Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ve Vysokém Mýtě loni vyrobili 2526 autobusů, 1400 z nich bylo exportováno do Francie

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
Vysokomýtská společnost Iveco Czech Republic loni tradičně nejvíc autobusů vyvezla do Francie. Z 2526 vyrobených autobusů firma dodala na francouzský trh 1400 vozidel. Meziročně si podnik pohoršil o 494 autobusů.

"V kontextu současné světové krize to představuje dobrý výsledek, pokles výroby je nižší, než je pokles trhu," uvedl generální ředitel a předseda představenstva Daniel Patka. Vedle Francie nejvíc produkce připadlo na Slovensko, Česko, Itálii a Německo.

Nejčastějším typem autobusu, který loni vyjížděl z výrobních linek ve Vysokém Mýtě, byl meziměstský model Crossway. Na produkci se podílel z jedné poloviny. Školní autobus Recreo představoval 30 procent celkové výroby autobusů.

V letošním roce Iveco chystá několik novinek. Na český trh chce firma uvést v upraveném provedení miniautobus EcoDaily. Další novinkou bude městský autobus Citelis v hybridním provedení. Spotřeba paliva a emise se provozem tohoto typu autobusu sníží o desítky procent. Dodávku hybridních vozidel, jež kombinují naftový a elektrický pohon, v budoucnu chystá i SOR Libchavy, který postupně vyrábí autobusy pro pražský dopravní podnik.

Plán výroby vysokomýtský podnik ještě zveřejňovat nechce, na počátku roku je to podle Patky příliš předčasné. Firma Iveco, která je součástí holdingu Irisbus, na konci loňska zaměstnávala 2100 pracovníků, dalších 250 lidí přes agentury. Kolektivní vyjednávaní o mzdách odbory zahájí s vedením v únoru, vývoj mezd proto Patka ještě nechtěl komentovat. Hospodářské výsledky firma zveřejní na jaře až po valné hromadě.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
2. 2. 2010 10:22
Re: 2526 italských krabic
Zajímavý, jak se rozdělují názory na české automobilky. Zatímco každý druhý pláca o tom, že Škoda-Auto je německá montovna, což je mimo jiné blbost, jelikož kromě vlastníka se nezměnilo prakticky nic, tak pro další tábor je Iveco CR česká firma. Autobusy už jsou plně identické s Ivecem, z řady 9 nezbylo vůbec nic a nakonec už ani ten název namají... jen pár chytrých českých hlav (aspoň něco) co se podílí na vývoji cizích autobusů. Bohužel to už je jen montovna/výrobna, nic víc :-(
2. 2. 2010 08:51
Re: citelis
ve Francii a v Itállii. Ve VM probíha jen kompletace. Ale v letošním roce se pravděpodobně rozjede výroba Citelisu ve VM - což by mělo mít hlavně vliv na lepší kvalitu vozu.
2. 2. 2010 08:50
Re: 2526 italských krabic
říká se ve Vysokém Mýtě, ale to jen na okraj. A co myslíš, že dělá to oddělení konstrukce - mimochodem největší v koncernu a ta vývojová dílna a zkušebna ? Jako myslíš, že tam jsou jen na okrasu ?
Aktuální výrobní řada (stěžejní program koncernu Irisbus)a její mutace - (LE apod) byly a jsou i dále vyvíjeny v konstrukci ve VM. Rovněž svařovnu podvozků, lakovnu, čalounu apod. nepovažuji jen za montovnu...
Tak jsem si dovolil jen ti doplnit informace, které nemáš k dispozici.
1. 2. 2010 19:02
Re: 2526 italských krabic
To jsem přesně čekal, ale motáš jablka s hruškama. Ve Vysokym Mýtu už je prakticky jen montovna Iveca...
1. 2. 2010 17:43
Re: 2526 italských krabic
a od kdy ? od tý doby kdy to komunisti sebrali Sodomkovi ? ty jsi asi pamětník ;-)
nebo jsi naopak levicový ultras a nezajíma tě to od doby kdy byl národní podnik Karosa zprivatizován ?