VC Malajsie – Melandri titul nezískal

VC Malajsie – Melandri titul nezískal

 

VC Malajsie se tentokrát jela v očekávání další korunovace šampióna letošního roku. Měl se jím stát Marco Melandri (Aprilia) ve 250. Stačilo mu k tomu poměrně málo...

VC Malajsie se tentokrát jela v očekávání další korunovace šampióna letošního roku. Měl se jím stát Marco Melandri (Aprilia) ve 250. Stačilo mu k tomu poměrně málo, ale ani to mu nebylo přáno, neboť na konci prvního kola vypověděla službu jeho Aprilia. Z vítězství se tak radoval Fonsi Nieto (Aprilia) a výrazně přiživil šance na titul. V nejnižší třídě se z vítězství radoval Arnaud Vincent (Aprilia) a ve třídě MotoGP se ze druhého letošního vítězství radoval Max Biaggi (Yamaha YZR-M1).

Závod třídy 125 se od startu vyvíjel nejlépe pro Vincenta, který sice odstartoval až jako druhý za Dani Pedrosou (Honda), ale ještě v prvním kole se dostal do vedení. Třetí v boji o titul, Manuel Poggiali (Gilera), se zařadil za tuto dvojici. Za nimi vyrazili Pablo Nieto, Hector Barbera a Steve Jenkner (všichni Aprilia). V úvodních kolech se strhla bitva mezi vedoucí trojicí, kdy se pořadí poměrně často měnilo, ale to se již zezadu posouval vpřed Lucio Cecchinello (Aprilia), který měl očividně jeden ze svých lepších dnů. Pomalu se na čele zformovala skupinka šesti jezdců Vincent, Pedrosa, Poggiali, Cecchinello, Nieto a Jenkner. Zatímco první čtyři si to mezi sebou tvrdě rozdávali, Nieto s Jenknerem se víceméně vozili v pozadí. Na čele se třikrát objevil veterán Cecchinello, ale pokaždé jej Vincent dokázal odsunout opět za svá záda. Poté, co Vincenta minulý týden v Motegi postihl technická závada, musel Francouz bezpodmínečně dojet před svými soupeři, Pedrosou a Poggialim, aby se v závěrečných dvou závodech nedostal do přílišného tlaku. Vincent však jel jako z partesu a neudělal sebemenší chybičku, což mu vyneslo první místo v cíli a potřebných 25 bodíků. V posledním kole se strhla bitva o druhé místo, když se mladí dravci pustili do zkušeného Cecchinella. Pedrosovi se snaha vyplatila, Itala předjel a cílovou čáru protnul jako druhý právě před Cecchinellem. Poggiali přehnal svou snahu v nájezdu do poslední zatáčky a havaroval. Cílem nakonec projel jako 9.

To ovšem nebyly oficiální výsledky. Pořadatelé udělali naprosto fatální chybu a některé jezdce odmávli již v nájezdu do posledního kola. Proto se, podle článku 1.23.3 pravidel, uznaly výsledky průjezdu cílem předposledního kola jako konečné. To změnilo pořadí na druhém a třetím místě, kde si Cecchinello polepšil a Pedrosa naopak pohoršil. Nejvíce na tom získal Poggiali, který tak byl klasifikován jako 4. Pátý tak byl hodnocen Nieto, 6. Jenkner a na 7. místě dojel Mika Kallio (Honda), který tak jen potvrzuje svou pozici nejlepšího nováčka roku.

Celkové pořadí nadále vede Vincent s 240 body, který nadále zůstává jediným bodujícím ve všech závodech, před Poggialim s 220 a Pedrosou s 207 bodíky. Čtvrtý Cecchinello má 152 bodů a je mimo šanci na umístění mezi první trojicí. Bude muset ovšem tvrdě bojovat o svou pozici s pátým Jenknerem, který na něj ztrácí jen 4 body. Nováček Kallio je se 78 body na výborném 9. místě.

250 byly očekávány s napětím a od startu jej také slibovaly, protože nejlépe odstartoval Toni Elias před Fonsi Nietem a Marco Melandrim (všichni Aprilia). Za nimi jel Rberto Rolfo (Honda), Roberto Locatelli a Franco Battaini (oba Aprilia). Ještě v prvním kole se Nieto dostal do vedení a Melandri na 2. místo před Eliase. Ovšem na konci poslední rovinky před poslední zatáčkou prvního kola Melandri zpomalil a signalizoval poruchu stroje. Pomalu obkroužil ještě jeden okruh, protože minul nájezd do boxů a ve druhém kole svůj závod ukončil. Místo korunovace pouze smutek. Na čele jedoucí Nieto se to v nájezdu do třetího kola dověděl a od této chvíle se jen musel snažit dojet do cíle na vedoucí pozici, aby bral maximum bodů. Během dvou kol si vytvořil náskok na dvojici Elias, Rolfo, kteří v úvodní fázi sváděli tuhý boj o druhé místo. Ve čtvrtém kole se Elias prosadil definitivně na druhé místo a začal se Rolfovi pomalu vzdalovat. Postupně se dokázal propracovat až k Nietovi, ale poté zakročil tým, což není příliš obvyklé, a nařídil Eliasovi udržovat druhé místo a neútočit. Čelo závodu se tak stalo poněkud nezajímavým a tak se pozornost přesunula ne boj o čtvrté místo, protože třetí Rolfo jel osamělý závod. O čtvrté místo bojovali Sebastian Porto (Yamaha) s Battainim a Randy de Punietem (Aprilia). Tato trojice si měnila průběžně pořadí, ale v posledním kole našel nejvíce sil Porto a oba své soupeře porazil.

Jelikož Nieto nemusel bojovat, dovolil si při průjezdu cílové čáry parádičku v podobě výborně zvládnutého wheelie, následován v těsném sledu Eliasem. S odstupem třetí dojel Rolfo a dále pak zmíněná Porto, Battaini a de Puniet. Naši zástupci se také neztratili. Jarda Huleš (Yamaha) předvedl jeden ze svých výborných startů a prvním kolem projížděl jako 16.. Ve 4. kole již jel na bodovaném 15. místě. Jeho postup by možná ještě pokračoval, ale zhruba v polovině závodu mu prasklo lanko spojky a dále se již jen snažil nepřijít o tvrdě vydřený bodík. To se mu povedlo a potřetí v řadě bodoval. Kuba Smrž (Honda) sice nešel dopředu tak rychle, ale nakonec dokončil závod za Hulešem na solidním 16. místě a připsal si tak další cenné zkušenosti před příští sezónou. U Huleše je již navíc všechno dojednáno a příští rok odjezdí ve stávajícím týmu Dark Dog Yamaha Kurz. Smlouva se podepíše v týdnu mezi VC Austrálie a Valencie.

S celkovým pořadím se příliš nedělo, jen Melandri na prvním místě s 248 body ztratil 25 bodů ze svého náskoku na druhého Nieta. Ten má nyní 221 bodů a ztrátu pouze 27 bodů, což není ve dvou závodech nereálná šance. Třetí Rolfo letos nepodává takové výkony, jaké se od něj po loňském výborném roce očekávaly, nicméně stabilně boduje na předních příčkách. Se 186 body se však musí poněkud obávat čtvrtého Eliase, který dnes poslušně dovedl Nieta k vítězství a posunul se na čtvrté místo. Porto naopak klesl na páté místo se 156 body. Huleš pomaličku stoupá celkovým pořadím a již je se sedmi body 27. Smrž je s jedním bodem poslední 36.

Stejně jako v Motegi jsme byli ve třídě MotoGP svědky drtivého nástupu Alexe Barrose (Honda RC211V), který vyrazil z pole position jako raketa. Za něj se okamžitě zachytili Max Biaggi (Yamaha YZR-M1), Daijiro Kato a Tohru Ukawa (oba Honda RC211V), Carlos Checa (Yamaha YZR-M1) a až potom Valentino Rossi (Honda RC211V). Vedoucí dvojice Barros a Biaggi se začala ihned poněkud vzdalovat ostatním, zatímco Rossi se snažil prokousat polem vpřed. Ve druhém kole již byl čtvrtý, aby v nájezdu do první zatáčky kola třetího udělal chybu a klesl na šesté místo. Během dalších dvou kol však již opět jel třetí. Barros poněkud poodjel Biaggimu, ale Ital jej zase stáhl a ve 12. kole šel do vedení. Rossi jezdil na třetím místě a předváděl, v letošním roce, nevídané věci. Spoustu chyb se širokými průjezdy zatáček, rozevlátý styl a jeho jistota se zdála být podkopána. Vše je pravděpodobně zapříčiněno potížemi s nastavením stroje, což je po excelentním průběhu roku docela překvapující. Ve 14. kole Barros udělal malou chybu, které se Rossi pokusil využít a výsledkem byla vzájemná kolize v poslední zatáčce. Naštěstí dopadla pro oba dobře a mohli pokračovat v závodě. Pouze se propadli za Tohru Ukawu, který se tak dostal na druhé místo. Biaggi se zatím v poklidu blížil vytouženému vítězství. V posledních pěti kolech jsme byli svědky nebývalé bitvy mezi Ukawou a Rossim. Téměř v každém kole si vyměnili několikrát pozici a čtvrtý Barros se zatím dokázal dotáhnout do jejich těsné blízkosti. V 19. kole se Rossi dokázal definitivně prosadit a vydal se za Biaggim, kterého však již nedostihnul. Ukawa se však musel postit do boje s Barrosem, který se nehodlal smířit s bramborovou medailí. Ve 20. kole Ukawovo trochu podklouzlo zadní kolo, zatáčku vyjel širším obloukem a Barros jej pohodlně podjel. Poslední kolo již nepřineslo nic výjimečného, mimo Rossiho divokých smyků.

Biaggi tak letos poprvé v přímém souboji porazil Rossiho, Barros dojel třetí a na Ukawu opět zbylo čtvrté místo. Pátý dojel po osamělém závodě Daijiro Kato před Shinyou Nakanem (Yamaha YZR-M1). Nakano ve svém prvním vystoupení na čtyřtaktu dokázal porazit Checu. Nejlepší dvoutakt dojel devátý a byl to jako obvykle Loris Capirossi (Honda NSR500). Potvrdila se tak hypotéza, že Sepang je okruh pro čtyřtakty jako dělaný. Andrew Pitt (Kawasaki ZX-RR) svou první VC sice dojel jako poslední, ale nezaostal ani o celé kolo, což je na první pokus výsledek solidní. Úspěchem je, že stroj bezpečně dovezl do cíle závodu.

Celkově Rossi získal již 310 bodů a na druhého Biaggiho má náskok 121 bodů. Ukawa zase klesl na třetí místo se 182 body. Barros si upevnil čtvrté místo se 159 body.

___

Vše o motorkách - www.moto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 

Štítky Honda

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 





 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Včera

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl zbraně hromadného ničení

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl…

Australští policisté zatkli muže ze Sydney, kterého viní z domlouvání obchodů pro Severní Koreu, včetně prodeje…

 

iSport.cz

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že můžeme hrát s kýmkoliv

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že…

Dobrá práce! Kapitán Martin Erat dovedl reprezentaci ke třem výhrám a potvrdil, že právě on je tím správným…

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen spolu hrají, říká kouč

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen…

Skřípe to. Místo, aby ofenzivní opory táhly AS Řím za titulem, spíš si zatím na hřišti překáží. V sobotním…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…