Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VC Monaka F1 2015: Fatální chyba týmu připravila Hamiltona o jasné vítězství

V Monaku dominoval Lewis Hamilton, ale nakonec skončil až třetí. Po havárii Maxe Verstappena vyjel safety car a triumf spadl do klína Nicu Rosbergovi.
Zpět na článek
25. 5. 2015 05:58
25. 5. 2015 08:17
25. 5. 2015 10:16
25. 5. 2015 08:16
25. 5. 2015 09:45
25. 5. 2015 09:03
25. 5. 2015 09:47
25. 5. 2015 11:56
25. 5. 2015 09:59
Avatar - CHerokee
24. 5. 2015 17:24
Fatální zkrat
v hlavě inženýra Hamiltonova týmu. No aspoň je to teď vyrovnanější a klobouk dolů před tím, jak Hamilton na konci udržel nervy na uzdě.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - WinDiesel
24. 5. 2015 18:14
Re: Fatální zkrat
1 - tým prodělal body
2 - Hamík prodělal body a Rosbergovi byly darovány
3 - Vettel se udržel na dohled oběma

Směje se Rosberg a Vettel.
Někdo by měl přijít o pár platů - na konec roku při dobré formě rudých a Vettela to může stát Mercedes OBA TITULY !!!!!!! Technický náskok už skoro nemají. Dnes se dotáhl i Red Bull.
Ach jo ...
Avatar - Petrolhead_CZ
24. 5. 2015 18:57
Re: Fatální zkrat
Což je jen a jen dobře...i pro atraktivitu téhle série, která klesla už téměř na nulu. Ještě, že se dnes jelo Blancpain GT Endurance na Silverstonu, závod, který si vytřel s nějakou F1 řiťku. A to se ani nebavíme o královně motorsportu WEC, která pokračuje za pár týdnů nejprestižnějším závodem na světě, budu u toho osobně :-)
Avatar - WinDiesel
24. 5. 2015 20:05
Re: Fatální zkrat
No myslím že až budou Tebou označené závody a série vydělávat tolik peněz, bude nezpochybnitelné že jsou i hodnotnější po jiných stránkách.
Zatím se na F1 dívají odzadu s velkým odstupem.
Avatar - Petrolhead_CZ
24. 5. 2015 20:28
Re: Fatální zkrat
Bohužel, peníze a mediální pokrytí jsou to poslední, co v F1 ještě zůstává - díky tehdejší slávě, sponzorům a agresivní politice. Však on ten rybníček už brzo vyschne. Tragický propad sledovanosti a úplná ztráta atraktivity, mizerný zvuk, žádný adrenalin, nadšení, nikde žádné souboje a vítězství zasloužené čistým jezdeckým uměním, vztah mezi technologiemi a reálnou efektivitou a efektem je naprosto neadekvátní v porovnání s WEC, kde je uzda popuštěna téměř na maximum současných možností a na dráze je těch 1000 koní opravdu vidět. V GT kategorii se jezdí téměř na úrovni starých LMP2. Finanční a mediální vliv WEC roste raketově každým rokem, startovní pole se rozrůstá stejným způsobem, bezkonkurenční startovní rošt, 4 jedinečné kategorie, kde se bojuje na krev každým kolem, nádherné stroje, zvuk, úžasné předjížděcí manévry, souboje kolo na kolo, kompletní pit stopy, nejlepší LMP i GT jezdci na světě, závodění bez cingrlátek a umělotin (DRS, KERS, umělé jiskry, urychlené opotřebení pneumatik) a bez pozlátka, duch motorsportu v té nejryzejší podobě.

Každý WEC objeví a uzná ho dříve nebo později jako vrchol motorsportu, já mám to štěstí, že jsem prozřel od začátku :-) Rozdíl v úrovni závodění, obecné zajímavosti a atraktivity a nyní už i technologií je mezi WEC a F1 vskutku propastný, pokud je v něčem dnes tak podřadném, jako je F1 stále tolik peněz a sponzorů, je to chyba systému a integrace, o to smutnější celá situace je. Finanční obnosy nereflektují úroveň závodní série, nadšení pilotů a týmů, ohlasy a sledovanost fanoušků ano. Na každém závodě WEC jsou vyprodané tribuny, na F1 se člověk cítí jak na amatérském závodě v Mostě. Letos WEC zažije v Le Mans jedno z nejpočetnějších startovních polí v historii vytrvalostních závodů, náhoda to rozhodně nebude...
Avatar - speedfred
24. 5. 2015 20:56
Re: Fatální zkrat
F1 sledujem dlhé roky a je pre mňa kráľovnou motoršportu,ale s tým WEC máš pravdu a začínam sa hodne o to zaujímať a F1 akosi u mňa upadá.

PS: tá fotka je hodne dobrááá
25. 5. 2015 07:06
Re: Fatální zkrat
Tvoje dogmatický tvrzení mě opět donutilo k smíchu :-) . To, že ještě k tomu lžeš jen dodá tu správnou auru tvým větám :yes: ;-)
25. 5. 2015 08:11
Re: Fatální zkrat
Blahoslaveni chudi duchem...no vsak to znas, ne?

My prece dobre vime, kde se jezdi nejlip a na krev, no nemam pravdu? ;-) :-)
25. 5. 2015 08:40
Re: Fatální zkrat
>:D mikina krvavá, sedací ústrojí rozbitý, na zádech modřina tvaru skořepiny >:-[]
25. 5. 2015 09:31
Re: Fatální zkrat
...koule zlity od benzinu a na rukach mozoly >:D >:-[] :yes:
25. 5. 2015 09:35
Re: Fatální zkrat
>:-[] :yes:
25. 5. 2015 10:23
Re: Fatální zkrat
Jsi opravdový nadšenec WEC, to se musí nechat. Avšak pokřivená pravidla, která umožnila dominanci TDI tuto serii dostatečně zničila a dokud tam bude dál, tak se to moc nezlepší. Stejná lobby VAG na jednu dobu téměř zahubila kdysi skvělý šampionát WTCC. Já WEC vnímám jako "odkladiště" bývalých mnohdy i dobrých pilotů F1 (Mark Webber je pan pilot, o tom žádná). Oproti F1 se ve WEC používají déle hybridní technologie. No všechno je to pěkné, ale vozy LMP tady jezdí desítky let a nikdy tato série nebyla královnou motosportu. Ted se F1 přibližuje (né technikou - aerodynamika je v F1 potlačovaná každým rokem víc a víc, ale stejně generuje úplně jiný přítlak, než kdy LMP bude generovat), poměr výkon a váhy mluví pro F1 drtivým rozdílem. Litrový výkon motoru - tam je WEC k smíchu. Hybridní systémy jsou nyní srovnatelné. A teď to nejdůležitější - v F1 jezdí nejkvalitnější piloti na světě a stále se hrnou noví, mladí a velice talentovaní. Až senilní Bernie odstoupí z vedení a až opět nastane pravidlová stabilita, bude rozdíl mezi F1 a zbytkem světa opět propastný. Viděl jsem včera plné tribuny v Monacu, za 2 týdny uvidím plné tribuny v Montrealu. Jediné okruhy, kam se lidi nehrnou, je střední východ, v ostatních koutech světa je plno. Sám to dobře víš, sám dobře víš, že rychlost monopostu F1 je i přes její krizi větší než ve WEC, že ten monopost řídí lepší piloti než ve WEC, peníze jsou na straně F1. Postavit monopost a motor do F1 je mnohonásobně dražší a samozřejmě sofistikovanější než postavit speciál pro WEC. WEC bývávala skvělá série a momentálně je na výsluní - AUDI, Porsche, Toyota, Nissan... to slibuje opravdu zajímavou podívanou a najde si milióny fandů po celém světě, každej, kdo má rád motorsport, musí mít i rád vytrvalostní závody a krásný prototypy LMP...ale tvé řádky a neskrývané slintání nad WEC jen dokazuje, jak moc si zaujatý fanoušek. Bohužel tvůj příspěvek výše se souhrn slintů a tvých přání. Já ti zde odpovídám faktama... ty "amaterskej závode v Mostě" >:D Můžeš ty lži výše psát stále dokola, ale ten, kdo nerespektuje krále se jim nikdy nestane... ani si neuvědomuješ, že těma příspěvkama výše WEC vlastně ubližuješ.
25. 5. 2015 11:42
Re: Fatální zkrat
Audi generuje podstatne vetsi pritlak nez F1 (viz Lotterer), ostatne i na nizky odpor ladene Porsche se v rychlych zatackach podle slov Hulkenberga chova lepe (pravda, hlavni zasluhu na tom podle nej maji podstatne lepe fungujici pneumatiky). Minimalne od zavedeni novych pravidel v minulem roce neni diesel rozhodne tim nejlepsim konceptem, coz napriklad doklada skutecnost, ze i pres o tretinu nizsi spotrebu je dojezd kvuli male nadrzi o neco malo mensi nez u Porsche. Ne nadarmo se Audi chtelo vratit k TFSI. Hybridni system u F1 je na urovni kategorie 2 MJ. Systemovy vykon Porsche se v kvalifikacnim rezimu pohybuje kolem 1300 koni, tedy o nejakych 450 koni vice nez u Mercedesu. Sasi Audi v kombinaci s pohonnou jednotkou Porsche by F1 bylo nebezpecne blizko.
25. 5. 2015 12:42
Re: Fatální zkrat
Ano při stejné konfiguraci okruhu dokáže být WEC blízko F1, asi tak blízko jako GP2, o něco lepší než Formule 3,5 Renault. IndyCar dokáže být blízko, na TOP speed i dál (dáno odlišnou aero filozofií). Pneumatiky F1 zpomalily o sekundy (oproti dobám boje Michelinu vs Bridgestone). Aerodynamika v F1 generuje nejhorší čísla od 90. let, to je v kombinaci s (příkazem) tragickýma Pirellkama velká momentální ostuda v F1. Po motorové stránce je F1 o míle napřed (předpoklad, že ICE samotné má od 730 hp až po 780 hp) při 1,6l objemu zde máme litorvý výkon cca 470 - 480 hp (bez "elektrických koní"). Kde je v tomto WEC? Mercedes predikuje, že už příští rok bude schopen generovat k 1000 koní. Dále zde máme výdrž motoru 5000 km a víc. Přiznám se, že nevím, kolik toho musí vydržet motory ve WEC, ale vím, že je podstatně těžší udržet spolehlivost a trvanlivost u 1,6 V6T motoru, než u 3.0 V6 bi turbo, který generuje podobný výkon jako F1 motory.
25. 5. 2015 13:48
Re: Fatální zkrat
Z tech 5000 km jede motor F1 na limitu svych schopnosti asi tak 120 km (5 kvalifikaci po ctyrech pokusech) plus nekolik par kol v zavode, kdyz to pneumatiky vyjimecne dovoli. Naopak ve WEC je limitujicim faktorem technika. Porsche pouziva dvoulitrovy ctyrvalec, ktery v zavode poskytuje vykon kolem 1000 koni a pri plnem vyuzivani tohoto vykonu musi vydrzet minimalne 5500 km ( lonske vitezne Audi urazilo v Le Mans cca 5200 km), pricemz na celou sezonu se smi pouzit maximalne peti motoru. Hlavni pricinou toho, ze F1 je stale o neco rychlejsi, je jeji o 165 kg nizsi hmotnost.
Avatar - Petrolhead_CZ
25. 5. 2015 12:23
Re: Fatální zkrat
No znova to psát opravdu nebudu, to jsi uhodl :-) Počet souhlasných palců u mého příspěvku naznačuje, že takhle to určitě nevidím sám. Opakovat fakta a pravdy už podruhé nemusím, každej, kdo má rád motorsport prostě ví, že WEC je už několik let s přehledem na trůnu. Zaslepencům, kteří si nechtějí přiznat ten žumpoidní stav, ve kterém se F1 už nějakých 5 let nachází a zatvrzele se drží v naději, že něco bude lepší a žijí z bývalé slávy, těm do duše promlouvat nebudu, to oni lžou sami sobě ;-)

A nejsem žádný fanboy ani zaslepenec, F1 sleduju aktivně od r. 1998, dále nevynechám jedinej závod WEC, ELMS, Blancpain GT Sprint i Endurance, WTCC a International GT Open. WEC ve světovém motorsportu jasně září, F1 je jak stahaná stará bába, který dávají pořád nové protézy a makeup, ale tu mizérii nezakryjí >:D
25. 5. 2015 12:57
Re: Fatální zkrat
K těm tvým faktům - návštěva WEC Bahrain 2014 - 4000 diváků! (to je k smíchu, když vezmu v potaz tvůj předešlý příměr k Mostu a amatérským závodům, to sedlo :D), F1 2015 - 33 tis. diváků (počítám jen neděli), návštěva Silverstone a SPA mluví ve prospěch F1 cca v poměru 1:3. Takže tolik ke tvým "faktům" o návštěvnosti. F1 sleduje x násobně více lidí i přes její krizi. Já nemám zapotřebí lhát sám sobě, já vím, co je královna motorsportu ;-) Bohužel již nemám tolik času sledovat všechny zajímavé série, za mě jsou skvělé WSR obecně (nejvíce samozřejmě FR 3,5), WTCC, WEC. ASLM a IndyCar jsem sledoval dříve ve velkým taky. Z motorek jednoznačně SBK a MotoGP (to je pro nás český fandy povinnost :-) ) No a palce u příspěvků? Mám na to názor, že se stačí přizpůsobit většině, lidé jsou konzervativní a mají rádi osvědčené věci - takže když napíšeš, že do sporťáku patří zaručeně manuál, vyhoněná atmosféra a pohon RWD, sklidíš víc pozitivních ohlasů než když napíšeš, že do sporťáku patří hybrid, dvojspojka a pohon FWD... za to tě tady pomalu ukamenují... i přes fakt, že výrobci stále víc používají dvojspojky, menší objem, atd atd (a ne, EU není jediný viník ;) )
Avatar - wakantanka
25. 5. 2015 09:43
Re: Fatální zkrat
Aj keď som dlhoročný fanda Ferarri nemúžem súhlasiť s tebou v tom, že Mercedes nemá technický náskok. Monaco je veľmi špecifická trať, kde vedia zažiariť aj slabšie a menej výkonné teamy. Zatiaľ sme len v prvej tretine majstrovstiev a na takéto závery je príliš skoro. Všetci dobehujú Mercedes, ale oni tam tiež nespia. >:D
Avatar - AUDIRS6
24. 5. 2015 22:09
Mercedes sa poßral koli Lewisovi !!!
Pre tych, co sa o F1 zaujimaju nie povrchne a nie len trochu, ale trochu viac do hlbky, a vedia po nemecky, doporucujem precitat aktualne veci na Formel1.de ....
Totiz:
Tato situacia by nenastala, pokial by Lewis nebol brany tak, ako v Mercedese brany je - ze sice mozu bojovat s Nicom o vitazstva az na dren, ale bez rizika poskodenia auta...Ale aj tak je tam vsetkym jasne, ze Lewisa dotiahol do tymu Lauda a chce, aby on bol majster sveta.
Preto sa snazia podriadovat mu vsetko co sa len da.
Preto aj dnes - bali sa taktickej finty zo strany Ferrari - ze tzv. "undercutom" - teda skorsim pit-stopom pocas SC bude mat Vetel prezute na fungel nove super softy a mohol by byt nebezpecny.
Plus - boli si isty, ze podla live-timingu je Lewisov naskok na Vettela 23 sekund, a ze sa teda stihne vratit pred nim. Lenze v skutocnosti to bolo len 18 sekund, a to bolo o par milisekund menej, nez bolo potrebne...
Vdaka jeho casom vedeli, aky je rychly. Lewis pocas SC sa stazoval, ze tie pneu co mal strasne vychladli a ze su KO. Softy podla ich vyjadreni v Monacu nefunguju tak, ze ak vychladnu, je ich mozne znovu zahriat a znova frcat rychle kola...
Preto si mysleli, ze aj Vettel pojde menit a chceli byt proste skor na novych gumach.
Plus, Lewis - videl na obrazovke pri okruhu, ze v jeho boxoch su nachystani machanici ! - on si myslel, ze to bol Nico na vymene a preto aj on chcel ist !
Takze za cele toto nesie vinu AJ Lewis a jeho velke ego !
Nico na rozdiel od neho, ked sa pytal svojho inziniera na teplotu svojich gum a pocul teploty ( podla jeho vyjadrenia "cisla, ake v zivote na teplotu svojich gum este nepocul >:D !!! ) , tak len zatal zuby a robil maximum, aby tie gumy znovu "zobudil" a dosiel na nich...
To, ako sa potom po restarte vzdialil od Vettela ale myslim ze nepotrebuje komentar: 3 sekundy za 2 kola, 4,7 za 3...a potom uz len udrziavacka :-)
Aj on sice priznal, ze na Lewisa nemal, ale no - nezober to darovane vitazstvo >:-[]

OK, hadam som to nejako v skratke vysvetlil, rozhodne je to ale na ovela dokladnejsi rozbor, zajtra este pocitam, ako dopadlo "krizove sedenie" v Mercedese, ktore inicioval Lauda...

Tak dovtedy ... ;-)
Rozbalit vlákno
2
24. 5. 2015 23:17
Re: Mercedes sa poßral koli Lewisovi !!!
No ono by stačilo, kdyby Lewis použil nějaké to slovíčko začínající na F ;-) ať je trochu emocí a né být za slušňáka...jinak by stačilo, kdyby chlapci při výměně nechrápali, protože přezout na skoro 4 sec je tragédie, a mohl to vedení uhájit...V boxech by měli dostat školení od italů...
Avatar - WinDiesel
25. 5. 2015 08:36
Re: Mercedes sa poßral koli Lewisovi !!!
Ty woe, četli jsme slowo odborníka. Kterak udělat z dostupných dat gulášek .... gratuluji.
Avatar - leone
25. 5. 2015 05:58
..snad !
.. celý závod NUDA, a pak tohle,... a pak že nás nic nepřekvapí,.... >:D ,...ne teď vážně,...ten člověk, co to rozhodnutí učinil,...dnes doufám, u týmu Mercedes už nepracuje !!!!!!!!!!!!!!!!
Rozbalit vlákno
2
25. 5. 2015 08:17
Re: ..snad !
Vis co - udelame deal: Ja se domluvim s tvym sefem, a jestli udelas ve svy praci jedinou chybu, tak te vykopne na ulici. Beres to?
25. 5. 2015 10:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 5. 2015 08:16
Stane se...
F1 vzdy byla a dodnes je tymovym sportem, tedy vitezstvi, byt si ho nejvice vychutnava jezdec, je zalezitosti celeho tymu. Proto strategie, proto pneumatiky, proto tankovani, proto povinne zastavky v boxech, proto dva jezdci na startu a dalsi tym, ktery je "juniorkou"... A tak, jako muze udelat chybu jezdec, tak muze udelat chybu i kdokoliv jiny v tymu - uklizeckou pocinaje a hlavnim strategem konce. Jde jen o to, udelat behem cele sezony (a vlasstne uz dlouho pred ni pri vyvoji) tech chyb co nejmene.
Tak doufam, ze az pujde manazer Mercedesu po ulici, tak ho snad mistni diskuteri, kteri samozrejme perfektne vedi, co je to za praci v te efjednicce v Monaku a zvladli by to mnohem lip, neukamenujou.
A co s Hamiltonem? Vsak on si poradi.
Rozbalit vlákno
9
25. 5. 2015 08:45
Re: Stane se...
Plivance na F1 jsou vděčný...pravej fanda motorsportu stejně jakýkoliv jiný fanoušek kritizuje, ale konstruktivně. Z canců nahoře může být leckomu akorát zle.
Nikomu netvrdím, že je nutný se koukat zrovna na výkladní skříň motorismu, stejně tak jako vnímat Monako jako extra zábavnej okruh pro každýho.
Nicméně bezbřehá kritika je nesmysl...
Pokud si někdo myslí, že má čím přispět, pak není s dnešními technologiemi problém kontaktovat tým kolem Bernieho nebo FIA a třeba právě konstruktivní kritika bude nápomocna k zlepšení ne vždy ideálního stavu. ;-)
Avatar - speedfred
25. 5. 2015 09:09
Re: Stane se...
ja chodievam na preteky F1,ale s týmito novými motorami bolo pre nás totálne sklamanie zvuková kulisa.Ešte teraz keď si spomeniem na zvuk V8 tak mi naskakujú zimomriavky.
Jasné treba ísť dopredu,hybridná súčastnosť je zaujímavá,ale prenesú to do výroby?
Na starých atmosférach nebolo už moc čo zlepšovať,ale aspoň zvuková kulisa stála za to.
25. 5. 2015 09:35
Re: Stane se...
Sklamanie beru, uz to nerve tak, jako drive.
Ale F1 nebyla vzdy jen o tom samotnem zavodeni, byla vzdy tahounem automobilove techniky, konstrukcni technologie v ni byly vzdy o nekoilk generaci napred proti seriovym autum, ale F1 ukazovala smer. Chapu a souhlasim, ze hybridni V6 turbo neni takovy odvaz, jako NA V8, nebo nedejboze NA V12 pri 16 000 otackach, ale F1 se v podstate nijak nevzdalila svym idealum, jde s dobou, to jen nam, konzumentum, ta doba, respektive jeji soucasny charakter, neni po chuti.
25. 5. 2015 09:45
Re: Stane se...
:yes: souhlas, současné pohonné jednotky F1 mají k produkčním autům velmi blízko, rozhodně daleko blíže než atmosférické osmi či dvanáctiválce. Snižování objemu, přeplňování, rekuperace energie při brzdění, vyhlazování křivky výkonu pomocí elektromotoru nebo el. poháněnými turby a celková snaha o co nejnižší spotřebu je společným jmenovatelem jak velkosériové produkce, tak pohonných jednotek v F1 ať se nám to líbí či nelíbí.
Avatar - speedfred
25. 5. 2015 10:02
Re: Stane se...
súčastná hybridná technika je fajn,keby ju ale FIA neobmedzovala prietokom paliva a otáčkami.To by bol rock n roll - unlimited
25. 5. 2015 11:36
Re: Stane se...
Zadne ulimited nebude, aspon ne v F1.
F1 = formule 1, formule = vzorec, predpis.
Ze se z formule (predpisu) cislo jedna stala znacka F1, je veci vyvoje, ale predpis, podle ktereho se zavodni vozy stavi, je v nazvu zakodovan odjakziva, takze zadne unlimited (ze ktereho by pak jednoduse vyplynulo vitezstvi toho, kdo dokaze narvat do podniku nejvice penez) nastesti nehrozi.
Avatar - speedfred
25. 5. 2015 14:04
Re: Stane se...
Unlimited som myslel otacky a hodinovy prietok paliva,prip. prevodovky,nie komplet auta.
25. 5. 2015 20:31
Re: Stane se...
Rozumim, ale v F1 se proste omezuje a prikazuje...no jako ve Svycarsku :-) takze unlimited cokoliv asi fakt nebude.
25. 5. 2015 11:37
Re: Stane se...
Konstruktivni kritika tady na diskusich... No, vis sam, jak je vzacna :-)
Avatar - jurajos
25. 5. 2015 09:03
Alonso
To by ma zaujímalo čo sa asi tak Fernandovi deje v hlave pri pohľade na tohoročné výsledky Ferrari! 8-s
Rozbalit vlákno
3
Avatar - wakantanka
25. 5. 2015 09:47
Re: Alonso
pri tých peniazoch ktoré berie mu to môže byť jedno >:D ale vážne išiel do nového tímu, novej neodskúšanej techniky, musel čakať, že to nebude med lízať.
Avatar - Magister
25. 5. 2015 11:56
Re: Alonso
Jedno mu to není, kdyby nechtěl vyhrávat, nedostal by se tam, kde je.
Avatar - speedfred
25. 5. 2015 09:59
Re: Alonso
"F" tento rok na titul nemá,tak mu to môže byť asi jedno.On išiel hlavne po titule.
Honde sa snád podarí spraviť poriadny progres.