Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Venturi Eclectic 2: premiéra letos v Paříži

Aleš Jungmann
Diskuze (19)
Elektromobily začínají zlehka vystrkovat své růžky, ve druhých či třetích generacích mají vychytanou celou řadu počátečeních nedostatků a zejména pro bohatší obyvatele velkých měst se stávají zajímavou alternativou.

Ekologicky silněji zaměřené čtenáře jistě potěší prohlášení monacké automobilky Venturi, podle kterého se na letošní pařížském autosalonu oficiálně představí druhá generace elektromobilu Eclectic.

Ta první se nám představila před dvěma roky taktéž v Paříži a popravdě řečeno vzbudila spíše zvědavost nežli opravdový zájem kupujících. Vypadá totiž jako solární golfové vozítko, které si „omylem“ odskočilo na silnici. To by se ale mělo v druhé generaci změnit. Venturi se zaměří hlavně na design a praktičnost vozu, elektrické propulsní ústrojí by se nějakých zásadnějších změn dočkat nemělo. Parametry současného modelu (hmotnost 350 kg a nejvyšší výkon elektromotoru 16 kW, zásobovaného solárními panely) tedy budou zhruba platit i pro generaci nadcházející. Eclectic II by měl být zároveň levnější než současný model, který v přepočtu stojí přibližně 900.000,- Kč a pokusí se přilákat více než dvě stovky zájemců, kteří si Eclectic pořídili.

O tom, jaké nové technologie a postupy hodlá Venturi při stavbě použít se dozvíme za měsíc na monacké konferenci o ekologických vozidlech a obnovitelné energii (EVER). Na této akci bude také k vidění roadster Fetish, který si ve zkratce připomeňme.

Dvousedadlový roadster Fetish je poháněn výhradně elektromotorem o výkonu 180 kW. Díky velkému použití kompozitních materiálů váží pouhých 980 kilogramů a z toho vyplývají velmi slušné jízdní výkony. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Fetish pod pět vteřin, nejvyšší rychlost je ale omezena na 160 km/h. Baterie vozu na jedno nabití vydrží pohánět vůz do vzdálenosti 250 kilometrů, při agresivní jízdě se ale dojezd zkracuje na 160 km.

Aleš Jungmann
Diskuze (19)
Avatar - Falco
23. 2. 2008 17:39
Re: Ďalšia placka....
Tak to má dotyčný napsat :] Ale stejně myslím, že naopak Toyota musí něco platit. První myšlenka elektro - benzinového pohonu pochází z hlavy F. Porscheho, který si jí samozřejmě nechal patentovat…
Avatar - T613
23. 2. 2008 16:58
Re: Ďalšia placka....
Myslím si (doufám), že dotyčný myslel řešení TTT tohoto pohonu.
23. 2. 2008 14:53
Re: Ďalšia placka....
S týmto názorom je možné z väčšej časti súhlasiť.
Avatar - Falco
23. 2. 2008 14:07
Re: Ďalšia placka....
Můžeš to brát jak chceš, ale pořád z toho plyne to samé - Toyota nemá a ani nemůže mít patent na hybrid!
Avatar - T613
23. 2. 2008 13:09
Re: Ďalšia placka....
elektrobenzínový pohon je zde od počátku motorizace. Takže národnostní otázku bych zde zcela vynechal