Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ve hře o Saab už je zřejmě jen Spyker, rozhodnutí během několika dnů

Nizozemská automobilka Spyker se nevzdává nadějí na získání švédské automobilky Saab. Snad už definitivní rozhodnutí o osudu Saabu by mělo padnout během několika dnů.
Zpět na článek
22. 1. 2010 01:18
22. 1. 2010 08:26
22. 1. 2010 10:39
24. 1. 2010 17:10
22. 1. 2010 11:00
neregistrovaný "poko"
22. 1. 2010 13:38
neregistrovaný "T_M_S_R"
23. 1. 2010 19:41
neregistrovaný "poko"
Avatar - Loptos
22. 1. 2010 01:18
Nechapem
Mozno som este prilis maly na to aby som pochopil ale viac zarobia ked zlikviduju ako keby mali predat? Ci len americanom harasi...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - PlumJelinek
22. 1. 2010 07:44
Re: Nechapem
Taky mi není jazný, proč likvidují, když by mohli prodat? Ale asi nejsem dostatečně finančně vzdělaný...
22. 1. 2010 08:26
Re: Nechapem
Nevim ale amici se pry nechali slyset, ze jsou ochotni prodat Saab, ale jenom pokud to pro ne bude financne vyhodnejsi nez likvidace. Tudiz se jim asi vyplati spise likvidovat nez prodat.
22. 1. 2010 09:08
I likvidace něco stojí
Ona ta likvidace stojí taky mraky peněz - musí se splatit dluhy, musí se zaplatit odstupné 2.1 tisícům zaměstnanců, musí se zajistit výroba a distribuce náhradních dílů, musí se vyrovnat nedoplatky na daních, sociálním a zdravotním zabezpečení (jsme přece ve Švédsku, ne?) a když se ukáže, že účetní hodnota firmy je minusová, tak teoreticky prodej může dokonce znamenat, že nový vlastník sice firmu převezme, ale prodávající mu bude muset zaplatit v určité formě dokonce sám, místo aby "kasíroval". Nakonec známe to i z Česka, například Die Erste "koupila" za 20 mld. CZK Českou spořitelnu, ale prodávající český stát ze spořitelny musel "vyvést" rizikové a prodělečné úvěry v hodnotě 40 mld CZK a převést je na konsolidační agenturu. Stát na prodeji sice každopádně tratil, ale - získal 20 mld hotovosti (nebo spíše disponibilních prostředků), získal možnost alepsoň část 40 mld. úvěrů prodat nebo získat zpět, ale především už nebyl finančně zodpovědný za dlaší (zcela jistě) narůstající ztrátu.

A tady je to podobné. Zbaví-li se firma prodělečné firmy, pobočky nebo aktivity třeba jen zadarmo, zbaví se narůstající ztráty a narůstajícího dluhu - a o tom to je. Totéž platí v bleděmodrém u modrého oválku o Volvu, které je taky v červených číslech a generuje stále narůstající ztrátu.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - da_b0mb
22. 1. 2010 09:36
Re: I likvidace něco stojí
No ja jsem asi po ranu jeste mimo, ale i tak mi z toho vychazi jako logickej tah to, ze je furt lepsi Saab prodat treba i za pakatel a aspon z toho neco vytezit, nez naopak hradit likvidaci...Kazdopadne uz je to pretahovani docela unavny..."tak koncime...a nebo jeste ne, jeste pockame...Ale ted vazne uz koncime! Ok, tak jeste Spyker dostane sanci..." a furt dokola...
22. 1. 2010 10:56
Re: I likvidace něco stojí
Rozpredáš haly, pozemky a zariadenie, a z toho vyplatíš dlhy. Alebo to predáš, a vyplatíš dlhu z peňazí za predaj. Otázka je, čo je výhodnejšie, ideál by bol ešte na tom aj zarobiť.
Avatar - da_b0mb
22. 1. 2010 11:26
Re: I likvidace něco stojí
dobre ale to rozprodas i v pripade prodeje automobilky spykeru, ne?
22. 1. 2010 22:14
Re: I likvidace něco stojí
Možno áno, možno nie. Ide o predaj značky, alebo fyzických fabrík? Nie je predaj ako predaj a my doňho príliš nevidíme. Takže musíme počkať, ako to dopadne.
22. 1. 2010 10:39
souhlasím
taky plně z těmito prvními příspěvky, a jak už jsem tady psal, at je to GM nebo Ford, všude píšou že od té doby co měli Saab, Volvo začali být tyto automobilky hodně ztrátové, tak buď něco špatně nastolili a pro zákazníky už to nebyly ty značky co to bývalo nebo to postě a jednoduše vytunelovali a teď ještě dělají nesmyslné tahanice
Rozbalit vlákno
1
24. 1. 2010 17:10
Re: souhlasím
No ono to bude trošku jinak, protože pokud by ty automobilky byli předtím v zisku tak by je těžko někdo koupil, protože by nebyli na prodej že ano.
neregistrovaný "poko"
22. 1. 2010 11:00
jedna vec tu nezaznela
Možno sa mýlim, ale jedným z dôvodov, prečo GM toľko váha s predajom je "duševné" či patentové vlastníctvo na technológie a produkty značky Saab. Tie totiž ak zlikviduje Saab môže používať pre Opel, Buick či Chevrolet.
Nemalú hodnotu majú aj prototypy Saabu ako je napr. Aero X, nová 9-5 a iné. Toto je majetok, ktorý ešte môže pre GM do budúcnosti použitím u iných značiek ich portfólia prinášať zisky.
GM investoval do vývoja Saabov budúcnosti iste nemalé peniaze (aj keď celé prakticky desaťročie na túto svoju značku kašľal). Teraz sa môže pri rokovaniach hrať práve o tieto investície, ktorých sa GM pravdepodobne nechce vzdať.
Ale možno je to všetko úplne inak.... :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - palokalo
22. 1. 2010 11:09
Re: jedna vec tu nezaznela
v kazdom pripade je to zatial neverending story..
neregistrovaný "T_M_S_R"
22. 1. 2010 13:38
a vi nekdo, co ma spyker za lubem?
Ja se teda povazuju za saabistu a urcite budu radsi, pokud znacka pojede dal, ale uz bylo nekde receno, co se vlastne ma stat? jake ma spyker cile? proste tak nejak voco komu de?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - da_b0mb
22. 1. 2010 13:48
Re: a vi nekdo, co ma spyker za lubem?
podle me za spyker stoji...at uz Arab, Rus nebo Cinan :-)
neregistrovaný "poko"
23. 1. 2010 19:41
Re: a vi nekdo, co ma spyker za lubem?
Hlavne ciele Spyker-u su asi dva.
Zjednodusene:
1. zachovat a zveladit znacku Saab, pokracovat vo vyvoji novych modelov a tie prinasat na trh.
2. vyuzit siet viac ako 1100 predajnych a servisnych miest Saabu po celom svete, a ich prostrednictvom predavat aj svoju vlastnu znacku spolu so Saabom.
24. 1. 2010 17:24
Re: a vi nekdo, co ma spyker za lubem?
ad 1. na to musí mít dlohýýý ale dlouhýýý prachy což pro kusového výrobce exclusivních vozu asi není až tak pravděpodobné, přece jen když budu vyrábět máloseriové vozy exclusivním způsobem můžu si za ně učtovat vysoké částky a nakupovat jinde i velmi drahé technologie, pokud chci mít automobilku s minimem tří výrobních řad což je dnes minimum musím mít peníze na vývoj a výrobu komponent těchto vozu a když si povšimnete všechny firmy se dnes snaží vyrobit co nejvíc aut na co nejmenším počtu platforem jelikož právě toto snižuje náklady, postavit sáby na platformě spykeru dost dobře nepůjde a nemůžou do nekonečna vyrábět tytéž auta, navíc je i když to sábisti neradi slyší spousta techniky v sábu koncernu GM ať už původem z oplu či jiných, a naopak techniky saabu zase používané v jiných vozech koncernu GM, takže ani já nevěřím že v dnešní době si malá firma může dovolit vyvinout zcela samostatně auto a prodávat ho za rozumné peníze.
ad 2. na co je firmě která vyrábí ročně kolem padesáti aut 1100 dealeru?
Avatar - twistedTSD
22. 1. 2010 16:26
saab, saab, saab!
drz se saabe, drzim palce! :yes: ...9-5 by byla skoda :-)
Rozbalit vlákno
3
22. 1. 2010 20:24
Re: saab, saab, saab!
Neboj... vem si, co vydržel takovej Rambo, nebo kolikrát jí dostal Terminátor a pořád žil!
Avatar - twistedTSD
23. 1. 2010 00:20
Re: saab, saab, saab!
nadeje umira posledni :-) ...
24. 1. 2010 17:25
Re: saab, saab, saab!
Možná si devět pětku koupíš jako Opel Rekord nebo Senator ;-)
23. 1. 2010 00:35
Spyker a jeho zkušenosti
Nu nevím nevím. Pokud tohle koupí Spyker, bude hodně zajímavé, jak to s nimi dopadne. Spyker nemá zkušenosti s vedením takového kolosu. Aby pak nedošlo k tomu, že by Saab stáhl s sebou ke dnu i Spyker...
Rozbalit vlákno
0