Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Většina mladých řidičů chce za pět let v autě alternativní pohon

Mladí řidiči věří rychlému vývoji techniky v automobilismu. Zhruba 60% respondentů si myslí, že do pěti let budou vlastnit vozidlo na alternativní pohon.
Zpět na článek
22. 8. 2014 09:04
22. 8. 2014 09:15
22. 8. 2014 09:29
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 8. 2014 09:27
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 8. 2014 10:01
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 8. 2014 15:12
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 8. 2014 11:30
22. 8. 2014 11:48
22. 8. 2014 13:15
22. 8. 2014 15:34
22. 8. 2014 18:55
Avatar - KANKUNEN
22. 8. 2014 09:04
Bez výzkumu:
Většina mladých řidiču by chtěla za 5 let M3.
Musíme si uvědomit, že cenu benzínu dělá spotřební daň, takže kdyby všichni jezdili na elektriku, tak bude muset být uvalena spotřební daň na autoelektriku a cenově to bude šul nul.
Rozbalit vlákno
6
22. 8. 2014 09:15
Re: Bez výzkumu:
Spíš bych vsadil na mýtné. To jim zanechá možnost zvýhodňovat/ penalizovat, můžou to lidem prodat jako spravedlivý systém a potenciálně řidiče oškubou víc než na spotřební dani. Podstatné je, aby bylo celoplošné - zpoplatnění dálnic je nesmysl (stojí na tom, že lidem nebude stát za to dálnici objíždět, což je velmi vratký základ).
22. 8. 2014 09:22
Re: TAK KDO BY NECHTĚL JEZDIT ZA PÁR BABEK
jj
Dick Kvetňanský říká, že automobilky jsou jediné, s kým slovenská firma RTU nejedná. Má na to vysvětlení: "Rád používám analogii s mobily - nabíjemí si mobil za 40 minut a funguje 50 hodin. Mám v něm HD kameru, přístup na internet, čtyřjádrový procesor, prostě vše, na co jsme v minulosti potřebovali velké počítače. Za deset let nastal ohromný pokrok. Ale to neplatí u spalovacích motorů. Za sto let jsme se posunuli možná o deset procent. Henry Ford měl ve svých autech 15procentní účinnost spalovacího motoru, a to měli dřevěné kola. Nyní mají motory 25procentní účinnost. Za ten čas se všechno neuvěřitelně posunulo, ale motory až tak ne. Jak je to možné? Já si to vysvětluji tak, že každých pět let automobilka představí nový model nějakého auta. Vždy má o nějaké procento vyšší výkon ao chlup nižší spotřebu. Takto to budou v dalších a dalších modelech zlepšovat jen postupně. Kdyby udělali odrazu revoluci a vyrobili by dokonalý motor s výkonem 300 koní a se spotřebou dva litry, narazily by na strop možností spalovacích motorů a více by je už nedokázali zlepšovat. Z marketingového hlediska by to byla pro ně katastrofa. " [odkaz] [odkaz]

Osobně bych dal MINIMÁLNĚ povinnost když už tedy, tak do každýho spalováku POVINNĚ [odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 8. 2014 09:29
Re: TAK KDO BY NECHTĚL JEZDIT ZA PÁR BABEK
"Většina mladých řidiču by chtěla za 5 let M3."

To je mozne.

Ale za 5 rokov bude mat M3 hybridny/alternativny pohon.

Pokrok nezastavis.
22. 8. 2014 09:36
Re: TAK KDO BY NECHTĚL JEZDIT ZA PÁR BABEK
to je blbost, ekonomická situace jim to dokáže
22. 8. 2014 11:24
Re: TAK KDO BY NECHTĚL JEZDIT ZA PÁR BABEK
Ekonomická situácia vyjadruje len tvoju schopnosť uspokojovať svoje potreby, chápem, že niektorí nebudú schopní, ale nehádž flintu do žita :-! , pracuj na sebe, aby si si aj ty mohol dopriať ten pocit, keď môžeš šliapnuť na plyn, prekročiť maximálnu povolenú rýchlosť a byť slobodný.
22. 8. 2014 09:38
Re: TAK KDO BY NECHTĚL JEZDIT ZA PÁR BABEK
jen at uvalí dan a elektriku, hlavně když JEDOVATÝ DIESEL [odkaz] a BENZIN odtáhnou ;-)

>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
22. 8. 2014 09:19
TAK KDO BY NECHTĚL JEZDIT ZA PÁR BABEK
:-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2014 09:28
Re: TAK KDO BY NECHTĚL JEZDIT ZA PÁR BABEK
uz len vyhrat melon na kupu auta :yes:
22. 8. 2014 09:40
Re: TAK KDO BY NECHTĚL JEZDIT ZA PÁR BABEK
žádný vyhrávání hošani, porëvoluční pošahaná doba skončila a přijde putinovský vystřízlivění a návrat ke kořenům :-) todle není amerika aby si každý vopičám mohl dovolit auto :-)
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2014 09:51
Re: TAK KDO BY NECHTĚL JEZDIT ZA PÁR BABEK
[odkaz]

zatial sa tieto el. sracky neoplatia... pardon hracky
22. 8. 2014 10:08
Re: TAK KDO BY NECHTĚL JEZDIT ZA PÁR BABEK
coto zas meleš, TESLA nejlepší auto na světě: [odkaz]
22. 8. 2014 10:45
Re: TAK KDO BY NECHTĚL JEZDIT ZA PÁR BABEK
tak Tesla je všechno možný, ale nejlepší auto na světě určitě ne ;-)
22. 8. 2014 11:56
Re: TAK KDO BY NECHTĚL JEZDIT ZA PÁR BABEK
ja zas dúfam, že je najlepšie, lebo ako sa u nás hovorí, dobrého veľa nebýva >:D >:D >:D
22. 8. 2014 13:22
Re: TAK KDO BY NECHTĚL JEZDIT ZA PÁR BABEK
Tak ve všem asi ne, ale rozhodně nejlépe hoří >:D
22. 8. 2014 09:19
Executive Summary
Takže celej průzkum shrnem asi takhle:
"Za pět let budu jezdit tim, co mi dá firma anebo si přinejhorším koupím něco jetého, ale s hodně displeji. Hrozně bych chtěl pípák, který mě bude buzerovat při překročení rychlosti a taky něco, co se za mě bude koukat na silnici. Auto je pro mě něco jako pračka nebo lednička."

Se vsadím, že Deloitti, aby to neměli z kanclů daleko, dělali ty průzkumy v business centrech - kde taky jinde najít ypsilonáře? A kdo je v business centrech? Ekonomka, práva, filda a jejich zahraniční ekvivalenty. To jsou lidi, kterejm jsou auta tak vzdálená, že dokážou vypustit z úst podobné hovadiny. Prostě selekční bias.

EDIT: Jinak souhrn studie je ke stažení tady:

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
22. 8. 2014 09:45
Re: Executive Summary
z toho mínusu si nič nerob, Antidieslov je veľa, ale môžu dať len jeden :no: >:-[] >:-[] >:-[]
22. 8. 2014 09:25
Taky patřím do generace Y
Ale o alternativích palivech nejen sním, ale už je dávno využívám. Letos už jsem spotřeboval 1501 litrů alternativního paliva (LPG) a pouze 70 litrů konvenčního paliva (N95).
Musím se ale přiznat, že motivace je čistě a pouze ekonomická :-) Jinak bych preferoval benzín.
Rozbalit vlákno
6
22. 8. 2014 09:34
Re: Taky patřím do generace Y
Tak ona je v těch alternativních palivech započítána i nafta >:-[]
Mimochodem 6 % respondentů by ji chtělo.
22. 8. 2014 10:25
Re: Taky patřím do generace Y
Tak v tom případě jsou alternativní pohony nejvíce populární ve Francii a Belgii - tam jezdí na naftovou alternativu odhadem 80 % aut >:D
22. 8. 2014 09:41
Re: Taky patřím do generace Y
dal sem ti palec nahoru ale jakmile dočetl ekonomická benzím tak ZAS dolů, nejsi tak úplně správný čech ;-\ Ale za to LPG tě chválím a podívej se :

NEJSI SÁM s LPG [odkaz] !!
22. 8. 2014 10:27
Re: Taky patřím do generace Y
Sám určitě nejsem. U nás na vsi na to jezdí plno lidí :-)
22. 8. 2014 10:43
Re: Taky patřím do generace Y
tak verbuj další 0,5 mega LPG ku 4 mega benzin díesel v 2014 furt málo !!!! ;-) Je potřeba zarazit CNG aby mohlo přijít ELEKTRO ;-)
22. 8. 2014 11:47
Re: Taky patřím do generace Y
Tak to bude problém. Většina LPG aut je pozdější přestavba, což je u dieselů skoro nemožné, u moderních zážehových motorů s přímým vstřikem problematické a u těch, co najezdí málo, se to nevyplatí ekonomicky. Já osobně očekávám, že počet LPG aut už bude jen klesat. Až dojezdím současné LPG auto, bude velký problém ho něčím nahradit. CNG se podlě mě nikdy nerozšíří jako LPG, ale elektro převálcuje s přehledem.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 8. 2014 09:27
Uplne normalny trend
Niektorym ludom stacia sucasne, 'overene technologie', mal so kopec kolegov, ktorym stacil pisaci stroj, 286 s CPU na 20MHz, atd.

Je predsa uplne normalne, ze mlada generacia chce techniku buducnosti, ktora zacala teraz, len par tradicnym zabednencom to este nedochadza.
Rozbalit vlákno
7
22. 8. 2014 09:43
Re: Uplne normalny trend
Ako tradičný zabednenec mám jasnú predstavu, čo si kúpim za 5 rokov. Bude to mať minimálne 190kW, žrať to bude naftu, vážiť to bude cez 2 tony a bude to 4x4. Čo by si kúpili mladí progresívny, to neviem, dôležité je, že ešte nejaký čas "by si kúpili". To máš ako s telkou, keď bolo CRT 28", príkon bol nejakých 85-100 W a bola to svojho času najväčšia obrazovka. Potom prišla 50" LED a zase má príkon 90-100 W ( meral som to ). hranice rastu v obývačke sú cca. 65" aby som sedel dosť ďaleko. U auta je to podobné, v časoch mládí a puberty pred 30timi rokmi to bolo BMW M1 alebo 650 Ci, moto honda, nejaká väčšia limuzína ( MB560SEL mal 4,8 metra ). Po 30tich rokoch sa natom nič nezmenilo. Takže až tí 20tnici za 30 rokov budú kupovať to, čo chcú, ja tu už nebudem. Ale na kremáciu sa bude stále používať starý dobrý plyn.
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2014 09:53
Re: Uplne normalny trend
>:D ... zaver nema chybu

vyborny prispevok.... niet co dodat.... :yes:
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 8. 2014 10:01
Re: Uplne normalny trend
"Bude to mať minimálne 190kW, žrať to bude naftu, vážiť to bude cez 2 tony a bude to 4x4."

Tak sa tu stretnime o 5 rokov... a ty mi povies, na com jazdis :-)

A vysmejem sa ti do ksichtu, ak nahodou dovtedy pruzne nezmenis nazor, pretoze ta prinuti legislativna realita.
Avatar - KANKUNEN
22. 8. 2014 11:05
Re: Uplne normalny trend
TO jako už nebude za 5 let X5, že se chceš někomu smát do ksichtu.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 8. 2014 15:12
Re: Uplne normalny trend
To som nikde netvrdil.

Ja tvrdim, ze o 5 rokov budu dieselove motory vyrazne znevyhodnene, legislativne, staci sa pozriet napr. na zmeny britskej legislativy.

2-tonove Chelsea tracktors, ako napr. X5, sa bez alternativeho pohonu nezaobidu.
22. 8. 2014 16:01
Re: Uplne normalny trend
Skor sa stane to, ze za 5 rokov nebude das Gesichtbuch >:D >:D >:D >:D
22. 8. 2014 11:15
Re: Uplne normalny trend
Ak pružne zmení názor Fico a bude mať elektrickú X6, ak bude prezident jazdiť v elektromobile, ak nemecká kancelárka ( alebo kancelár ) sa bude rozhodovať či A8 alebo návrat k MB S, tak prečo ja by som mal jazdiť na elektromobile ? Minimálne sa v tom čase bude vyrábať X5 a MB ML kvôli umoreniu nákladov na vývoj a výrobu súčasných modelov, samozrejme obe budú po facelifte. TESLA X ešte mojim očakávaniam stačiť nebude. Nevidím dôvod ísť do nejakého bzučiaka s 1 litrovým motorom a podľa tvojho vyjadrovania si mladý. Ja som mal zažiť podľa prognostikov a futuristov komunizmus, osídľovanie mesiaca, autá na jadrový alebo elektrický pohon, funkčné umelé srdce ako plnohodnotnú !!! náhradu biologického, cestovanie lietadlami nadzvukovou rýchlosťou ako bežnú vec ( keď som bol v tvojom veku, tak tak lietali rusi, francúzi a angličani a teraz tak nelieta nikto :-! >:-[] ), rozšírenie maglevu po Európe, takže podobné predpovede beriem s nadhľadom. Počítače nám mali ušetriť čas, a pritom je kopec zbytočných mailov, telefonátov na mobily a každý musí nejak dať najavo, že existuje a niečo robí. Ja som vo veku, keď ma tento prístup otravuje a všetci vedia, že mať post znamená mať aj zodpovednosť, samostatný znamená úlohu vyriešiť a nie hlásiť každý postup v riešení. A potom môžem bez obáv písať na auto cz, lebo nehrozí, že niekto vojde bez ohlásenia. Pred dverami mám taký účinný filter. Sekretárka, možno to nepoznáš, ale určite bude fungovať aj za 30 rokov. Smiech predlžuje život, ale stres skracuje. Takže za 5 rokov sa kľudne spýtaj.
Avatar - bystron
22. 8. 2014 09:54
benzín stačí
stačil by benzín max á 20Kč
Rozbalit vlákno
1
22. 8. 2014 14:39
Re: benzín stačí
... lepší by bylo á 100 Kč ... Myslím si, že lidi opravdu jezdí zbytečně moc ;-)
22. 8. 2014 10:20
Myslet znamená ...
Studie je sice pěkná, ale postavena na tom nenápadném slovíčku „by“. Takže „by“ si za 5 let koupili, „kdyby“ …

Ono se to v mládí pěkně plánuje, zvláště pokud je člověk single, sic nezávislý, ale možná ještě bez práce a bez peněz. To samozřejmě může být ecofriendly a teoreticky rozhazovat i peníze, které zatím nemá.

Ideály jsou pěkné, jenže realita je pak obvykle jiná a drsnější, takže ve finále pak stejně zvítězí ekonomický pragmatismus, praktické požadavky (třeba rodiny), takže při skutečném nákupu s těch 60%, co chtějí alternativu si 4/5 koupí něco úplně jiného, pokud se navíc bude vůbec jednat o auto nové.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ham.
22. 8. 2014 10:46
Re: Myslet znamená ...
Ano, to co popisuješ je určitě jedna část reality. Druhá pravda je, že většina lidí i když je donucená ekonomikou své kapsy zvolit nějaké pragmatické řešení, tak na otázku co by si pořídili "kdyby" těch peněz měly hromadu (tedy jaké auto by bylo pro ně nejvíce přitažlivé a po kterém touží, tedy jednoduše nejvíce "sexy"), tak stejně nejčastěji odpoví Porsche, tedy symbol spálených stovek litrů benzínu. To není moje teorie, ale každoroční průzkum J.D.Power, který dělá v USA (APEAL study) a kde pravidelně s velkým náskokem kraluje Poršák.
Studie, kde jako základní zjištění vyjde, že "pro 63 procent jsou zásadní technologie upozorňující na překročení povolené rychlosti" byla nejspíše dělána mezi antoušky a ne mezi normální populací.
PS: za slovo antoušek jsem si sám sobě přidělil pět kreditů. >:D
22. 8. 2014 11:39
Re: Myslet znamená ...
Kredity se udělujou jen za porušení slovního morálního statutu.
Antoušek je v pohodě :-) >:D
22. 8. 2014 11:27
Re: Myslet znamená ...
závidím vám poučku "MYSLET ZNAMENÁ H.O.V.N.O VĚDET".
22. 8. 2014 10:52
Alternativni pohon
Zřejmě otázka byla položena druhému ročníku mateřské školy a zněla "Budu si přát od Ježíška šlapací auto?" No a některý holky chtěly radši panenku, takže není 100%.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Poustevnik
22. 8. 2014 11:30
Za 5 let?
Patřím ke konci generace Y, za čtyři roky, co mám řidičák vlastním třetí auto a to čtvrté bude zcela jistě opět ojetina, model bude záviset hlavně na financích. A jelikož jsem celkem vybíravý, viděl bych to jeden z těchto vozů. Mazda 6 první generace po faceliftu, BMW E46 po faceliftu, Hondu Accord, Volvo V50 nebo medvěd třídy C, to vše pravděpodobně v kombíku. Nic jiného bych si do garáže nepustil a hádejte, mezi jakými motory budu vybírat? Dvoulitrový benzín a výše ;-), kdybych našel vhodný kus s LPG tak klidně LPG. A za deset let? Ojetina s výběrem opět mezi těmito značkami. Nevidím moc důvodů kupovat nové auto, kvalita jde dolů, poruchovost nahoru, za obstojné ceny se nabízejí vozy, které mi přes práh brány snad nikdy nevjedou a na ty, které bych chtěl nemám. Navíc ztratit hned po koupi v lepším případě 50 000 jenom tím, že s tím, že z showroomu přijedu domů se mi vážně nechce. Radši auto z osvědčených ročníků, kdy byla klasická technika na vrcholu. Hlavně co nejméně elektroniky. Jasně, že kdybych měl prosperující firmu, tak to neřeším ;-) a koupím si něco z prémie, nakonfiguruju podle sebe a spokojenost. Ale zatím za mě, ojetina v dobrém stavu jedné ze značek, které preferuju.

A co Hybridy, elektroauta, atd... toto je pro mě naprosto iracionální volba vozit si v autě tolik techniky, jen aby bylo co opravovat, nebo kupovat auto, které ujede 100km a pak se 6 hodin nabíjí... Z nových technologií bych mohl uvažovat maximálně o koncepci vodíkového generátoru - elektromotoru ale to je ještě pohádka budoucnosti... Vozit půl tuny bateríí, 100 km kabelů a číst si při cestě do práce noviny když auto řídí samo, já nevím, asi nic pro mě. Hybridy jsou dle mého slepá ulička, ale to ukáže až budoucnost. :-!
Rozbalit vlákno
3
22. 8. 2014 11:48
Re: Za 5 let?
Já nevím, ten autopilot by se mi celkem hodil.
Poslední dobou jezdím do práce metrem, protože Karlín je zasekanej a aspoň si stihnu projít maily a chatter z předchozího dne...
Dálnice už mě taky nebaví, stejně za Prahou dám tempomat na 160, občas přišlápnu brzdu a zmáčknu resume. Ale samozřejmě jsou chvíle, kdy si zajezdím rád. Bohužel s nástupem na full time a sestěhování s přítelkyní jich dost ubylo.

A nové auto pochopíš, až si tu jetou poface E46 koupíš. Ono člověka přestane bavit řešit cinkající kardan, prasklou expanzku, začátek koroze, špatnej Vanos, odrbaný sedačky, osleplý xenony, rozsypanej čaj na BC a tak. Jsou to kraviny, ale jakmile začneš řešit jednu věc, začne nekonečnej příběh dodělávek, oprav a úprav. To auto jsem měl, dneska mi chybí, ale nový je nový, ideálně služební. Dáš to do servisu a ať se stará někdo jinej.
22. 8. 2014 13:15
Re: Za 5 let?
Zalezi, jestli si clovek tu E46 koupi ptoto, ze chce bavoraka, nebo proto, ze chce E46. Spousta lidi si starsi auta drzi kvuli tomu, ze nova nejsou ono a prave taky kvuli tem opravam, upravam a dodelavkam (v takovem pripade je ale rozumne mit neco zalozniho) I kdyz E46 by nemela znamenat generalku pred kazdou jizdou. A i starsi auto lze dat do servisu a nechat ho opravit pomoci originalnich dilu.
Avatar - Poustevnik
22. 8. 2014 22:24
Re: Za 5 let?
To je další věc, bydlet v Praze, asi taky myslím jinak. Popravdě jsem tam nikdy neřídil, úplně mi stačí Ostrava a věřím že ta na prágl nemá ani zdaleka. S těma opravama je to asi s každým autem, momentálně jsem student více-méně bez příjmu takže bych si tu E46 dovolit nemohl. Proto říkám za pět let. Mazda mi hnije už teď, ale je to nebe a dudy proti fáčku a taky vyplajznu nesmyslné částky za díly, které prostě časem odejdou. Zatím se to všechno dá ufinancovat.

A s novým autem... Ano, když nové, tak služební, hlavně když to není moje starost, nebo mít takový příjem, že by ojeté nedávalo smysl. Prostě jenom nejsem zastáncem systému dávat si půjčku a leasingy na Oktávky v holátku nebo za 10 let šetření novou Fabii v Htp, to si radši koupím tu E46. A preference je u mě jednoznačně u E46, podle mě nejhezčí a nejvyváženější BMW, jízdně předčí většinu všeho z té doby, prostorem tak akorát, ale stejně, hlavní je ten zážitek z jízdy. Zkusil jsem ji na pár km a od té doby na ni myslím. Zbytek modelů snad krom nové dvojky mě zase tak moc neoslovuje a E36 je stará, jakkoli výborná.
22. 8. 2014 15:34
nasi mladi
Zajimave. Pokud se divam na silnicich u nas, tak mladi maji Alfy JTDm, Golfy TDI a ine naftocmudy, ktere se daji nacipovat az to urve spojku a zacmudi vsechny kolem.
Rozbalit vlákno
0
22. 8. 2014 18:55
bla bla
kolko toho kadeco skumali?staci si pozriet cs. tyzdenik z 50.60 rokov ako si predstavovali blizku buducnost.vrazit napr do priusu vysiu cenu a setrit potom na spotrebe a vyde mi to narovnako ak najazdim vela km ked nie smola..
teda jedina moznost je ze to upravi legislativa potom sa treba pytat teda ak zabrzim eko slobodu pohybu budu financie na vyvoj? ako dopadne potom konkurencioschopnost eu trhu ked jediny kto tu robi obmedzenia je eu?? kedze elektriny bude nedostatok bude drahsia alebo lpg vodik atd..alebo uvalena spotrebna dan..vsetko to bude rovnako..lacny alternativny pohon bude tak par rokov ako volakedy benzin nafta a potom srkt...to iste ako cane lpg na sk...dokedy bude jeho znizena dan???
co chcu mladi?keby tu benzin stal tolko ako v usa? ja teraz pod 2.0 ani nepozrem pre strednu a nizsiu strednu triedu aut a ak by stal benzin dizel 90 centov rad by som sa vozil a la amerika V8
Rozbalit vlákno
0
23. 8. 2014 16:58
alternativní paliva
docela by mě zajímalo jestli by tu generaci y, kteří by chtěli elektromobil, bavilo každý večer nabíjet auto
Rozbalit vlákno
1
23. 8. 2014 20:31
Re: alternativní paliva
Mě by zajímalo koho se ptali, také jsem z generace y a neznám z této generace nikoho kdo by vůbec přemýšlel o hybridu, o elektromobilech a jiných zhovadilostech ani nemluvě...