Vysokomýtská společnost Iveco Czech Republic loni tradičně nejvíc autobusů vyvezla do Francie. Z 2526 vyrobených autobusů firma dodala na francouzský trh 1400 vozidel. Meziročně si podnik pohoršil o 494 autobusů.
- bývalá Karosa patří Italům a i když je Berlusconi taky číslo, tak takovej * jak Šerkézi to zas není
- Karosa byla sice privatzizována Renaultem, ale existovala tady dávno před tím, tudíž žádnou investici ve Francii neomezila, pokud by ten šašek chtěl podobně argumentovat jako v případě Clia či obecně frnacouzských aut vyráběných v západní Evropě, má smůlu - nemuseli tu fungující a komplexní fabriku kupovat
- kdyby se čistě náhodou měly tyhle autobusy vyrábět ve Francii, stály by daňového poplatníka nějmíň dvakrát tolik a s ohledem, že slouží hlavně jako školní autobusy, mělo by to dopad hlavně do státního rozpočtu
- je sranda, jak si tebhle kryptonapoleon vyskakuje a nepřizná, že ony nové automobilky ve "východní" Evropě nikdo rušit nebude, protože ve Francii speciálně nedosáhne zdaleka takové kvality a produktivity práce
- paradoxně, automobilky vybudované ve "východní" Evropě jsou nejmodernější, například nejmodernější fabrika GM je Gliwicích, nejmodernější PSA v Trnavě a společně s Toyotou v Kolíně, fabriky zrovna ve Francii jsou už letité a to má vliv jak na onu kvalitu tak na produktivitu práce - v Gliwicích vyrobí menší počet lidí vícenásobek aut, než v oné nyní tak často zmiňované Belgii (argumentace v tomto případě belgických odborářů by se Šerkézimu líbila, je tam značná spřízněnost)
No a na závěr k tvé poznámce (last but not least..), Francouzi nechtějí práci, chtějí prachy, to je celý ten problém, ono s šesti týdny dovolené, kupou svátků a 35 hodinovým pracovním týdnem o práci snad už ani nemluvme.
a od kdy ? od tý doby kdy to komunisti sebrali Sodomkovi ? ty jsi asi pamětník ;-)
nebo jsi naopak levicový ultras a nezajíma tě to od doby kdy byl národní podnik Karosa zprivatizován ?
říká se ve Vysokém Mýtě, ale to jen na okraj. A co myslíš, že dělá to oddělení konstrukce - mimochodem největší v koncernu a ta vývojová dílna a zkušebna ? Jako myslíš, že tam jsou jen na okrasu ?
Aktuální výrobní řada (stěžejní program koncernu Irisbus)a její mutace - (LE apod) byly a jsou i dále vyvíjeny v konstrukci ve VM. Rovněž svařovnu podvozků, lakovnu, čalounu apod. nepovažuji jen za montovnu...
Tak jsem si dovolil jen ti doplnit informace, které nemáš k dispozici.
Zajímavý, jak se rozdělují názory na české automobilky. Zatímco každý druhý pláca o tom, že Škoda-Auto je německá montovna, což je mimo jiné blbost, jelikož kromě vlastníka se nezměnilo prakticky nic, tak pro další tábor je Iveco CR česká firma. Autobusy už jsou plně identické s Ivecem, z řady 9 nezbylo vůbec nic a nakonec už ani ten název namají... jen pár chytrých českých hlav (aspoň něco) co se podílí na vývoji cizích autobusů. Bohužel to už je jen montovna/výrobna, nic víc :-(
ve Francii a v Itállii. Ve VM probíha jen kompletace. Ale v letošním roce se pravděpodobně rozjede výroba Citelisu ve VM - což by mělo mít hlavně vliv na lepší kvalitu vozu.
No to je opravdu zajímavé, Frantíci si zase stěžovali, že Aresy vyráběné ve VM mají horší kvalitu zpracování než ty co se vyráběli ve Francii. Jinak nevím čím výroba Citelisů v ČR ovlivní jejich kvalitu, konstrukce je daná a finální kompletace stejně vždy probíhala ve VM...