Diskuse

Ve hře o Saab už je zřejmě jen Spyker, rozhodnutí během několika dnů

22.1.2010

Nizozemská automobilka Spyker se nevzdává nadějí na získání švédské automobilky Saab. Snad už definitivní rozhodnutí o osudu Saabu by mělo padnout během několika dnů.

 

  • 00 Reagovat !

    foto Loptos

    Loptos 22.01.2010  01:18

    Nechapem

    Mozno som este prilis maly na to aby som pochopil ale viac zarobia ked zlikviduju ako keby mali predat? Ci len americanom harasi...
    • 00 Reagovat !

      foto PlumJelinek

      PlumJelinek 22.01.2010  07:44

      « Re: Nechapem

      Taky mi není jazný, proč likvidují, když by mohli prodat? Ale asi nejsem dostatečně finančně vzdělaný...
      • 00 Reagovat !

        foto dollson

        dollson 22.01.2010  08:26

        « Re: Re: Nechapem

        Nevim ale amici se pry nechali slyset, ze jsou ochotni prodat Saab, ale jenom pokud to pro ne bude financne vyhodnejsi nez likvidace. Tudiz se jim asi vyplati spise likvidovat nez prodat.
  • 00 Reagovat !

    foto BeranK

    BeranK 22.01.2010  09:08

    I likvidace něco stojí

    Ona ta likvidace stojí taky mraky peněz - musí se splatit dluhy, musí se zaplatit odstupné 2.1 tisícům zaměstnanců, musí se zajistit výroba a distribuce náhradních dílů, musí se vyrovnat nedoplatky na daních, sociálním a zdravotním zabezpečení (jsme přece ve Švédsku, ne?) a když se ukáže, že účetní hodnota firmy je minusová, tak teoreticky prodej může dokonce znamenat, že nový vlastník sice firmu převezme, ale prodávající mu bude muset zaplatit v určité formě dokonce sám, místo aby "kasíroval". Nakonec známe to i z Česka, například Die Erste "koupila" za 20 mld. CZK Českou spořitelnu, ale prodávající český stát ze spořitelny musel "vyvést" rizikové a prodělečné úvěry v hodnotě 40 mld CZK a převést je na konsolidační agenturu. Stát na prodeji sice každopádně tratil, ale - získal 20 mld hotovosti (nebo spíše disponibilních prostředků), získal možnost alepsoň část 40 mld. úvěrů prodat nebo získat zpět, ale především už nebyl finančně zodpovědný za dlaší (zcela jistě) narůstající ztrátu.

    A tady je to podobné. Zbaví-li se firma prodělečné firmy, pobočky nebo aktivity třeba jen zadarmo, zbaví se narůstající ztráty a narůstajícího dluhu - a o tom to je. Totéž platí v bleděmodrém u modrého oválku o Volvu, které je taky v červených číslech a generuje stále narůstající ztrátu.
    • 00 Reagovat !

      foto da-b0mb

      da_b0mb 22.01.2010  09:36

      « Re: I likvidace něco stojí

      No ja jsem asi po ranu jeste mimo, ale i tak mi z toho vychazi jako logickej tah to, ze je furt lepsi Saab prodat treba i za pakatel a aspon z toho neco vytezit, nez naopak hradit likvidaci...Kazdopadne uz je to pretahovani docela unavny..."tak koncime...a nebo jeste ne, jeste pockame...Ale ted vazne uz koncime! Ok, tak jeste Spyker dostane sanci..." a furt dokola...
      • 00 Reagovat !

        foto Klaudius

        Klaudius 22.01.2010  10:56

        « Re: Re: I likvidace něco stojí

        Rozpredáš haly, pozemky a zariadenie, a z toho vyplatíš dlhy. Alebo to predáš, a vyplatíš dlhu z peňazí za predaj. Otázka je, čo je výhodnejšie, ideál by bol ešte na tom aj zarobiť.
        • 00 Reagovat !

          foto da-b0mb

          da_b0mb 22.01.2010  11:26

          « Re: Re: Re: I likvidace něco stojí

          dobre ale to rozprodas i v pripade prodeje automobilky spykeru, ne?
          • 00 Reagovat !

            foto Klaudius

            Klaudius 22.01.2010  22:14

            « Re: Re: Re: Re: I likvidace něco stojí

            Možno áno, možno nie. Ide o predaj značky, alebo fyzických fabrík? Nie je predaj ako predaj a my doňho príliš nevidíme. Takže musíme počkať, ako to dopadne.
  • 00 Reagovat !

    foto Jack1989

    Jack1989 22.01.2010  10:39

    souhlasím

    taky plně z těmito prvními příspěvky, a jak už jsem tady psal, at je to GM nebo Ford, všude píšou že od té doby co měli Saab, Volvo začali být tyto automobilky hodně ztrátové, tak buď něco špatně nastolili a pro zákazníky už to nebyly ty značky co to bývalo nebo to postě a jednoduše vytunelovali a teď ještě dělají nesmyslné tahanice
    • 00 Reagovat !

      foto Petrko

      Petrko 24.01.2010  17:10

      « Re: souhlasím

      No ono to bude trošku jinak, protože pokud by ty automobilky byli předtím v zisku tak by je těžko někdo koupil, protože by nebyli na prodej že ano.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.01.2010  11:00

    jedna vec tu nezaznela

    Možno sa mýlim, ale jedným z dôvodov, prečo GM toľko váha s predajom je "duševné" či patentové vlastníctvo na technológie a produkty značky Saab. Tie totiž ak zlikviduje Saab môže používať pre Opel, Buick či Chevrolet.
    Nemalú hodnotu majú aj prototypy Saabu ako je napr. Aero X, nová 9-5 a iné. Toto je majetok, ktorý ešte môže pre GM do budúcnosti použitím u iných značiek ich portfólia prinášať zisky.
    GM investoval do vývoja Saabov budúcnosti iste nemalé peniaze (aj keď celé prakticky desaťročie na túto svoju značku kašľal). Teraz sa môže pri rokovaniach hrať práve o tieto investície, ktorých sa GM pravdepodobne nechce vzdať.
    Ale možno je to všetko úplne inak.... :-)
    • 00 Reagovat !

      foto palokalo

      palokalo 22.01.2010  11:09

      « Re: jedna vec tu nezaznela

      v kazdom pripade je to zatial neverending story..
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.01.2010  13:38

    a vi nekdo, co ma spyker za lubem?

    Ja se teda povazuju za saabistu a urcite budu radsi, pokud znacka pojede dal, ale uz bylo nekde receno, co se vlastne ma stat? jake ma spyker cile? proste tak nejak voco komu de?
    • 00 Reagovat !

      foto da-b0mb

      da_b0mb 22.01.2010  13:48

      « Re: a vi nekdo, co ma spyker za lubem?

      podle me za spyker stoji...at uz Arab, Rus nebo Cinan :-)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 23.01.2010  19:41

      « Re: a vi nekdo, co ma spyker za lubem?

      Hlavne ciele Spyker-u su asi dva.
      Zjednodusene:
      1. zachovat a zveladit znacku Saab, pokracovat vo vyvoji novych modelov a tie prinasat na trh.
      2. vyuzit siet viac ako 1100 predajnych a servisnych miest Saabu po celom svete, a ich prostrednictvom predavat aj svoju vlastnu znacku spolu so Saabom.
      • 00 Reagovat !

        foto Petrko

        Petrko 24.01.2010  17:24

        « Re: Re: a vi nekdo, co ma spyker za lubem?

        ad 1. na to musí mít dlohýýý ale dlouhýýý prachy což pro kusového výrobce exclusivních vozu asi není až tak pravděpodobné, přece jen když budu vyrábět máloseriové vozy exclusivním způsobem můžu si za ně učtovat vysoké částky a nakupovat jinde i velmi drahé technologie, pokud chci mít automobilku s minimem tří výrobních řad což je dnes minimum musím mít peníze na vývoj a výrobu komponent těchto vozu a když si povšimnete všechny firmy se dnes snaží vyrobit co nejvíc aut na co nejmenším počtu platforem jelikož právě toto snižuje náklady, postavit sáby na platformě spykeru dost dobře nepůjde a nemůžou do nekonečna vyrábět tytéž auta, navíc je i když to sábisti neradi slyší spousta techniky v sábu koncernu GM ať už původem z oplu či jiných, a naopak techniky saabu zase používané v jiných vozech koncernu GM, takže ani já nevěřím že v dnešní době si malá firma může dovolit vyvinout zcela samostatně auto a prodávat ho za rozumné peníze.
        ad 2. na co je firmě která vyrábí ročně kolem padesáti aut 1100 dealeru?
  • 00 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 22.01.2010  16:26

    saab, saab, saab!

    drz se saabe, drzim palce! :yes: ...9-5 by byla skoda :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Navtech

      Navtech 22.01.2010  20:24

      « Re: saab, saab, saab!

      Neboj... vem si, co vydržel takovej Rambo, nebo kolikrát jí dostal Terminátor a pořád žil!
    • 00 Reagovat !

      foto Petrko

      Petrko 24.01.2010  17:25

      « Re: saab, saab, saab!

      Možná si devět pětku koupíš jako Opel Rekord nebo Senator ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Johnnn

    Johnnn 23.01.2010  00:35

    Spyker a jeho zkušenosti

    Nu nevím nevím. Pokud tohle koupí Spyker, bude hodně zajímavé, jak to s nimi dopadne. Spyker nemá zkušenosti s vedením takového kolosu. Aby pak nedošlo k tomu, že by Saab stáhl s sebou ke dnu i Spyker...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a malou spotřebu RAM

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a…

V září se Mozilla pochlubila betaverzí a nyní už vypustila hotovou podobu svého nového Firefoxu. Mozilla se…

Trump sliboval o svátcích tvrdou dřinu, raději ale vyrazil na golf. Obamu za to kritizoval

Trump sliboval o svátcích tvrdou dřinu, raději ale…

Americký prezident Donald Trump svátek Díkůvzdání tráví na Floridě v letovisku Mar-a-Lago. Jeho zaměstnanci…

 

iSport.cz

SOUHRN EL: Kromě Plzně postoupilo dalších deset týmů, Everton propadl

SOUHRN EL: Kromě Plzně postoupilo dalších deset…

SOUHRN | Celkem jedenáct týmů si dnes zajistilo postup do vyřazovací části fotbalové Evropské ligy. Ve skupině…

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

 

Reflex.cz

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy, který sledoval dění přímo na místě

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy,…

Jak viděl Ondřej Homolka převratné události, které vedly k rezignaci jednoho z nejdéle sloužících diktátorů,…