Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Venturi Fetish: Druhý elektrošok z Francie

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Výrobce nejrychlejšího elektromobilu na světě představil v Paříži novou generaci svého elektrického roadsteru.

Novinka sice velmi připomíná předchůdce, ale výrobce tvrdí, že nové je téměř vše!

Základem tohoto vozidla je karbonový monokok, který tvoří bezpečnostní schránku pro dvoučlennou posádku. Vpředu i vzadu na něj navazují deformovatelné sekce, zajišťující odpovídající úroveň pasivní bezpečnosti. Klíčový prvek konstrukce je viditelný zvenku i uvnitř v interiéru Fetishe.

Design je dílem Sachi Lakice, který stál i za návrhem prvního Fetishe. Relativně malý roadster má karoserii s vnějšími rozměry 3935 x 1885 x 1180 mm, rozvor měří 2600 mm. Automobil standardně obouvá pneumatiky 225/45 R17 vpředu a 245/40 R18 vzadu.

Centrálně uložená sada lithiových akumulátorů udržuje těžiště nízko nad zemí a současně nezvyšuje moment setrvačnosti karoserie, protože podstatná část hmotnosti vozidla je blízko těžišti. To se týká i elektromotoru před zadní nápravou. Pohotovostní hmotnost činí pouze 1225 kg, 55 % hmotnosti připadá na zadní poháněnou nápravu.

Nový elektromotor dává 220 kW, resp. 380 Nm mezi 0 a 6000 min-1, nejvyšší otáčky činí 12500 min-1. Energie je skladována v akumulátorech s kapacitou 54 kWh, které samy o sobě tvoří 450 kg z pohotovostní hmotnosti Fetishe. Velký točivý moment na zadních kolech přenáší diferenciál se zvýšenou svorností. Přední i zadní nápravu tvoří dvojice trojúhelníkových ramen.

Nabíjení z běžné 220V zásuvky na plnou kapacitu trvá 8 hodin, je-li využito externí zařízení, zkrátí se nabíjení na 3 hodiny. Dojezd na plně nabité akumulátory činí 340 km.

Venturi slibuje sprint z 0 na 100 km/h za 4 s, z 0 na 160 km/h za 8,1 s a z 0 na 200 km/h za 12,8 s.

Monacká firma se nehodlá zařadit mezi velkovýrobce sportovních vozů a předem říká: Ročně vznikne ruční výrobou maximálně 10 vozů. Pořizovací cena začíná na 300.000 Euro bez DPH. Aktuální čekací lhůta činí 12 měsíců.

Ondřej Láník
Diskuze (0)