Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Velký přehled automobilových novinek pro rok 2008 (2.díl, od Lancie po Mini)

Ondřej Láník
Diskuze (17)
Nová Lancia Delta, extrémní Lamborghini Murciélago SV jehož dvanáctiválec bude posílat sílu jen na zadní kola, osmiválcový Lexus IS-F, Maserati Gran Turismo S a vrcholná verze Quattroporte s motorem z Alfy 8C Competizione. Je to snad málo....

První část automobilové abecedy jsme prošli na začátku týdne v článku Velký přehled automobilových novinek pro rok 2008 (1.díl, od Alfy Romeo po Kia Motors).

Druhá část našeho putování po automobilových novinkách je věnována značkám Lancia, Lamborghini, Lexus, Lotus, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz a Mini. Ještě než naši předpověď příští týden dožene skutečnost prvního lednového autosalonu v Detroitu, pojďme zrekapitulovat, co pro nás Italové, Japonci a Němci chystají...

Lancia

Francouzský importér Lancie rozeslal vánoční přání, jehož obsahem byl příslib, že nová Delta bude k dispozici od června 2008. Touto cestou zřejmě končí dohady nad tím, zda novinka ponese slavné jméno, či nikoliv.

Novinka by měla vycházet ze studie, kterou představila Lancia nejprve na benátském filmovém festivalu a potom na pařížském autosalonu v roce 2006. Hatchback zasahující vrchol třídy C a současně spodní okraj třídy D by měl stavět na stylingu 1,5 roku staré studie. Na sériovém voze budou jiná jen světla, zrcátka a zadní nárazník. Vzhled, který navrhli v Lancia Centro Stile, bude hlavní zbraní v luxusní části nižší střední a střední třídy.

Útroby pocházejí z větší části od sesterského Fiatu Bravo, ale například rozvor 2700 mm a jemu odpovídající vnitřní prostor patří jednoznačně o třídu výše. Motory by měly pokrývat výkonové spektrum od 88 kW do 162 kW.

Od února se na evropských trzích začne prodávat inovované MPV Phedra.

Lamborghini

Po pěti letech se faceliftu dočká menší Lamborghini Gallardo. Větší model Murciélago dostane verzi SV bez pohonu všech kol. Tento nový rys, spolu s úsporným programem a la Superleggera zrychlí dvanáctiválcové Lamborghini na novou maximální úroveň.

Lexus

Polovinu prodeje řady GS tvoří na českém trhu hybridy a ani po uvedení nového osmiválce GS 460 se prý nic nezmění. GS 450h a GS 460 budou mít stejnou cenu. Model GS 460 nahrazuje dřívější verzi GS 430. Lexus GS460 bude mít osmiválec s objemem 4608 cm3, výkonem 255 kW při 6400 ot./min a s nejvyšším točivým momentem 460 Nm při 3600 ot./min. LS460 přitom jezdí s 280 kW při 6400 ot./min a 493 Nm při 4100 ot./min. Cena GS460 na českém trhu začíná na 1.759.000,- Kč.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Lexus GS (2008) na českém trhu: nové motory, nová výbava, ceny GS 460 a GS 450 h jsou shodné

Osmiválcové IS-F je podle vyjádření lidí z Lexusu zaměřeno na sportovně založené jedince. To ale ostatně nemuseli říkat, vždyť kdo jiný si koupí automobil s výkonem 310 kW při 6800 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 503 Nm při 5200 otáčkách za minutu? Hodnota kompresního poměru je 11,8:1, vrtání x zdvih 94,0 x 89,5 mm a celkový zdvihový objem činí 4968 cm3. O přenos sil k zadním kolům se stará osmistupňová automatická převodovka Sport Direct Shift, která bude podle prvních testů nebezpečnou zbraní proti zavedeným evropským raketám M3 a C63 AMG. Tachometr je ocejchován do 300 km/h, ale elektronické omezení rychlosti nastoupí ve 270 km/h - takticky mezi limitem sériových Mercedesů a příplatkovým M Driver's paketem zvyšujícím limit u BMW M3 na 280 km/h.

Do ČR přijdou první vozy oficiální cestou ve druhém čtvrtletí roku 2008.

Na podzim se představí nová generace Lexusu RX, opět nebude chybět hybridní provedení.

Lotus

Londýnský autosalon uvidí v červenci 2008 nový Lotus Eagle. Kupé s uspořádáním sedadel 2+2 bude mít pod kapotou upravený třílitrový šestiválec od Toyoty. Poprvé bude automobil značky Lotus vybaven řazením páčkami na volantu. Cena by se měla pohybovat od 1,65 milionu Kč výše.

Maserati

Krátký život Alfy Romeo 8C Competizione byl z hlediska nového motoru pod kapotou podezřelý. Teď se tajenka postupně začíná odkrývat. Osmiválec 4591 cm3 V90° s nejvyšším výkonem 330 kW při 7000 ot./min, maximálním točivým momentem 470 Nm ve 4750 ot./min a nejvyššími otáčkami motoru 7500 min-1 se postupně nastěhuje do Gran Turisma S a vrcholné verze Quattroporte.

Mazda

Nová štika ve střední třídě přijíždí s bohatou standardní výbavou už od základní verze. První cena začíná na 610 tisících korun za sedan. Kdo chce liftback musí přihodit 15 tisíc navíc, za kombi je příplatek 30 tisíc. Nový model japonské automobilky se začne na českém trhu prodávat 1. března 2008, ale jeho ceny jsou známy již nyní. Už v základní verzi tohoto vozu, který se bude prodávat hned od začátku ve všech karosářských variantách a se čtyřmi motory, najdete všechny prvky bezpečnostní výbavy: ABS, EBD, brzdový asistent, stabilizační a protiprokluzový systém nebo šest airbagů. Standardem Mazdy je automatická aktivace světlometů, rádio s CD a MP3 přehrávačem, manuálně regulovaná klimatizace, výškově a podélně nastavitelný volant, elektricky ovládaná všechna okna, dálkově ovládané centrální zamykání, praktický systém sklápění zadních sedadel „Karakuri“ (u karoserií liftback a kombi) a kola z lehkých slitin (16").

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Nová Mazda6: ceny na českém trhu

Inovovaná Mazda5 se do České republiky dostane na přelomu března a dubna. Nový přední nárazník s inovovaným tvarem masky je asi tím nejdůležitějším z nového. K mimořádnému vznětovému dvoulitru se přidává vylepšený zážehový motor 2.0 MZR. V rámci modernizace dostal tento motor elektronicky ovládanou škrtící klapku a sekvenční proměnné časování ventilů (S-VT), vylepšující průběh točivého momentu s rostoucími otáčkami. Dvě nově představené převodovky – 6stupňová manuální jako standard a 5stupňový automat na přání – dodávají rodinnému vozu netypickou dynamiku. Nový motor 2,0 MZR má mít o 4 % nižší spotřebu paliva než současný motor.

Už v Detroitu se představí nová podoba stávající Mazdy RX-8. Jestli se dostane k evropským dealerům ještě letos není v tuto chvíli jasné.

Mercedes-Benz

Modelová paleta Mercedesu je vlastně už široká více než dost, ale přesto i v roce 2008 dojde na několik nových přírůstků.

V únoru se dočkají příznivci silných atmosferických osmiválců, protože sedan a kombi třídy C vyjede v provedení C 63 AMG. Mercedes-Benz C 63 AMG má pod kapotou osmiválec o objemu 6,2 l. Motor poskytuje maximální výkon 337 kW (457 k) při 6 800 ot./min. a maximální točivý moment 600 Nm při 5 000 ot./min. Řidič má přitom v rozmezí od 2 000 až do 6 250 ot./min. k dispozici minimálně 83 % maximálního točivého momentu. Model určený do silničního provozu zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 s resp. 4,6 s (kombi). Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Mercedes-Benz C 63 AMG kombi: oficiální informace a první fotografie

V podobném duchu se nese i facelift řady SLK. Stuttgartští inženýři se zaměřili hlavně na pohonné jednotky, které byly upraveny tak, aby podávaly vyšší výkon při současné nižší spotřebě a emisích CO2. Základním motorem pro nové SLK je přepracovaná pohonná jednotka 200 Kompressor (135 kW, 250 Nm). SLK 350 Sport se může pochlubit nejen nižšími emisemi a spotřebou (9,5 l/100 km), byl také náležitě posilněn. Nejvyšší výkon poskočil z 200 na 224 kW při 6500 ot/min, točivý moment vzrostl na 360 Nm při 4900 ot./min. Zvýšeného výkonu bylo dosaženo díky vyšším otáčkám, kterých nyní dosahuje, omezovač zasahuje až při 6800 ot./min., krátkodobě lze však agregát vytočit i na 7200 ot./min.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Mercedes-Benz SLK 2008: silnější a s menší spotřebou

Ve Stuttgartu se rozhodli ukončit čistě náhodnou podobnost velkého roadsteru SL se superautem SLR McLaren. Nová příď znamená zásadní proměnu tohoto modelu. Místo oválných světlometů, které vznikly evolucí dvou párů elipsovitých světel Mercedesů z devadesátých let, bude mít SL sdružená světla připomínající nejvíce řadu CLS. Modifikace se dotkly také nárazníku a masky. S největší pravděpodobností se o zásadu "být viděn" vzadu postarají světelné diody. Sedadla dostanou funkci vyhřívání krční páteře.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Spy Photos: Facelift Mercedesu SL (nové fotografie)

Facelift se chystá i pro model CLS, ale změny nebudou tak zásadní. To nové kupé CLC je už o poznání zajímavějším modelem. Jeho výroba začne v Brazílii již brzy, aby se první vozy do Evropy dostaly už na jaře 2008. Technika pochází ze současného třídveřového céčka, design prošel změnami, které jej stylisticky staví na úroveň nové generace třídy C. Velké kupé CL500 dostane v polovině roku pohon všech kol 4Matic. Přibližně ve stejném termínu příjde na řadu facelift třídy A a třídy B. Opticky se mnoho příliš nezmění, ale zajímavý bude úsporný paket FE (Fuel Economy). Ta bude dostupná pro celou řadu modelů a má spočívat v úpravě aerodynamiky (zakrytovaná podlaha, menší zpětná zrcátka, menší vstup pro sání v přídi), novém posilovači řízení s energetickým odběrem závislým na skutečné potřebě posilového účinku, snížením vozu o 15 mm, zavedením pneumatik s nižším valivým odporem (Michelin 195/65 R16), o 10 % delším stálým převodem a použitím mazacího resp. převodového oleje s vyšší viskozitou.

Lehce terénní modely ML absolvují po létě facelift a hned po tom se představí nové želízko v ohni, nový Mercedes-Benz GLK. 4,52 m dlouhé SUV má hranatou karoserii s rozvorem náprav 2,72 m. Technika pochází z velké části z verzí 4Matic současné třídy C. Zpočátku mají být na trhu dva šestiválce GLK 320 CDI a GLK 350, později se přidají čtyřválcové verze a provedení s pohonem zadní nápravy. K dispozici budou od počátku dvě varianty: Nature bude robustní a pro náročnější terénní určená verze, Street má odpovídat estetickým nárokům a požadavkům řidičů, co chtějí jezdit hlavně po silnici.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Mercedes-Benz Vision GLK FREESIDE: první fotografie a oficiální informace

Mini

Britské Mini představí v létě vrcholný model Mini John Cooper Works. Malá raketa je vybavena přeplňovaným zážehovým čtyřválcem s přímým vstřikováním o objemu 1,6 l, který má v sériovém provedení výkon 128 kW (175 k) a 240 Nm (s funkcí overboost 260 Nm). Pro potřeby závodníků byl vyladěný na 154 kW (210 k) a maximální točivý moment vzrostl na 260 Nm. Při sprintech a předbíhání lze opět využít funkci overboost, která nabízí 280 Nm.

Další novinky zveřejníme ve třetím díle tohoto přehledu.

První část automobilové abecedy neleznete v článku
Velký přehled automobilových novinek pro rok 2008 (1.díl, od Alfy Romeo po Kia Motors).

Ondřej Láník
Diskuze (17)
12. 1. 2008 10:57
další ....
jinak třeba lexus ještě za pár týdnů prodávat LX 570, dodge má novou ram [odkaz] - pro příznivce měkčených plastů neklika protože je to amerika a ta jezdí špatně strašně žere je neohrabaná a má hnusnej interiér bez měkčenejch plastů, ford má novou F 150 - [odkaz] , ta na tom určitě bude stejně , lincoln bude mít nové MKT , atp atp ... :-) :yes:
Avatar - skejpa
12. 1. 2008 00:03
Re: TIPTOP
ted sem nejak nepochopil na co si odpovidal >:D
11. 1. 2008 17:27
Re: HONDA
1.Honda Fit je nástupca Hondy Jazz. Malé MPV s dobrými jazdnými vlastnosťami, vynikajúcou ponukou priestoru a živým motorom 1.2 s variabilným časovaním ventilov, ktorý mu všetci ostatní môžu len ticho závidieť. Je solídnym konkurentom pre Nissan Note, Renault Modus/Grand Modus, Opel Meriva, možno ešte Škoda Roomster. Fabia, Polo (kde máš to "nové" Polo, ja som ho ešte nevidel) alebo Corsa sú niekde inde, aj keď technický základ je podobný. Čo sa týka materiálov, čakáš snáď v malom MPV drevo a kožu? Jednofarebný plast nájdeš v mnohých väčších a drahších autách. Plus platí ešte to isté, čo píšem nižšie k Honde Legend.

2. Najmä sa ten model volá Honda Legend, nie Legende, ty mudrlant. A kým začneš hodnotiť interiér nejakého auta, odporúčam ti aspoň sa doň posadiť, v predajni áut ti to iste dovolia. Alebo si dôkladne pozrieť fotky a nie posudzovať podľa toho, čo napísal niekto iný.

3. Usporiadaj si myšlienky. Príspevok si začal Fitom, skočil jednou vetou k Civicu, potom Legend, CR-V a zamiešal si do toho aj Accord. Evidentne máš modelovú ponuku Hondy v malíčku a dôkladne poznáš ich kvality, pravda? A je logické, že interiéry áut tejto značky naprieč triedami nejak spolu súvisia a až na Civic sú škaredé, nevskusné a lacno vyzerajúce? Normálne mi ťa začína byť ľúto. Nebyť poslednej veci, o ktorej píšem v bode 4.

4. Kam si chodil do školy (teda ak si nejakú ukončil), drahý Daniel, keď si si nedokázal poriadne osloviť ani pravopis ani slovosled? Pletieš piate cez deviate a navyše s takými banálnymi chybami. Štýl ako trinásťročné decko (ospravedlňujem sa všetkým trinásťročným, ktorým som sa týmto dotkol). Čítaš vôbec po sebe?
"Ale plast namiesto dreva vo vyššej strednej triede namiesto dreva bol asi žart, ktorý sa neodstránil..."
"...američanovm..."
"...displey..."
"...preválcovaný konkurentmy..."
"...priemyseľ..."

Kým niečo napíšeš, chcelo by to najprv porozmýšľať a potom si to po sebe aspoň 3x prečítať.
11. 1. 2008 13:14
Re: Lancia - Francouz
Zkusime se naucit jo? Tak opakuj po me:
"Fran-couz-ský im-por-tér"; ted jeste jednou "im-por-tér Lan-ci-e ro-ze-slal"
Avatar - skejpa
11. 1. 2008 09:17
MB C a M6
medved C kombi v AMGcku to je fakt narez a uz se tesim az ho nekde treba uvidim - ikdyz o tom pochybuju... a Mazda 6 je taky nadherna :-)