Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Velký přehled automobilových novinek pro rok 2008 (3.díl, od Mitsubishi po Volvo)

Ondřej Láník
Diskuze (28)
Nejen nová Škoda Superb a Volkswagen Golf, ale také SEAT Ibiza, Suzuki Splash, Nissan Murano a Mitsubishi Lancer jako pětidveřový hatchback. To vše nás čeká v roce s osmičkou na konci.

První část automobilové abecedy jsme prošli na začátku týdne v článku Velký přehled automobilových novinek pro rok 2008 (1.díl, od Alfy Romeo po Kia Motors).

Druhá část automobilové abecedy je zveřejněna v článku Velký přehled automobilových novinek pro rok 2008 (2.díl, od Lancie po Mini).

Třetí část našeho putování po automobilových novinkách je věnována značkám Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Rolls-Royce, Saab, SEAT, Renault, Subaru, Škoda, Suzuki, Toyota, Volkswagen a Volvo.

Mitsubishi

Všechno se letos bude točit kolem Lanceru. Standardní modely jsou už v prodeji se třemi motory: 1,5 MIVEC, 1,8 MIVEC a 2.0 DI-D. Ceny začínají na 450 tisících Kč a končí na 760 tisících Kč. Chystá se verze Ralliart s pohonem všech kol a přeplňovaným motorem o výkonu 176 kW, to pravé vzrušení, ale přivodí až nový Lancer EVO. Japonská verze má nejvyšší výkon 206 kW (cca 280 k) při 6500 ot./min a nejvyšší točivý moment 422 Nm při 3500 ot./min. Podle tiskové zprávy evropské centrály se prý má Evropa těšit na výkonnější provedení s 217 kW (295 k). Motor je přitom o 12 kg lehčí než dvoulitr předchozí generace.

V létě 2008 bude představena krátká verze Lanceru hatchback, současné provedení kombi zůstává v nabídce a nástupce odvozený z nové generace se neplánuje.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Pod lupou: Mitsubishi Lancer EVO X – Vysoké napětí

Nissan

Klíčovým segmentem evropského Nissanu zůstává kategorie vozů SUV. Qashqai se skvěle prodává a tak není divu, že jeho úspěch chce automobilka maximálně zužitkovat. Na podzim bychom se měli dočkat sedmimístného provedení s prodlouženým rozvorem.

O řád méně podivné SUV bude nové Murano. Změny proběhly nejen v exteriéru ale i v interiéru a pod kapotou. O pohon se i nadále stará benzinový šestiválec o zdvihovém objemu 3,5l, jeho nejvyšší výkon je nyní 198 kW. Kromě nové palubní desky a přepracovaných výplní dveří byla pozornost věnována i střešním sloupkům. Díky jiné technologii výroby jsou nyní užší, což zaručuje lepší výhled z vozu, a také pevnější. Zákazníci se také mohou těšit na více světla v interiéru, v nabídce je totiž také velké dvojité střešní okno. Dveře od zavazadlového prostoru budou otevírány elektronicky, na přání bude v nabídce (zřejmě pouze pro USA) i multimediální jednotka od společnosti Bose s kapacitou 9,3 GB a plnou konektivitou na přenositelné přístroje.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Nissan Murano 2009: další informace a fotografie

Opel

Hned zpočátku roku se dočkáme inovovaného provedení Zafiry. Aby byl velkoprostorový Opel schopen konkurovat novým konkurentům ve třídě i v následujícím - čtvrtém - roce na trhu, zavede Opel nové světlomety vpředu a koncové svítilny vzadu a maska bude mít nově chromovaná žebra. Uvnitř se objeví více chromu, mj. na kroužcích výdechů ventilace, nové detaily jsou zavedeny na výplních dveří a přístrojové desce. Audiozařízení a navigace dostanou vstupní konektor pro připojení externích audiozařízení. Pod kapotou budou nové zážehové motory 1,6 ECOTEC, dva turbodiesely 1,7 CDTI a celkem tak bude možno vybírat z palety devíti motorů.

Následovat bude na jaře 2008 malá Agila druhé generace, která se bude vyrábět společně s konstrukčně shodným Suzuki Splash v Maďarsku.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Opel Agila II - přerostlé mini

Zásadní novinkou, na kterou čekají prodejci Opelu jako na smilování, je nový sedan Insignia. Nástupce Vectry má okouzlit nejen novým designem, ale také novou úrovní komfortu, jízdních vlastností a bezpečnosti. Světová premiéra je naplánována na londýnskou motorshow na začátek léta.

Peugeot

V lednu se představí mírně inovovaný velkoprostorový lev 807. Peugeot v něm do Bruselu přiveze dvojitě přeplňovaný čtyřválec 2,2 HDI (125 kW), nové vzory materiálů v interiéru a nové barvy karoserie.

Velké novinky chystá Peugeot na poli lehkých užitkových vozidel. Malinkatý Bipper vyjede už v únoru a následovat bude jeho osobní verze. Těsně po Novém roce se představil zcela nový Partner, který se začne prodávat až ve druhé polovině roku 2008. Osobní verze Partnera bude k dostání s prosklenými bočnicemi a párem posuvných dveří. Milovníci osobních aut s flexibilním využitím a vzhledem SUV ocení přírůstek, který Peugeot uvede na trh pod jménem Partner Tepee Outdoor, dodávaný s prosklenou střechou a outdoorovými plasty kolem celé karoserie. Stávající Partner se po vzoru několika jiných modelů bude i nadále vyrábět a na vybraných trzích jej Peugeot nabídne pod obchodním názvem Partner Origin.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Nový Peugeot Partner: první fotografie a informace

Nový začátek bude představovat také nové kombi, odvozené z Peugeotu 308. Loňská studie už mnohé napověděla. Těšit se můžete na druhé čtvrtletí roku 2008.

Porsche

Začátek roku s sebou přinese první dodávky Cayenne GTS, které má pod kapotou osmiválec o objemu 4,8 l. Motor je vybavený přímým vstřikováním paliva DFI (direct gasoline fuel injection), který dokáže vyprodukovat výkon 298 kW (405 k) při 6500 ot./min., tedy o 15 kW (20 k) více než v modelu S. Maximální točivý moment zůstává stejný – 500 Nm při 3500 ot./min.

Porsche říká, že jde o jejich nejsportovnější model kategorie SUV, což bychom, vhledem k velikosti vozu a přeplňovaným modelům Cayenne, mohli s úsměvem ignorovat, jenže tovární tuning se opravdu snaží nejen o vyšší výkon, ale především o zlepšení jízdních vlastností. Šasi se přiblížilo k silnici o 24 mm a tenhle Cayenne má poprvé elektronicky kontrolované tlumiče PASM kombinované s ocelovými pružinami (vzduchové pérování je za příplatek). Kromě toho je vůz standardně vybavený 6stupňovou manuální (!) převodovkou se zkráceným převodem v rozvodovce (4,1:1 vs. 3,55:1). Porsche Cayenne GTS díky tomu dokáže zkrátit čas potřebný k akceleraci na 100 km/h o půl sekundy na celkových 6,1 s. Cena 2.112.000,-Kč

Omezená série 1960 vozů Porsche Boxster RS 60 Spyder připomene zlatou éru lehkých otevřených vozů značky Porsche z 60. let minulého století.Nová příď se liší od běžných Boxsterů, využívá SportDesign sadu, a má tak alespoň vzdáleně připomínat původní závodní modely. Upravený výfukový systém ze dvou výfukových trubek se zasloužil o nárůst výkonu motoru na 223 kW. Speciální podložky posunuly devatenáctipalcová kola dále k obrysům auta. Nad komfortem a příkladnou ovladatelností dohlíží standardní aktivní tlumiče systému Porsche Active Suspension Management. Speciální je také stříbrná barva GT, která je mistrně kombinovaná s interiérem čalouněným rudou kůží a s látkovou střechou se stejnou barvou. V nabídce je i šedý interiér s černou střechou. Na trh by se mělo Porsche Boxster RS 60 Spyder dostat na jaře 2008, cena na německém trhu včetně 19% DPH činí 63.873 Euro, tj. 1.712.000,-Kč.

Na konci roku se dočkají všichni fandové devětsetjedenáctek. První facelift současné generace přinese několik stylistických úprav na přídi a zádi, několik koní pod kapotou kvůli prestiži a poprvé i sedmistupňovou převodovku.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Porsche Boxster RS 60 Spyder: vzpomínka na Spyder

Rolls-Royce

Druhým experimentálním vozem nového věku Rolls-Royce se stal v Ženevě 2006 představený model 101EX, které se stane hlavní novinkou roku 2008.Jde o klasické luxusní kupé, vycházející podle slov šéfa automobilky Rolls-Royce z modelu Phantom. Je však zřejmé, že mnoho společného má tento automobil také s první studií (100EX) resp. se sériovou podobou kabrioletu Phantom Drophead Coupé. Výrobce má premiéru připravenou zřejmě už na jarní autosalon do Ženevy v roce 2008.

Vnější rozměry Rolls-Royce 101EX jsou 5609 x 1987 x 1592 mm, rozvor 3320 mm, kovaná kola z hliníkové slitiny mají průměr 21 palců a jsou obuta do pneumatik o rozměru 255/50 R21 vpředu a 285/45 R21 vzadu. Cena se odhaduje na více než 300 tisíc euro.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Spy Photos: Velké kupé značky Rolls-Royce. Studie 101EX už je připravena do výroby (nové fotografie)

Saab

V první polovině roku se dočkají příznivci rychlých aut se severským rodokmenem. Na český trh příjdou první modely 9-3 s pohonem všech kol. Základní cena Saabu 9-3 Turbo X Sport Sedan činí na českém trhu 1.329.000,-Kč, černé SportCombi příjde na 1.369.000,-Kč (u obou karoserií automatická převodovka +50.000,-Kč). Standardní výbava obsahuje všechny běžné bezpečnostní a komfortní prvky, ale navíc dostanete sportovní volant, osmnáctipalcová kola a výše uvedené designové prvky interiéru a aerodynamickou sadu vnějších dílů.

Pokud vydržíte s méně exkluzivním Aerem, ale trváte na pohonu všech kol, bude vám na Aero XWD se shodným motorem stačit 1,179 milionu Kč resp. 1,219 milionu Kč (SportCombi). Nedostanete však elektronicky řízený diferenciál na zadní nápravě.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Saab 9-3 Aero XWD a Turbo X na českém trhu: premiéra čtyřkolky

SEAT

Ibiza - model, který i na sklonku života představuje nejprodávanější modelovou řadu španělské značky, dostane následníka v březnu 2008. Malá Ibiza se bude střetávat na trhu s letos inovovanou Škodou Fabia. Na rozdíl od ní ale bude na trhu nabízena s pětidveřovou i třídveřovou karoserií. Třídveřový model by měl dorazit se zpožděním na konci příštího roku a podobně jako Opelova Corsa by měl mít výraznější tvary než pětidveřový model.

Altea Freetrack se na trh dostane v jednodušším provedení s nižší cenou a pohonem pouze předních kol.

Nadále se počítá s dříve přislíbeným velkým sportovně zaměřeným sedanem, od kterého bude odvozeno i velké kombi. První skutečné SUV představí SEAT v na počátku roku 2009, vycházet by mělo z rysů konceptu Tribu.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

SEAT představí Ibizu v březnu 2008 v Ženevě

Renault

Záplava novinek se chystá na rok 2008 také u Renaultu. Hned na počátku roku odstartuje prodej nových malých aut pro rodinu: prodlouženého Grand Moduse a Clia Grandtour. Trh užitkových modelů bude chtít Renault obsadit novým Kangoo, které míří na zavedené pozice Berlinga a Partnera. Laguna Grandtour rozšiřuje nabídku velkých kombi střední třídy a od nejdříve května se začne prodávat sportovně laděná Laguna GT s vidlicovými šestiválci. Září přinese nové kupé odvozené z Laguny. Premiérou pro Renault bude zavedení řízení všech kol.

Skutečnou premiérou a to hned na několika úrovních se v polovině roku stane SUV Koleos, které pro Renault bude vyrábět sesterský Samsung v Koreji.

Asi největší událostí s logem Renaultu na kapotě bude premiéra nové generace řady Megane v závěru roku 2008. Současně by se měla ukázat také verze kupé.

Subaru

Začátek února je termín startu inovovaného Subaru Tribeca na českém trhu. Umírňující facelift, vylepšení technických parametrů a rozšířená výbava způsobily navýšení ceny o 30 tisíc korun, první cena začíná na 1.249.800,-Kč, sedmimístné provedení pořídíte za 1.320.800,-Kč. Zásadní úpravou prošla příď. Nevypadá nyní tak extravagantně, a to hlavně díky přepracovaným světlometům a nové masce s horizontálním žebrováním. Ta je nyní podle staré školy zpátky mezi světlomety a ne pod nimi, jak tomu u Tribeky doposud bylo. Vyměněn byl i motor, jehož objem oproti stávajícímu boxeru 3,0 l (180 kW) byl zvětšen na 3,6 l (konkrétně 3630 cm3). Díky systému časování ventilů Dual AVCS (Dual Active Valve Control System) zůstanou jeho provozní náklady na podobné úrovni jako u třílitru. Nejvyšší výkon činí 190 kW při 6000 ot./min, točivý moment dosahuje maxima 350 Nm při 4000 ot./min. Kombinovaná spotřeba činí 11,6 l/100 km (dosud 12,3 l/100 km), zrychlení z 0 na 100 km/h trvá se standardním pětistupňovým automatem 8,9 s (dosud 9,7 s), nejvyšší rychlost 1941 kg těžké sedmimístné verze činí 207 km/h (dosud 197 km/h).

Od jara by se v Evropě měl ukázat nový Forester a snad i s napětím očekávaná verze Subaru Impreza WRX STI.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Pod lupou: Subaru Impreza WRX STi 2008 - Rychlý boxer potřetí v ringu

Novinkou, která značce Subaru chyběla dlouhé roky, bude nový turbodiesel 2.0 l s protiběžnými písty. Největší výkon 110 kW bude muset od konce zimy stačit Outbacku, Legacy a od podzimu pak také Foresteru a Impreze.

Škoda

Leden 2008 je termín oficiálního startu nové Fabie Combi. Dealeři ve skutečnosti prodávají nová kombi už od prosince 2007.

Česká motoristická veřejnost ale mnohem více čeká na ženevský autosalon, kde by se měla představit nová Škoda Superb.

Více se o tomto modelu dočtete v článcích

Nová Škoda Superb: shrnutí známých faktů (doplněny nové oficiální informace)

Nové dvojité výklopné víko pro Superb hledá jméno: Twingate, Twindoor nebo Twinback?

Úspěšná Octavia se ve druhé polovině roku dočká prvního velkého faceliftu a modelová řada Fabia dostane ještě před tím na jaře verzi Greenline se sníženou spotřebou tříválce 1,4 TDI.

Suzuki

Před koncem roku 2007 představilo Suzuki studii mikroauta A-Star, která bude základem pro nový světový model. Nové Suzuki je klasický pětidveřový hatchback moderních tvarů i konstrukce. Výrazně nahněvaný výraz studie se možná do sériového provedení nedostane, ale neoficiální informace říkají, že podobný nový automobil formátu Suzuki Alto, by se měl světu ukázat už na březnovém autosalonu v Ženevě. Celohliníkový litrový motor pod kapotou by byl prý schopen již dnes plnit emisní normu Euro 5, spotřeba paliva se má pohyboval kolem 4 litrů benzinu na 100 km jízdy. Výroba v Indii by měla začít v říjnu 2008.

Více se o tomto modelu dočtete v článcích

Suzuki A-star: indické mikrosuzuki pro celý svět

Na vybraných trzích se objeví tříprostorová verze Suzuki SX4 a současně s Opelem Agila příjde na trh originál - Suzuki Splash, se dvěma benzinovými a jedním vznětovým motorem v nabídce.

Toyota

Nový Land Cruiser se na český trh dostane ve druhé polovině února. Toyota bude chtít náročného zákazníka oslovit osmiválcovým turbodieselem a vlastnostmi, které se na rozdíl od většiny konkurence, nezaměřují hlavně na jízdu po silnici. Dovozce očekává, že se na českém trhu bude prodávat převážně turbodiesel a pouze 5% podíl bude držet atmosférický osmiválec. Plán na příští rok počítá se 70 prodanými Land Cruisery V8 pro ČR. Ceny se pohybují od 2 do 2,3 milionu Kč.

Autem do města, které by se na specifickém trhu mělo vměstnat mezi Smart a Aygo, bude 3+1místná Toyota iQ. Úsporný motor bude vozu umožňovat velmi nízkou spotřebu, ale nová Toyota nebude patřit ani přes malé rozměry k nejlevnějším autům na trhu. Očekávána je cena přes 300 tisíc Kč.

V závěru roku 2008 se ukáže zcela nový Avensis a navíc asi také nové kompaktní SUV.

Volkswagen

Dealery Volkswagenu a jejich zákazníky čeká v roce 2008 řada novinek. Vše začne pozvolna, uvedením několika modelů BlueMotion. Jako první příjde už v lednu Golf Variant BlueMotion, pokračování bude mít jméno Golf Plus BlueMotion a jetta BlueMotion a v létě se dočkají zájemci o úspornější TDI v Touranu BlueMotion.

Na konci zimy bude připraveno k uvedení na evropské trhy prodloužené Caddy Maxi, včetně sedmimístného vanu. Ve stejném termínu příjde na trh Golf Variant 4Motion a v létě potom očekávaný Passat Coupé jako sportovně založený tříprostorový sedan. Neméně vzrušující je pro příznivce Volkswagenu očekávání třídveřového hatchbacku Scirocco. Zprávou pro ně je, že letos se určitě dočkají.

V říjnu se už ale vše bude točit kolem šesté generace Volkswagenu Golf, který je v podstatě jen důkladně vylepšenou pátá generace.Nad finalizací designu prý dohlížel sám Walter de Silva, ale nákladové úspory asi měly být tak velké, že se zásadních změn dočkala jen příď a záď, které jsou pod důkladnou kamufláží. Boky vozu mají nejvýše upravené povrchové plechy, avšak grafika oken se nyní, více než rok před premiérou, zdá nezměněná. Nový tvar mají kryty vnějších zrcátek.

Podle špionážních fotografií to vypadá, že na zádi budou nízká koncová světla, jejichž část bude na víku zavazadlového prostoru a zbytek pod C-sloupkem, tedy stejně jako dosud. K výrazným designérským rysům šestého Golfu v pořadí budou přední světlomety se světelnými diodami pro denní svícení. Technicky vychází šestka ze současné generace, ale slíbit můžeme širší rozchody kol, adaptivní tlumiče, hybridní verzi a celou řadu motorářských novinek. K těm co spalují benzin bude patřit nový motor 1,2 TFSI (77 kW, 175 Nm) přeplňovaný kompresorem a turbodmychadlem, který doplní stávající 1,4 TSI (90, 103 a 125 kW) a 2,0 TFSI (147 kW). Jak je vidět, trendem bude zmenšování zdvihových objemů motorů. Zcela novým a dlouho očekávaným přírůstkem řady motorů TDI bude nový čtyřválec 1,6 TDI CR se vstřikováním common-rail (Siemens VDO). Dodáván bude hned ve čtyřech výkonových verzích s 55 kW, 66 kW, 77 kW a 92 kW. Lišit se budou jen plnicí tlaky, vstřikovače, sací a výfukové trakty a pochopitelně i software. Chybět nebudou ani motory 2,0 TDI (103 kW a 125 kW) dodávané se vstřikováním common-rail.

Ze strategických plánů prý zatím zcela nezmizel ani výkonnější 2,0 TFSI (195 kW) z Audi S3, pětiválcový turbomotor 2,5 (220 kW) a supergolf R36, jako nástupce R32, s velkoobjemovým šestiválcem z Passatu R36.

Více se o tomto modelu dočtete v článcích

Spy Photos: šestý Volkswagen Golf opět na scéně

Volvo

Volvo bude chtít v roce 2008 zasáhnout do boje na trhu kompaktních SUV s novým modelech XC60. Podvozková příbuznost s koncernovými Land Rovery a Fordy předurčuje XC60 k využití čtyřválcových turbodieselových motorů 2,2 l (118 kW, 400 Nm), řadových šestiválců 3,2 l (171 kW, 317 Nm) a očekává se také zařazení přeplňovaných pětiválců 2,5 T (184 kW). Pohon všech kol opět řeší švédský specialista Haldex. Start na podzim 2008.

První část automobilové abecedy neleznete v článku
Velký přehled automobilových novinek pro rok 2008 (1.díl, od Alfy Romeo po Kia Motors).

Druhá část automobilové abecedy je zveřejněna v článku
Velký přehled automobilových novinek pro rok 2008 (2.díl, od Lancie po Mini).

Ondřej Láník
Diskuze (28)
14. 1. 2008 10:24
Re: GOLF-SYMOBOL AUTA
Ty si dobrá "mäsa" ty tĺk...
14. 1. 2008 10:23
Re: GOLF-SYMOBOL AUTA
Ty nie si slepý, iba blbý... :no:
Golf nie je najlepší, len to o ňom niektorí hovoria.
Golf V nenaplnil očakávania tvorcov, v istom zmysle je prepadákom.
14. 1. 2008 09:53
Re: Out of topic: Audi R8 TDI V12
R8 v diesli? No to je dobrá blbost.... :no:
13. 1. 2008 16:31
Na jeden Peugeot se zapomnelo
Pristim rokem by mela priject nahrada za jiz ponekud starnouci 607cku a sice Peugeot 608. Coz bude pro Peugeot asi dulezitejsi nez facelift 807.