Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Ferrari 458 Spider nabourá během pokusu o předjíždění

Kombinace kluzké vozovky a italského supersportu s pohonem zadních kol může někdy způsobit pěknou neplechu, třeba jako v následujícím případě.
Zpět na článek
9. 3. 2013 18:26
9. 3. 2013 19:20
9. 3. 2013 19:51
9. 3. 2013 20:23
10. 3. 2013 10:47
11. 3. 2013 09:59
10. 3. 2013 09:57
10. 3. 2013 10:14
10. 3. 2013 10:44
10. 3. 2013 10:17
10. 3. 2013 10:43
10. 3. 2013 09:11
10. 3. 2013 10:09
10. 3. 2013 12:18
10. 3. 2013 22:14
Avatar - petrumr
9. 3. 2013 18:26
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - 3_diamanty
9. 3. 2013 19:20
Re: frajer
zakony fyziky platia aj pre ferrari .... bohvie ci neskusal machrovat s vypnutou trakcnou kontrolou a trosku to prepiskol ... taketo premotorovane auta riadit za mokra asi nie je sranda ;-)

v pohode..v AAA auto coskoro bude ako nove neburane dovezene :yes:
9. 3. 2013 19:51
Re: frajer
Neviem ale nezdalo sa mi z videa, ze by bol nejaky "frajer". Ako vidiet uz len z vystupu na hlavnu cestu, tak bol skor opatrny. Nie kazdy, kto ma Ferrari je hned blbec...smyk dostanes s hocijakym autom
Avatar - CHerokee
9. 3. 2013 20:23
Re: frajer
No hlavně by neměl "frajer" vypínat kontrolu trakce.
10. 3. 2013 10:47
Re: frajer
Spatna souhra nahod.. mokro, delici cara.. mala rychlost..moc plynu a evidentne malo zkusenosti, coz je v konecnym dusledku zmatek i pro ridici jednotku stabilizace, ktera, pokud vim, nejde v pripade 458 vypnout uplne.
11. 3. 2013 09:59
Re: frajer
ale ESP ať si klidně vypne, ale to chce pak mít trochu citu v pravý noze. Tohle muselo bejt řidičský dřevo.
Avatar - 4hill
10. 3. 2013 09:57
Re: frajer
Frajer? Člověk co ujede od nehody? To on totiž udělal..v obavách že jeho pojistka neni ještě platná.Nehledě na fakt že mu pomohli ti co ho natáčeli..tedy jeho rodina.
10. 3. 2013 10:14
Re: frajer
kdo kde ujel od nehody?
10. 3. 2013 10:44
Re: frajer
Pan nam neco popil? :-)
10. 3. 2013 10:17
Re: frajer
taky jsem si vsim hlavne tech pasu, je to A6 (C5)
10. 3. 2013 10:43
Re: frajer
Ferrari je holt narodni hrdost Italu. Nevidim nic spatneho na tom, ze ma v audine na zadnim pasu konika.
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2013 21:22
Deaktivované ESP?
Udělá tohle moderní vůz BEZ vypnuté stabilizace? Přebytek výkonu je jedna věc, ale ESP by mělo právě takovýmto situacím předcházet, ne? Nebylo to nic, co by dostávalo auto na hranici fyzikálních limitů...
Rozbalit vlákno
1
10. 3. 2013 09:36
Re: Deaktivované ESP?
Samozřejmě, že muselo být vypnuté...
10. 3. 2013 09:11
Delici cara
+ mokro a je vymalovano. I u mnohem slabsi Hondy S2000 to melo podobne nasledky. Na tohle je potreba si davat pozor.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
10. 3. 2013 10:05
zakony fyziky platia pre kazdeho
[odkaz]
[odkaz]

mna by zaujimalo kde sa vsetci tak ponahlaju, zeby na druhy svet?

vonku je aj dnes mokro tak... bacha ludia :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - KubikCv
10. 3. 2013 16:49
Re: zakony fyziky platia pre kazdeho
a to pak nasere když na suchu najedeš na olejovou skvrnu >:D
10. 3. 2013 10:09
moudra z Marsu
ESP neESP, jak hned vsichni vedi co dela v takovich autech EPS >:D

mel jsem moznost ridit Modenu, R8, Gallardo nebo 350Z, a ve vsech tech autech ac byla zapla veskera elektronika, tak mel zadek tendenci se urthnout i na suchu, ta elektronika ma jaksy take urovne nastaveni a proste to neni nastaveni jake clovek ceka kuprikladu v nejake lodi typu Mercedes S nebo A8

navic to jestli mel nebo nemel zaple stabilizace sotva nekdo zjisti z videa :-)
Rozbalit vlákno
13
10. 3. 2013 11:20
Re: moudra z Marsu
:yes: ESP, kontrola trakce, není to samospásné. Ve 430 jsem byl na pouze vlhké silnici velmi opatrný a 100% autodráhová jízda to stejně nebyla. Ale proti dálnici horší povrch.
11. 3. 2013 10:03
Re: moudra z Marsu
Vzhledem k tomu výčtu aut co si tu ze sebe vysypal, že si řídil bych spíš čekal, že budeš vědět, že se zapnutým ESP se ti tohle při akceleraci na rovným úseku stát nemůže. ESP bylo v tomhle případě určitě vypnutý, ale to není příčina nehody tou je řidičova neschopnost.
11. 3. 2013 10:26
Re: moudra z Marsu
Tohle není rovný úsek. Přejíždění z pruhu do pruhu, tedy přenášení váhy, natočení předních kol a navíc přejezd vodorovného značení, které může mít značně jiné adhezní podmínky a může auto pěkně rozhodit. Ani ESP tohle nemusí zachránit. Navíc, je rozdíl mezi manettinem ve wet a ESC OFF a ve třech polohách mezi.
11. 3. 2013 11:07
Re: moudra z Marsu
dvě věci mi nevymluvíš.

- řidič je jelito
- ESP nebylo zapnutý nebo jen částečně.

pokud se mu tohle povede při přejíždění v relativně nízký rychlosti z pruhu do pruhu, tak co by předvedl v zatáčce 8-s Např u BMW funguje ESP tak, že ať děláš co děláš auto smyk okamžitě narovná a to prosím pěkně i v mnohem vypjatějších situacích než je akcelerace na dálnici.
11. 3. 2013 11:40
Re: moudra z Marsu
Neodhadl situaci. Ve 150 v zatáčce (na 7.) může být uplně v pohodě, než zde, kde se mohl snažit rychle dostat do provozu (na rychlost) a prostě přehnaně akceleroval + špatné podmínky na silnici. Koncepce MR dokáže být velmi záludná. Na netu najdeš spoustu videí, kde auto jede kam chce ESP neESP.
11. 3. 2013 13:43
Re: moudra z Marsu
jo prostě přehnaně akceleroval, ale kdyby nebyl jelito tak by přehnaně neakceleroval. Ferrari jsa supersport je konstruovaný tak aby se nechovalo záludně a dávalo řidiči maximum informací, který potřebuje. Záludně se chová třeba moje stará Oktávka s tuhou zadní nápravou, kde podvozek funguje dost na houby.S ESP auto jede kam jsou natočený kola. Bez ESP jede tam kam chce řidič.
11. 3. 2013 13:45
Re: moudra z Marsu
z beznejsich aut jsem si zkusil M3, tedy BMW M3 v minule generaci, a ze by rovnalo ESP smyk okamzite jsem si teda opravdu nevsiml, ridil jsem ho pouze na "okruhu" ve Vysokem Mytu, takze treba se na normalni silnici chova jinak, a silne pochybuju ze by me ho dali do ruk s vypnutym ESP >:D

lidi neberte ESP jako neco co ma jedno nastaveni pro vsechny auta na svete, u sportaku nebo sportovnejsich aut jsou tyhle systemy nastavene uplne jinak ;-) to je na tvurcich toho auta jak to nastavej

odhaduju ze drtiva vetsina lidi tady v diskuzich by se s takovim autem napoprve ani nerozjela, ja mel s Modenou coby moji prvni zkusenosti s takovim autem taky problem se napoprve rozjet
11. 3. 2013 14:50
Re: moudra z Marsu
Já zkoušel 528 a 330D. Obojí si nenechalo rozhodit zadek ani o nudli. Ani na rovině, ani v zatáčce. Při sebemenším náznaku smyku to ESP hned narovnalo. Dovedu si představit, že M3 to bude mít trochu benevolentnější a určitý smýknutí zadku dovolí (stejně tak Ferrari), ale zase to nesmí být moc, aby to pak ESP dokázalo ještě porovnat zpátky do směru.
11. 3. 2013 15:30
Re: moudra z Marsu
kdyz porovnam ESP v autech jako je moje bezna rodinna A6 a treba ta M3, tak je to proste uplne jine, v A6ce me to taky zablika a vpodstate pokud to neni led, tak to vychyta jiz v pocatcich, ale u te M3 to melo co delat na lehce vlhkem povrchu :-)

proste tuzsi spojka, na zadnich kolech prez 400-500 koni u auta co ma o par set kg min a je to sakra znat, a to fakt nemluve otom ze to bude nastavene krapet jinak i v te nejkomfortnejsi poloze :-)
11. 3. 2013 16:11
Re: moudra z Marsu
+ v tomto případě MR koncepce + samosvor (i když OK, v tomto případě opět pod dohledem elektroniky).
11. 3. 2013 16:12
Re: moudra z Marsu
Zapomeň na běžný vozový park a jeho chování.
12. 3. 2013 11:33
Re: moudra z Marsu
Já nejsem zparchantělej z ESP, takže mě přijde naprosto běžný za kluzkýho povrchu řídit tak, abych měl auto pod kontrolou a nespoléhal na nějako přiblblou elektroniku. Čili můj běžný vozový park neobsahuje ESP. Pokud jedu služebákem vypínám to ihned po nastartování motoru. Chování supersportu neznám, ale k raketě se 400 koňma bych rozhodně přistupoval velice opatrně obzvlášť na mokru.
12. 3. 2013 14:12
Re: moudra z Marsu
nekdy muzes pristupovat sebelip k cemukoliv a stejne se to pokazi a nabouras
Avatar - boost.
10. 3. 2013 10:27
Money can't buy skills.
Nedávno se Afrojack (nizozemský DJ) vyboural ve své 458 a samozřejmě se u toho vysmátý vyfotil. Za dva dny už drandil v nové 458 a k tomu mu prý Ferrari poslalo docela pěkná sluchátka.

Ach, Bože. 8-s
Rozbalit vlákno
0
10. 3. 2013 12:18
mistr volantu
Typicky borecek co je tak nejak bohaty si proste musi za kazdou cenu koupit neco co bude ukazovat ze ma penize.kolikrat uz jsme to vsichni videli a zazili....chce se machrovat pred okolim ale vedet neco o rizeni takoveho auta je jina vec.....se nesmi divit kdyz presedlas z fiatu do ferrari.............a neumis to....
Rozbalit vlákno
19
Avatar - 3_diamanty
10. 3. 2013 12:35
Re: mistr volantu
podla mna jednoznacny vitaz a "expert" roka je tu:

[odkaz]

to bude nejaky velky srandista, riadne pobavil >:D :yes:
10. 3. 2013 14:03
Re: mistr volantu
Tak tohle je taková ošemetná situace, podobně ti ustřelí i mnohem slabší auto a ani se nemusíš moc snažit.
Přesně to samý se mi na mokru stalo s Bramborákem, šlápl jsem na to trochu víc, zadek mi ustřelil na vodorovném značení na kterým byl vylitý nějaký olej a už jsem letěl do protisměru (ESP nijak nepomáhalo, naopak). Naštěstí nic nejelo, ale v tu chvíli si nejspíš na nějaké poučky o plynu a řízení do protipohybu nevzpomeneš...protože než zjistíš, že se blízí bouračka už je pozdě...
11. 3. 2013 10:12
Re: mistr volantu
Tak zrovna brambor má už v základu tak vynikající podvozek, že ustřelení zadku se dá lehce srovnat pokud nezmatkuješ za volantem. Naopak dá se s ním krásně letět zatáčka smykem. To že ti ESP nijak nepomůže spíš naopak není žádná novina. Čoveče dát při přetáčivým smyku kontra je přeci naprosto přirozený. Nad tím nejde přemýšlet a vzpomínat na poučky. To musí být bleskový a automatický. Naprosto přirozená reakce, kterou provedeš během "pikovteřiny". Navíc uklouznutí zadku musíš pořád očekávat. Obzvlášť když jedeš se zadohrabem na kluzkým povrchu. No hlavně, že si to nevyvěsil nebo někoho nesrazil.
11. 3. 2013 11:07
Re: mistr volantu
Samozřejmě, že jsem dal automaticky kontra...jenže taky i spojku jak jsem byl zvyklý z předohrabu. Starší ročníky, co začínaly se 120 nebo Žigulem těch zkušeností mají jistě mnohem víc, ale já mám řidičák pět let a silnou zadokolku jen necelý rok.
Na mokrém parkovišti mám nacvičeny krásné drifty, ale v provozu to je o něčem jiném. Zvlášť toho místa je ve městě při 70 km/h mnohem míň.
Až budu mít naježděno půl milionu, pak to možné bude automaticky...ale zatím mě auto občas překvapí.
11. 3. 2013 11:36
Re: mistr volantu
:yes: Jo. Ono je něco jiného krizovka na parkovišti, kterou člověk chce a je připraven a opravdové krizovka, která nastane nečekaně. Když má řidič kliku, tak zrovna neladí rádio a má obě ruce na volantu. A má prostor.
11. 3. 2013 13:33
Re: mistr volantu
jak nečekaně? Když to klouže musíš jet pomalu, když jedeš rychlejc musíš to čekat, což ostatně musíš čekat i když jedeš pomalu. Ono to chce taky sledovat po čem jedeš. Ne to kulit jak za sucha a pak bejt překvapenej, že to vůbec nebrzdí. Nečekaně mi auto ještě nikdy neustřelilo.
11. 3. 2013 15:05
Re: mistr volantu
Nejde o to, když jsou podmínky všude stejné.
11. 3. 2013 12:18
Re: mistr volantu
Prosím tě, nevadí že máš naježděno málo ale tím spíš to chce nejezdit po městě 70. Neříkám, že jezdím předpisově, ale když to klouže, tak neustále vyhlížím jestli to dobrzdím jestli se tam vejdu a o co se případně rozplácnu a podle toho přizpůsobuju rychlost. Rychle umí jet každej blbec, ale vybrat to a zastavit je už umění. V zimě na sněhu blbnu s autem na normálních silnicích, ale chce to furt mít na paměti, že ti to nemusí vždycky vyjít a nejezdit nadoraz stylem "ono to snad nějak vyjde". Točit se s autem dokolečka na parkovišti není žádný umění. Chce to nacvičit si to na normální silnici. Pak zjistíš jak ti to dá strašně moc. To že ti to v zatáčce uchčije pak nebude hrůzostrašná historka pro pobavení kamarádů, ale součást normální jízdy a ani ti to nepřijde divný. Musíš, ale začínat opatrně a nenechat se unýst dojmem, že už auto strašně ovládáš.

BTW. který blb ti poradil, že při přetáčivým smyku s předohrabem máš dát kontra a vymáčknout spojku? Do toho kontra musíš přidat taky plyn. Vyzkoušej a uvidíš. Každý auto se taky chová trochu jinak. ;-)
Avatar - PlumJelinek
11. 3. 2013 11:41
Re: mistr volantu
Kontra volantem je sice automatický, ale má to smysl pouze pokud je auto přetočeno do cca 40°, pak už ti to nepomůže.... a v momentě kdy to nečekáš a smyk je velmi rychlej (třeba na kluzkém povrchu), tak je při větším přetočení jediný východisko srovnat volant a plně šlápnout na brzdu. Smyk sice nevyrovnáš, ale eliminuješ následky.
11. 3. 2013 13:36
Re: mistr volantu
jo souhlas, ale do takovýho smyku ho nesmíš nechat sklouznout. Jinak pak už fakt nezbyde nic jinýho než zašlápnout brzdy a pevně se držet.
Avatar - PlumJelinek
11. 3. 2013 14:36
Re: mistr volantu
To máš pravdu, ale někdy se to dá podchytit blbě, třeba právě na kluzkým povrchu, kdy ten smyk je pak rychlejší než čekáš a zvlášť když ho nečekáš :-)

Mě se tohle jednou stalo v zatáčce, kdy u krajnice byly zbytky sněhu a ledu, já na silnici koukal spíš tak zběžně a řídil jsem automaticky, jednou rukou u toho ťukal do navigace.... jedním kolem jsem vjel na tu zledovatělou krajnici, přitom zatáčel a než jsem stačil nějak smysluplně zareagovat, už jsem dělal 2x otočku o 360° :-) Moje blbost, ale stává se :-)
11. 3. 2013 14:59
Re: mistr volantu
ty furt píšeš o kluzkým povrchu, ale kdy jinde by si chtěl to auto do smyku dostat? Jo jestli ladíš jednou rukou navigaci a silnici sleduješ jen tak napůl tak v takovým případě chápu, že dostaneš nečekaně smyk respektive na něj nestihneš rychle zareagovat. To bych si ovšem já teda nedovolil. Buď jedu nebo se věnuju něčemu jinýmu obojí dohromady moc nejde. Hlavně, že ta tvoje otočka dobře zkončila a nikoho si nesrazil.
Avatar - PlumJelinek
11. 3. 2013 16:32
Re: mistr volantu
Auto do smyku samozřejmě lze dostat i na suchým povrchu nebo štěrku. Kolikrát stačí jeden prudší úhybnej manévr, případně nedotáčivost v zatáčce se poměrně snadno dá změnit v přetáčivej smyk a to i s předokolkou, u zadokolky samozřejmě tím spíš stačí necitlivý zacházení s plynem.

Jinak za klávesnicí se ti to píše, co "by sis dovolil nebo nedovolil", já taky nejsem zrovna žádnej začátečník a chyby prostě občas děláme každej..... jsem přesvědčenej, že včetně tebe, nic ve zlým ;-)
12. 3. 2013 11:42
Re: mistr volantu
Jenže na suchým povrchu je to trošku něco jinýho než na ledu nebo sněhu. Na suchu se ti nestane, že ti to z ničeho nic ustřelí. Tam to cejtíš dopředu a smyk tak není z ničeho a máš čas na něj reagovat. Chyby dělá samozřejmě každej. Nepopírám. Ale že bych si na zledovatělý silnici ladil rádio nebo navigaci bych si teda fakt nedovolil. Možná bych si v tu chvíli 2x rozmyslel i telefonování ač jinak za jízdy telefonuju normálně. No jak jsem psal nahoře. Hlavně, že to bylo bez následků.
Avatar - PlumJelinek
12. 3. 2013 12:38
Re: mistr volantu
Přesně tak, proto jsem prve dal příklad toho kluzkýho povrchu, jelikož tehdy je smyk kolikrát nečekaný a zpravidla i dost rychlý.
Upřímně si myslím, že každej, kdo jezdí opravdu často a má to tak nějak v ruce, tak si navykl dělat za volantem spoustu jiných věcí... od pití, přes nějakou tu bagetu, cigárko, telefon, navigaci apod., to všechno jsou věci který sice krátkodobě omezujou pozornost, ale v praxi je pro denního řidiče v podstatě nemyslitelný, aby kvůli každýmu loku vody zastavoval. Něco jinýho jsou pak sváteční řidiči, kteří jedou 20 a v očích mají smrt, jsou vyděšení z každý kočky přes silnici a s vykulenýma očima se křečovitě drží oběma rukama volantu.

Co se týče mé otočky, silnice samotná byla suchá, sníh a led byly pouze u krajnice, ale je nešťastné na to najet v zatáčce.... ale jak říkám, takový věci se stávají a občas se přehmátne každej, i profíkům v rallye to sem tam nevyjde.
10. 3. 2013 14:07
Re: mistr volantu
Máš pravdu, tohle už jsme všichni viděli a zažili. Blbecka, kterej od stolu (monitoru) ví, kde byla chyba.
10. 3. 2013 16:04
Re: mistr volantu
A kde jako machroval před okolím?
Avatar - PlumJelinek
11. 3. 2013 11:43
Re: mistr volantu
Cítím z tebe závist... chyby za volantem dělá občas každej a jen kvůli tomu to neznamená, že by nemohl jezdit v autě, který si může dovolit, toť vše.
Avatar - flyboyeda
10. 3. 2013 22:14
quattro
Proto mám rád audi R8 quattro
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Cuba66
11. 3. 2013 11:43
osobní zkušenost
Já jsem jezdil kdysi dávno s Testarossou - žádný servo, žádný ESP a podobný jiný ***. A jednou jsem chtěl zamachrovat před Škodou 1203 - fakt nekecám :-) . Jela si 60km/h, najel jsem vedle ní, měl tam za 3, šlápnul na to, začalo to hrabat a málem jsem jí vzal bokem :-) Pak už jsem byl opatrnější, ale fakt je, že to chce hlavně respekt k výkonu, tady evidentně chyběl.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
11. 3. 2013 12:49
I s STI jsem to málem svedl
Na sněhu jsem na to dupnul zrovna potrénovaný z parkoviště a zadek mě začal předjíždět rycleji než jsem zvládal. Moc nechybělo a taky jsem to roztřískal. Moc se mi tady líbí omezenci co nazývají nešťastníka frajírkem a blbečkem.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - JDM
11. 3. 2013 13:05
Re: I s STI jsem to málem svedl
>:D :yes: já byl s wrx letošní zimu dvakrát v poli ... hold moc youtube a videa s colinem >:D naštěstí žádný škody ani zranění ;-)
Avatar - KANKUNEN
11. 3. 2013 14:13
Re: I s STI jsem to málem svedl
Já práskl kolem do pangejtu, ale bez škod, jen odřenina kola. Ledová plotna, ale statečně jsem nohu z plynu nesundal. ;-)
11. 3. 2013 13:34
Kolokvium testovacích jezdců
Koukám, že se zde zase sešlo kolokvium profesionálních řidičů... By mě zajímalo, kolik z vás chytráků už samo zvládlo způsobit nějakou nehodu a pak tu mluvit o bohatejch blbečcích a nešikách >:-[] :no: Se může stát každýmu, u silnýho auta obzvlášť
Rozbalit vlákno
1
Avatar - flyboyeda
11. 3. 2013 16:17
Re: Kolokvium testovacích jezdců
Tady platí známá pravda,že řičovy scopnosti nejsou úměrné velikosti jeho peněženky