Spojené království má jít ve stopách Francie a s ohledem na kvalitu ovzduší má v úmyslu zakázat prodej nových automobilů se vznětovými i zážehovými motory od roku 2040.
Konecne to nekdo prikaze, alespon nebude dilema jestli bezin, nafta, plyn, hybrid,...
Jednoho dne, kdyz uz mi bude 90 se projdu kolem silnice a nebude tam zadny smrad jenom bzukot elektromotoru. Snad se tech 90 doziju.
Neviem v akej dobe zijes ty, ale ja zijem v dobe, kedy sa mam zatial najlepsie za svoju kratku historiu. Napriek vsetkym "obmedzeniam" a regulaciam sa mam lepsie ako v dobe pred nimi. To neznamena, ze vsetko funguje ako ma, len konstatujem situaciu.
Vláda, kapitál, společnosti v tobě pěstují pocit "mám se dobře, protože mám to a to a protože na to mám". Pěstují v tobě pocit nutnosti konzumu, jinak pomine štěstí. Tím ti pak zavřou ústa. A zároveň se tím namaže kolo kapitálu a globalizace, která jede na spotřebu čím dál rychlejší.. Ono pár lidí si již uvědomilo, že pocit štěstí a spokojenosti najdou jinde než v nákupáku či novém mobilu..
Ale ja som o peniazoch nic nehovoril a nikto vo mne nic nepestuje, mainstream nesledujem, TV nemam, nove veci kupujem len vtedy, ked sa stare pokazia alebo su uz vyrazne moralne zastarale. Stale sa ale mam ale v sucasnosti lepsie ako inokedy - mam viac moznosti, vecsi rozhlad, vyslovene slobodu. Tak o com to teda tocis?
Ano tu svobodu se sebrat a odejít studovat, pracovat, cestovat, žít kamkoliv v Evropě mnozí nedoceňují. Už zapomněli na zadrátované hranice, problém s výměnou peněz, dobu kdy jedni národovci na druhé koukali skrz prsty apod.
Pro některé lidi, jakoje Nicco je břemeno svobody příliš velké. Sám se samostatně rozhodovat...ne ne, raději ať někdo rozhodne za mě, co je pro mě nejlepší, že. A právě díky těmto líným mozkům nám ekofašisti s úspěchem tlačí své představy o světě a dopravě.
Takže bezpráví je vše, co se tobě osobně nelíbí? Tak si představuješ svobodu? Protože ty nemáš rád auta ani motorky, tak je zakážeme? To je, jako kdyby impotentní císař zakázal ženský a argumentoval tím, že při s*xu hlasitě hekaj a slušní lidé pak nemůžou spát :-)
Jasně, nic bys nezakazoval, akorát bys napařil pořádné pokuty a šrotoval. Takže auto nebo motorku bych si koupit mohl, akorát by mě to zrujnovalo a sešrotovali by mi je, takže bych je nakonec stejně neměl. Ale zakázané by to nebylo 8-s
Jinak abysme si rozuměli, za vykuchaný filtr u dieselu bych majitele taky věšel za uši do průvanu. Tady se ale bavíme o nových autech se spalovacím motorem obecně.
Ne, treba motorky bych srotoval, jenom kdyz by si majitel nahradil vyfuk necim neschvalenym k provozu - z hlediska hluku a emisi. Proti normalnim motorkam nic nemam, kazdy z nas muze nekdy potrebovat organy.
V Německu bude asi přituhovat. Německý ekonomický institut ifo v reakci na oznámení Francie zveřejnil studii, podle které by měl zákaz spalovacích motorů fatální důsledky pro německé hospodářství.
[odkaz]
Především překvapila Čína, která připravila velmi ambiciózní projekt elektrifikace vozového parku, kdy automobilky budou muset v krátkém časovém horizontu nabízet velmi vysoké procento elektromobilů, jinak jim hrozí opravdu přísné sankce. Navíc čínská vláda se rozhodla podporovat štědrými pobídkami domácí značky, zatímco zahraniční značky, byť v kooperaci s domácí produkcí, ignoruje.
Ve Skode a v Seatu hlavne, pujde asi do tuheho nejvice. Komu ty zaostale strepy budou tyto levne montovny prodavat? Ukáže se, které země jsou v EU jen páté kolo. Rovněž se začne ukazovat, které montovny už na světě nebudou mít místo, hlavně po nástupu Čínských výrobců.
Už teď nejsou suroviny na baterie Hyundaie a Tesly. nejsou kapacity, nejsou suroviny. Jsem zvědav jak za toto budou čínské firmy pokutovány.
Ale nakonec vždycky se někam dají poslat tanky aby byly suroviny zajištěny, že. Dělali to Amíci a koukám že to brzy budou dělat i Číňani.
surovin je dost, nejsou kapacity na vyrobu ;-) cena lithia a dalsich hlavnich surovin pro baterie za poslednich 6 mesicu dokonce mirne klesa na cene, protoze se objevili ruzne novy dodavatele diky novym dolum ruzne po svete (za 6 mesicu klesla cena lithia o necelich 11%, hlinik o necela 2%, med o necelich 5%, staci si porovnat jednotlive burzy a udelat si prumer danych komodit, snad jedinou rustovou v techto komoditach je monetalne Tokyjsaka)
a teď prosím informujte všechny jaké :-) aby auto stálo 300 000, dojelo to 600 km :-):-)
vodík? ha ha ha jiný typ baterií - možná za 10 let ......
malý atomový reaktor? poněkud drahé ............ :-)
Tak předně, článek pojednává o roce 2040. To je za 23 let. Takže za tu dobu přijdou i technologie ukládání energie o kterých se nám dneska třeba ani nesní a budou třeba i cenově dostupné. Anebo se stávající technologie, masovou výrobou, zásadně zlevní.
A teď k těm Vašim číslům:
DOJEZD: dojezd je mi úplně u (_!_), pokud doplnění energie bude rychlou záležitostí. Třeba s benzínem ujedu na jednu nádrž cca 500km. A doplnění trvá 5-10 minut.... S elektromobilem na baterky a garáží trvá doplnění 20s - přijedu dom, připojim, a ráno odpojim a šup, dojezd 150km - 500km.
CENA: By mě zajímalo, jakej spalovák pořídíte za 300kKč. Spíš se budete pohybovat někde mezi 400-600. Ale to je dneska! Co bude za 10 let?
TECHNOLOGIE: Tak krom akumulátorů uspořádaných do baterií, které dnes využívají lithium se dá použít vodíkový článek. Pak tu máme nějaké adepty, jako jsou superkondenzátory, redukční články, jinak uspořádané lithiové akumulátory. A také vodíkový spalovací motor.
Ale asi se shodneme na tom, že elektromobil se dnes ještě ekonomicky nevyplatí, pokud ho nebudeme používat pouze jako městské přibližovadlo s nájezdem max. 100-150km denně.
Má to pár háčků. Technologie dnešního ukládání energie do baterií už je známá 100 let a nic lepšího jsme nevymysleli. Obměnily se akorát materiály, kterých je navíc dost omezené množství a v autech by se jimi nemělo plýtvat (lithium). Dojezd osobáku 500..tak to tak s 8 válcovým benzínovým motorem...a to pak nejde srovnat s elektroplečkami. Chci vidět jak na dálnici nabiješ za 20 sekund? A když tam bude řada před tebou, tak spíše za dva dny.
Ale hlavní je, že energie při vyrábění batarek a elektromotorů a energie, která je pohání, tyto voz činí méně ekologickými než jsou dnešní spalováky.
ono ze je neco zname neznamena ze to nejde vylepsovat a nebo nahradit necim jinym, ostatne soucasna technologie pouzivana v elektromobilech je na trhu pouhych 26 let ;-) a to ze ty jsi nic nevymyslel neznamena ze jini taky
materialu je dost, proc porad pises ze ho je malo? i kdyby se jelo stale na lithiovych baterkach, tak jen v CR jsou zasoby lithia pro vice nez miliardu a pul 100kWh baterii , to cislo ti radsi napisu i numericky 1 500 000 000, a je to vic kusu nez kolik je po svete funkcnich aut, zbyle kovy a materialy se bezne pouzivaji v mnohem vetsim mnozstvi i na fosilni auta ;-) nikl se pouziva do slitin koroserii a v kdejakem aute je ho asi 3x vice nez ve 100kWh packu, cobalt coby nejdrazsi soucast se pouziva kuprikladu do slitin motorovych bloku, a je to take nejvzacnejsi surovina ktera se recykluje z baterii, recykluje se na 100% prave diky jeho cene , grafit je celkem bezna surovina a i v CR mame asi 6 vyznamnych lozisek, takze porad nepis ten nesmysl ze neni dostatek surovin, a pokud se necim nema plejtvat tak proc se tedy plejtva ropou a v tak obrovskem mnozstvi?
s dojezdem jsi koukam pekne mimo, vetsina dnes prodavanych benzinaku ma sotva dojezd okolo 600km, tabulkove jim to vychazi treba na 700-750km, ael vime jak je to se spotrebama v laborce a ve skutecnosti
a co se nabijeni tyce, je videt ze vubec nechapes, nebo spise nechces chapat a odmitas to, jak funguje elektromobil, vetsina elektromobilu se nabiji v dobe kdy parkuji, tam staci relativne male proudy do 20kW, nekde i min, proste bezne 3 fazove rozvody, cos se v nekterych zemich jiz normalne stavi a proste je na ulici bud malej sloupek a nebo zasuvka, tam zalezi jakou nabijecku ma primo dane auto a jestli tedy vyuzije vic nez kolik doda bezna domaci zasuvka ktera ma az 3.6kW (zalezi na jisteni, rozvodu a poctu zasuvek na danem jisteni, 1 bezna domacizasuvka na 16A jisteni znamena 3.68kW), rychlejsi nabijeni, tedy asi nejrozsirenejsi 50kW se pouziva vpodstate jen pokud je potreba rychlejsi nabijeni na tranzitni ceste, tady se dobudoucna chysta 350kW nabijeni 800V, to chysta koncern VW a v danem uskupeni firem co to podporuji jsou jiz i zbyle Nemecke automobilky a firmy, bude to standard CCS, takze u vetsiny aut ktere tento standard budou mit a jejich baterie zvladnou takove nabijeni budou nabite do 10-20 minut, tedy nic co by nejak vyrazne zdrzovalo i na delsi ceste
a ted k tem 20 sekundam, Toyota s PowerJapan+ vyvyji baterie na polovodicove bazi, ty baterie byli vyvyjene PowerJapan+ pro hybridy a meli zajistit u male kapacity moznost extremne rychleho nabiti, protoze brzdici auto muze rekuperovat bezproblemu i 60-70kW, coz neni problem u velkych battery packu o desitkach KWh kde se to rozlozi na jednotlive clanky, ale je to problem u malych baterii o kapacitach okolo 1-3kWh, a takove baterie vyvynuli a jiz byli prezentovane, autor nademnou si asi 20sekund vzal z nejake prezentace kde to bylo ale samozrejme ukazovane na malem clanku, a ano nabit malou baterku tak rychle neni problem, ostatne i v telefonech se daji jiz najit chemie kde se mobil nabije za 2-5 minut, problem pak ale neni nabijeni samotne baterie, ale privod elektriny, kde u male baterky je to vpohode, ovsem u baterie v elektromobilu by to byl bud silenej kabel, nebo silene napeti, takze jakys takys limit je prozatim pro elektromobily zhruba 500kWh kde jiz musi bejt kapalinou chlazeny kabel a koncovky
a tu posledni tvoji vetu netreba komentovat, to je nesmyal ktery sis vzal zas z nejakyho nesmyslu a jen to citujes, vyroba baterek a potreba elektriny pro oba typi pohonu jsou vypsane v mnoha stuudiich a primo tobe jsem to zde jiz nekolikrat take psal, a ty zase jen meles tu omletou desku dal a dal, ze ti neni blbe se takhle strapnovat neustalim psanim te same blbosti :-| z kdysi rozumne pisiciho jedince ktery holduje amerikam se s prichodem clanku o elektromobilech stal zapsklej blbec co ma potrebu spat nesmysli jen aby si rejpnul do BEV >:D
pred 30 lety sis rikal co? ze diesel je nejlepsi bez turba vid? a dnes po 30 le5tech zase rikas ze nejsou zadne dalsi technologie baterii, tak jako pred 27 lety si lidi rikaly ze nejsou zadne nove technologie baterii a rok pote se zacli prodavat prvni lithiove baterky aby o 26 let pozdeji byla ta technologie asi 4x lepsi co se parametru tyce ;-)
predpokladam ze pri nastupu smartphonu ses zuby nehty drzel sve zbrusu "nove" tlacitkove Nokie a neco jako projektor si znal jen z kina vid? hochu ty ses tak neskutecne zamrzlej v minulosti, ze i v praveku byli pokrocilejsi jedinci nez ty >:D
Japonci uz davno vyrabeli, vyrabeji a vyrabet budou hybridni pohony uz v kolikate generaci. No a ve Skode bude teprve za par let ta "moznost". Myslis ze ten vyvoj je porovnatelny??? Prave proto ma automobilka Seat cenu levne cinske montovny. Az se v Seatu a Skode nauci delat hybridy, tak japoncici budou produkovat stovky tisic aut s palivovymi clanky. Tomu se rika naskok diky technice >:-[]
Nejlepsim krokem vpred jsou dva kroky vzad. Pozadu nejsme, elektroauta byla jeste pred prvni svetovou. [odkaz] Pozadu jsme akorat v tom milostnem pomeru [odkaz]
Neříkej to nahlas, nebo se toho dočkáme velmi brzy. Vzpomeň na film Demolition man, jaká tam byla moderní společnost; sex zákaz, oblečení byly stejné uniformy, máslo je jed, atd. atd. Ten film vcelku prorocký, ta doba se blíží...
no Demolition man, nebo si vzpomeňme na Šíleného Maxe (asi se elektromobily vybily tak se tam bojuje o zbytečky nafty a benzínu) :-)
a v Demolition Man jak fňukali nad zachráněným co to bylo 12tiválcem? :-)
ve verzi 2017 by asi fňukali nad nějakým bzučivým Priusem :-):-)
jinak to automatické řízení horor a jak se s tím SS vypořádal :-) podobně jako Arnold s automatickým řidičem na Marsu :-):-):-) total recall
obávám se že svět spěje k total madness :-(
Je totak. Někteří se radovali z dieselgate...ale to byl jen začátek ekofašismu. Nezastaví se, dokud nám nevnutí své pokroucené představy o světě. A jsou čímdál tím více drzí a panovační. Skutečně je to zelenorudá totalitní pseudoekologická ideologie.
jsou to zbytecne tlachy nad necim co nema smysl resit, za 23 let bude vsechno uplne jinak nez jak to naplanuje nekolik politiku nyni!
do 23 let pravdepodobne nebude nutne neco takoveho zakazovat, proste jednoduse z duvodu nekonkurenceschopnosti takove techniky, jakemukoliv statu na svete by pravdepodobne stacilo zdrazovat spotrebni dan na pohonne hmoty o par procent rocne a bez zakazu tak odsoudi dany typ pohonu k nekonkurenceschopnosti asi i mnohem drive nez za 23 let
tento stav je jen ukazka toho ze chteji resit nesmysly na misto toho aby resili aktualni problemy :-!
kdyby misto toho tlachani nad zakazem cehokoliv ulehcili legislative vystavby dobijeci infrastruktury (momentalne je legislativne v cele EU mnohem snazsi postavit benzinku o rozloze 400m2 nez nabijeci misto o roloze 40m2) a ac UK jiz do EU brzi patrit nebude, pravidla na tohle ma podobna, proste misto zakazku jen legislativne podporte zniku dobijeci infrastruktury do ktere jen virtualne porad cpete nejaky miliardy, a do 23 let v autosalonech temer zadne fosilni auto nebude, a kdys jo, tak stejne bude treba plug-in hybridni ;-)
V prvé řadě bych zdanil chlast trojnásobnou daní včetně vína. Likviduje to obyvatelstvo daleko více než zplodiny, nehledě na to, že roky začátku pití se snížili až na úroveň 7. třídy.... Proč tedy neochraňují nás před smrtelným chlastem??? To už by asi obyvatelstvo neskouslo, jak zákaz spalovacích motorů, že?
Jako lékař schvaluji a podepisuji. Vždy mě pobaví hláśky, jak nám automobilový průmysl ničí zdraví. Prdlajs, je to kravina. Karcinogenů je kolem nás násobně víc z jiných zdrojů. Hlavním problémem je, že se část populace snaží odrovnat alkoholem, cigaretama a drogama. A ne zrovna malá část populace.
nebyla nahodou kdysi studie na to ze cigarety jsou zdravy prospesne a byli tak predepisovane na drobnejsi neduhy jako kasel? toliko k lekarum, je mezi nima rozdil uplne stejnej jako ve vsem ostatnim, jsou lekari co o medycine vedi jen tolik kolik jim nalili do hlavy ve skole a pak lide co se o medicinu zajimaji do konce zivota a sve nazory meni podle toho jak se meni vyzkum, dne sje skodlive neco a za par let bude skodlive neco dalsiho, a zcela jiste prijde i doba kdy i ty elektromobily budou na tom konci zebricku a oznacene jako skodlive :-!
co vam brani vasim pacientum rikat aby nekourili, nepili a nedrogovali? a pokud tak necini tak je poslete k jinemu lekari at si nici zdravi pod dozorem nekoho jineho :-)
Úroveň poznání se tak nějak s časem vyvíjí.
A co si myslíš, že kolegové pacientům říkají? Běžte do hospody, nažerte se, ožerte se a zahulte si? Jasně, že jim říkají, aby nekouřili nepili a nedrogovali. Zkus tím ale něco změnit, když to nemůžeš nijak kontrolovat. No a odmítnout pacienta? Zkus si to. Zjevně o zdravotnictví moc nevíš.
A pokud poskytuješ akutní péči, tak to nejde ani ze zákona.
no tak bud rad ze mas aspon praci a budes ji mit cim dal vic, ze se clovek zabije alkoholem nebo drogama je jeho blbost, u cigaret je to spornejsi a muze a skodi tim i ostatnim, proto do toho jiz castecne zasahuji i staty ruznyma opatrenima
mimochodem dle FS rocne na spotrebnich danich vybere v pripade tabaku, lihu a piva o neco vice nez kolik se za stejne obdoby vybere z paliv, je to zhruba 85-90 za ty 3 ku 70-75 miliardma rocne z paliv
jen pro zajimavost z dan z elektriny kterou mnozi opomijej a myslej si ze neexistuje a je obdobou spotrebnich dani, tak se rocne vybere zhruba 1/3 az 1/4 toho co se vybere na spotrebni dani na pivu
Moje práce není Tvůj problém,ale alkohol a cigára jsou problém celé společnosti. Většina úrazů vzniká pod vlivem alkoholu, záchranka jezdí minimálně ze třetiny jen k ožralům. Pak opravdu miluji, když jedu na astmatický záchvat a tam ještě dohořívá cigáro. A všechno tohle je hrazené z našich odvodů do zdravotního pojištění. Nenech se zmást, svou práci mám moc rád, ale na druhou stranu vidíš, jak na tom společnost po této stránce je.
Proto mi přijde komické a absurdní argumentovat zdravím lidí v souvislosti se spalovacími motory. Klasicky se řeší hovadiny a ne podstatné problémy.
kdys jsem tu posledne psal ze bych na cigara a tabak klidne zvednul spotrebni dan na trojnasobek, na alkohol na dvojnasobek a na pohonne hmoty kazdy rok o par procent, tak jsem byl zapaleckovan do minusu >:D takze preju hodne stesti
jsem astmatik a nekourim, rocne vypiju asi tak 10-15 piv a 2-3 lahve vina a ciste prakticky asi bych se obesel i bez toho :-) k lekari nastesti chodim jen na preventivni prohlidky a krom analerginu ktereho rocne vyzobu asi 40-50 tabletek jsem zadne prasky nepotrebpoval asi 15 let :-)
otazkou je ze nam lidem skodi daleko vic veci nez je alkohol nebo tabak, skodi nam i nadmerne mnoizstvi cukru, soly, tuku a kdejakych dalsich sajrajtu co se dnes hojne davaji do kde ceho co jime, co z toho tedy omezime nebo zakazeme napriste?
za dunihlavy, co znecistuji ovzdusi rakovinou a jedovatými oxidy dusiku, budeme postizeni i my co jezdime cistym benzinovym motorem.
a většina státu EU tyhle dunihlavy podporuje nižším zatizenim spotrebni dani na naftu oproti benzinu, u nas to dela cca 30%.
za to 1/4 stoleti po cistokrevnym spalovaku uz ale nikdo ani nevzdechne, za par let se nebude prodávat nic jiného nez hybrid a cista elektrika
Tak předně s tímto EU nesouvisí, hovoří se o Británii. To jsou rozhodnutí národních států. A i ty normy EU vytvářejí zástupci, které tam posíláme/volíme.
Že já už se toho nedožiji, abych si to ověřil. Co já se načetl jako malý kluk futuristických tlachů už v 60 tých létech. Dokonce jsem měl jž dávno jezdit s autem, které by mělo malý atomový reaktor. A zatím? Každá revoluční změna pohonu došla kam?
45 SUV - vyhrává diesel (44), pouze 1 benzín-hybrid
Na Autoforu běží informace z německého Bildu.
3 skupiny SUV, malé střední velké
Spotřeba vždy nejlepší u dieselů, vešel se jen jeden benzínový hybrid
Skóre je tedy 44:1 pro diesel
A popularita SUV se zvyšuje
Navíc se rapidně zvýšilo ratio opakovaného nákupu SUV (věrnost) - je nejvyšší mezi typy karosérií.