nevyhazuju peníze za blbosti". BTW, tuhle image razí i Škodovka svým Simply clever.

Na druhou stranu, myslím, že někde trošku chybují s motory. Sandero pouze s 0.9TCe, to byl podle mě přešlap.
Avatar - Plautus
26. 5. 2018 07:38
Re: stale je to o tom istom
Jasne píše, že Dacii sa taký úspech za ďalších 100 rokov nepodarí. Nepíše za všetky automobilky. Stačí pozornejšie čítať.
Za mňa má ale Duster úplne hrozné sedačky. Asi najhoršie do čoho som sa kedy v živote posadil a to som sa do Dustera posadil tento rok prvýkrát v živote na autosalóne z čistej zvedavosti, keď sa všade píše o úspechu “takmer bez výhrad” (samozrejme vnímam to odjakživa s ohľadom na cenu). O zadných sedačkách a priestore pre nohy cestujúcich a celkovej polohe pri sedení nehovoriac, vzhľadom na natiahnutie auta to hodnotím ako prúser, ktorý rodina s malými deťmi môže prekusnúť. Ale že sedačky vodiča a spolujazdca sú úplné mäkké a nepohodlné šunty, tak to hodnotím ako väčší problém. Nechcel by som v nich denne absolvovať ani 5 km do práce, nieto nejaké rodinné výlety. A prekvapuje ma, že aj napriek cene, je také množstvo zákazníkov ochotné tolerovať takýto prešľap. Sedel som asi v jednej z najdrahších verzií, kde cenovka atakuje 20tis. eur, ale pre mňa čistá katastrofa. Samozrejme, že som nečakal posed na úrovni prémie, ale to auto, keď by už neexistoval žiadny iný dôvod, tak tie sedačky to u mňa úplne zabíjajú. Lada Vesta Cross SW bola, na počudovanie, v tomto ohľade k pasažierom na tom oveľa lepšie. A naživo v peknej farbe to Veste celkom seklo. Ak by som lovil v tejto kategórii, tak beriem Vestu a ešte ušetrím. :-) Nie je to však “moderné” SUV, iba v Rusku zbúchaný oplastovaný kombík :*)
Avatar - praděda7
26. 5. 2018 23:40
Re: stale je to o tom istom
Skvělý marketingový tah. Stará osvědčená technika, líbivé kastle a levná rumunská pracovní síla. Bingo! Úspěch je na světě!