VC Malajsie – Melandri titul nezískal

VC Malajsie – Melandri titul nezískal

 

VC Malajsie se tentokrát jela v očekávání další korunovace šampióna letošního roku. Měl se jím stát Marco Melandri (Aprilia) ve 250. Stačilo mu k tomu poměrně málo...

VC Malajsie se tentokrát jela v očekávání další korunovace šampióna letošního roku. Měl se jím stát Marco Melandri (Aprilia) ve 250. Stačilo mu k tomu poměrně málo, ale ani to mu nebylo přáno, neboť na konci prvního kola vypověděla službu jeho Aprilia. Z vítězství se tak radoval Fonsi Nieto (Aprilia) a výrazně přiživil šance na titul. V nejnižší třídě se z vítězství radoval Arnaud Vincent (Aprilia) a ve třídě MotoGP se ze druhého letošního vítězství radoval Max Biaggi (Yamaha YZR-M1).

Závod třídy 125 se od startu vyvíjel nejlépe pro Vincenta, který sice odstartoval až jako druhý za Dani Pedrosou (Honda), ale ještě v prvním kole se dostal do vedení. Třetí v boji o titul, Manuel Poggiali (Gilera), se zařadil za tuto dvojici. Za nimi vyrazili Pablo Nieto, Hector Barbera a Steve Jenkner (všichni Aprilia). V úvodních kolech se strhla bitva mezi vedoucí trojicí, kdy se pořadí poměrně často měnilo, ale to se již zezadu posouval vpřed Lucio Cecchinello (Aprilia), který měl očividně jeden ze svých lepších dnů. Pomalu se na čele zformovala skupinka šesti jezdců Vincent, Pedrosa, Poggiali, Cecchinello, Nieto a Jenkner. Zatímco první čtyři si to mezi sebou tvrdě rozdávali, Nieto s Jenknerem se víceméně vozili v pozadí. Na čele se třikrát objevil veterán Cecchinello, ale pokaždé jej Vincent dokázal odsunout opět za svá záda. Poté, co Vincenta minulý týden v Motegi postihl technická závada, musel Francouz bezpodmínečně dojet před svými soupeři, Pedrosou a Poggialim, aby se v závěrečných dvou závodech nedostal do přílišného tlaku. Vincent však jel jako z partesu a neudělal sebemenší chybičku, což mu vyneslo první místo v cíli a potřebných 25 bodíků. V posledním kole se strhla bitva o druhé místo, když se mladí dravci pustili do zkušeného Cecchinella. Pedrosovi se snaha vyplatila, Itala předjel a cílovou čáru protnul jako druhý právě před Cecchinellem. Poggiali přehnal svou snahu v nájezdu do poslední zatáčky a havaroval. Cílem nakonec projel jako 9.

To ovšem nebyly oficiální výsledky. Pořadatelé udělali naprosto fatální chybu a některé jezdce odmávli již v nájezdu do posledního kola. Proto se, podle článku 1.23.3 pravidel, uznaly výsledky průjezdu cílem předposledního kola jako konečné. To změnilo pořadí na druhém a třetím místě, kde si Cecchinello polepšil a Pedrosa naopak pohoršil. Nejvíce na tom získal Poggiali, který tak byl klasifikován jako 4. Pátý tak byl hodnocen Nieto, 6. Jenkner a na 7. místě dojel Mika Kallio (Honda), který tak jen potvrzuje svou pozici nejlepšího nováčka roku.

Celkové pořadí nadále vede Vincent s 240 body, který nadále zůstává jediným bodujícím ve všech závodech, před Poggialim s 220 a Pedrosou s 207 bodíky. Čtvrtý Cecchinello má 152 bodů a je mimo šanci na umístění mezi první trojicí. Bude muset ovšem tvrdě bojovat o svou pozici s pátým Jenknerem, který na něj ztrácí jen 4 body. Nováček Kallio je se 78 body na výborném 9. místě.

250 byly očekávány s napětím a od startu jej také slibovaly, protože nejlépe odstartoval Toni Elias před Fonsi Nietem a Marco Melandrim (všichni Aprilia). Za nimi jel Rberto Rolfo (Honda), Roberto Locatelli a Franco Battaini (oba Aprilia). Ještě v prvním kole se Nieto dostal do vedení a Melandri na 2. místo před Eliase. Ovšem na konci poslední rovinky před poslední zatáčkou prvního kola Melandri zpomalil a signalizoval poruchu stroje. Pomalu obkroužil ještě jeden okruh, protože minul nájezd do boxů a ve druhém kole svůj závod ukončil. Místo korunovace pouze smutek. Na čele jedoucí Nieto se to v nájezdu do třetího kola dověděl a od této chvíle se jen musel snažit dojet do cíle na vedoucí pozici, aby bral maximum bodů. Během dvou kol si vytvořil náskok na dvojici Elias, Rolfo, kteří v úvodní fázi sváděli tuhý boj o druhé místo. Ve čtvrtém kole se Elias prosadil definitivně na druhé místo a začal se Rolfovi pomalu vzdalovat. Postupně se dokázal propracovat až k Nietovi, ale poté zakročil tým, což není příliš obvyklé, a nařídil Eliasovi udržovat druhé místo a neútočit. Čelo závodu se tak stalo poněkud nezajímavým a tak se pozornost přesunula ne boj o čtvrté místo, protože třetí Rolfo jel osamělý závod. O čtvrté místo bojovali Sebastian Porto (Yamaha) s Battainim a Randy de Punietem (Aprilia). Tato trojice si měnila průběžně pořadí, ale v posledním kole našel nejvíce sil Porto a oba své soupeře porazil.

Jelikož Nieto nemusel bojovat, dovolil si při průjezdu cílové čáry parádičku v podobě výborně zvládnutého wheelie, následován v těsném sledu Eliasem. S odstupem třetí dojel Rolfo a dále pak zmíněná Porto, Battaini a de Puniet. Naši zástupci se také neztratili. Jarda Huleš (Yamaha) předvedl jeden ze svých výborných startů a prvním kolem projížděl jako 16.. Ve 4. kole již jel na bodovaném 15. místě. Jeho postup by možná ještě pokračoval, ale zhruba v polovině závodu mu prasklo lanko spojky a dále se již jen snažil nepřijít o tvrdě vydřený bodík. To se mu povedlo a potřetí v řadě bodoval. Kuba Smrž (Honda) sice nešel dopředu tak rychle, ale nakonec dokončil závod za Hulešem na solidním 16. místě a připsal si tak další cenné zkušenosti před příští sezónou. U Huleše je již navíc všechno dojednáno a příští rok odjezdí ve stávajícím týmu Dark Dog Yamaha Kurz. Smlouva se podepíše v týdnu mezi VC Austrálie a Valencie.

S celkovým pořadím se příliš nedělo, jen Melandri na prvním místě s 248 body ztratil 25 bodů ze svého náskoku na druhého Nieta. Ten má nyní 221 bodů a ztrátu pouze 27 bodů, což není ve dvou závodech nereálná šance. Třetí Rolfo letos nepodává takové výkony, jaké se od něj po loňském výborném roce očekávaly, nicméně stabilně boduje na předních příčkách. Se 186 body se však musí poněkud obávat čtvrtého Eliase, který dnes poslušně dovedl Nieta k vítězství a posunul se na čtvrté místo. Porto naopak klesl na páté místo se 156 body. Huleš pomaličku stoupá celkovým pořadím a již je se sedmi body 27. Smrž je s jedním bodem poslední 36.

Stejně jako v Motegi jsme byli ve třídě MotoGP svědky drtivého nástupu Alexe Barrose (Honda RC211V), který vyrazil z pole position jako raketa. Za něj se okamžitě zachytili Max Biaggi (Yamaha YZR-M1), Daijiro Kato a Tohru Ukawa (oba Honda RC211V), Carlos Checa (Yamaha YZR-M1) a až potom Valentino Rossi (Honda RC211V). Vedoucí dvojice Barros a Biaggi se začala ihned poněkud vzdalovat ostatním, zatímco Rossi se snažil prokousat polem vpřed. Ve druhém kole již byl čtvrtý, aby v nájezdu do první zatáčky kola třetího udělal chybu a klesl na šesté místo. Během dalších dvou kol však již opět jel třetí. Barros poněkud poodjel Biaggimu, ale Ital jej zase stáhl a ve 12. kole šel do vedení. Rossi jezdil na třetím místě a předváděl, v letošním roce, nevídané věci. Spoustu chyb se širokými průjezdy zatáček, rozevlátý styl a jeho jistota se zdála být podkopána. Vše je pravděpodobně zapříčiněno potížemi s nastavením stroje, což je po excelentním průběhu roku docela překvapující. Ve 14. kole Barros udělal malou chybu, které se Rossi pokusil využít a výsledkem byla vzájemná kolize v poslední zatáčce. Naštěstí dopadla pro oba dobře a mohli pokračovat v závodě. Pouze se propadli za Tohru Ukawu, který se tak dostal na druhé místo. Biaggi se zatím v poklidu blížil vytouženému vítězství. V posledních pěti kolech jsme byli svědky nebývalé bitvy mezi Ukawou a Rossim. Téměř v každém kole si vyměnili několikrát pozici a čtvrtý Barros se zatím dokázal dotáhnout do jejich těsné blízkosti. V 19. kole se Rossi dokázal definitivně prosadit a vydal se za Biaggim, kterého však již nedostihnul. Ukawa se však musel postit do boje s Barrosem, který se nehodlal smířit s bramborovou medailí. Ve 20. kole Ukawovo trochu podklouzlo zadní kolo, zatáčku vyjel širším obloukem a Barros jej pohodlně podjel. Poslední kolo již nepřineslo nic výjimečného, mimo Rossiho divokých smyků.

Biaggi tak letos poprvé v přímém souboji porazil Rossiho, Barros dojel třetí a na Ukawu opět zbylo čtvrté místo. Pátý dojel po osamělém závodě Daijiro Kato před Shinyou Nakanem (Yamaha YZR-M1). Nakano ve svém prvním vystoupení na čtyřtaktu dokázal porazit Checu. Nejlepší dvoutakt dojel devátý a byl to jako obvykle Loris Capirossi (Honda NSR500). Potvrdila se tak hypotéza, že Sepang je okruh pro čtyřtakty jako dělaný. Andrew Pitt (Kawasaki ZX-RR) svou první VC sice dojel jako poslední, ale nezaostal ani o celé kolo, což je na první pokus výsledek solidní. Úspěchem je, že stroj bezpečně dovezl do cíle závodu.

Celkově Rossi získal již 310 bodů a na druhého Biaggiho má náskok 121 bodů. Ukawa zase klesl na třetí místo se 182 body. Barros si upevnil čtvrté místo se 159 body.

___

Vše o motorkách - www.moto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard

Nejvyšší nabídku 231,9 milionu eur (6,2 miliardy Kč) na…

Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

 

Štítky Honda

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

 






 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Včera

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí dát rodiče svým dětem

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí…

Na matrikách za poslední roky přibývají zcela nová a velmi ojedinělá jména. Na Slovensku kvůli tomu při…

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Když se začnou beze stopy ztrácet mladé ženy, nemůže to věstit nic dobrého. Naštěstí je tu bývalý detektiv Frank…

 

iSport.cz

"Straky" zpátky v Premier League. Po Brightonu…

Fotbalisté Newcastlu se po roce vracejí do Premier League. V utkání 44. kola druhé anglické ligy doma zvítězili…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…