Diskuse

Vizionářství, nebo svatokradež? Nejhezčí elektromobil světa je přestavěný Jaguar E-Type

7.9.2017

Podle všeho blížící se zákaz spalovacích motorů ve vybraných městech může postihnout i klasická auta. Jaguar má řešení.

 

  • 10 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 07.09.2017  17:13

    Vážený pane redaktore

    můžete mi prosím oznámit (a uznávám, že jsem mohl něco přehlédnout) přesná města a oficiální data od kdy bude zakázán provoz aut se spalovacími motory. Ale poprosil bych o oficálně podložená fakta či vyhlášky. ne zbožná přání zelených makovců a výkřiky pomatených politiků do tmy. A prosím ne naftu, napsal jste spalovací. Tj i benzín. LPG, CNG atd. v podsttě i parní stroj teda....
    ne vážně, mám pocit že oficálně nic takového není. Strašíte lidi.
    • 00 Reagovat !

      foto PHiLiPZ

      PHiLiPZ 08.09.2017  08:07

      « Re: Vážený pane redaktore

      tu by som s redaktorom suhlasil
      sice nie su zname presne terminy, ale tendencia k zakazu je jasna a ci to zacne byt aktualne o 5, 10 alebo 20 rokov pri takomto aute nie je take dolezite ako pri beznych spotrebakoch
      • 00 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 08.09.2017  08:30

        « Re: Re: Vážený pane redaktore

        Zákazy třeba ani nemusí přijít. Stačilo by kdyby někdo vynalezl řádově lepší akumulátor a elektrika sama odsune spalováky do historie, aniž by se musely zakazovat. Jestli pak ještě zůstane pár veteránů už nebude nikomu vadit
        • 00 Reagovat !

          foto PHiLiPZ

          PHiLiPZ 08.09.2017  09:12

          « Re: Re: Re: Vážený pane redaktore

          zakazat ich nemusia, veterany asi ani nezakazu, len aby pre ne nadalej bolo palivo
      • 00 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 08.09.2017  09:39

        « Re: Re: Vážený pane redaktore

        Aha, takže to je jako začínat článek větou
        " Vzhledem k blížící se kolonizaci Marsu"
        To se totiž taky stane.
        Tak jsem to myslel.
        A čekal jsem, že se najde "chytrej".
        Našel se.
    • 00 Reagovat !

      foto SamanAR

      SamanAR 08.09.2017  09:24

      « Re: Vážený pane redaktore

      Zermatt /Svicarsko > zakaz vsech aut, jizdi tam jen specialni elektricke taxiky

      Saas-Fee / Svicarsko > zakaz vsech aut, jizdi tam jen specialni elektricke taxiky

      Fes-Al-Bali / Maroko /ctvrt mesta Fes velka asi jako Hradec Kralove > pro auta je pristopne jen priblizne 20% teto casti mesta

      La Cumbrecita /Argentina > zakaz vsech aut

      Giethoorn / Holandsko > takove jine mensi Benatky, doprava jen lodema a spousta z nich elektrickych

      Benatky / Italie > proste specificke mesto a omezny vjezd aut jen na urcita mista (pravda tohle mesto by bez tech omezeni bylo normalne fosilni)

      Masdar City / Emiraty > relativne velka ctvrt asi 6km ctverecnich v Aby Dhabi, zakaz vsech aut, pod celou ctvrti jezdi elektricke kapsle

      Cina > v Cine se momentalne stavej 3 mesta coby satelity vetsich mest, kde je to po vzoru MasdarCity, vsechny 3 mesta jsou navrzena priblizne pro 120 tisic obyvatel, oproti MasdarCity se budou lisit zeleni, vystavba je ve stylu porostlich domu, ma se jednat o nejluxusnejsi bydleni v Cine a i obycejne byty se tam prodavaji za castky za ktere si poridis ostrov, prez 70% je jiz rozprodano, evidentne nekteri nechtej bydlet ve meste kde jim smrdi auta pod okny a jsou ochotny za to utratit hodne penez

      Ostrov Mackinac / USA > je to takove hodne retro, ostrov kousek od Michiganu asi 10km ctvrecnich kde zakazali auta jiz v predminulem stoleti, tedy na uplnem pocatku automobilizmu >:D ale letiste tam maj :-! clovek se tam vpodstate vraci do doby konce 18 stoleti

      ------

      a pak mesta ktera maji jiz oficialni terminy pro zakaz aut v centrech, tedy jen centralni cast mesta

      Londyn / UK > 2020
      Oslo / Norsko > 2019
      Kodan / Dansko > 2025

      Mexico City / Mexiko > od lonska maji rotacni system kdy urcita auta maji 2 dny v pracovnim tydnu zakaz vjezdu do centra, a 2 soboty v mesici do centra, po 2020 se to ma sprisnit na uplny zakaz urcitych typu pohonu u vozidel

      Hamburk / Nemecko > do roku 2035 se ma 40% mesta prestavet aby tam nemohli vzjizdet zadna auta, prestavba ji zapocala a uzavreny takto jsou jiz 3 ulice, v referendu se pro vyjadrilo prez 90% abyvatel danych ulic, vtipne je, ze cena nemovitosti v danych ulicich prez noc stoupla o vice nez 50%, takze lidi o misto k zivotu bez aut zrejme stoji :-) tech 10% tedy na danem uzavreni muze vydelat a prestehovat se tam kde si muzou auto dal uzivat

      omezeni pro fosilni auta planuje v pristim volebnim obdoby i Praha, na centrum Prahy, tedy hlavne Praha 1 a jeji cast Mala strana
      • 00 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 08.09.2017  09:40

        « Re: Re: Vážený pane redaktore

        :yes: :yes: :yes:
        Dobrá sada info.
        Thanks
      • 00 Reagovat !

        foto speedfred

        speedfred 08.09.2017  09:55

        « Re: Re: Vážený pane redaktore

        tak to sú zajjimavé info :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 08.09.2017  13:48

        « Re: Re: Vážený pane redaktore

        I Zermatt je hodně specifický. Vjezd autům se spalovacím motorem zakázali myslím někdy v 60. letech. To těžko odráží současný vývoj. I na elektromobil tam myslím musíš získat povolení, v ulicích je zakázáno parkovat, smí se tam jezdit snad 20 km/h atp. Jedním z cílů bylo vylepšit výhled, pokud se nepletu, protože je Zermatt pod Matterhornem. Saas-Fee je podobný příběh, jen to udělali snad už v 50. letech.

        Podobné okrajové případy těžko ovlivní automobilový průmysl jako takový. Tím spíš, když už jsou realitou desítky let. A třeba v Mnichově (Masdar City atd.) ti nepomůže ani elektromobil, opět to není dobrý příklad k tomuto článku. Nicméně přehled je to pořád zajímavý.
  • 10 Reagovat !

    foto Skipper

    Skipper 07.09.2017  17:35

    Takhle ne.

    Jaguar je sice moje srdcovka, aktuálně jsou v garáži tři, ale tohle se mi prostě nelíbí. Dovedu ještě pochopit projekty typu Eagle, tam se ale zachoval z velké části charakter vozu. E-Type, který nevrčí, prostě není E-Type. Nic proti elektromobilitě, do měst super, ale pevně věřím, že svoje veterány budu moct provozovat v nesprasené formě.
    • 00 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 07.09.2017  17:58

      « Re: Takhle ne.

      :yes: :yes: :yes:
      Výborně kámo,
      copak máš? já miluju XJS. Nevím proč, mám ho radši než E.
      a jestli napíšeš XJ220, padne mi brada na klávesnici....:) to bys byl kofr!
      A co říkáš na nový Jaga....já je teda vůbec nemusím.
      vypadají japonsky a za D3 technicky kulhají - ale to je jen můj názor.
      • 00 Reagovat !

        foto Skipper

        Skipper 07.09.2017  20:05

        « Re: Re: Takhle ne.

        Ahoj, viz moje.auto.cz XJ 12, a teď přibylo XKR a navíc jeden X-Type.

        A současné Jaguary? Popravdě mi vůbec nevadí. D3 mě nechává zcela chladným, naproti tomu nové XJ je prostě nádherné a jednou mou garáž taky doplní.
        • 00 Reagovat !

          foto fostek

          fostek 07.09.2017  20:58

          « Re: Re: Re: Takhle ne.

          :yes:
          XKR jsem taky měl v pácu. Kompressor ječí jak zjednanej. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 08.09.2017  11:00

      « Re: Takhle ne.

      Brzy leda na okruhu za uzavřených akcí...
  • 00 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 07.09.2017  17:40

    hodně rychlé auto

    Ovšem jak hodně rychlé je jsme se stejně nedozvěděli. Originál uměl kolem 240 km/h
    • 00 Reagovat !

      foto SamanAR

      SamanAR 08.09.2017  09:33

      « Re: hodně rychlé auto

      kolik lidi dnes s originalem E-type bude jezdit rychle nad treba 150km/h? odhaduju ze nikdo >:D
      • 00 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 08.09.2017  09:41

        « Re: Re: hodně rychlé auto

        ?!?
        no tak. Každej!!!!!
      • 00 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 08.09.2017  11:32

        « Re: Re: hodně rychlé auto

        Saman: Otázka na rychlost směřovala na elektriku. V článku se píše že to auto je hodně rychlé, ale už nám neprozradili jak hodně.
  • 00 Reagovat !

    foto Pekelna-Micinka

    Pekelná Micinka 08.09.2017  00:00

    EeT

    Je to zvláštní, jako milovníku starých aut se mi to trochu příčí, na druhou stranu, líbí se mi, jak k tomu přistoupili, na rozdíl třeba od Mk II, jak si ho upravil Ian Callum. Co se mi líbí je zachování rozložení těch komponent a musím říct, že i provedení interiéru, škoda že neponechali šaltpáku, ta mi tam chybí.

    Co mě mrzí je, že neumí přijít s něčím novým, z čeho by nám padala čelist, protože posledně to bylo někdy před lety, a sériovou podobu pak zařízli.
  • 10 Reagovat !

    foto SamanAR

    SamanAR 08.09.2017  09:31

    display

    auto super, ale ozelel bych klidne oba displaye, proste klasicke budiky a zadnej medialni system, sak tohle auto je stylovka na projizdku, tam neni potreba tapkat na display a delat neco jineho nez si uzivat jizdu krajinou s vetrem ve vlasech :-)
    • 00 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 08.09.2017  09:43

      « Re: display

      bez zvuku motori....
      Je to *
      Mě se to ve starejch autech nelíbí.
      Mě se to nelíbí vůbec, ale chápu to u mainstreamu.
      Ale ve starejch autech se mi to nelíbí FEST!
      • 00 Reagovat !

        foto SamanAR

        SamanAR 08.09.2017  10:00

        « Re: Re: display

        mel jsem moznost se svest jako spolujezdec v novem Mercedesu S 500 kabrio, a motor do do nejakych 3 tisic neni vubec sliset, u projizdky krajinou tam proste neslisis nic jako motor, sliset motor tedy asi neni luxusni zalezitosti, spise to bude zalezitosti lidi co proste musi sliset motor, a tam je pak jedno o jake auto jde, dulezitej pro ne bude spise jen ten motor, v tom pripade je nejlepsi asi nejaky trabos s V12 >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Skipper

          Skipper 08.09.2017  12:57

          « Re: Re: Re: display

          U nových aut klidně. Ale k E-Type prosté ta řadová šestka (v dalsích generacích i ta V12) prostě patří! E-Type bez zvuku motoru není E-Type.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 08.09.2017  14:25

          « Re: Re: Re: display

          Je rozdíl mezi otevřeným sportovním autem a kabrioletem (podobně jako mezi sportovním a cestovním kupé). E-Type byl to první. A chybí to. Tím spíš, když netlačíš tolik na pilu. Patří to k identitě toho auta. Jinak bys také mohl jezdit v kabrioletu pro páprdy. ;-) V přiměřené míře je to slast i jen poslouchat, třeba v horách. Taková Carrera GT. Samozřejmě, všeho moc škodí.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Malého Radovánka nalezli na pokraji smrti v dutině stromu: Byl tak zmrzlý, že se nemohl pohnout

Malého Radovánka nalezli na pokraji smrti v dutině…

Asi tři dny se nedaleko Vítkova na Tachovsku schovával promrzlý a vyhladovělý pejsek v dutině stromu. Když ho…

Student (15) vystřílel školu v Kentucky: Zabil dva spolužáky a skončil za mřížemi

Student (15) vystřílel školu v Kentucky: Zabil dva…

Při střelbě na střední škole v americkém státě Kentucky byli dnes zabiti dva studenti, patnáctiletý chlapec a…

 

iSport.cz

ONLINE: Plíšková jde na světovou jedničku, o semifinále se porve s Halepovou

ONLINE: Plíšková jde na světovou jedničku, o…

Hned dvěma zástupcům mohou čeští tenisoví fanoušci držet palce ve středečním programu. Karolína Plíšková po…

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

 

Reflex.cz

Reflex komentoval debatu prezidentských kandidátů na Primě. Sledovali jsme živě!

Reflex komentoval debatu prezidentských kandidátů na…

V úterý od 20:00 proběhla první skutečná televizní debatu prezidentských kandidátů. Po monologu Miloše Zemana na…

Opravovat mosty nebylo pro radnice dostatečně sexy, teď musí tahat za záchrannou brzdu

Opravovat mosty nebylo pro radnice dostatečně sexy,…

V pátek 19. ledna večer došlo k uzavření pražského Libeňského mostu pro automobilovou a hromadnou dopravu. Část…