Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Velká Británie ode dneška zavádí šrotovné

redakce AUTO.CZ
Diskuze (73)
V Británii začíná v pondělí platit systém šrotovného. Vládní podpora obnovy vozového parku, kterou před měsícem oznámil ministr financí Alistair Darling, by měla stejně jako v jiných zemích pomoci místnímu automobilovému průmyslu.

Zákazník může podle britské varianty požádat o slevu 2000 liber (kolem 60.000 Kč) na nákup nového automobilu, pokud vyřadí více než deset let starý vůz. Program by měl platit do března 2010.

Automobilky jsou v Británii jednou z hlavních obětí hospodářské krize. I když ryze britské značky už v podstatě neexistují, na území ostrovního království má své výrobní závody hned několik tradičních výrobců (Land Rover, Mini, MG, Ford) a celá řada japonských automobilek (Honda, Toyota, Nissan). Výroba osobních vozů v Británii se v prvním čtvrtletí oproti loňskému roku snížila o 56,6 procenta na 183.010 vozů.

O náklady se rozdělí vláda i výrobci. Obě strany na ně vyčlení po 300 milionech liber.

Britští výrobci systém uvítali. Podle analytiků ale program zřejmě posílí poptávku hlavně po malých modelech, které již nyní přinášejí relativně malý zisk. V Německu a Francii se zvýšila poptávka právě především po malých vozech, protože šrotovné nejvíce sníží právě jejich cenu a protože majitelé starých aut mívají obvykle méně peněz, napsal britský list Financial Times.

Automobilky hlásí, že před pondělním zavedením šrotovného přibylo návštěvníků v prodejnách i na webových stránkách prodejců. Nejvíce se potenciální zákazníci zajímají právě o menší modely. Podle Hondy se nejvíce lidí ptá na nejmenší model Jazz. Podobné zkušenosti má v Británii také Renault.

"Předpovídáme zhoršení dostupnosti malých vozů," řekl šéfredaktor automobilové revue Glass's Guide. "Na malé vozy se nyní čeká i 12 týdnů a toto čekání se může prodloužit."

Podle Financial Times může nečekaně na šrotovném nejvíce vydělat vláda. Díky z dani přidané hodnoty by mohla z každého vozu získat víc než 1000 liber, kterými na jeho prodej přispívá.

Šrotovné zavedlo zatím devět zemí Evropy. V Česku je Poslanecká sněmovna schválila v pátek. O konkrétním termínu zavedení ale dosud nebylo rozhodnuto.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (73)
20. 5. 2009 09:09
Všude okolo 60 tisíc, u nás
30 tisíc. Nemělo by to být spíš naopak - že když nemáme tolik peněz, měli bysme dostat vyšší šrotovné? ;-)
Co se mě týká, těc 30 tisíc ať si nechají, raději budu dál jezdit ve svým starým jednoduchým autě než v nějakým moderním křápu kde si nebudu moct ani vyměnit olej a za výměnu žárovky zaplatím 500,- protože se při tom musí rozebrat půl auta. A navíc ta poruchovost dnešních aut - známej u C5 už slavil jubilejní 70. poruchu a 2x ho odtahovali...
Kdyby ti naši šmejdi dali 60t, možná bych o něčem za max. 180 tisíc uvažoval (Dacia, Spark,...), ale takhle se šrotovné vůbec nevyplatí.
Avatar - T613
19. 5. 2009 11:55
Re: POPULISMUS ...
to neřeš. Mariánek je papírový čert ;-)
19. 5. 2009 11:24
Re: POPULISMUS ...
Nahore mas odkaz, jak cesky vozovy park "mladne". Nebo spis nemladne prakticky vubec. Budes si muset najit jinou vymluvu (radoby argument) proti srotovnemu.
19. 5. 2009 10:54
Re: POPULISMUS ...
Favorit se prestal vyrabet v roce 1994, Froman v 1995. Bydlis ve slumu, nebo nevidis parkoviste?
19. 5. 2009 10:19
Re: POPULISMUS ...
[odkaz]