Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červenci 2008: Kategoriím vozů MPV vévodí Roomster, Logan MCV a Viano

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
V jednotlivých kategoriích velkoprostorových automobilů v červeneci 2008 zvítězily vozy Škoda Roomster, Dacia Logan MCV a Mercedes-Benz Viano.

Malá MPV: Roomster má podíl přes 80 %

Registrace Roomsteru oproti červnu klesly na 530 vozů (- 9,7 %), ve své třídě, ve které se v České republice nabízí jen šest modelů, má ovšem drtivý podíl 81,9 %. Druhý Renault Modus urval 8,7 % a třetí Mercedes-Benz A 4,9 %. Nové registrace Hyundaie Matrix byly v červenci opět mizivé (8 kusů), celkově si však drží druhou příčku za suverénním domácím zástupcem. Od začátku roku si zákazníci koupili 534 Matrixů, což korejské automobilce dává slušný podíl 10,1 %. Třetí je v celoroční statistice malý Modus respektive jeho prodloužená verze Grand s podílem 4,6 %.

Malá MPV, registrace na českém trhu v červenci 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období7/20081-7/20087/20081-7/2008
1.Škoda ROOMSTER530417581,9%79,1%
2.Renault MODUS562448,7%4,6%
3.Mercedes-Benz A321724,9%3,3%
4.Opel MERIVA211493,2%2,8%
5.Hyundai MATRIX85341,2%10,1%
-Lancia MUSA030,0%0,1%
-CELKEM6475277100,0%100,0%

Střední MPV: Vláda Loganu MCV

Zatímco v červnu překročily nové registrace Loganu MCV třísetkusovou hranici, tentokrát si rumunská lidovka pohoršila na 213 kusů. I tak utrhla z koláče více než třetinu - 33,6 %.

Renault Scénic si oproti předchozímu měsíci značně polepšil – o plných 66 % ze 47 na 78 kusů. Na třetí příčce skončil zástupce dvojitého šípu - Citroën C4 Picasso. Na třícípou hvězdu - béčko - zbyla bramborová medaile, našlo si půl stovky nových majitelů. Historický minvan od Citroënu, Xsara Picasso, se tentokrát musel spokojit s šestou příčkou. Zajímavý je souboj dvou přímých konkurentů z konce žebříčku – šestimístných minivanů s třemi řadami sedadel. Honda FR-V i Fiat Multipla mají na svém kontě za červenec shodně tři registrace, ovšem celoročně je úspěšnější Honda, a to takřka s dvojnásobným počtem nových vozů.

V žebříčku od začátku roku je opět suverénně na čele Logan, ovšem na druhém místě je C4 Picasso a třetí Scénic. Jen tyto tři automobily mají podíl nad 10 %.

Nejúspěšnější značkou je Dacia, ale Citroën jí s podílem 21,7 % šlape na paty.

Střední MPV, registrace na českém trhu v červenci 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období7/20081-7/20087/20081-7/2008
1.Dacia LOGAN MCV213113533,6%27,0%
2.Renault SCENIC7842512,3%10,1%
3.Citroën C4 PICASSO525258,2%12,5%
4.Mercedes-Benz B502077,9%4,9%
5.Seat ALTEA413006,5%7,1%
6.Citroën XSARA PICASSO393856,2%9,2%
7.Ford C-MAX342635,4%6,3%
8.Opel ZAFIRA321665,1%4,0%
9.Toyota COROLLA VERSO301724,7%4,1%
10.Volkswagen TOURAN212023,3%4,8%
11.Kia CARENS201403,2%3,3%
12.Mazda 5172222,7%5,3%
13.Fiat MULTIPLA3190,5%0,5%
13.Honda FR-V3360,5%0,9%
-Chrysler PT010,0%0,0%
-CELKEM6334198100,0%100,0%

Velká MPV: Vpředu dvě dodávky, S-Max třetí

Kategorii velkých MPV kralují dva minivany, které mají základ ve velkých užitkových automobilech. V červenci zvítězil Mercedes-Benz Viano s 30 kusy před svým úhlavním konkurentem VW Multivan, u kterého se registrace zastavily na čísle 26. Na třetím místě skončil sportovní Ford S-Max s 20 novými vozy. Čtvrtý je letitý Sharan od VW. Stejné pořadí je i v žebříčku nových registrací od začátku letošního roku.

Zajímavé je zejména porovnání dvojčat: zveteránů Sharan a Alhambra je úspěšnější prvně jmenovaný, zatímco Alhambra nedosahuje ani poloviny počtů jeho registrací. Ještě markantnější je rozdíl mezi Fordem S-Max a jeho usedlejším sourozencem Galaxy, ten se dostal pouze na 18 %! Vzácně vyrovnaný je tak pouze souboj Peugeotu 807 a Citroënu C8, luxusnější trojče Lancia Phedra jim zatím konkurovat nemůže.

Ač modelům kraluje Viano, nejúspěšnější značkou je v této třídě Volkswagen s podílem 30,7 %.

Velká MPV, registrace na českém trhu v červenci 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období7/20081-7/20087/20081-7/2008
1.Mercedes-Benz VIANO3022922,6%22,7%
2.Volkswagen MULTIVAN2620119,5%19,9%
3.Ford S-MAX2015515,0%15,4%
3.Volkswagen SHARAN2010715,0%10,6%
5.Renault ESPACE11748,3%7,3%
6.Chrysler VOYAGER9456,8%4,5%
7.Seat ALHAMBRA7475,3%4,7%
8.Ford GALAXY4283,0%2,8%
9.Kia CARNIVAL3632,3%6,2%
10.Citroën C82161,5%1,6%
11.Peugeot 8071190,8%1,9%
-Mitsubishi GRANDIS080,0%0,8%
-Fiat ULYSSE020,0%0,2%
-Ford TOURNEO060,0%0,6%
-Lancia PHEDRA030,0%0,3%
-Ssangyong RODIUS040,0%0,4%
-Volkswagen CALIFORNIA020,0%0,2%
-CELKEM1331009100,0%100,0%

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
3. 9. 2008 18:13
Oprava....
...se zdařila, jak e zdá :o). Ještě jednou díky za upozorňění. Za tím Loganem si ovšem stojím :-)
3. 9. 2008 18:00
Re: Logan
Logan MCV rozhodně není klasické kombi. Je vyšší a má maxi rozvor. Není to ani kombík, ani MPV. Na klasické MPV sic ztrácí variabilitou, kombíky zase překonávám velikostí kufru v ětimístném uspořádání. Zatímco Roomster podvozkově vychází z Fabie, Logan MCV má rozvor větší, než Xsara Picasso. Proto je v MPV a ve střední třídě. Za béčko se omlouvám, má být čtvrté. Přidával jsem ho až dodatečně (původně jsem ho měl v malých MPV, ale kvůli rozvoru a délce jsem ho přeřadil). A prostě jsem se překoukal o řádek. Stává se.
3. 9. 2008 10:43
Re: room
Proč ? Trest sis zvolil sám, už tak dost velký >:D
Avatar - twistedTSD
2. 9. 2008 17:57
Re: room
no tak to teda budes! roomster je nejvetsi HNUS, kdyz ho vidim, chce se mi zvracet, FUJ!...to je muj nazor...
2. 9. 2008 11:03
Re: room
A v ostatních malých MPV si tři dozadu sednou? Těžko! Zapni si někdy ČT1 a mrkni na Taxík, kde Háma vozí lidi v S-Maxu. Když veze tři jsou tam jak sardinky, tak co bys chtěl čekat v autě o více jak třídu menším?