Diskuse

Vadné silentbloky: Jak je poznat? A co hrozí, když zanedbáme údržbu?

23.1.2018

Jede si vaše auto na nerovnostech kam chce a současně vyluzuje jeho podvozek klepavé zvuky? Pak zřejmě nadešel čas na výměnu silentbloků jeho zavěšení kol. Jak poznat, že je silentblok na zavěšení kol vadný?

 

  • 10 Reagovat !

    foto eLzyx

    eLzyx 23.01.  09:24

    PUR

    zrovna to řeším. Na autě jsem měl vadné silentbloky, které se ale jízdně nijak neprojevovali, nicméně kvůli STK jsem je musel vyměnit. Dal jsem tam Lemfördery a auto je najednou jak na žvýkačce. Po ujetí 2000km, doufajíc, že si to sedne, jsem zajel do servisu a výsledek je takový, že jsou v háji.
    Takže tam asi nacpu powerflexy, protože na tomhle je to o rozbití úst.
    • 10 Reagovat !

      foto Ondris

      Ondris 23.01.  10:09

      « Re: PUR

      Jedna věc je dát to na uchycení motoru a převodovky, druhá na nápravu.
      Dvě auta jsem zpowerflexoval a jízdní vlastnosti se podstatně změnily - ale s tím asi počítáš :-)
      Zároveň ostatní komponenty konstruované s přihlédnutím k původně zamýšlené kinematice nápravy dostávají kvůli vyšší tuhosti PU celkem kapky, na obou autech jsem takhle odepsal zadní tlumiče a stabík.
    • 20 Reagovat !

      foto rokyta-p

      rokyta.p 23.01.  11:14

      « Re: PUR

      Ok vše +- beru, ale jak to tou montážní pákou (šroubovák stačí) poznáme? Dokud to není zcela komplet hin, STK nepozná nic. Ani vadné ložisko nebo najít vůli kde je. STK má nacvičené nejběžnější závady na nejběžnějších autech. To je vše. Nemluvím ani o absenci kulaté koncovky na diagnostiku.
      • 00 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 23.01.  13:01

        « Re: Re: PUR

        Souhlas, to co vyřadí technická většinou už hrká nějak takhle: [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto Pallermo

        Pallermo 24.01.  07:39

        « Re: Re: PUR

        >:D pobavilo me to, nejčastěji vyhazuji lidi prave za spatne silentbloky a pak se jich zeptam, jak jim to jezdi při brzdeni, do zatáček atd... protože to plave, na dorazech to boucha atd....nejlepší jsou auta typu fabia, thalia, dacia, passat, octavia....200 000km nalitano, vse nove (cepy, stabil. atd...) jen na silentbloky se v servisu vykašlou, protože kolikrat je s tim srani, tedy pokud nemeni celej prstenec a ne jen gumu :), tak na to kaslou....priklad muj znamej 2x superb, 2x si to nechal jen tak zkontrolovat u nas, rikam mu, ti to plave při brzdeni a do zatáček vid? no presne, jojo se podivej jak to lita, když seslapne clovek brzdu a zahýbe se trasadlama, tak to krasně vidí .) v servisu říkali, že jsou v naprostém pořádku :-) většinou na to právě kašlou, nebo mají mladé kluky, kteří to nepoznají :-) osobní zkušenost, jen tak sem vzal známému auto a věděl co se má udělat, že prej ho asi šulí, no šulili :-) takže hlavní věc-bouchaní, plavání za jízdy a hlavně do zatáček a při brždění plus další věci, ale to bych tu byl dle metodiky MD až do večera :-)
        • 00 Reagovat !

          foto jam2015

          jam2015 24.01.  07:52

          « Re: Re: Re: PUR

          Vieš, to je tak. Hocijaký šupák si dnes otvorí autoservis, lebo on predsa nebude na niekoho drieť. Skúsenosti nemajú žiadne a púšťajú sa sebavedome do opráv všetkého. No, a potom to tak aj dopadne. ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto Redmex

      Redmex 24.01.  09:43

      « Re: PUR

      Netusim co to je za znacku co spominas, ale ak umreli do 2000km, tak je s nimi nieco zle.

      Powerflexy su fajn, ale zmena nemusi byt pozitivna, zmeni sa ti spravanie auta, zacne sa prenasat hluk od naprav a ak su originalne silentbloky pokrocilejsej tak to ani nemusi byt zlepsenie. A ako pise Odan, zacnu ti odchadzat ine diely v dosledku vybracii a prenosu razov.

      Zrovna u velkych pohodlnych aut ako Volva by som tuhe plne silentbloky nevidel ako vyhru. Radsej originalny nahradny diel :-)
      • 00 Reagovat !

        foto eLzyx

        eLzyx 24.01.  14:53

        « Re: Re: PUR

        Lemförder je prvovýrobce. Ale mám pocit, že jsem byl oyebán falzifikátem, kterých se v ČR prodává spousta. Nikdo si nikdy na tyhle silentbloky nestěžoval. Přemýšlím, že je teda vezmu ještě jednou, ale z jiného zdroje. A tyhle pošlu do Lemförderu/ZF ať se vyjádří.
        Jinak co se týče pohodlného Volvo ... já to mám továrně snížené, tužší stabilizátory, PUR silentbloky na motoru a převodovce, nový lehčí a průtočnější nerez výfuk, trochu poladěný SW. Před výměnou silentbloků v ramenou to jezdilo jak motokára (resp. jak jen to jde s FWD)
        • 00 Reagovat !

          foto Redmex

          Redmex 25.01.  09:02

          « Re: Re: Re: PUR

          Takze mas nejaky z R modelov? :-)

          Kazdopadne jasne v takom pripade ta nejaka strata tuhosti trapit nemusi ak ju vobec bude citit.
  • 50 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 23.01.  09:51

    Opravdu jen tlumič ?

    Slušelo by se asi napsat, že tlumení vibrací není jediným úkolem silentbloků. Například nápravové silentbloky slouží především k pohyblivému uložení závěsů kol, tj. nahrazují klouby.
    • 30 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 23.01.  11:50

      « Re: Opravdu jen tlumič ?

      Ale to bychom od pana Dusila už chtěli moc >:D >:D >:D
      • 00 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 23.01.  13:17

        « Re: Re: Opravdu jen tlumič ?

        Ale tak shrnul bych to, že tento článek patří ještě mezi ty lepší. ;-)
        • 10 Reagovat !

          foto Floyd

          Floyd 24.01.  00:41

          « Re: Re: Re: Opravdu jen tlumič ?

          Pravda, už jsme od TD četli i daleko horší věci.
    • 10 Reagovat !

      foto Redmex

      Redmex 24.01.  09:39

      « Re: Opravdu jen tlumič ?

      Ako pises, tiez zachytavaju razy (torzne kmity) a na napravach maju casto aj vplyv na kynematiku naprav - asymetricke silentbloky, vacsinou na zadnej naprave.
  • 10 Reagovat !

    foto Srotik

    Srotik 23.01.  23:23

    Rádoby odborný článek?

    Na mě jako člověka lehce znalého problematiky kmitání(neříkám že jsem expert :D), respektive vibrací a hluku, a zároveň pohybujícího se ve výrobě podvozkových dílů tento článek působí, jako by autor chtěl vyznít chytře, tím že si přečetl něco málo o této problematice, ale tak úplně to nepochopil a někde to opsal. Frekvence a vlnová délka? Není to náhodou to samé? (vlnová délka je vzdálenost mezi začátkem a koncem 1 periody a tím pádem přímo úměrná frekvenci....) Kmitání se popisuje frekvencí amplitudou a střední hodnotou. A takhle by se dalo pokračovat.....

    Jinak pro zajímavost Hydrobushingy (hydrolágry převzatě z němčiny) se používají celkem běžně na spodním ramenu. Z těch co se u nás vyrábí/vyráběli zmíním třeba Ford Focus, Porsche Panamera, 911, různá Audi atd.
    • 20 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 24.01.  08:18

      « Re: Rádoby odborný článek?

      Tak frekvence a vlnová délka nejsou to samé, protože do hry vstupuje ještě rychlost šíření zvuku nebo obecněji vibrací v daném materiálu. Jiná rychlost je v oceli nebo hliníku, jiná ve vzduchu, jiná v pryži, jiná v plastech. A pochopitelně i při shodné frekvenci bude v těchto materiálech odlišná délka vlny.

      Na druhé straně silně pochybuju že by znalosti p.Dusila sahaly až tak daleko. Ze všech jeho článků mám úplně stejný pocit jako ty a myslím že to není jen pocit. Třeba já kdybych psal nesmysly jako on tak bych se hluboce zastyděl a šel raději kopat kanály. Ale to je samozřejmě otázka míry sebereflexe jeho i celé redakce. Třeba jen "nejsou lidi" :-)
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 24.01.  11:13

        « Re: Re: Rádoby odborný článek?

        Plus je ta úměra nepřímá. Prostředí bývá dané. Stačí vědět, s čím mám tu čest. Nemusí však být homogenní.
      • 00 Reagovat !

        foto Srotik

        Srotik 24.01.  11:56

        « Re: Re: Rádoby odborný článek?

        Tak pokud se budeme bavit o zvuku, pak ano. I když si myslím, že pro tuto aplikaci jsou důležité spíše mechanické vibrace a uvažoval bych vibrace v grafu Amplituda-čas.
        Pro elastodeformační prvek jako je silentblok čekal veličiny jako tuhost (N/m) nebo tlumení (N*s*m^-1), případně poměrný útlum a ne pevnost v tahu (Kde mimochodem většině lidí více řekne MPa než N/mm^2), ale to je na dlouhé povídání a musel bych otevřít skripta z Konstrukce motorových vozidel a to se mě tak nějak nechce >:D I když zkoušku jsem z toho skládal minulý týden >:D
        • 10 Reagovat !

          foto kalousek

          kalousek 24.01.  16:35

          « Re: Re: Re: Rádoby odborný článek?

          Jo ty jmenované parametry jsem taky v článku postrádal, protože pevnost v tahu taky u silentbloku vzhledem ke konstrukci považuji za podružný údaj a ty důležité tam nejsou. A rezignoval jsem nakonec i na ty megapascaly, už jsem nechtěl p.Dusila víc dusit :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Floyd

            Floyd 28.02.  20:11

            « Re: Re: Re: Re: Rádoby odborný článek?

            >:D >:D >:D :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Překvapení na premiéře: Vojta Dyk slavil triumf bez Vilhelmové! Proč zase chyběla?

Překvapení na premiéře: Vojta Dyk slavil triumf bez…

Tleskalo mu celé karlínské divadlo, svůj triumf si Vojta Dyk (33) ale vychutnal jen napůl. V hledišti mu drželi…

Příspěvek na bydlení: Kdo na něj má nárok? Jak ho získat? Radily odbornice na Horké lince Blesku

Příspěvek na bydlení: Kdo na něj má nárok? Jak ho…

Více peněz potřebným, ale také přísnější pravidla! Tak začátkem letošního roku stát nově nastavil pravidla pro…

 

iSport.cz

Šumulikoski hledá trenéra pro Slovácko: Zkouším také Habance

Šumulikoski hledá trenéra pro Slovácko: Zkouším také Habance

Hledá pro Slovácko trenéra na delší dobu. Taky se snaží narovnat zaseklou komunikaci mezi hráči a realizačním…

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius. Přišlo mi nefér, co řekl

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius.…

Dukla vs. Opava jako jeden ze šlágrů kola FORTUNA:LIGY? Před sezonou by to znělo jako nepovedený vtip, v neděli…

 

Reflex.cz

Jak chutná veverka aneb Co se v současnosti vaří na televizní obrazovce

Jak chutná veverka aneb Co se v současnosti vaří na…

Pořady o vaření už nejsou takovou sázkou na jistotu. Samotný fakt, že se před kamerou bude vařit, není zárukou…

Devět z deseti vozů nemusí projít STK. Nová pravidla jsou příliš přísná

Devět z deseti vozů nemusí projít STK. Nová pravidla…

Nová metodika, kterou ministerstvo dopravy od října zavedlo pro stanice technické kontroly, vyvolala u mechaniků…