Veritas RS III: poválečná legenda ožívá

Veritas RS III: poválečná legenda ožívá

 
 

Německá společnost Vermot AG pracuje na znovuzrození slavné německé značky z přelomu čtyřicátých a padesátých let. Prvním zástupcem se stane model RS III určený především pro použití na závodní dráze.

V roce 1948 založili Ernst Loof, Schorsch Meyer a Lorenz Dietrich malou společnost, z jejíchž bran pod jménem Veritas vyjížděly závodní a sportovní automobily, využívající techniku předválečného BMW 328.

Tyto vozy měly pod lehkou hliníkovou karoserií trubkový prostorový rám v němž byl uložen dvoulitrový řadový šestiválec BMW 328. Pozdější modely využívaly dvoulitrové řadové šestiválce značky Heinkel, poskytující výkon až 103 kW (140 k). Poslední vozy značky Veritas z let 1950 až 1952 byly poháněny vzduchem chlazeným dvouválcem značky Panhard o objemu 744 cm³ s výkonem 23,5 kW (32 k).

Vozy značky Veritas získaly 13 titulů v německém mistrovství a během své závodní kariéry vybojovaly 29 prvních míst. V roce 1951 se vozy Veritas staly prvními německými automobily, které se po válce účastnily podniku Grand Prix.

Společnost Vermot AG se chystá navázat na úspěchy značky Veritas se svým vlastním vozem označeným RS III. Tento automobil má být homologován pro provoz na závodních tratích i na veřejných komunikacích. Pod karbon-kevlarovou karoserii má v trubkovém prostorovém rámu uložen pohonný agregát značky BMW. K dispozici bude vidlicový osmiválec o objemu 5,0 l s výkonem 353 kW (480 k), spolupracující s manuální převodovkou nebo vidlicový desetiválec s výkonem 442 kW (600 k) a automatickou převodovkou s možností sekvenčního řazení.

Veritas RS III je podle materiálů výrobce 4990 mm dlouhý, 1974 mm široký, 974 mm vysoký a má rozvor náprav 2840 mm. S osmiválcem je pohotovostní hmotnost vozu 1080 kg a s desetiválcem váží 1170 kg. O zastavení se postará brzdový systém od společnosti TRW Racing s brzdovými kotouči o průměru vpředu 380 mm a vzadu 355 mm. Do brzdových kotoučů se zakusují vpředu šestipístkové brzdiče a vzadu čtyřpístkové brzdiče. Kontakt s asfaltem zajišťují pneumatiky o rozměrech vpředu 285/30 R20 a vzadu 335/25 R20, obuté na dvacetipalcová litá kola Brabham RS.

Nositel slavného jména má dosahovat s osmiválcem maximální rychlosti 329 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,6 s, zatímco s desetiválcem má být maximální rychlost 347 km/h a akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,2 s.

Společnost Vermot AG chce v letošním roce spustit produkci vozu Veritas RS III a vyrobit sérii maximálně padesáti automobilů. V roce 2009 se má představit verze RS III Coupé, což má být dvoumístné provedení s pevnou střechou, vycházející z letos představeného modelu. Příští rok se má představit i Veritas GT, který má vzniknout v maximálně třiceti kusové sérii.

Vozy značky Veritas se budou účastnit i závodních podniků a v roce 2009 mají absolvovat 24 hodin Nürburgringu, další rok rozšířit svou účast na vytrvalostní závody v Silverstone, Spa a Valencii. Na rok 2011 je naplánován vstup do seriálu FIA GT s vozem poháněným motorem značky Lamborghini a rok 2012 bude ve znamení účasti ve slavném závodě 24 hodin Le Mans v kategorii prototypů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně řekla velvyslankyně a britský reportér?

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně…

Pouhý den po teroristickém útoku v Londýně se na Malostranském náměstí ve čtvrtek pod taktovkou britského…

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…