reklama


VC Valencie – Arnaud Vincent dalším šampiónem

VC Valencie – Arnaud Vincent dalším šampiónem

 

VC Valencie měla, jako poslední závod letošní sezóny, rozhodnout o posledním titulu, jehož držitel ještě nebyl znám...

VC Valencie měla, jako poslední závod letošní sezóny, rozhodnout o posledním titulu, jehož držitel ještě nebyl znám. Tento boj se měl soustředit do třídy 125, ale nakonec se nekonal, protože oba hlavní aktéři Arnaud Vincent (Aprilia) a Manuel Poggiali (Gilera), se za celý závod vůbec nepotkali. Z tohoto pohledu je možné říci, že všechny dnešní závody byly poněkud nudné, protože k žádným výraznějším bojům o čelní příčky téměř nedošlo. Z vítězství ve 125 se radoval domácí Dani Pedrosa (Honda), 250 zcela jasně kraloval novopečený šampión Marco Melandri (Aprilia) a třídě MotoGP diktoval svou vůli, od začátku do konce, Alex Barros (Honda RC211V).

Nejlepší start do rozhodujícího závodu třídy 125 měl hlavní kandidát na titul Vincent, za něhož se zařadil Pablo Nieto (Aprilia), Pedrosa, Hector Barbera (Aprilia) a Poggiali, kterému se nevydařil start. Vincent vyrazil pekelným tempem a již po prvním kole měl téměř sekundový náskok, což je na tuto třídu malý zázrak. Nicméně ze sólové jízdy se neradoval dlouho, protože již druhé kolo znamenalo nejrychlejší zápis pro Pedrosu, který začal rychle stahovat Francouzův náskok a ve 4. kole se dostal do vedení. Je otázkou zda jej Vincent pustil, aby se za ním mohl vozit, nebo udělal nějakou chybičku, kterou Pedrosa využil. V každém případě se tato dvojice po celý zbytek závodu držela v těsném kontaktu. V pátém kole se o rozruch postaral Poggiali, který místo aby radikálně postupoval vpřed za Vincentem, vyrobil chybu a propadl se až na 11. místo. To i při jeho nesporně vysoké výkonnosti znamenalo výrazné zdržení, které se mu již do konce závodu nepodařilo eliminovat.

Na trati se v průběhu závodu vytvořilo několik skupinek. První byla vedoucí dvojice, která v pořadí Pedrosa a Vincent protnula cílovou čáru (rozdíl 0,1 sekundy), druhou přivedl do cíle Pablo Nieto se ztrátou 2,7 sekundy a za svými zády dotáhl dvojici Alex de Angelis a Steve Jenkner (oba Aprilia). Na výborném šestém místě, se ztrátou 8 sekund, dojel domácí Barbera a vyslal tak do příští sezóny další jasný signál, že se s ním musí počítat hodně vysoko. Až na sedmém místě projel cílem Poggiali a stal se tak dalším jezdcem, kterému se nepodařilo obhájit titul.

V celkovém pořadí se tak ze svého prvního titulu radoval Arnaud Vincent s 273 body a po dvou letech opět dovezl titul do Francie. V roce 2000 se to podařilo o třídu výše Olivieru Jacquovi na Yamaze. Druhé místo si zajistil Manuel Poggiali s 254 body a třetí místo vybojoval Daniel Pedrosa s 243 body. Čtvrtý skončil veterán Lucio Cecchinello (Aprilia) se 180 body, který dnes dojel 8. Nejlepším nováčkem roku se stal Mika Kallio (Honda) z Finska, který skončil 11. se 78 body. Absolutní propad naopak zažil loni a předloni druhý Youchi Ui (Derbi), který skončil 13.(!) s 65 body.

250 měly přinést velký triumf domácím jezdcům, kteří v této třídě zaznamenali velký vzestup, ale nic takového se nekonalo. Od startu nejlépe vyrazil Marco Melandri a jak se usadil na vedoucí pozici, tak na ní v poklidu dojel také do cíle. Na dalších místech se seřadili domácí Toni Elias a Fonsi Nieto (oba Aprilia), čtvrtý jel Sebastian Porto (Yamaha), ale ve třetím kole jej jeho stroj zradil a Argentinec musel odstoupit. V pátém kole se dostal na druhé místo Nieto a zdálo se, že by mohl Melandriho dotáhnout, ale v 8. kole svou snahu přehnal, podklouzlo mu přední kolo a poroučel se k zemi. Tak se na třetí a čtvrté místo dostala dvojice Roberto Rolfo a Emilio Alzamora na Hondách. Ti však již měli na druhého Eliase poměrně značnou ztrátu. Vše vypadalo jasně až do chvíle, kdy Elias začal zpomalovat a jeho náskok se ztrácel před očima. Velice záhy se propadl za dvojici Hondy a jeho propad pokračoval až do cíle závodu, kterým projel na 10. místě. Veškerá zajímavost boje o čelní příčky se tak soustředila do boje Rolfa a Alzamory, kde se Alzamora snažil najít recept, jak se dostat přes svého stájového kolegu. Nakonec se mu to nepodařilo a zopakoval tak své letošní nejlepší umístění z Jerezu, kde dojel také třetí. Čtvrtý dojel Randy de Puniet, kterému se tak podařilo úspěšně zakončit sezónu, ve které měl jak velmi silné okamžiky, dvě třetí místa, tak také šest výpadků.

Také naše barvy měly své reprezentanty v této kubatuře. Jarda Huleš se po celý závod pohyboval zhruba na stejné pozici a v postupu mu pomohly hlavně výpadky Nieta a Porta. Přes maximální snahu mu však v posledním závodě nebylo souzeno dostat se na bodované místo a dojel 16., půl sekundy za 15. místem. Kuba Smrž se držel kolem 20. místa, ale v posledním kole havaroval a cíl závodu tak neviděl.   Celkové pořadí přineslo vedoucímu Melandrimu ještě větší rozdíl na druhého, když mu chybí do 300 bodů pouze 2. Druhý Nieto zůstal na svých 241 bodech, neboť nebodoval a třetí místo si upevnil Rolfo s 219 body. Portova závada rozhodla, že 4. místo vybojoval nakonec Elias se 178 body a stal se tak nejlepším nováčkem třídy. Pátý tak skončil Porto se 172 body, spolu s Miyazakim jediný jezdec na jiném stroji než Aprilii, který dokázal letos zvítězit. Huleš skončil celkově 24. s 11 body a Kuba Smrž jako poslední bodující 36. s jedním mistrovským bodíkem.

Třída MotoGP se od jisté doby jezdí podle stejného scénáře. Od VC Pacifiku, kdy Alex Barros dostal poprvé do rukou čtyřtakt Honda RC211V, se od startu pravidelně odlepuje jako první. Dobrou reakci předvedl také Daijiro Kato (Honda RC211V), který ale rychle klesl na třetí místo za Maxe Biaggiho (Yamaha YZR-M1). Valentino Rossi (Honda RC211V) odstartoval jako čtvrtý, následován Shinyou Nakanem (Yamaha YZR-M1) a Tohru Ukawou (Honda RC211V). Vývoj závodu byl poněkud poznamenán tím, o co v něm komu šlo. Zatímco Barros chtěl ukázat, že na konkurenceschopné technice dokáže porazit kohokoliv, Rossi se zase snažil vybojovat 12. vítězství v sezóně. Biaggi potřeboval dojet před Ukawou, aby si zajistil druhé místo celkově a ostatním šlo v podstatě již jen o prestiž z výsledku v posledním závodě.

Velmi dramatický okamžik se udál na startu. Carlos Checa (Yamaha YZR-M1) se letos již podruhé neodlepil z místa a tak jej všichni museli objíždět. Bohužel, z poslední řady startující Jose Luis Cardoso (Yamaha YZR500) si jej již nevšimnul a v plné akceleraci svého půllitru jej nabral zezadu. Zatímco Checa rychle vstal a odešel po svých, Cardodo se dlouho nezvedal a museli jej odnést na nosítkách. Nakonec se však ukázalo, že si nezpůsobil žádné vážnější zranění a ještě v průběhu závodu si jej režie všimla, jak se pohybuje v boxech.

Podle výše zmíněných scénářů se také závod vyvíjel. Rossi se v průběhu druhého kola hravě dostal přes Biaggiho na druhé místo a snažil se zachytit Barrosovo vysoké tempo. Biaggi také chvíli držel krok a odrážel Katovy nájezdy, ale postupem času se situace stabilizovala. Vytvořily se poměrně značné rozestupy mezi první dvojicí a dalšími závodníky a na trati tak jezdili v podstatě pouze osamoceně. Nejnapínavějším prvkem závodu pak bylo, jestli Barros odolá Rossiho stínování jako v Motegi, nebo vyrobí chyby jako v Sepangu a Austrálii. Skutečnost nakonec ukázala, že Barros sice dvě chyby udělal, přičemž ta druhá byla při nájezdu do posledního kola, kdy první zatáčku projel až po obrubníku a škaredě to s ním zacloumalo. Barros to však ustál a dokonce ani příliš nezpomalil a do následující zatáčky se již zase řítil na vedoucí pozici. Rossi se pak ještě v průběhu posledního kola snažil zvrátit výsledek na svou stranu, ale Barros již žádnou další botu neudělal a dojel si tak pro své letošní druhé vítězství. Stal se tak letos jediným, kdo dokázal Rossiho porazit v přímém souboji dvakrát. Biaggi sice také dvakrát zvítězil, ale v Brně Rossi pro defekt pneumatiky závod nedokončil.

Závod byl poznamenán velkým množstvím pádů a do cíle dojelo jen 14 jezdců. Mezi těmi co nedokončili byl Loris Capirossi (Honda NSR500), který havaroval v průběhu boje o sedmé místo s Kennym Robertsem (Suzuki GSV-R), který mimochodem také nedojel. Havaroval také Garry McCoy (Yamaha YZR500), který si odpykal trest stop&go za ulitý start a poté havaroval. Pro technické potíže nedojel ani Regis Laconi (Aprilia RS3), který jel svou 100. VC. Naopak úspěch opět zaznamenal Jurgen vd Goorbergh (Honda NSR500), který dojel 7. a byl tak nejlepší na dvoutaktu. Solidní výsledek si zajistila také stáj Gauloises Yamaha Tech 3, jejíž jezdci Shinya Nakano a Olivier Jacque dojeli na svých Yamahách YZR-M1 na 6. resp. 9. místě. Poprvé na bodech dojel také Andrew Pitt (Kawasaku ZX-RR), který dokončil jako 12. Zajímavostí je, že Alex Barros vytvořil nová rekord okruhu, který je o více než 2 (!) sekundy lepší než byl stávající!!

V celkovém hodnocení se rozhodlo o druhém místě. Vedoucí Rossi získal celkem 355 bodů, celkově druhý Biaggi 215, o 140 méně, a třetí skončil Ukawa s 209 body. Čtvrté místo si díky výbornému závěru sezóny na čtyřtaktu vybojoval Barros s 204 body a pak již je zase propast, protože 5. Checa má 141 bodů.

___

Vše o motorkách - www.moto.cz

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Německo bude mít přebytek 405 miliard, většinu utratí na běžence Německo bude mít přebytek 405 miliard, většinu utratí na běžence

Německá spolková vláda bude mít v letošním roce o 15…

Další země výrazně snižují těžbu ropy. Podporujeme světovou ekonomiku, tvrdí šéf OPECu Další země výrazně snižují těžbu ropy. Podporujeme světovou ekonomiku, tvrdí šéf OPECu

Těžařské státy stojící mimo Organizaci zemí vyvážejících…

Kerry: Syrské vládní síly páchají válečné zločiny. Musí to přestat Kerry: Syrské vládní síly páchají válečné zločiny. Musí to přestat

Syrské vládní síly, které bombardují město Halab, jsou…

"Africká Barbie" brání práva homosexuálů, hrozí jí vězení

Nigérii se homosexualita trestá 14 lety vězení, to však…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol

Tradiční zástupce segmentu amerických muscle cars si nyní…

Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma

Automobilka Citroën chce zájemcům o dlouhodobý pronájem…

 






 
Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Dnes 17:26

Jízda „bokem“ oblíbenou kratochvílí nejenom mladších a dynamicky založených řidičů. Vidět tohle dělat tank se vám ale jenom tak nepoštěstí.




Blesk.cz

Část Palmýry padla opět do rukou Islámského státu. Syrská armáda vyslala posily

Část Palmýry padla opět do rukou Islámského státu.…

Radikálové z takzvaného Islámského státu (IS) v sobotu vstoupili do historického syrského města Palmýra, kam…

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při nehodě společnou fotkou a vzkazem

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při…

Spěchali, aby stihli začátek čtvrtečního vyučování. Jenže u Lomničky na Brněnsku mladík za volantem nezvládl…

 

iSport.cz

Lipsko poprvé prohrálo! Bayern zničil Wolfsburg a jde do čela

Lipsko poprvé prohrálo! Bayern zničil Wolfsburg a…

Fotbalisté Lipska poprvé v sezoně prohráli. V 14. kole německé ligy podlehli na hřišti posledního Ingolstadtu…

Životní jízda! Puskarčíková urvala bronz, Koukalová se propadla

Životní jízda! Puskarčíková urvala bronz, Koukalová…

Česká biatlonistka Eva Puskarčíková si zajela pro první individuální medaili ve Světovém poháru. Ve stíhačce na…

 

Reflex.cz

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie jsou kouzelné

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie…

Hamdan bin Mohammed Al Maktoum, korunní princ Spojených arabských emirátů, si jednoho dne vyšel na střechu jedné…

Představujeme nejdéle sloužící a nejstarší letušku na světě. Jako stevardka se živí již 60 let

Představujeme nejdéle sloužící a nejstarší letušku…

Čtvrtého listopadu roku 1957 se jako jedenadvacetiletá poprvé starala na palubě letadla o cestující. Bette…

 
 
reklama