Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VDL Citea SLFA-181 Electric: Oceněný elektrický elegán

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost VDL Bus & Coach v rámci své modelové řady Citea nabízí i čistě elektřinou poháněná vozidla, mezi nimiž již svým designem zaujme provedení SLFA-181 Electric.

Společnost VDL Bus & Coach má v současnosti v rámci modelové řady Citea ve své nabídce celkem pět elektrických autobusů, z nichž jsou dva dvounápravové a tři kloubové s trojicí náprav.

Z pohledu celkové délky představuje v případě kloubových vozidel střed nabídky model Citea SLFA-181 Electric, který nad svými příbuznými vyčnívá díky svému designu. Ten je dílem nizozemské designové agentury Vanderveer Designers a byl oceněn v roce 2017 prestižní cenou Red Dot Award. Porota jednohlasně ocenila inovativní design tohoto autobusu.

Pozornost elektrický kloubový autobus VDL Citea SLFA-181 Electric přitahuje liniemi svých předních partií s rozměrným čelním sklem, jehož plocha prakticky plynule přechází do přední hrany střechy. Pro dosažení co nejlepšího proudění vzduchu kolem celého vozidla mohou být použity kryty kol druhé a třetí nápravy, které tak zároveň dotvářejí nezaměnitelný vzhled tohoto modelu.

VDL Citea SLFA-181 Electric s nízkopodlažním uspořádáním a modulární konstrukcí nosného skeletu nabízí možnost využit několika různých bateriových systémů. Baterie jsou umístěny na střeše autobusu a je možné autobus vybavit též různými systémy rychlého dobíjení s invertovaným pantografem.

Kloubový autobus má rozvor mezi první a druhou nápravou 5250 mm a mezi druhou a třetí nápravou pak 6750 mm. Celková délka modelu Citea SLFA-181 Electric je 18.150 mm, šířka 2550 mm a výška 3290 mm. Pohonný systém značky Siemens disponuje nejvyšším výkonem 210 kW a točivým momentem až 3800 N.m.

Dvojité provedení systému klimatizace a používání tepelných čerpadel má s minimální spotřebou energie poskytovat příjemné klima v interiéru s kapacitou až 143 cestujících. Společnost VDL Bus & Coach uvádí, že autobus Citea SLFA-181 Electric může být dodán i bez naftového topení, což znamená dopravu s 100% nulovými emisemi.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)