VC Pacifiku – první kvalifikace

 

VC Pacifiku na japonském okruhu v Motegi byla opět jednou z velmi očekávaných, díky nasazení dalších dvou čtyřdobých strojů ve třídě MotoGP. Nutno podotknout, že žádné velké překvapení tato změna nepřinesla...

VC Pacifiku na japonském okruhu v Motegi byla opět jednou z velmi očekávaných, díky nasazení dalších dvou čtyřdobých strojů ve třídě MotoGP. Nutno podotknout, že žádné velké překvapení tato změna nepřinesla. Za teplého a slunečného počasí byly na trati téměř ideální podmínky a tak se mohlo pracovat s maximálním nasazením.

Ve 125 se do boje o šanci na titul vrhnul s největší vervou Dani Pedrosa (Honda), který se ujal vedoucího místa brzy v úvodu a již jej nepustil. Svým časem 1:59,028 se přiblížil loňskému nejlepšímu času Youchi Uie (Derbi) na necelé 0,4 sekundy. Velkým překvapením je druhý čas Andrey Doviziosa (Honda). Tento Ital toho ještě příliš nepředvedl a tak je jeho čas o 0,63 sekundy horší Pedrosy, malým vítězstvím. Třetí čas zajel Arnaud Vincent (Aprilia) a v jeho případě není kam se honit, když největší soupeř Manuel Poggiali (Gilera) zajel až 10. čas. Posledním mužem v první řadě je Steve Jenkner (Aprilia), který jen potvrdil svůj letošní vysoký standard. Druhá řada má své vůdce z týmu Jorge Martinéze, přičemž lepší je ten méně zkušený Hector Barbera (Aprilia), který se předvedl fantastickým výkonem u nás v Brně, kde dojel čtvrtý. Šestý čas zajel jeho týmový kolega Pablo Nieto (Aprilia) následován zkušeným Gino Borsoiem (Aprilia). Druhou řadu doplňuje Mirko Giansanti (Honda), který zajel skvěle v prvním závodě sezóny v Suzuce, kde dojel druhý a nyní se zdá, že chce své japonské úspěchy rozšířit. Nejlepším Japoncem byl jezdec na divokou kartu Shuhei Aoyama (Honda) na 11. místě.

Ve 250 vykročil nejlépe do víkendového kolotoče Marco Melandri (Aprilia), který vládl téměř celé kvalifikaci i přesto, že jeho čas 1:53,078 je 0,8 sekundy horší, než rekord Shinyi Nakana (Yamaha) z roku 2000. Část kvalifikace se na výsluní nejrychlejšího jezdce hřál také Toni Elias (Aprilia), ale nakonec se před Melandrim musel sklonit o více než půl sekundy. Také třetí Randy de Puniet (Aprilia) se chvilku objevil na čele a jistě si vzpomněl na pěkné třetí místo ze Suzuky, které by v Japonsku rád udržel. Čtvrtý Fonsi Nieto (Aprilia) uzavírá první řadu ve znamení italské značky. Nejlepší domácí stroj Honda vodil jezdec na divokou kartu Yuki Takahashi a zajel pátý čas před Emilio Alzamorou (Honda). Španěl se také ukázal v lepším světle a naznačuje, že tato trať mu rozhodně vyhovuje, vždyť ve všech třech předchozích VC v Motegi dojel na stupních vítězů. Druhou řadu doplňují Italové Franco Battaini a Roberto Locatelli na Apriliích. Nedařilo se Sebastianu Portovi (Yamaha), vítězi předchozí VC Ria, když zajel 12. čas a také Robertu Rolfovi (Honda) s 15. časem.

Naši Jarda Huleš (Yamaha) a Kuba Smrž (Honda) nijak výrazně nepřekvapili a zajeli poměrně předpokládané umístění. Hulešovo 22. místo mohlo být možná o trochu lepší, ale ztráta na kolegu Naoki Matsuda je pouze 1,2 sekundy, což není špatné. Smrž zajel 28. čas, což není nic světoborného, ale při druhém pokusu ve 250 je potěšitelné, že není poslední a v průběhu soboty by se mělo dostavit zlepšení u něj i Huleše.

Třída MotoGP měla v Motegi jediného krále a tím byl domácí Daijiro Kato (Honda RC211V), který držel nejrychlejší čas prakticky po celou dobu, mimo dvou krátkých úseků, když jej předstihli Valentino Rossi (Honda RC211V) a Max Biaggi (Yamaha YZR-M1). Kato zajel čas 1:49,052 a o 0,8 sekundy zlepšil loňský čas Lorise Capirossiho (Honda NSR500). Kato své nejrychlejší kolo zajel až v úplném závěru, kdy odsunul na druhé místo v té době vedoucího Biaggiho. Biaggi zaostal o 0,11 sekundy a k sobotě vzhlíží s očekáváním zlepšení, neboť Yamaha dodala nové výkonové díly motoru, které ještě nejsou zcela sladěny. Také trochu zlobí zadní odpružení, které když se doladí, může motorku znatelně zrychlit. Třetí Rossi je o další půl sekundy vzadu, ale staronový šampión ještě není zcela fit po žaludečních potížích, které jej postihly na začátku týdne. Také jeho stroj ještě vykazuje drobné nedostatky v oblasti přední vidlice, které se budou zítra dolaďovat. V závěru kvalifikace se na čtvrté místo posunul Carlos Checa (Yamaha YZR-M1), který se potýkal s podobnými potížemi na zadním pérování, jako Biaggi.

Nejlepším dvoutaktářem se již tradičně stal Loris Capirossi. Svou NSR dovedl na čas o pouhou 0,1 sekundy horší než loni a věří, že loňský čas ještě překoná. Díky kamenem proraženému chladiči se nemohl po celých 60 minut prohánět po trati Alex Barros na své nové RC211V. Asi 20 minut před koncem jej zasáhly kamínky od kola Maxe Biaggiho a jelikož má k dispozici pouze jeden stroj, nemohl se vrátit na trať a snažit se o vylepšení svého šestého času. Druhou řadu doplňuje ještě Kenny Roberts (Suzuki GSV-R) a Tohru Ukawa na poslední RC211V. Devátý čas zajel Jeremy McWilliams (Proton KR) a opět dovedl svůj tříválec na druhé místo mezi dvoutakty. Akira Yanagawa (Kawasaki ZX-RR) se ve svém prvním vystoupení v MotoGP prezentoval 14. časem, což není nijak špatné. Uvážíme-li, že vývoj nové Ninji započal asi nejpozději ze všech čtyřtaktů, je to výsledek uspokojující. Poněkud překvapující je až 20. místo domácího Wataru Yoshikawy na třetí YZR-M1. ___

Vše o motorkách - www.moto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com

Štítky Honda Suzuki Proton

 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Brutální video: Kráva nakopla batole, dítě letělo vzduchem jako hadrová panenka

Brutální video: Kráva nakopla batole, dítě letělo…

Zahrávat si se zvířaty, zvláště s těmi, která jsou větší než my, se nevyplácí. Přesvědčil se o tom i malý…

FIFA 17 recenze: Fotbalová hra s duší a příběhem

FIFA 17 recenze: Fotbalová hra s duší a příběhem

Sportovní hry procházejí s novými ročníky každoroční aktualizací a evolucí. Na konzolích nové generace tomu tak…

 

iSport.cz

Slavia uspěla až v prodloužení, Kladno vede první ligu o pět bodů

Slavia uspěla až v prodloužení, Kladno vede první…

Kladno vede po vítězství 2:0 ve Frýdku-Místku první hokejovou ligu už o pět bodů. Pražská Slavia totiž…

Holoubek na roztrhání! Hráči musí ukázat, že patří do Sparty, hlásí kouč

Holoubek na roztrhání! Hráči musí ukázat, že patří…

Zajímavé, ale také hektické dny zažívá sparťanský trenér David Holoubek. Ten totiž po odvolání Zdeňka Ščasného v…

 

Reflex.cz

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to velcí kluci

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to…

Miloš Zeman, resp. jeho hradní kancelář, se neomluví za prezidentova slova na adresu Ferdinanda Peroutky.…

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení muslimské burky a nikábu

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení…

Česká média v úterý zveřejnila zajímavou zprávu, že švýcarská Národní rada (dolní komora parlamentu) schválila…