Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Mlha přede mnou, mlha za mnou... A drsná hromadná bouračka!

Hustá mlha je velkým strašákem snad pro každého řidiče a i ti zkušenější s ní někdy mají velký problém. A právě jednu doslova zničující mlhu si ukážeme v níže přiloženém videu.
Zpět na článek
5. 2. 2016 18:54
5. 2. 2016 19:11
5. 2. 2016 22:30
5. 2. 2016 20:57
6. 2. 2016 10:59
Avatar - Jenik3
5. 2. 2016 18:43
nebudeme prozrazovat vse
Co tou vetou chcete rici?

V tomto pripade se nastesti mackaly jen plechy, sice poradne, ale jen plechy. Lidi byli soudni a utekli mimo vozovku.
Fyzika je svina, plati porad za vsech okolnosti a nemeni se podle politicke nalady a dopravnich predpisu.
Rozbalit vlákno
1
5. 2. 2016 21:47
Re: nebudeme prozrazovat vse
V tomto případě se bohužel pouze nemačkaly plechy, ale zemřeli tam 4 lidé. Možná ne v tomto videu, ale v jiné časti nehody. Tohle do článku redakce jaksi zapomněla připsat.
5. 2. 2016 18:54
nejen mlha
ja jednou za jasne noci vjel na dalnici do tak hustého koure, ze nebyly videt ani bile cary na silnici. nevedel jsem jestli mam brzdit a riskovat, ze to do me někdo napere a nebo nebrzdit a cekat, ze to do nekoho naperu ja. celej ten adrenalin trval tak 5 sec
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rohYpnol
5. 2. 2016 19:10
Re: nejen mlha
a pak ti ten Passat v TDI ujel... >:-[] ;-)
5. 2. 2016 22:30
Re: nejen mlha
Tohle se stalo onehdby v Rakousku, byl z toho smrťák: [odkaz]
Mlhu vyrobili vojáci při cvičení. A maskovací mlha je opravu neprůhledná.
Avatar - rokyta.p
5. 2. 2016 18:57
rychlost má odpovídat povaze situace - dnes mrtvý pojem
To je to Vaše dodržování předpisů 130 vždy a všude, nejlíp v levém na tempomat a jsem ten nejsvatější a z obliga, ach jo ach jo. Rychlost jízdy má odpovídat povoaze situace , tečka. Osobně jezdím i nad 200 a dálnice to zrovna není, když je prázdno, znám to tam a jsou rovinky. Když sněží, nebo není vidět, tak logicky musím jet podle toho ne. Jako put sebezáchovy nic a svádět vše na cestáře nebo okolí. Jedu vždy tak, abych viděl +- na zábrzdnou vzdálenost. A jeli mlha hustá tak, žeby se dala krájet. No tak všichni po dálnici pojedou 60, co se dá dělat. Většina těch lidí se nabourala z jejich vlastní blbosti, nic víc nic míň. Naštěstí jim aspoň docvaklo, že musí utéct za svodidla než je nějaký střelec sejme. Je logické že se v mlze může ukrývat překážka a nemusí to být jen rybník brčálník. Když ne hned a dneska, tak jednou jo. Stačí koukat a myslet.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Jenik3
5. 2. 2016 19:04
Re: rychlost má odpovídat povaze situace - dnes mrtvý pojem
No jo, ale takto jezdi mensina lidi, coz nasledne znamena problemy.
Chtelo by to soukromou dalnici s jinymi predpisy, ale na takovy projekt dost odvahy nemam.
Avatar - rokyta.p
5. 2. 2016 19:15
Re: rychlost má odpovídat povaze situace - dnes mrtvý pojem
další věc je "splývat s okolím" vždycky je nebezpečné když jede jeden diametrálně jinak, mám vypozorované že o víkendu se jezdí uvolněněji (soukromá auta) kdežto přes týden víc na krev a rychleji. Soukromá dálnice netřeba, stačí dnes vymizelé pojmy jako přiměřenost situace, předvídat, být předvídatelný pro jiné, ohleduplnost, bezpečný odstup. Většina nehod je z opakujících se notoricky známých příčin.
5. 2. 2016 19:29
Re: rychlost má odpovídat povaze situace - dnes mrtvý pojem
Ak budes jazdit mimo mesta dvojnasobkom max. povolenej rychlosti, tak skor ci neskor tiez z tych notoricky znamych pricin budes mat nehodu. Ale pekne ako tu pises o predvidani...
Avatar - rohYpnol
5. 2. 2016 19:33
Re: rychlost má odpovídat povaze situace - dnes mrtvý pojem
Když vidím ty polský a ukrajinský hovada v kamionech, tak se opravdu nedivím. Jede se 100 kmh tempo hlava nehlava s minimálními rozestupy... A jede se tak furt zima nezima, námraza nenámraza, mlha nemlha, dokud to tak někde nerozstřelí...
Avatar - 3_diamanty
5. 2. 2016 19:30
Re: rychlost má odpovídat povaze situace - dnes mrtvý pojem
ja som si dokonca neraz vismol ( neviem ci je to len u nas alebo aj inde ) .. ze ked prsi a je povedzme mokro a mierny dazd... tak niektori just sa musia plasit a idu snad este rychlejsie ako keby bolo sucho.... akoby na truc pocasiu idu hlava nehlava rychlo aj tam kde by sa inak neplasili a sli klido pido ..... u nas je taky pekny kopcek smerom kde chodim denne ... a ked je sucho kazdy tam slape tak 70 ... klasika... ale ked je mokro... tak aj v 80tke sa tam kazdy predbieha... nechapem tomu.... ale pride mi ze vlhky vzduch a mokro nema vplyv na aktualny stav IQ.... tak neviem... mozno by prave toto mohli skumat vedci.... ze preco sa pocasim meni povaha soferov.... a ked je "riskantne" pocasie tak riskuju aj oni...
Avatar - rohYpnol
5. 2. 2016 19:38
Re: rychlost má odpovídat povaze situace - dnes mrtvý pojem
nejhorší je, že za mokra to nejvíc solí obvykle dodávkáři a pak ti v SUV s x-drive nebo 4motion či quattro... Bohužel nechápou, že při brzdění je úplně jedno, jestli mají 4WD nebo ne...
Avatar - 3_diamanty
5. 2. 2016 19:44
Re: rychlost má odpovídat povaze situace - dnes mrtvý pojem
ono niektori sa chcu asi ukazat ze maju predsa na taketo pocasie "vhodnejsie" auto ako ini menej solventni soferi... ale len raz im to nevyjde... a bude pruser... priznavam ze ja som takuto potrebu nieco si dokazovat ( ani s pajerom ) nikdy nemal... a nakoniec... sa stejne stretneme spolocne na tej istej krizovatke... a dobehnem ich ;-) ... takze takemuto zbytocnemu riskovaniu nechapem ... plynulost premavky a bezpecnost je ale bohuzial stale mnohym hodne cudzia ... byt najrychlejsi este neznamena ze doprava bude plynulejsia alebo bezpecnejsia
Avatar - narona
5. 2. 2016 23:16
Re: rychlost má odpovídat povaze situace - dnes mrtvý pojem
Tak tak v těchto situacích jsou na dálnici 3 hlavní typy nebezpečných šoférů: 1. oktávkáři jedoucí 130 ať se děje co se děje, 2. bavoráci, SUVéčkaři mydlící co to dá jak píšete, 3. vystrašení důchodci či ženský ve fóbiích, fávech apod. ploužící co nejvíc ke středové čáře 60 8-s
Avatar - Googlit
5. 2. 2016 19:31
Re: rychlost má odpovídat povaze situace - dnes mrtvý pojem
Jo tahle teorie je fajn. Asi jako komunismus. Mám pro tebe špatnou zprávu - řidičák má kdejaká opice s IQ pod 130 nebo pudem sebezáchovy komára ...a ty tě dokážou sestřelit zezadu dřív než dobrzdíš.

Nemyslím to špatně, ale uvažování ve smyslu pouhé brzdné dráhy ti akorát pomůže s pojištěním... život ti to nezachrání.
Avatar - rohYpnol
5. 2. 2016 20:04
Re: rychlost má odpovídat povaze situace - dnes mrtvý pojem
A co asi tak doporučuješ? Nasolit to do auta před tebou preventivně sám, protože nikdo to za tebe líp neudělá??
Avatar - Googlit
5. 2. 2016 20:49
Re: rychlost má odpovídat povaze situace - dnes mrtvý pojem
Pokud ti to mozek umožňuje tak doporučuji řešit nejen sám sebe ale i to jak ovlivnit ostatní provoz aby to do tebe nenapálil. I na tu nejjednodušší nehodu dvou účastníků jste totiž vždy dva a pokud selže jeden tak ten druhý to dokáže klidně zachránit. Od zatroubení na někoho kdo do tebe chce nacouvat na parkovišti, přes zabránění čelního střetu vyjetím mimo vozovku až třeba po pozvolné zpomalení a rozsvícení davu aut v mlze která je na videu...

Samozřejmě děkuji i za to pokud alespoň dodržuješ bezpečnou vzdálenost.
5. 2. 2016 19:02
Automatické brždění
On ten systém automatického brždění v těchto situacích není až tak špatný nápad a měl by být povinně ve všech nových autech. Akorat blbý, že ten za vámi ho nebude pravděpodobně mít....
Rozbalit vlákno
8
Avatar - rohYpnol
5. 2. 2016 19:12
Re: Automatické brždění
Otázkou, jestli za takovýchto podmínek funguje, resp. jestli tihle pomocníci jsou skutečným přínosem. Ono totiž ten front assist taky musíš aktivovat... A není blbější výmluvy než "však to auto mělo zastavit samo, říkali mi to v servizu že to umí" :-!
Avatar - rokyta.p
5. 2. 2016 19:18
Re: Automatické brždění
Pořád říkám že to je taky o bezpečné vzdálenosti, nelepit se na nikoho (mám víc času a navíc má reakce může být měkčí). Ono když první zabrzdí na fleku, taky to není ončo. Druhý musí víc. Třetí ještě víc a čtvrtý už nemá šanci systém nesystém.
Avatar - rohYpnol
5. 2. 2016 20:07
Re: Automatické brždění
když před sebou budeš mít bezpečnou mezeru, tak ti do ní vždy nějaký * najede... někdy je to otázkou kompromisu mít dostatečnou mezeru na zastavení ale ne zas tak dostatečnou, aby ti do ní někdo najel.
Avatar - JirkaV8
5. 2. 2016 22:52
Re: Automatické brždění
asi není díra jako díra že >:D
6. 2. 2016 11:04
Re: Automatické brždění
Ať si do ní najede. Udělám si jí znova. A praktikuju to i v Praze a funguje to.
Avatar - flepper
6. 2. 2016 17:10
Re: Automatické brždění
Si povinny mat taku medzeru aby ten ktoa Ta obieha mal priestor na zaradenie...... a ked mas s tym probem vypadni z cesty...... clovek potom aby obehnut nemohol lebo jeden za druhym nasackovany za sebou vlecucich sa 70km/h mimo obce ....
6. 2. 2016 17:43
Re: Automatické brždění
to nemas ani nahodou

naopak nesmis predjizdet, když se nemuzes bezpecne zaradit pred vozdlo, které chces predjet
a když se zarazujes před vozidlo, které predjizdis, tak ho nesmis ohrozit ani omezit
a u nas za to hrozi 6 bodu, pul roku zakaz rizeni a 5tis pokuta, ve spravnim rizeni az 20tis
je to docela drsny

mezeru pro zarazeni musí mit nakladni auto, a to snad ještě jen s nejakejma podminkama, aspoň to tak bylo ..
Avatar - twistedTSD
5. 2. 2016 23:05
Re: Automatické brždění
Myslíš, že by nějak zachránilo situaci ve videu?
Avatar - Googlit
5. 2. 2016 19:06
Nebezpečný sport
Průjezd slovinskem vypadá jako dost nebezpečný sport. Idiot, idiot, jenom támhle vzadu přijíždí blb.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
5. 2. 2016 19:13
Sázka na jistotu
Bawor a stříbrná Octávka to opět zabily >:D >:-[] (jen doufám že ne doslovně)...
Rozbalit vlákno
0
5. 2. 2016 19:34
brzdna draha za hodne dobrych podminek
a s hodne dobrejma brzdama a gumama:
100/150/200 km/h
39/ 87/155 m
k tomu si pripocti reakcni dobu aspoň 1.5 sec
a vychazi odstup
3 / 3.5 / 4.3 sec
neboli
80 / 150 / 240 metru

kdo z vas to dodrzuje??
Rozbalit vlákno
6
Avatar - rohYpnol
5. 2. 2016 19:47
Re: brzdna draha za hodne dobrych podminek
Osobně si myslím, že za normálních podmínek je to především o reakční době.

Doporučuji test na odlehlém místě - zastavení na zvolené místo. Ono je totiž něco jiného zastavit bezpečně v jedoucím proudu aut, a něco jiného dojet z ničeho stojící kolonu. Když tohle dojde člověkovi pozdě, tak už zkrátka nezastaví...

Stalo se mi např. že v odbočovacím pruhu na sjezdu byla tak dlouhá kolona, že auta zastavovala přímo v levém průběžném pruhu. Když jsem tohle dojížděl, myslel jsem si, že jde o kolonu, pak jsem zjistil, že nejde o kolonu, ale že auta nemají kam se zařadit na odbočení. Velmi nebezpečná situace a hodně nepříjemný pocit, když zůstanete viset v levým. To jen koukáte do zpětnýho a doufáte, že nepojede nějakej východňárskej blb ve Scanii...
5. 2. 2016 19:54
Re: brzdna draha za hodne dobrych podminek
po několika hodinách nudny jizdy po dalnici když nic necekas a třeba zrovna ladis radyjo se nevejdes ani do ty 1.5sec, na kterou se odkazuje norma.
auto pred tebou muze narazit do kolony o který ty nemas ani tuseni, takze tobe zbyva jen tech x metru kolik mas za tim autem a nemuzes pocitat s tim, ze to auto bude brzdit taky x metru, když narazi vpodstate do pevne prekazky.
nekdy je docela i potiz hned rozeznat, ze ty auta před tebou jedou vyrazne pomaleji nebo stoji
Avatar - rohYpnol
5. 2. 2016 19:49
Re: brzdna draha za hodne dobrych podminek
A jinak si myslím, že bezpečnou vzdálenost dodržuji, vozím psa, navíc jsem dojížděl pneu i brzdy a to si člověk hlídá prostor před sebou... Bohužel u nás se vždy najde *, který ti do tvojí bezpečné vzdálenosti najede ;-\
Avatar - Googlit
5. 2. 2016 21:00
Re: brzdna draha za hodne dobrych podminek
80/150/240 metrů je podle mě správně ale ne ve smyslu čistého odstupu od auta před tebou ale ve smyslu že musíš mít přehled o všech autech v této vzdálenosti a při 150 kmh reagovat na to co dělá vozidlo 150m před tebou i kdyby mezi vámi byly další tři auta co na to nereagují. Pokud teda neuvažuješ tak že člověk před tebou dokáže z ničeho nic na místě zabrzdit.
6. 2. 2016 13:45
Re: brzdna draha za hodne dobrych podminek
takhle to je urcite OK, jenze v normalnim aute nevidíš co je před tim autem před tebou.
ja z tohodle duvodu jezdim nejradši v noci kdy je mensi provoz. na dalnici si dam klidne 300 nebo i vic metru a vim, ze kdyby něco, mam dost casu na reakci.
nejvic me se*ou ti, co se po predjeti radi tesne před tebe. ještě chápu když je zezadu někdo tlaci, ale to castej pripad není. pak bud jedu nalepenej za nim se vsema rizikama, nebo musim na chvili stahnout tempomat... zajímalo by me jak by tohle resili policajti
Avatar - Googlit
6. 2. 2016 18:00
Re: brzdna draha za hodne dobrych podminek
V podstatě souhlasím, takže dávám :yes: a jak by to řešili policajti? Nijak, seš viník tak se starej a prokazuj sám.
5. 2. 2016 19:44
Ked je hmla na dialnici
Tak som velmi vdacny za adaptivny tempomat na aute. Nastavim na maximum a uz z velkej dialky clovek vie ze je nieco pred nim.
Rozbalit vlákno
7
5. 2. 2016 22:44
Re: Ked je hmla na dialnici
Tak jsi se tady pochlubil, že máš ad.tem. ale ten tyto situace neřeší. V krizi nebrzdi 1oo %účinkem. Jnm. slovy jsi nebezpečné pako. Promiň ;-\
6. 2. 2016 01:06
Re: Ked je hmla na dialnici
Ono si mnoho vodičov myslí, že si s luxusným autom kúpili nesmrteľnosť ....
6. 2. 2016 21:56
Re: Ked je hmla na dialnici
Keby si tu nepisal hluposti, mam Skoda Octaviu combi, co ma naozaj od luxusneho auta velmi daleko.
6. 2. 2016 11:07
Re: Ked je hmla na dialnici
Ale on netvrdí, že jezdí jak hovado. Jenom, že je super ten AT mít.
6. 2. 2016 16:08
Re: Ked je hmla na dialnici
On píše.. Nastavím na maximum... atd. Já ho ve svém autě taky mám. ;-)
6. 2. 2016 22:03
Re: Ked je hmla na dialnici
Pan expert, nastavit na maximum znamena aby co z najvacsej vzdialenosti zacalo brzdit
6. 2. 2016 21:59
Re: Ked je hmla na dialnici
Tak si si kopol...
Nebezpecny pako? Akoze v com? Ze mam podporny system kt. pomaha v hmle? A znizuje moznost zrazky s nejakym expertom co nevie ze existuju hmlovky?
5. 2. 2016 20:57
..
Podobnú hmlu sme tu mali zopár dni cca pred 2 týždňami. Toľko *** bez zapnutých hmloviek - neveril som vlastným očiam. Za to by mali brat vodičáky. A samozrejme keď hmla v meste zmizla tak ešte 2 hodiny chodili frajeri s pozapinanymi hmlovkami. Zopár som ich vyblikal aj to ledva polovica pochopila... Neviem kam čumía ľudia a nad čím rozmýšľajú za volantom. Hrôza...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lyon667
5. 2. 2016 20:58
Denní svícení
Bohužel nejen mlhové světlomety. V poslední době se čím dál častěj setkávám s řidiči, kteří si zřejmě myslí, že když jim to svítí ve dne automaticky, bude to nějak zázračně fungovat i v mlze a jiných zhoršených podmínek. Zrovna pár týdnů nazpět, kdy se Morava koupala v celodenní mlze, to vypadalo tak, že mlhovky zná sotva každý druhý a jedno auto z deseti nebylo vidět zezadu vůbec, protože "to přece svítí nějak samo"... 8-s
Rozbalit vlákno
9
5. 2. 2016 22:55
Re: Denní svícení
Mlhovky jsou fajn,ale musí se umět používat. Kdo je vypne (zadní) když ho dojede auto? Moc ne... Takovému řidiči,který mě pálí sítnici pošlu (po pro probliknutí) dálkové do doby než je zhasne.
Můj názor je takový, že u dnešních aut které svítí velmi dobře mlhovky nejsou třeba. Ještě jsem nejel v takovové mlze, abych nezporozoval auto, které dojíždím.
Avatar - narona
5. 2. 2016 23:07
Re: Denní svícení
no tak jasně třeba pežot 205 nebo stodvacítka užovka bez mlhovky by nebyla vidět vůbec, ale na dálnici ty mlhovky někdy pomůžou i když jsou světla obrysová výkonná - jsou vidět na půl kilometru a i rychlík v bávu si jich všimne...
Jinak souhlas svítit na někoho mlhovkou při stálé jízdě je debilita.
5. 2. 2016 23:56
Re: Denní svícení
Ano, psal jsem u dnešních aut. Ta 120 nebo Avie je tragédie. :-)
Avatar - twistedTSD
5. 2. 2016 23:24
Re: Denní svícení
S tím nemohu souhlasit. V husté mlze nebo silném dešti na dálnici jsou dle mého názoru koncová světla vidět pozdě a slabě. A krásným důkazem je taky tohle video, kde by autor s velkou pravděpodobností do kolony narazil, kdyby oktávkář aspoň nestál na brzdách (když už mlhovky nic...).

Je nicméně pravda, že mlhovky u nás polovina řidičů zapne při prvním náznaku drobného mrholení a je jim zcela jedno, zda za nimi někdo jede nebo nejede. Prostě to chce používat mozek.
A k tomu dennímu svícení - idiotů, kteří jezdí na DRL i v noci, je plné Brno. Škoda mluvit...
Avatar - white label
6. 2. 2016 00:07
Re: Denní svícení
Hlavně situace, kdy je zadní mlhovka opravdu nezbytně nutná nikdy nenastane v noci a i přes den je to velmi vzácné, i když ve dne se to stát (výjimečně) může.
Avatar - rohYpnol
6. 2. 2016 10:00
Re: Denní svícení
Ale nastane. Pravda - pokud ti svítí zadní světla, tak auto před sebou vždy uvidíš, ale pokud je husté sněžení nebo mlha, tak bez mlhovek je uvidíš dost výrazně později.
6. 2. 2016 11:08
Re: Denní svícení
Protože jim řeknou, že na to nemusí sahat, protože ono to svítí samo. Např. bavoráky si rozsvěcí vše automaticky, i přepínají na normální potkávačky automaticky. takže v mlze to samo nefunguje.
7. 2. 2016 21:55
Re: Denní svícení
Kupoval jsem dost aut s automatickým přepínáním světel a nikde nikdy mi neříkali, že nemám šahat na světla, že to funguje samo. Všude mi říkali při předávce a zdůrazňovali, že mlhových světel se automatika netýká a že si to musí řidič ošéfovat sám.
Můžete být konkrétní?
7. 2. 2016 21:59
Re: Denní svícení
Řídil jsem VW, BMW, Audi, Toyotu a všechna auta bezpečně zapínala potkávačky, když přes den byla mlha. Snížení množství světla v mlze vždy stačilo k přepnutí na potkávačky.
Samozřejmě můžete mít automatiku a mít natvrdo zapnutá pouze denní světla, protože třeba nechcete, když vjedete pod most nebo při vjezdu do garáže, aby se na pár vteřin rozsvítila světla a hned zhasla při výjezdu. Pak si to samozřejmě musíte hlídat sám.
6. 2. 2016 01:04
Blbci, blbci, blbci ....
Ináč sa to nedá nazvať ... neviem čím to je, ale vodiči "masovo" ignorujú hmlu a valia sa do "neznáma".
Zažil som x-krát, žo som sa "ťahal" nejakých 80-90 km/h a rozmýšľal či nejdem rýchlo a bol som najpomalší ....pár krát som musel i pri fujavici zastaviť úplne ....a ostatní "videli" .... asi idú podľa radaru ...
Už mám i na kamere niekoľkých takých blbcov čo ma obehli ... a "našli" skrížený autobus.
Preto považujem hmlu za nebezpečnú ... ale nie pre samotnú hmlu ... ale pre blbcov.
Rozbalit vlákno
0
6. 2. 2016 09:51
denní svícení
stále častěji se setkávám s tím že řada aut jezdí v mlze,šeru,či dešti pouze s denními světly.Jenže většina z nich zcela ignoruje fakt že ta jejich plechovka se vzadu utápí ve tmě.A jaká je reakce když na ně v mlze zablikám mlhovkami ? Žádná...
Rozbalit vlákno
5
6. 2. 2016 11:10
Re: denní svícení
Automatické svícení podle počítače...
7. 2. 2016 22:00
Re: denní svícení
Nesmysl. Řidič má spíše natvrdo zapnutá denní světla bez automatického přepínání na potkávačky. Anebo nemá automatické přepínání světel.
6. 2. 2016 11:49
Re: denní svícení
Doporučuji jezdit častěji do Německa. Tam většina lidí nesvítí vůbec. Raní/večerní šero, mlha, silný déšť či sněžení a ze "tmy" se vynoří stříbrné zhaslé auto. Zcela běžná situace. :no:
6. 2. 2016 13:20
Re: denní svícení
když na nej zablikas, tak ho evidentne vidíš ;-)
6. 2. 2016 15:00
Re: denní svícení
jo,ale jde lehce přehlédnout
6. 2. 2016 10:59
Vina
Vina je jednoznačně na straně řidičů. Nepřizpůsobili jízdu stavu vozovky. Tečka. Sebral bych všem řidičák (samozřejmě po roztřídění, kdo naboural a kdo ne).
Rozbalit vlákno
0
6. 2. 2016 13:18
jestli se nepletu, tak v nemecku
při zapnute mlhovce je povinnost jet maximalne 50.
coz ma samozrejme svoje plusy a minusy.
Rozbalit vlákno
1
7. 2. 2016 22:02
Re: jestli se nepletu, tak v nemecku
Nevím, jestli to tak opravdu je. Ale pokud ano, tak to všichni ignorujou. :-)
8. 2. 2016 12:36
denní svícení versus koncovky
Naštěstí konečně někoho napadlo, že by při denním svícení měla být zapnutá i koncová světla. Dokonce to i u některých aut lze přeprogramovat. Protože právě v mlze nebo dešti (nebo po dešti) vidíte neosvětlená auta na poslední chvíli. Opačný problém je u zapnutých dvou zadních mlhovek, kdy lze při absenci třetího brzdového světla snadno přehlédnout brzdovky... díky oslnění. A právě guláš z aut, kde někdo má mlhovky a někdo jen přední denní světla (a vzadu nic), udělá ve finále problém (navíc, když jeden jede šedesát a druhý o sto více...).
Rozbalit vlákno
0