Hliník se asi brzo stane nedostatkovým zbožím. Ford F-150 byl jen první vlaštovkou, do 10 let by měla tato několikatunová monstra přejít z převážné většiny na tento lehký materiál.
Mimo téma mimo téma - ve vídeňském BMW jsem viděl elektrický skutr, stojí o pět tisíc EUR víc než klasická 650ka skutr (15000 EUR). Dost dlouho jsem čekal na jeho uvedení, byl jsem zvědavý, a tohle mi upřímně vyrazilo dech. Dojezd 100-120 km. Za ty prachy, velký skutr pro dva, lákající na turistiku - no nekup to.
Nakoniec bude z toho napojovy comeback. Limonady, coly a pivo sa zacnu predavat v plastovych sackoch + slamka. A u pivka to bude dva v jednom - rychlejsie sa opijes. :-)
je křehnutí. Měl jsem hliníkové auto, fakt není o co stát - hliník sice nerezne, ale zase se doslova rozpadá jakmile se poruší lak. A jak to jednou začne, prakticky je to neopravitelné. Ale to je možná účelem - když se po předem naprogramované době pickup rozpadne, zákazník si bude muset koupit nový. Zaručí se tak odbyt i do budoucna.
Myslím, že lepším riešením ako ušetriť na hmotnosti by bolo ubrať dva valce, pol metra z výšky, pol metra zo šírky a meter z dĺžky... Je to klasika, je to opojný pocit sily ale vpodstate sú tie autá absolútne zbytočne veľké, ťažké a premotorizované. Na cestu do práce po rovnej ceste bez zákrut rýchlosťou slabo nad stovku reálne nepotrebuješ dvaapoltonové osemvalcové monštrum...ani keď je to niekoľko stovák km. Tí Amíci nie a nie sa naučiť stiahnuť trochu pupok...
Tak to "chodi" na americkych cestach. Na jednej strane leje vlada miliardy do eko a hybrid aut a na druhej strane stale toleruje vyrobu tychto monster-truckov.
Pripomina mi to tucneho syna, ktoremu mamicka pripravila dietu. A aby chlapec neskolaboval, tak mu povoli denne zjest uz iba 4 pizze a vypit 2 flase coly. :-)