Ona byla Niva někdy drsná? Mě přišla vždy spíš směšná. Mnoho lidí obhajuje její terénní schopnosti, ale problém je, že ti lidé nikdy nejeli v žádném lepším offroadu, kterých jsou na trhu desítky, ne-li stovky. Ne, za mě tedy pardon, ale kdyby tohle auto skončilo bez nástupce, tak by se vůbec nic nestalo
Jablka a hrusky... nemusis jmenovat stovky, staci mi desitky aut ktere jsou min. stejne dobre v terenu. Je to jako tvrdit ze existuje tisice aut ktery jezdi lip nez Golf, mozna ano, ale Golf je univerzal co stoji 400tis netreba ho srovnavat s M3, neni pochyb o tom ze bude rychlejsi. Tady jsi slapl vedle :no::no::no:
Rekni mi krome Suzuki Jimmy jedineho primeho konkurenta. Offroad s benzinem, kratkym rozvorem, samosvorem. Dekuji. Je videt, ze si nikdy nebyl na rybach a ani na polovacce.
nejlepší offroad je kun
mozna i osel by se tam dal zaradit, ale ten tak spolehlivej jako kun neni.
napada me, ze osel je takovej typickej francouzskej oborar, ten taky porad kvůli necemu stavkuje >:D
Teraz neviem, bude nová LADA 4x4, alebo nový Chevrolet NIVA? :-):-)
Chevrolet už chystá novú Nivu dlhšiu dobu.
[odkaz]
VAZ predal značku NIVA spolu s Ladou 2123 Chevroletu, respektíve vložil do spoločného podniku s Chevroletom v Rusku. Preto nemôže predstaviť novú Nivu,jedine žeby odkúpil logo od Chevroletu. >:-[]
Jedine začne konečne v EU predávať Xray, ale to je SUV.
Lada 4x4 se to jmenuje v rusku. Takže bude druhá generace 4x4. Chevy Niva je úplně jinej model - nedělá se v Togliatti ale ve společném závodě GM-Avto VAZ
Podla YT recenzii (zrovne vcera som jednu pozeral, hladal som povodne nejake Foresterove videa, bol to rusky "duel") je ten Chev.Niva nieco ako povodna Niva. Nie zle, ale klasicky pruser s krizenim naprav, 2 kolesa vo vzduchu a stojis. Rovnako ako Niva to nema na ziadnej naprave uzavierku (len medzinapravovu) a ani elektroniku, co by to poriesila.
Hlavna vyhoda je kratky razvor a svetla vyska. A este problem s rel.slabym motorom.
Len to treba brat v kontexte ceny, kedy nic porovnatelne nie je. Aj ten Duster je o kus drahsi. Ale fakt radsej priplatit za Duster, ked uz lacne(nove) auto.
Chevy Niva mal byť pôvodne nástupcom Nivy 2121, len na rozbehnutie výroby nemali dosť prostriedkov, tak vytvorili spoločný podnik s GM. Súšasná Chevy Niva VAZ2123 je postavená na predĺženom podvozku starej Nivy. Motor, prevodovky, nápravy sú totožné
by byla NIVA takova bomba, jak se tu mnozi snazi naznacovat, asi by nebylo nutno koncit s jeji vyrobou. Na ryby staci i starej Jeep Willis z II.SV. Nebo ne? A presto se uz nevyrabi, tedy, snad jeste nekde v Indii jako Mahindra. Svet je proste nekde uplne jinde, v dobach, kdy nyla NIVA hitem, zily na planete 4 miliardy lidi, dnes uz 7. Presto se zda, ze tomu umerne nenarostly davy rybaru, kteri nemuzou usnout, dokud NIVU nebudou mit. Je spousta jinych aut. A nemyslim si, ze kdokoliv tady, na chatu, dokaze NIVU tak jako tak vyuzit. Myslim PLNE vyuzit. Do mesta to neni, na cestovani to neni, do lesa - snad, ale i do lesa uz vedou solidni lesni cesty a prumernej offroad tam taky projede. A i kdyby ne, tak do drtive vetsiny lesu je stejne vjezd zakazan a auto zustane na parkovisti. A tech par chataru a lesniku? K smichu. Tak co tu vlastne resime? Pro NIVU je uplatneni skutecne jen v Rusku, na Sibiri a to je vse. A jeste jedna poznamka: desne me fascinuje, jak se tu vsichni zastavaji ruskych aut - jaka je to kvalita atd, ale NIKDO z vas, nebo urcite drtiva vetsina, rusky auto nema, i kdyz ma moznost si ho okamzite koupit. Kdyby to byla takova kvalita, jen by se to u nas Ladama hemzilo. Ale kde jsou ty super Lady??? Kdyz potkam jednu dosluhujici za mesic, je to hodne. U nas a v Rakousku totez. Tak mi to nesedi... Rozplyvat se nad necim, co muzu mit za cenu nejlevnejsi Skodovky, vychvalovat to a nakonec stejne jezdit necim jinym... Ma to logiku?
Myslím si, že mimo Rusko je cílová skupina skutečně velmi malá. Nicméně faktem je, že nikdo nenabízí za +- 200 tisíc Kč odolnou čtyřkolku, která zvládne těžké podmínky a jednoduchý servis (pro mnohé v podstatě svépomocí). V evropě je takových lidí asi 0,001%, na Sibiři třeba 70% a víc. Zrušit prodej takového auta tam znamená pomalu ohrožení na životech, protože na Land Cruisera tam běžný člověk určitě nemá.
Ten všeobecný "obdiv" vidím podobně jako u Dacie, jejíž auta samozřejmě nejsou žádný zázrak, nicméně nabízí určité (pro mnohé dostatečné) vlastnosti za určitou (nízkou) cenu v čemž nemá konkurenci.
No, ale uznate jiste, ze Dacii je u nas na cestach videt ponekud vice, nez Lad, ze? Tim je potvrzen smysl meho prispevku. Pokud jde o cenu, Lada je - vzhledem k zastarale technice a nic moc kvalite - DRAHE auto. Cenove nad Dacii a na urovni prazdne Skodovky. A opet nejlepsim dukazem meho tvrzeni jsou PRODEJE. A tyto prodeje nelze nicim okecat.
I to lze zčásti okecat - masivní reklamou Dacie. Podobně funguje i Hyundai nebo dříve Renault.
Tyhle auta kupují hlavně lidi co se o automobilizmus přímo moc nezajímají, tak že když to mají v hlavě z reklamy, třeba i nevědomně tak za tím jdou. Reklamu nemyslím jen v televizi, bilboardy ale už stačí i to vystavení v obchoďáku...
Jsem si naprosto jistý, že kdyby měla takovou reklamní kampaň i Lada, tak by se prodeje hodně zvedly.
To je prispevek tak trochu mimo misu. Resil jsem kecaly z diskusi, kteri chvali neco, co sice maji moznost si koupit (tedy delaji SAMI tu, tebou zminovanou, reklamu), sami si vsak - pres vychvalovani - Ladu nikdy nekoupi. Nic vic a nic min jsem nechtel rict. Pokud jde o reklamu: Dacia patri Renaultu stejne jako VAZ. Ze delaji reklamu Dacii a ne Lade... Nevim proc. Ale urco to nejsou debilci a vi mooooc dobre, co je jeste prodejne a za kolik a co uz ne. Ano, pokud by Lada stala, rekneme, 120 litru, sla by urcite na dracku. jenze ona stoji podstatne vic a tim je naprosto neatraktivni. Dokonce i Rusaci davaji od Lady ruce pryc - vlastni zkusenost s "pribuznymi" v Permu, kteri si radsi koupi ojety nemecky auto - jakykoliv - nez Ladu. I kdyz u Rusaku je to hodne o prestizi stejne, jako teplaky Addidas. Jinymi slovy, Rusak s Ladou je nula, Rusak s nemcem je bolsoj lider.
No ale o tom právě píšu, v našich podmínkách jen mizivé procento lidí využije ty specifické vlastnosti za danou cenu, což je na té Sibiři dramaticky jinak. A jak sám píšete "A tech par chataru a lesniku? K smichu. " - těm pár lesníkům a chatařům by absence tohoto modelu k smíchu úplně nebyla. Tohle je opravdu hardcore segment, podívejte se na Land Rover Defender nebo Mercedes G. Auta podobně zamrzlá v čase, která z pohledu běžného motoristy z civilizovaných krajin jsou také úplně mimo a jsou mnohem dražší ač asi lepší, což dělník na Sibiři nebo v českých lesích nevyužije.
Vite, urcite mate pravdu, ale automobilky se vzdy rozhoduji podle prodeju. A pokud se rozhodlo o ukonceni vyroby neceho, co dobre slouzilo a mohlo by slouzit dal, a to vse za rozumnou cenu, zrejme ty prodeje jsou uz tak male, ze se to proste nevyplati. Ja nemam jiny vysvetleni. Na ruskym trhu je ale nekonecne mnoho cistych terenaku, ktere maji na silnici jeste horsi vlastnosti, jak Niva, nicmene ji hrave nahradi v terenu, treba prave na te Sibiri. Je zbytecne sem tahat Mercedesy, RR atd. Uvazovani tech firem je stejne. A pokud jejich modely prezivaji na trhu taky tak dlouho, je to proste proto, ze si vzorne plni sve povinnosti a jsou neustale vylepsovany a upravovany, treba co do emisi apod. Rusaci toto neresi a nijak zvlast neinovuji, bojuji, v podstate, jen cenou. A asi opravdu ty Nivy uz nejdou na odbyt tak, aby to opravnovalo k jejich vyrobe. Az nepujde na odbyt RR, bude faceliftovan, modernizovan a soucasne se zacne vyvijet treba novy typ. I kdyz, PROC?? Kdyz i ty stary typy dojedou tam, kam treba... A novy hory nerostou, takze se nove problemy s novymi tereny nemusi resit. A asi proto tyto cisty terenaky zacinaji prebirat vybavu a jizdni vlastnosti silnicnich aut, aby zamirily i na jinou cilovou skupinu. Na bohatsi klienty, co to auto nebudou pouzivat jen v lese, ale i na silnici. Tim si opet zvysi prodeje...Krome toho je ruskej trh nasycen cistymi terenaky od UAZu a GAZu i dalsich v mistech, kde jsou ceneny jen terenni vlastnosti, zatim co silnicni jsou naprosto nedulezite. A z tohoto pohledu je Niva zbytecna.
To všechno ty auta plní - Niva vč. verze Urban, Kalina, Granta i Vesta maj EU homologaci a plní Euro 6 už od lonska. Stejně tak mají všechny povinné prvky pro prodej v EU.
Homologaci nemá pouze výběhová Priora, Largus a zatím snad Xray, ale ten se sem bude taky vozit.
Niv se pořád prodá dost. Ty modernizace nebyly tak drastické, od rozpadu sojzu v tom akorát vyměnili původní motor 1,6 karbec za 1,7 se vstřikováním, upravili trochu interiér, daly nová zadní světla, přidali ABS, udělali 5 dvérovou verzi a pikapy a verzi Urban s klimatizací, el. ov. oknama a zrcátkama atd.
Ale, at se na hlavu postavis, Nivu u nas skoro neuvidis, takze s temi prodeji to nebude nijak slavne. Je to videt i na obchodni politice VAZu, pokud jde i o ostatni modely - zoufale pokusy o export pod jmenem DATSUN (uz mrtva znacka), prodeje Dacii pod nazvem Lada - hihihi, to je opravdu uz cire zoufalstvi. A i kdyby delali rusaci cokoliv, propad Nivy a ostatnich Lad se nezastavi prosteproto, ze jejich hlavni trh - Rusko - ma daleko vetsi zajem o zapadni ojetiny. Kdykoliv na nasi, ci rakouske dalnici potkam Rusa, nebo Ukrajince, NIKDY v Lade. Vzdy v nemeckym, nejhure japonskym, ci korejskym aute, ale NIKDY v Lade. A to snad taky o necem vypovida, ne? Jeden dotaz: proc si ty nekoupis Ladu? Jakoukoliv, treba i Nivu...
Nivu nepotřebuju, a nemam rád auta s fofrklackem. Lady s automatem tu zatím nejsou k mání. Jinak s tím nemam problém. Já Nivy vídám docela pravidelně. tuhle sem viděl i Prioru a Grantu
Tak to já naopak když vidím v Liberci a okolí auta s UA značkou, tak je to většinou buď lada - jezdí tu i jeden pickup nulačtyřky, nebo toyota Land cruiser >:D
No, neco na tom je, ale uvedom si, ze zadna automobilka nebude vyrabet auta kvuli relativne male cilove skupine lidi, byt by to "ohrozovalo zivoty". To urcite ne. Vyroba by byla neunosne draha a nerentabilni. Ostatne to je nejspis duvod, proc stara, levna Niva konci. Mozna to nevis, ale rusaci vyrabeji i dalsi ciste terenaky, jako treba UAZ. Neznam vsechny ty vyrobce, ale je jich hodne, i kdyz delaji hlavne pro armadu. I tak ale staci pokryt cely trh. Krome toho - hlavne na dalnem vychode - je velkou modou kupovat japonsky ojetiny, tedy i terenaky. Jaksi jim nevadi pravostranny rizeni, hlavne, ze ta auta jsou super levna, protoze s tim rizenim jsou temer neprodejna, asi jako v Anglii.
Zijes ve velikym omylu. Muzu jmenovat treba Avtoros. Existovali jeste dalsi, ale uz asi zanikli. Delali predevsim pro armadu - jak jinak, ze? - nicmene jich jezdi spousta i v civilnim sektoru. Moje svagrova neco takovyho mela v Luhansku, ja uz ti ale nepovim, jak se to jmenovalo. Vyrabelo se to asi na Ukrajine a je toho porad hodne k mani. Existovala i plovouci verze. Na jmeno si uz nevzpomenu.
Kua, bavime se o tom, PROC s Nivou konci a ze tam je hafo jinych aut - ano, treba LuAZ, kterej se vyrabel na Ukrajine pro armadu ve velkych seriich a dodnes je jich tam hafo i v Rusku.Ano, UA neni Rusko, ale v Rusku taky litaji ukrajinsky Antonovy. Na co si tu hrajes? Sam pises, ze se to prodava v Nemecku. Tak proc u nas? A ze jich v Nemecku za rok prodali JEN 1100 za rok, u nas by jich prodali tak mozna 100. Podle tebe Nemci taky kaslou na reklamu??? Tak jim to bez poradit. Vsichni jsou bl..ci, jen ty do toho vidis, ze? Proste se smir s tim, ze Niva konci a ty s tim nic neudelas. A tech inzerovanych 5 let soubezne vyroby s novou Nivou, to je jen zbozny prani a ja se s tebou vsadim, ze 1100 auticek v Nemecku za rok tu vyrobu urco neudrzi. Mimochodem, ty tvoje "informace" jsou odsud, z auto.cz.
Ne já čerpám informace z ruských stránek a z ladafora.
odsud bych se toho fakt dozvěděl, když mi samotní přispěvatelé píší, že tady toho vím o ruských autech nejvíc >:D >:D Hlavně o Čajkách a Zilech, o tom tu nikdo nemá páru.
U nás se to ofiko neprodává proto, že AvtoVAZ se nedohl s CS AutoLada a nezavřeli s nimi nové smlouvy. Protože VAZ požaduje určitou úroven slaonů a služeb a to není Koněvka schopna evidentně splnilt.
Jestli to ukončení nebude spíš dané tím, že to auto zkrátka už nejde nijak modernizovat a přitom je ta modernizace i z hlediska bezpečnosti žádoucí až nezbytná.
Jo, ale pochybuji, že se bude ještě prodávat u nás. Spoustu požadované elektroniky už do ní zkrátka nedostaneš (a jestli fakt ti tupani protlačí protikolizní systémy jako povinné, tak už vůbec ne)...
Tak v naší širší rodině máme ruské auto - ladu 05 dodnes. I můj děda měl nulasedmičku 14 let, já se na ní učil řídit. Zároveń jezdíme nebo jsme jezdili ji jinými auty - oktávka jedničková, praga alfa, volvo, caddyna, trabant, nsu prinz, MB, zastava... Mimo trabanta všechny kupovaný nový. Žigulíci mají jednoznačně nejmenší provozní náklady a to s pětkou najezdil strejda zatím přes 400 tisíc.
Znám člověka co jezdí s nivou z roku 2003 a tam už to taková sláva co do servisování není. Jenže na ježdění v hlubokým sněhu třeba na chalupu je k nezaplacení a hlavně bezkonkurenční, protože i ten Jimny má širší gumy co se nezaboří ale kloužou...
Urcite si Nivu nekupuji nejaci chatari, aby s ni dojeli na chatu. To by byla draha blbost. A plati, co jsem napsal vyse - az na PAR lidi, to nikdo nedokaze skutecne vyuzit.. Nebo, ze bychom si koupili vyrazenej tank, abychom 2x za zimu dojeli na chatu? Obecne jsem nemel na mysli JEN Nivu, ale zazraky ruskeho automobiloveho prumyslu jako celek. Pokud dojde u kterehokoliv clanku k diskusi o ruskych autech, vzdy to tam hyri superlativy a nadlidskymi vykony, ve skutecnosti by ale ani jediny takovyto pisatel nejel do autosalonu a nekoupil tam zadnou Ladu. V tom byl smysl meho prispevku - asi, jako kdyz nekdo cumi na 4k prohnutej Samsung, ale do diskusi bleje cosi o suprovych Rubinech, jakezto chovani mi proste hlava nebere. Nikdo se ani neodvazi napsat odvaznou vetu ve smyslu "Kdybych vedel, kde sehnat Ladu, hned zitra si ji jedu koupit...". Protoze pak by jiste dostal minimalne 10 adres, na ktery by stejne nejel, nic by tam nekoupil, dal by si vozil pr..del v ojetym Volvu (napr.), Oktavce (napr.) ci treba Honde (jako ja), nicmene na diskusich by se dal rozplyval nad zlatymi ruskymi rucickami. Pokud jde o servisovani v domacich podminkach, lze na toto uspesne zapomenout. Zejmena proto, ze to lidi pod ca 45 let uz proste neumi a - hlavne - nemaji to zapotrebi. I kdyz opravitelnost rad 2101 - 2106 plus klony byla v domacich podminkach dobra - minimalne stejna, jako u S105 - 135, a dalsich tehdejsich vykvetu - ne kazdy mel strevo si to udelat sam, a to neresim nahradni dily. Novou Ladu uz doma neopravime, asi jako neopravime Dacii, ci Skodovku. Za komara se opravovalo vse, pac nic nebylo, upravovaly se elektronky do TV, aby to jelo, vyrabely se RC soupravy podle Amara atd, atd.. Jenze to uz je nenavratne pryc. Pokud bych dnes STAROU Ladu mel, urcite bych servis nedelal sam, byt to ovladam. Dnes uz urcite ne.
Hlavne, at sused neceka, ze si ji koupi za 300.. To bude muset hodne pritlacit a - mozna - se v tom okamziku zacne osivat, jestli jo, nebo ne.. A krome toho novy auto (novej model), je vzdycky riziko.. Aspon prvni 3 roky vyroby bych koukal po necem jinym.. Mimochodem, i ja se chystam na koupi GAZu, nebo UAZu.. Ale plati totez, co predpovidam u tvyho souseda: moc drahy. Chci to jen na obcasny blbnuti na poli a opravdu za to neminim dat od 40 nahoru.
On praveze cakal 8K Euro, na co som mu rovno povedal, ze nezmysel, ked uz teraz su stare modely za 11K+ . A to uz sme v cenovej kategorii povedzme 5-6 rocneho slusneho auta s podobnou uzitkovostou v terene a neporovnatelne lepsom na ceste.
Za dva týdny mi bude 55, starý hlupák a těším se jak malý harant, páč si jdu udělat radost a v dubnu kupuji UAZ Hunter. Nový v benzínu. Spousta lidí si tu bude ťukat na čelo a je mi to putna. Jo a nejsem rybář, ani lesník, ani nic podobnýho, prostě to auto už dávno chci. Mám pocit, že největší radost bude mít syn, kterýmu teď jen nerad a občas půjčuju A6, no
No, mne bude 52.. Ten UAZ ale asi nebude levnej a sam uznas, ze na denni jezdeni to neni. Ani ja bych to nemel na denni jezdeni a proto proste do toho nechci investovat prehnane moc penez.. Mam jiny priority - letadlo, jachta.. Jinak gratuluju ti k nemu.
UAZ Hunter AMC Trophy, 5 míst, EURO 6, N1G: Benzínový motor 2.7 MPI, 5.st manuální převodovka, připojitelný pohon 4x4, 4x4 redukce, barva hnědá, posilovač řízení, posuvná přední sedadla, ISOFIX, omyvatelný interiér, ochrana tyčí řízení, ochrana převodovek, litá kola 16“. M/T pneumatiky, možnost přestavby na LPG. – Dostupný v únoru 2017
Cena: 386 100 Kč bez DPH / 14 300 EUR bez DPH
LPG: 35 000 Kč bez DPH / 1 296 EUR bez DPH
Na denní ježdění by si to koupil jen trouba. Mám Egemar Liberty 40, lobster, budeš vědět co se mi líbí, chladná moderna u mně neboduje. V ničem. Je teď na Mazurech, jezero Sniardwy
S tím víceméně sohlasím, ale nesouhlasím že by si lidi nekoupili třeba tu nivu jen kvůli tomu že nevyjedou 2x ročně k chalupě. Z 99% jízdy schopnosti auta nevyužijí ale i to 1 procento je často dostatečný argument pro koupi, když to ulehčí život... třeba ušetří zápal plic z odhazování sněhu když bydlíte na horách (vlastní zkušenost). Pokud se k tomu přidá tužba po vyšším posezu tak už je jasno :-) Já si v létě to vozítko koupím.
No, vis, mas pravdu, ale asi jen na urovni bohatsich lidi, kteri si muzou dovolit 2, 3 auta. Urcite si nekoupi JEN Nivu, kvuli tomu 1% a pak ji budou vyuzivat tech 99% po meste, do prace, na nakupy, proste jako normalni auto.. To by jen urychlilo jejich rozhodovani, jestli to 1% vyvazi o hodne vyssi spotrebu, vyssi hluk uvnitr a celkem nic moc jizdni vlastnosti - tvrdej podvozek.. Ja mam aut 5 a klido bych si Ladu Nivu (ojetou) koupil na nejaky to obcasny blbnuti. Urcite ne proto, ze bych s ni dojel nekam, kam to moje ostatni auta nezvladnou. Jenze - jak rikam - ne kazdej si muze dovolit 2 auta.. A Niva, jako hlavni auto, se vsim, co k tomu patri - mesto (Praha), dalnice, okresky apod - to je proste kardinalni blbost. Oc vic je to delany do terenu, o to min se to hodi k normalnimu pouzivani. Asi, jako bych jezdil UAZem do prace, nebo po Praze. To by sis i ty musel tukat na celo...
Jasně kdo musí jezdit denně dálnici, nebo vůbec někam na větší vzdálenosti tak nivou asi těžko. No ale stále tu máme mimo těch bohatších sortu lidí co tuto potřebu nemají. je pravda že tenhle problém v drtivé většině vyřeší suvéčka.
Akorát že niva nabízí ještě několik unikátností - plechový nárazníky + levný karosářský díly tak že se člověk nemusí bát to odřít, taky velmi dobrý výhled z kabiny spolu s kompaktními rozměry dávají dobrý předpoklady pro jízdu ve městě. Několikrát jsem se svezl.
I podvozkově už je to údajně lepší než bývalo a dneska naopak většina nových aut jsou kostitřasy.
nebavime o amicich, vis? Tomu, co delas, se rika demagogie. Mame tu autosalony Lada? Mame. Vyrabi se - jeste - Niva? Vyrabi. Nedovazi se? Nevim, nezajima me to, protoze bych si ji nikdy nekoupil. Ale kdo ji chce, sezene ji, treba ojetou. Mozna jsi to nezaregistroval, ale zijeme v EU. To znamena, ze VSE, co jezdi v EU, muze jezdit i u nas. Jen jsem ted kliknul na tuto adresu - https://www.autoscout24.de/ergebnisse?mm… - a vybehlo mi 301 Niv jen v Nemecku na prodel. Ale jaksi o ne neni zajem. Muzes si do Nemec udelat vylet a vysnenou Nivu - nebo taky Taigu - si koupit.. Ale pochybuju, ze si ji koupis, ty ses totiz jeden z tech rejpalu, co na rusky auto neda dopustit, ale v zivote by do nej nesel.
Můžeš, ale dokud lidi nedostanou ofiko servis, záruku atd tak si to koupí stejně jako ty ameriky jen pár našenců. Stačí se podívat kolik se prodalo Mustangů před ofiko dovozem a ted.
Taky si mohl každý už od roku 1990 nechat dovézt Mustang. Kolik lidí to ročně udělalo? 20? A s ofiko dovozem 300 >:D
Ale dostanou ofiko servis. Niva je u nas homologovana a kdyz zajedes do Lady, urco ti servis udelaji. Ja si neumim predstavit, ze by to tak nebylo. A pokud to tak neni, tak je vse spatne. A nemuzu za to ani ja, ani stat. Mozna i to je duvod, proc o to neni zajem. Jeste ti neco napisu a pak koncim: kdysi jsem si koupil ukrajinskou Tavriju. Hruza hruz, byla 3 roky stara, vzadu to nebrzdilo, levy zadni svetlo nesvitilo - nikdo nevi, proc -predni brzdy lepily tak, ze jsem co 3 tisice menil desticky. Byl jsem stalym zakaznikem v prodejne nahradnich dilu. A vis, jak to dopadlo? Postupne jsem vykoupil vsechno to oblozeni a musel auto odstavit, protoze jim uz pul roku(!!!) nedojel kamion s ND. Takze jsem se zarekl, ze uz NIKDY auto, co se vyrabi od Slovenska dal na vychod a nikdo me nepresvedci o opaku, ani ty. A jeste jeden pribeh z Rakouska, kde mel jeden kolega bilou 2106. Furt v servisu. My jsme si vozili pr.d.el v normalnich autech, on neustale autobusem, ci na kole, protoze jednou prasklo to, pak teklo ono a furt dokola. Prodal to, koupil si Opla Tigru a nastala mu spokojenost. Dnes? O Lade uz nechce ani slyset. A nesrovnavej - moooc te prosim - lidovou Ladu s luxusnim a nekolikanasobne drazsim Mustangem, ani dalsima amerikama. Pokud to nevis, poucim te: USA ma zcela jine technicke predpisy - treba cervene blinkry, ktere jsou soucasne stopky, lehci brzdy apod. A takovy auta nejsou u nas honologovana, musi se slozite prekopavat, coz jde, ale pak se to musi jednotlive homologovat, coz je vsechno jednak casove narocny a hlavne je to drahy. To jsou duvody, spolecne s vysokymi naklady na dovoz, clo, DPH atd., proc se to nedovazi, nebo proc to skutecne udelaji jen ti nejvetsi fandove. Proste srovnavas nesrovnatelny, coz je priznak dochazejicich argumenu.
Kua, uz me fakt n.e.se.r! Platit clo a DPH z nejakych 180 tisic, z ktery maximalne tu Ladu koupis u vyrobce neni totez jako koupit Mustanga v USA kolem 1 mega. Ty ses fakt asi nemocnej, cico.. Na Lade nemusis pro nas provoz NIC upravovat, je HOMOLOGOVANA. Co furt srovnavas? Srovnavej srovnatelny, nesrovnavej americkej sportak s ruskym kukuruznikem! Nesrovnavej auto, kter, abys ho mohl legalne provozovat, musis nejdriv v podstatnych vecech PRESTAVET a nechat HOMOLOGOVAT!!!. Na to fakt nemam cas, bavit se tu s id_io-tem.
Nic se nepřestavuje, přestavo. Přihlašoval sem Camaro. Udělaj se oranžový blinkry, přední parkovačky pokud nejsou a hurá na Dekru, kde se udělá protokol o náhradních dílech, kde se uvede že vozidlo má světla, skla, pásy v normě DOT, ale funkčností odpovídá evropské ekvivalentu. Sepíše se protokol a s tím valíš udělat dovozovou STK a jdeš to prihlásit. Celý akce za max 15 litrů >:D
Na kompletní prověrku Dekry musí jen model, kterej tu nikdy nebyl přihlášenej jako model v republice a kde se endaj sehnat údaje výrobce, což fakt není případ Mustangu, kterých se přeci jen několik dovezlo.
Niva stojí ofiko 9500-10 000 EUR a Urban 11 300. marži 50 táců na autě Belousov určitě nemá, to už by byl na slovači miliardář :o))
ty asi moc pocitat neumis, ze? tak si to spocitame spolu, muzu? tak. v Sadske stoji Niva 273900, predpokladam, ze cena je s DPH. pokud dodectu 21% DPH, tedy ca. 50 000, mame 223 litru, minus clo - nejsem si jist, jestli je to 14, nebo 17%, ale rekneme 15000 minus a jsme na 208 litrech, odecteme dopravu, odecteme marzi a jsme na tech 180 litrech, co jsem psal. takze zadnych 50 litru marze. a z marze si jeste odecteme naklady na personal, jeho dane, zdravotni a socialni, na energie a dalsi veci spojeny s provozem autosalonu. Takze tech 180 litru u vyrobce sedi, bobecku. Pokud jde o tu prestavbu dovozaku, rekls to sam - musis dat oranzovy blinkry, tzn nekam vyrezat diry, musis rozdelit blikani od koncovek atd. Ja bych to sam urcite nedelal, slo by to do servisu, takze prachy, cas atd. Nemluvim o cene tech dovozovejch aut a o preprave lodi v kontejneru a nakladech na ni. Ale to uz jsme mimo misu. PODSTATNY je, ze se Lada u nas OFIKO - jak rad rikas - prodava a servisuje, coz neokecas, stejne, jako jeji porizovaci hodnotu u vyrobce, coz jsem ti online spocital. Ta marze, co mu -hihihi PO zdaneni zustane v kapse je opravdu mrnavoucka.
pro zajímavost Chevrolet i Cadillac maj v Německu ofiko prodece a Chevrolet prodal 700 aut a Cadillac přes 300.
Němci ještě tak koupí pár japonců, italů, korejců a francouzů, ale ostatní už se tam prodává taky mizerně. Tak proč čekáš že tam lada prodá 50 000 aut >:D
V autoservisu provádíme záruční i pozáruční prohlídky a opravy vozidel LADA. Zajišťujeme veškeré opravy automobilů i jiných značek, přípravu a provedení STK.
Ano, ale koupených v síti CS Auto LADA, menší problém je, že CS Auto Lada dovezla psolední Nivu v polovině roku 2015 >:D Ještě Euro 5 >:D
jak by mohla sadská servisovat záruční opravu Nivy koupené na slovensku či v německu. Komu pošle Nedbal ze Sadské fakturu? Do Togliatti? Dobrý den, já sem tu opravil nějaký auto který si někdo dovezl z německa. Zaplatte mi to >:D >:D
Lada se tu ofiko neprodává, tudíž nemůžeš srovnávat její prodeje a rozšířenost s masově prodávanými značkami, z nichž některé maj reklamu na každém rohu. Lada je dnes šedý dovoz nebo individuelní, tak se nic jiného - krom amerik - nevozí a ty zrovna taky nepotkášč na každým rohu.
Nivu kupují v ČR hlavně doly, geodeti, zeměměřici,lesníci, myslivci a ti co chtěj levnej malej offroad. Jinak v Německu se jich loni prodalo přes 1100 ks
nooo, to je hezky.. se divim, ze o tom vubec pises. v 80 milionovym state se jich prodalo za rok 1100? si delas *, ne?fakt si myslis, ze tu vyrobu budou drzet kvuli 1100 kouskum do Nemec a dalsim 2000 do Ruska? tak si ji kup NOVOU v Nemecku, kdyz po ni tak touzis a muzes jim zvysit statistiky. pokud jde o reklamu, mel bys vedet, ze dobry zbozi se chvali samo. ja jsem na reklamu nikdy nedal a nikdy jsem ani nejezdil v reklamovanych autech.
ovce ale jo, proto je tu neprodávanější koncern VW a Hyundai, na který sou reklamy na každým rohu.
1100 Niv a 600 Grant.
Jestli ti to neuniklo, tak Lady se exportují ofiko i na Slovensko, Madarsko, Rakousko + další země mimo EU. A v rusku byla loni Granta a Vesta neprodávanější, dokonce meziročně zvýšili trží podíl na ruském trhu oproti roku 2015 >:D
Podle mě se největší ohrožení prodejů Nivy v Evropě jmenuje Dacia Duster. I ve čtyřkolce jej lze koupit velmi levně, technika pohonu všech kol od Nissanu je přitom spolehlivá a odolná a Duster je proti tomu ruskému veteránu ve všech myslitelných ohledech o parník lepší. Ano, v nějakých supertěžkých terénních pasážích má Niva asi ještě lepší průchodivost než ta Dačka (díky kratšímu rozvoru, větším kolům a uzávěrce mezinápravového diferáku), ale tato výhoda je asi rozhodující jen pro velmi malou skupinu potenciálních zákazníků.... :-! Jinak mám ale Nivu rád a je až neuvěřitelné, jak je její design i po čtyřiceti letech líbivý! :-)
ale to si pis, ze se tu OFIKO PRODAVA!!! Proc mlzis? bez treba sem: [odkaz] - tojsem asi bl.bej, nebo slepej, ci co? brnensky OFIKO prodejce a servisak - [odkaz]
Sadská nově zveřejnila ceníky, skladem nemaj nic. Auta budou brát přes Remoraid Auto [odkaz] , kterj to neofiko vozí od slovenského ofiko dealera Slov-lada.
Druhý 100 let neaktualizovaný stránky s moely co se nevozí :o))
Nivy vozí jen [odkaz]
Ten totahá z Německa + AMC Radíkovice [odkaz] který to tahaj z ruska.
Je blbý se hádat když o tom nic nevíš, vid. Neuč mě znát Ladu a ameriky, protože nemáš šanci.
OFIKO je OFIKO. Maji to na strankach? Maji! Tak co se kroutis? Nejdriv tvrdis, ze se to OFIKO neprodava. A co teda dela ta Sadska, nebo to Brno? Je to na jejich strankach? Je! Tvrdis, ze se tu nedela servis, kdyz ti dokazu, ze DELA, pripustis to. Jsi zmatenej, jak lesni vcela. Je jasny, ze skladem nic nemaji. Proc to tam bude rok stat a rok v tom budou lezet prachy, nez to nekdo koupi? Udela se objednavka a auto se doveze. To je normalni postup ve vsech obchodech, i kdyz se nektery rady tvari, ze maji VSE skladem. Kdyz si to auto OFIKO v salonu objednam, dozvim se, kdy a za kolik to auto budu mit a je mi sumak, jestli ho dovezou z Ruska, Ciny, jestli ho utrhnou na strome, nebo h sami vyrobi v pronajate garazi. To je mi fuk, zaplatim zalohu, v terminu si auto preberu, doplatim a NIC VIC neresim,
Na stránkách můžou mít co chtěj, CS Auto Lada [odkaz] měla ještě nedávno bludy typu že Niva Urban nemá evropskou homologaci a další perly.
Pokud neumíš rozeznat rozdíl mezi ofiko dovozem a šedým importem, tak je mi tě líto. Samozřejmě že jim Nedbal ze Sadksý doveze co chtěj, ze Slovenska.
Impexta, Simix, Denker mi taky doveze GMC z kanady.
Ale záruky a ceny bývaj trošku jinde než přes ofiko import a tomu taky odpovádaj prodeje.
A pak hustota prodejní sítě 3 prodejci Lady co so schopni něco dovézt na celou čr jde tak srovnat s těmi amerikami, kolik dealerů má Dacia a škoda >:D
A to loni ještě Nedbal nevozil nic, takže zbýval Remoraid a Most, opravdu hustá sít.
Těch 132 Lad, co se tu loni prodalo je na šedej dovoz skvělej výsledek.
A už vidím jak ti CS Lada něco servisuje jako záruční opravu u auta koupenýho třeba v Remoraidu, hehe >:D >:D
Komu by to asi fakturovali když nemaj s Avto Vaz smlouvu na prodej aut.
Broucku, neznas zakony. Kdyz koupim auto v salonu, mam smlouvu, tak - ze zakona - mam 2 roky zaruku. BEZ DISKUSE!!! A jak uz jsem psal, je mi sumak, odkud to auto je. Mam svych starosti dost a je to problem toho prodejce, kde to auto sezene, nemyslis? Na me strane je zakon, takze auto - zbozi - podleha zaruce minimalne 2 roky. Tecka. Dal, je tu tolik prodejcu, kolik se jich uzivi. Ze lidi radsi kupuji Dacie - u nas, na Slovensku i v Nemecku, to ty, ani ja neovlivnime, JE TO PROSTE FAKT. Nemusis me litovat, to skutecne ne, protoze to v realu bezi, jak pisu. Jo, je mi uplne fuk, komu kdo a co fakturuje. Ja si kupuju auto, mam na to smlouvu a je mi burt, pres kolik meziclanku to pujde. Jestlize si spocitam - viz vyse - porizovaci cenu, odectu od prodejni ceny, vyjde mi rozdil, kam se proste MUSI vejit VSE- od dopravy, dani, cla, marzi proste vse. A pokud je prodejni cena dana, pak z toho krajice - rikejme mu treba zisk minus uz uvedene polozky - zustane urcity mnozstvi kacaku, ktery si mezi sebe rozdeli vsichni prostrednici. CIM VIC JICH BUDE, TIM HUR PRO NE, protoze pak ten vejvar bude mensi. Mne zajima ta koncova cena, basta. A tak, jak jsem nikdy nezjistoval, odkud bere auta ten konkretni salon, kde zrovna kupuju auto, nedelal bych to ani u Lady, ty OFIKO.
Bobečku, když si koupíš tu Kalinu u Remoraidu nebo v Sadské, tak se s ním na servis musíš dostavit do Remoradidu ve Vyškově nebo do Sadské. Jestli si tihle dva mezi sebou budou uznávat záruky když to Sadská bude brát z Vyškova nevím. Ale prostě když budeš z Aše a koupíš to ve Vyškově, musíš jet z Aše na servis do Vyškova. Nemůžeš s tím do nefunčkní sítě servisů Auto Lada resp. můžeš, ale tu záruční opravu si musíš zacvakat ze svýho.
Ještě jednou pro ty co nechápou - CS Auto Lada ani nikdo z jejich delarů nemá ofiko smlovu s Avto VAZ Togliatti!!!! Narozdíl od Slovenska, Madarska, Německa.
Takže s Kalinou z Remoradiu musíš k Remoraidu a s Nivou z Mostu musíš do Mostu. Protože záruky a servis si tihle hoši poskytují na vlastní triko popř. to maj nějak dohodlý ze slovačem a rajchem, což taky není výhra protože to si peklně počkáš, neb ti něco vyreklamujou přes německo a slovensko.
Ladská Sadská byla jedním z ofiko delarů sítě CS Auto Lada. Jenže ty nové auta nebude mít od CS Auto Lada, která není schopná sem nic dovézt, neb nemá s Togliatti smlouvu, ale budou z šedého dovozu přes Remoraid? Dokážeš to pochopit? Na webu můžou mít co chtěj! Většina delarů tam má 100 let starý věci.
Záleží jako smlouvu bude mít Remoraid a Sadská se Slov-Ladou a Belousovem a jak budou řešit záruční opravy. Ale stejně rychlý to asi bude těžko jako u jiných značek.
Pro ty pomalejší ještě postup jak to bude fungovat:
1) Z Remoraidu a Sadské cinknou do SlovLady že chtěj tyhle modely na sklad, Belousov ze SlovLady to objedná v rusku a až mu to dojde, přepošle to Sadský či Remoraidu. A ty si vybereš z toho co budou mít skladem.
2) Sadská a Remoraid to co budeš chtít zrovna nebudou mít skladem, tak zavolaj jestli to má Skladem SlovLada, pokud mít bude, objednaj si to tam, pokud ne, musí to Belousov objednat v Rusku.
TJ Remoraid ani Sadská nikdy nebudou komunikovat přímo s Togliatti neb s nima nemaj smlouvu a nikdo by se tam s nima nebavil. Pochopil už si to konečně? Víc polopaticky to napsat nejde!!!
A stejně tak funguje AMK Most. Přijdeš tam že chceš Nivu, zaplatíš zálohu, oni ti řeknou že bude do měsíce. Zvednou telfon, zavolaj do Německa že potřebují tolik Niv a že kdy si pro ně maj přijet. A až budou připravené, vezmou nákladák a jedou do rajchu. Opět žádná komunikace s Togliati.
Pokud si koupíme LADU, podpoříme tím ruský průmysl. Myslíte si, že se tím zvedne kvalita života rusů, zlepší se zdravotnictví a školství? Anebo se jako obvykle vše investuje do oligarchů, zbraní a zastrašování sousedů?
Myslím, že Niva je jeden z posledních žijících offroadů a dělníků. myslím si, že nový model již nebude tak drsný a odolný jako současný vůz. Určitě bude modernější a doufám, že i lépe ošetřený proti korozi.