Velká premiéra v Bologni: Volvo V50 !

Velká premiéra v Bologni: Volvo V50 !

 
 

Přinášíme první oficiální fotografie nového kombi postaveného na bázi nejmenšího Volva S40. Novinka nabídne navíc prostor a variabilitu v seversky elegantním balení. Doplněny podrobné informace a 15 fotografií.

Už předchůdce měl velmi povedené tvary a nové kombi V50 bude patřit k nejhezčím vozům svého druhu na trhu. Nová S40 představená na IAA ve Franfurtu, dostává po třech měsících sourozence, jehož záď nápadně připomíná firemního obra XC90.

Volvo V50 je o 46 mm delší než nová S40. Část za zadními koly byla prodloužena a využita pro zvětšení zavazadlového prostoru. Mřížka s charakteristickou firemní diagonálou má svislá chromovaná žebra, která vůz odlišují od nové S40 s horizontálně žebrovanou mřížkou. Oba modely se liší také tvarem mlhových světlometů, které jsou u V50 obdélníkové. Okolí světlometů je u modelu V50 lakováno kontrastní světlou barvou.

Volvo V50 bude nabízeno také s volitelnou sadou sportovního stylingu exteriéru, která dále zdůrazňuje sportovní, dynamickou povahu tohoto nového modelu. Tato sada zahrnuje přední a zadní spojler, boční prahy a zadní střešní spojler. Součástí je i sada pro snížení podvozku, která sníží světlou výšku vozu o 20 mm a přispívá tak k lepším jízdním vlastnostem.

Interiér bude k dispozici ve čtyřech různých dekorech.Unikátní, supertenká, středová konzola (která byla představena u nového Volva S40) tvoří nejsvrchnější vrstvu interiéru. Zajišťuje elegantní a vzdušné propojení středového tunelu s přístrojovou deskou. Za středovou konzolou se nachází praktický odkládací prostor na drobné předměty, který je dobře přístupný z obou stran.

Konstrukce s kabinou posunutou vpřed, dlouhý rozvor a koncepce Volva s napříč uloženým motorem činí kabinu V50 mimořádně prostornou. Kabina může být uspořádána stejně flexibilním způsobem jako u Volva V70. Zadní sedadla jsou dělena na dvě části a jejich opěradla je možné sklopit. Také sedadlo spolujezdce vpředu je vybaveno sklopným opěradlem. Pokud jsou opěradla sedadel sklopena, je plocha pro přepravu nákladu zcela plochá.

Volvo V50 je o něco kratší než jeho předchůdce, V40, avšak ve všech ostatních směrech je větší. Délka 4514 mm (o 2 mm kratší než model V40 – avšak o 46 mm delší než nová S40), šířka 1770 mm (+54 mm oproti V40), výška 1452 mm (+27 mm), rozvor náprav 2640 mm (+78 mm), rozchod kol vpředu 1535 mm (+ 63 mm), rozchod kol vzadu 1531 mm (+ 57 mm).

Nové sportovní kombi Volvo V50, je vybaveno napříč uloženými čtyř nebo pětiválcovými řadovými motory. Vrcholným modelem v řadě V50 je Volvo V50 T5 AWD s pohonem všech kol a s 2,5 litrovým pětiválcovým benzínovým motorem přeplňovaným nízkotlakým turbodmychadlem. Motor verze T5 dosahuje maximálního výkonu 161 kW a točivého momentu 320 Nm s velmi plochou křivkou jeho průběhu. Šestistupňová manuální převodovka, která byla původně vyvinuta pro Volvo S60 R a V70 R, se nyní představí i ve Volvu V50 T5. Volvo V50 T5 AWD bude vybaveno stejným typem pohonu všech kol jako větší modely Volvo vybavené systémem AWD (spojka Haldex).

Při svém představení bude nové Volvo V50 nabízeno se dvěma pětiválcovými atmosférickými motory 2,4i a 2,4 o výkonu 125 kW a 103 kW. Oba motory mají zdvihový objem 2,4 litru. Nabídka motorů zahrnuje také zcela nový čtyřválcový přeplňovaný dieselový motor (výsledek spolupráce Fordu a skupiny PSA), vybavený druhou generací systému common-rail, turbodmychadlem s proměnlivou geometrií rozváděcích lopatek a piezoelektrickými vstřikovacími tryskami. Tento motor bude také možné objednat s filtrem pevných částic.Turbodiesel je standardně vybaven šestistupňovou manuální převodovkou (nejedná se ale o stejnou převodovku jako u modelu T5). V roce 2004 bude představen také menší dieselový motor se zdvihovým objemem 1,6 litru. Nabídka motorů bude průběžně rozšiřována. Zde je její úplný přehled.

Motor  Uspořádání          Výkon     Točivý moment
2,4    5 válců, řadový     103 kW    220 Nm
2,4i   5 válců, řadový     140 kW    230 Nm
T5     5 válců, řadový     161 kW    320 Nm
2,0 D  4 válce, řadový     100 kW    340 Nm
1,8    4 válce, řadový      92 kW    165 Nm
1,6    4 válce, řadový      74 kW    145 Nm
1,6 D  4 válce, řadový      81 kW    240 Nm

Prodej nového Volva V50 bude zahájen v první polovině roku 2004 a cílový průměrný prodej je 74 tisíc vozidel za rok, přičemž důraz bude kladen na evropský trh. Největším národním trhem pro tento vůz bude Německo, kde se očekává v průměru 15 tisíc prodaných vozů Volvo V50 ročně. Po něm bude následovat Švédsko (10 tisíc), Velká Británie (8 tisíc), Itálie (7 tisíc) a Nizozemsko (5 500).

Základní cena nového vozu bude o něco vyšší než u současného Volva V40, avšak tento nárůst je více než dostatečně kompenzován skutečností, že nový model má rozšířenou základní výbavu. Součástí standardní výbavy bude například klimatizace a elektrické ovládání oken vpředu i vzadu. Na většině trhů standardní výbava zahrnuje i systém DSTC. Většina doplňků, které je možné objednat pro větší Volvo V70, je k dispozici také pro zákazníky nového Volva V50. To platí například pro vestavěný telefon a navigační systém.

Podobně jako zcela nové Volvo S40, také Volvo V50 bude vyráběno v závodě společnosti Volvo Cars v belgickém Gentu. Výroba vozů Volvo v nizozemském Bornu bude ukončena s předchozími modely Volvo S40 a V40. Závod v Gentu bude po svém úplném dokončení největším výrobním závodem společnosti s kapacitou 270 000 vozů ročně.

Nové Volvo V50 je druhým vozem v řadě nových modelů Volvo, které sdílejí společnou technologii s vozy značek Ford a Mazda. Kromě nového Volva S40 a Volva V50 bude v Gentu vyráběno i Volvo S60, zatímco výroba Volva V70 bude převedena do závodu v Torslandě ve Švédsku. Závod v Torslandě vyrábí také modely Volvo XC70, Volvo S80 a Volvo XC90.

Spolupracujeme s TipCars.com
Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018 Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018

Férovost firem a jejich přístup k okolnímu světu…

Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament

Kubánský parlament dnes schválil návrh nové ústavy, která…

RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji

Soukromý dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 



Volvo S40 a V50 2011: Ceny na českém trhu Volvo S40 a V50 2011: Ceny na českém trhu

Volvo provedlo několik změn v nabídce motorů pro modely…

 



 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Včera

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a žhavé celebrity

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a…

Pokud toužíte po absolutním ráji a nekonečné pohodě, zamiřte na jeden z Havajských ostrovů uprostřed Tichého…

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

 

iSport.cz

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje olomoucký kouč Jílek

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje…

Těšil se na konfrontaci, která odhalí opravdovou sílu jeho mančaftu i vzhledem ke třetímu předkolu Evropské…

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu, trefil se i Coufal

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu,…

Fotbalisté Slavie vstoupili do nového ročníku první ligy výhrou 3:0 na hřišti Olomouce. Souboj druhého se…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…