Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VC Malajsie 2015: Rossi poslal Marqueze k zemi

Aleš Dragoun
Diskuze (62)
Sedmnáctým závodem letošní sezóny GP silničních motorek byla Velká cena Malajsie. Na okruhu v Sepangu zvítězil v MotoGP Dani Pedrosa, v Moto2 Johann Zarco a v Moto3 Miguel Oliveira.

Více než boj o titul v MotoGP vyvolala kontroverze kolize mezi Rossim a Marquezem, která s ním ovšem souvisela. Valentino se potřeboval dostat za Lorenza a stále ještě úřadujícího šampiona poslal k zemi. Tohle už nebyl závodní incident, ale nesportovní chování. Danny Kent ještě nemá titul v Moto3 jistý, fantastický Miguel Oliveira vyhrál popáté v sezóně, v posledních pěti GP neskončil hůře než druhý! Letošní závody se naštěstí obešly bez vážných zranění. Připomeňme, že před čtyřmi lety v Sepangu zahynul Marco Simoncelli.

MotoGP

Ze zisku pole position v nejprestižnější kubatuře se radoval Dani Pedrosa. Dopředu vyrazily obě tovární hondy před Rossim a červenobílými ducati. Lorenzo začínal až šestý. Ale brzy se za největšího soupeře o letošní titul dotáhl, předjel jej a dokonce lehce kolidovali. Brzy skončil Andrea Iannone, bohužel s technickým problémem. Marquez udělal chybu a Jorge už byl druhý za Pedrosou!

Rossi absolvoval svou 329. Grand Prix a dostal se do čela historických statistik. Poradil si i s odcházejícím šampionem, ale Marc si nenechal nic líbit a oba si nedarovali ani metr tratě. O tomhle jsou motocyklové závody, přitom šlo „pouze“ o třetí místo... Rossi se bohužel uchýlil k nepěknému gestu, bitva nakonec vyvrcholila kontaktem, Valentino do Marca strčil levým kolenem a ten se ocitl na zemi. Pokračovala i tragédie Ducati, spadl Dovizioso, ale částečně vinou Cala Crutchlowa. Ten startoval stále v týmu LCR, ovšem tentokrát v barvách Castrolu a pak měl co dělat s Bradleym Smithem (Tech 3).

Čest italské továrny ve vlastnictví Audi zachraňoval Danilo Petrucci z Pramacu. Hezky si to spolu ještě rozdávali oba španělští piloti továrního týmu Suzuki Ecstar. Vepředu bylo rozhodnuto, bez problémů zvítězil podruhé za sebou Pedrosa před Lorenzem a Rossim. Čekalo se ovšem na to, jak komisaři „ocení“ Valentinův manévr. Na pódiu se objevil... Nakonec mu umístění i body zůstaly, ale ve Valencii pojede z posledního místa na startu bez ohledu na výsledek kvalifikace.

VC Malajsie 2015 – MotoGP – Pořadí v cíli
1. Dani Pedrosa Honda Repsol Honda Team 40:37,691 min
2. Jorge Lorenzo Yamaha Movistar Yamaha MotoGP +3,612 s
3. Valentino Rossi Yamaha Movistar Yamaha MotoGP +13,724 s
4. Bradley Smith Yamaha Monster Yamaha Tech 3 +23,995 s
5. Cal Crutchlow Honda LCR Honda +28,721 s
6. Danilo Petrucci Ducati Octo Pramac Racing +36,372 s
7. Aleix Espargaro Suzuki Team Suzuki Ecstar +39,290 s
8. Maverick Viñales Suzuki Team Suzuki Ecstar +39,436 s
9. Pol Espargaro Yamaha Monster Yamaha Tech 3 +42,462 s
10. Stefan Bradl Aprilia Aprilia Racing Team Gresini +44,601 s

Pořadí MS po sedmnácti závodech: 1. Valentino Rossi 312, 2. Jorge Lorenzo 305, 3. Marc Marquez 222, 4. Dani Pedrosa 190, 5. Andrea Iannone 188...


Moto2

Nejrychlejší kvalifikační čas si vybojoval ve třídě čtyřdobých šestistovek Thomas Lüthi a do úvodní zatáčky zamířil jako první. Ale záhy se před něj dostal čerstvý mistr světa Zarco. Tom mu to ovšem vrátil. Stínoval je Jonas Folger. Kačírkem jezdil domácí Shah a druhou skupinu vedl kandidát na vicemistra Alex Rins. Brzyse ovšem dotáhl na vedoucí trojku. Spadl Julian Simon, ale v závodě pokračoval, stejně jako Marcel Schrotter.

Rins brzy Folgera předjel a Jonas se propadl k Baldassarrimu. Lüthi se Zarcem ale začali ujíždět. Robin Mulhauser nakopl Floriana Alta, spadl i Alex Marquez. Rins se musí obávat o svoje druhé místo v šampionátu, protože se potkal s asfaltem i on a zraněný Tito Rabat pojede ve Valencii. Jonas Folger ale přišel o důležitého soupeře a vozil se třetí. Simeon, Syahrin a Salom spolu urputně bojovali o osmé pořadí. Baldassarri s Nakagamim je prali o čtyřku a Cortese s Lowesem o šestku, ale Sam se kvůli rychle odcházejícím pneumatikám propadl nakonec až na hranici bodované patnáctky.

O vítězi se ovšem rozhodlo až v posledním kole! Lüthi ztratil náskok na Zarca a Johann dokázal, kdo je v Moto2 letos opravdovým králem. Nejdříve se oba jezdci tři zatáčky předjížděli, pak Francouz lehce získal a exmistr světa stopětadvacítek z roku 2005 už nenašel odpověď...

VC Malajsie 2015 – Moto2 – Pořadí v cíli
1. Johann Zarco Kalex Ajo Motorsport 40:37,772 min
2. Thomas Lüthi Kalex Derendinger Racing Interwetten +0,598 s
3. Jonas Folger Kalex AGR Team +9,846 s
4. Takaaki Nakagami Kalex Idemitsu Honda Team Asia +14,139 s
5. Lorenzo Baldassarri Kalex Forward Racing +16,440 s
6. Luis Salom Kalex Paginas Amarillas HP40 +22,294 s
7. Sandro Cortese Kalex Dynavolt Intact GP +22,708 s
8. Hafizh Syahrin Kalex Petronas Raceline Malaysia +26,685 s
9. Simone Corsi Kalex Forward Racing +28,556 s
10. Xavier Simeon Kalex Federal Oil Gresini Moto2 +30,081 s

Pořadí MS po sedmnácti závodech: 1. Johann Zarco 343, 2. Alex Rins 214, 3. Tito Rabat 206, 4. Sam Lowes 175, 5. Thomas Lüthi 163...


Moto3

Z nejvýhodnějšího místa na startu vyjel do závodu Niccolo Antonelli. Náš Jakub Kornfeil stál ve druhé řadě jako čtvrtý. Nejlépe se odpíchl Oliveira, který jako jediný může Dannyho Kenta připravit o titul. Závodili s ním ještě Bagnaia na mahindře a Fenati, nás těšilo čtvrté místo Kuby. Kent začínal až vzadu, na hranici bodů a bojoval s Hanikou. Spadli Darryn Binder a domácí Khairuddin, zatímco jeho český týmový kolega se chvíli vezl i v čele. Byl tam i Jorge Navarro. Ve druhé zatáčce spadli dva muži týmu Leopard, Ono a Vazquez, Brit pokračoval dál!

12 kol před cílem se se závodem rozloučil i Karel Hanika, pokračoval v sérii pádů. Kent začal stahovat v té chvíli sedmičlennou vedoucí skupinu a během chvíle se mu to podařilo, dojel polemana Antonelliho. Na čele slušně úřadoval i Brad Binder. Osmička se prala o každou zatáčku, jen Danny zkušeně vyčkával a chvíli se předjížděl s Kornfeilem. Skupinu roztrhal incident, při kterém upadl Bagnaia. Kent předjel Antonellio a jel pátý, což mu jistilo titul. Ale rozhodnuto nebylo... Muselo se tak stát až v posledním okruhu.

Miguel Oliveira nakonec vyhrál před týmovým parťákem Bradem Binderem. Udělal to nejlepší co mohl a odsunul bitvu o titul až na poslední Grand Prix do Valencie, protože Danny dojel do cíle nakonec sedmý, těsně za naším Kornfeilem. Mezi Britem a Portugalcem je tak rozdíl čtyřiadvaceti bodů.

VC Malajsie 2015 – Moto3 – Pořadí v cíli
1. Miguel Oliveira KTM Red Bull KTM Ajo 40:33,277 min
2. Brad Binder KTM Red Bull KTM Ajo +0,089 s
3. Jorge Navarro Honda Estrella Galicia 0,0 +0,273 s
4. Niccolo Antonelli Honda Ongetta-Rivacold +0,305 s
5. Romano Fenati KTM Sky Racing Team VR46 +0,416 s
6. Jakub Kornfeil KTM Drive M7 SIC +0,530 s
7. Danny Kent Honda Leopard Racing +0,590 s
8. Enea Bastianini Honda Gresini Racing Team Moto3 +4,004 s
9. Alexis Masbou Honda Saxoprint RTG +6,990 s
10. John McPhee Honda Saxoprint RTG +10,030 s
DNF Karel Hanika KTM Red Bull KTM Ajo odstoupil

Pořadí MS po sedmnácti závodech: 1. Danny Kent 253, 2. Miguel Oliveira 229, 3. Enea Bastianini 196, 4. Romano Fenati 176, 5. Niccolo Antonelli 174... 13. Jakub Kornfeil 73... 17. Karel Hanika 43


Aleš Dragoun
Diskuze (62)
26. 10. 2015 09:14
Re: !
Ja jsem ani na zaberech z helikoptery zadne skopnuti nevidel.Navic skopnuti­ jezdce kolenem v pravotocive zatacce, kdy koleno smeruje vzhuru a pohyb kolene je znacne omezen je nemozne.Nemuzes vyvinout takovou silu, aby doslo ke schozeni stoje s jezdcem uz vzhledem k setrvacnosti a vaham stroje a jezdce.Usuzuji, ze motorku nemas, ani si na ni nejel nebo proste jenom nemas znalosti fyziky a nepouzivas selsky rozum.To, ze toto jsou schopni napsat nekteri novinari kvuli senzaci- na tom nic nemeni..Jedine co se Rossimu da vytknout, ze ho vyvezl a to on i priznal.Predchazelo tomu nekolik agresivnich vypadu ze strany Marecka, Rossi ho varoval.Kdo pozorne sleduje jeho karieru a je objektivni­, nemuze rict, ze jezdi­ jako prase.Je to extremni­ sport a navic zavod, kde ke kontaktum dochazi­ a dochazet bude.Mareckovi ovšem o nic nejde- tak toto nechapu, vychazi­ z toho pouze to, ze splnil zadani ukolu.Kdyby bojoval o titul ani nepi­pnu a pochopi­m, ze se nechal unest.Jsem zvedavy, jestli mu da li­zatko polovinu mistrovskeho titulu za asistenci ;-) P.S. Za leta co Moto GP sleduji jsem nevidel vic nafoukaneho, agresivniho a namistrovaneho jezdce nez je uplakanek Marecek.
Avatar - TeeJay
26. 10. 2015 08:35
Re: Za 14 dní bude korida ve Valecii.
Však to píšu od začátku, že se Rossi staral víc o to, jak zablokovat Marqueze, než o svou stopu. :-!
Avatar - TeeJay
26. 10. 2015 08:33
Re: vyjádření ředitelství závodu
Trošku ti unikla pointa.

Jsi si jistý, že používáš dobrou helmu? :-O
25. 10. 2015 22:06
Re: Opět
Jenže Sete byl labilní jak prase.
25. 10. 2015 22:04
Re: !
Viděl s záběry z vrtulníku?