Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VC Austrálie –druhá kvalifikace, Huleš sedmý!

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)
Druhá kvalifikace byla poněkud narušena počasím, když v úvodu kvalifikace třídy 125 pršelo, ale silný vítr déšť brzy rozehnal a tak i malorážky dojížděly na suchu.

Druhá kvalifikace byla poněkud narušena počasím, když v úvodu kvalifikace třídy 125 pršelo, ale silný vítr déšť brzy rozehnal a tak i malorážky dojížděly na suchu.

Do předposlední VC roku odstartuje ve 125 z nejlepší pozice Manuel Poggiali (Gilera, který zajel čas 1:38,632 a nedokázal zlepšit svůj loňský rekord. Na druhé místo se po včerejším nezdaru vyhoupl Arnaud Vincent (Aprilia) a ukázal Poggialimu, že to s titulem myslí vážně. Vincent zaostal o 0,257 sekundy. Třetí čas zajel Alex de Angelis a připsal si tak letos další výbornou kvalifikaci. Včerejší vítěz Steve Jenkner (Aprilia) nedokázal zlepšit svůj čas a tak se propadl na čtvrté místo. Druhou řadu vede de Angelisův kolega Lucio Cecchinello (Aprilia) a stejný stroj sedlají i ostatní ve druhé řadě – Pablo Nieto, Simone Sanna a Stefano Bianco. Dani Pedrosa (Honda) zajel až 10. čas.

250 nám přinesly ještě větší radost než včera, neboť Jarda Huleš (Yamaha) dokázal své startovní postavení ještě vylepšit a odstartuje z fantastické sedmé příčky!! Po včerejším drobnějším zaváhání se dnes na pole position prosadil Fonsi Nieto (Aprilia) a časem 1:33,904 si toto startovní místo zajistil letos již po deváté! Za Nietem odstartuje Marco Melandri (Aprilia), který právě s Nietem svádí tuhý boj o titul. Na třetí místo poskočil Sebastian Porto (Yamaha) a včerejšího vítěze Toni Eliase (Aprilia) odsunul na čtvrté místo. Druhá řada odstartuje pod vedením Randy de Punieta (Aprilia), vedle kterého se postaví Franco Battaini (Aprilia). Battaini spolu s Eliasem nedokázal zlepšit svůj páteční čas. Ze sedmé příčky odstartuje Huleš a druhou řadu doplní Alex Debon (Aprilia). Nejlepší Honda je až 9. a je to Roberto Rolfo. Kuba Smrž (Honda) odstartuje jako 22., když i přes lepší čas o jednu příčku propadl.

Třída MotoGP zažila malou revoluci, protože se do první řady letos poprvé nedostal ani jeden čtyřtakt a kupodivu tam není ani Loris Capirossi (Honda NSR500), od kterého by to každý čekal. Podruhé v kariéře na dvoudobém půllitru odstartuje z pole position v Austrálii Jeremy McWilliams (Proton KR)!!! Tento výkon se zdá být neuvěřitelný, ale vezmeme-li v úvahu výkony tříválcového Protonu na tratích, které jsou jeho koncepci mnohem vzdálenější, tak to velké překvapení není. Okruh Phillip Island vyžaduje vysokou rychlost v zatáčkách a to je právě ta vlastnost, kterou má Proton nejlépe propracovanou. McWilliams nejen že zajel nejrychleji, ale také časem 1:31,919 vytvořil nový rekord, když o sedm setin vylepšil loňský Biaggiho čas. Druhé místo zůstalo domácímu Garry McCoyovi (Yamaha YZR500), který ale zaostal za McWillem o plných 0,406 sekundy. Fantastický úspěch Protonu potvrdil třetím místem Nobu Aoki (Proton KR) a nadvládu pneu Bridgestone zase Jurgen vd Goorbergh (Honda NSR500) čtvrtým místem. Tyto pneumatiky totiž obouvá také tým Proton, zatímco McCoyova Yamaha jezdí na Dunlopech. Již mnoho let se nestalo, aby Michelin neměl ani jeden stroj ve první řadě, naopak Bridgestone tam má všechny tři!

Nejlepší čtyřtakty jsou až ve druhé řadě a vede je Alex Barros, následován Tohru Ukawou a Valentinem Rossim (všichni Honda RC211V). Druhou řadu uzavírá Max Biaggi (Yamaha YZR-M1). Až z 9. pozice odstartuje Capirossi a Daijiro Kato (Honda RC211V) je 10. Ze čtyřtaktů příjemně překvapil Regis Laconi (Aprilia RS3) na 11. místě se stejným časem jako Kato, naopak ostatní čtyřdobé Yamahy vyhořely. Shinya Nakano 16., Olivier Jacque 17. a Carlos Checa 20.!!! čas, což je absolutní propadák. Norick Abe (Yamaha YZR-M1) do druhé kvalifikace ani nenastoupil, protože měl v ranním tréninku pád a až zítra ráno se rozhodne, jestli bude moci na start. Také Suzuki se nedařilo – Kenny Roberts až 12. a Sete Gibernau 15. Potěšil 19. Andrew Pitt (Kawasaki ZX-RR), který dokázal porazit i Checu a co je hlavní, na vedoucího ztrácí pouze 1,923 sekundy.

Opět však platí, že umístění jednotlivých jezdců možná není odpovídající, ale rozdíly v časech jsou opět minimální, o čemž hovoří odstup 19. Pitta.

___

Vše o motorkách - www.moto.cz

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)