můžete mi prosím oznámit (a uznávám, že jsem mohl něco přehlédnout) přesná města a oficiální data od kdy bude zakázán provoz aut se spalovacími motory. Ale poprosil bych o oficálně podložená fakta či vyhlášky. ne zbožná přání zelených makovců a výkřiky pomatených politiků do tmy. A prosím ne naftu, napsal jste spalovací. Tj i benzín. LPG, CNG atd. v podsttě i parní stroj teda....
ne vážně, mám pocit že oficálně nic takového není. Strašíte lidi.
tu by som s redaktorom suhlasil
sice nie su zname presne terminy, ale tendencia k zakazu je jasna a ci to zacne byt aktualne o 5, 10 alebo 20 rokov pri takomto aute nie je take dolezite ako pri beznych spotrebakoch
Zákazy třeba ani nemusí přijít. Stačilo by kdyby někdo vynalezl řádově lepší akumulátor a elektrika sama odsune spalováky do historie, aniž by se musely zakazovat. Jestli pak ještě zůstane pár veteránů už nebude nikomu vadit
Aha, takže to je jako začínat článek větou
" Vzhledem k blížící se kolonizaci Marsu"
To se totiž taky stane.
Tak jsem to myslel.
A čekal jsem, že se najde "chytrej".
Našel se.
Zermatt /Svicarsko > zakaz vsech aut, jizdi tam jen specialni elektricke taxiky
Saas-Fee / Svicarsko > zakaz vsech aut, jizdi tam jen specialni elektricke taxiky
Fes-Al-Bali / Maroko /ctvrt mesta Fes velka asi jako Hradec Kralove > pro auta je pristopne jen priblizne 20% teto casti mesta
La Cumbrecita /Argentina > zakaz vsech aut
Giethoorn / Holandsko > takove jine mensi Benatky, doprava jen lodema a spousta z nich elektrickych
Benatky / Italie > proste specificke mesto a omezny vjezd aut jen na urcita mista (pravda tohle mesto by bez tech omezeni bylo normalne fosilni)
Masdar City / Emiraty > relativne velka ctvrt asi 6km ctverecnich v Aby Dhabi, zakaz vsech aut, pod celou ctvrti jezdi elektricke kapsle
Cina > v Cine se momentalne stavej 3 mesta coby satelity vetsich mest, kde je to po vzoru MasdarCity, vsechny 3 mesta jsou navrzena priblizne pro 120 tisic obyvatel, oproti MasdarCity se budou lisit zeleni, vystavba je ve stylu porostlich domu, ma se jednat o nejluxusnejsi bydleni v Cine a i obycejne byty se tam prodavaji za castky za ktere si poridis ostrov, prez 70% je jiz rozprodano, evidentne nekteri nechtej bydlet ve meste kde jim smrdi auta pod okny a jsou ochotny za to utratit hodne penez
Ostrov Mackinac / USA > je to takove hodne retro, ostrov kousek od Michiganu asi 10km ctvrecnich kde zakazali auta jiz v predminulem stoleti, tedy na uplnem pocatku automobilizmu >:D ale letiste tam maj :-! clovek se tam vpodstate vraci do doby konce 18 stoleti
------
a pak mesta ktera maji jiz oficialni terminy pro zakaz aut v centrech, tedy jen centralni cast mesta
Londyn / UK > 2020
Oslo / Norsko > 2019
Kodan / Dansko > 2025
Mexico City / Mexiko > od lonska maji rotacni system kdy urcita auta maji 2 dny v pracovnim tydnu zakaz vjezdu do centra, a 2 soboty v mesici do centra, po 2020 se to ma sprisnit na uplny zakaz urcitych typu pohonu u vozidel
Hamburk / Nemecko > do roku 2035 se ma 40% mesta prestavet aby tam nemohli vzjizdet zadna auta, prestavba ji zapocala a uzavreny takto jsou jiz 3 ulice, v referendu se pro vyjadrilo prez 90% abyvatel danych ulic, vtipne je, ze cena nemovitosti v danych ulicich prez noc stoupla o vice nez 50%, takze lidi o misto k zivotu bez aut zrejme stoji :-) tech 10% tedy na danem uzavreni muze vydelat a prestehovat se tam kde si muzou auto dal uzivat
omezeni pro fosilni auta planuje v pristim volebnim obdoby i Praha, na centrum Prahy, tedy hlavne Praha 1 a jeji cast Mala strana
I Zermatt je hodně specifický. Vjezd autům se spalovacím motorem zakázali myslím někdy v 60. letech. To těžko odráží současný vývoj. I na elektromobil tam myslím musíš získat povolení, v ulicích je zakázáno parkovat, smí se tam jezdit snad 20 km/h atp. Jedním z cílů bylo vylepšit výhled, pokud se nepletu, protože je Zermatt pod Matterhornem. Saas-Fee je podobný příběh, jen to udělali snad už v 50. letech.
Podobné okrajové případy těžko ovlivní automobilový průmysl jako takový. Tím spíš, když už jsou realitou desítky let. A třeba v Mnichově (Masdar City atd.) ti nepomůže ani elektromobil, opět to není dobrý příklad k tomuto článku. Nicméně přehled je to pořád zajímavý.
Jaguar je sice moje srdcovka, aktuálně jsou v garáži tři, ale tohle se mi prostě nelíbí. Dovedu ještě pochopit projekty typu Eagle, tam se ale zachoval z velké části charakter vozu. E-Type, který nevrčí, prostě není E-Type. Nic proti elektromobilitě, do měst super, ale pevně věřím, že svoje veterány budu moct provozovat v nesprasené formě.
:yes::yes::yes:
Výborně kámo,
copak máš? já miluju XJS. Nevím proč, mám ho radši než E.
a jestli napíšeš XJ220, padne mi brada na klávesnici....:) to bys byl kofr!
A co říkáš na nový Jaga....já je teda vůbec nemusím.
vypadají japonsky a za D3 technicky kulhají - ale to je jen můj názor.
Je to zvláštní, jako milovníku starých aut se mi to trochu příčí, na druhou stranu, líbí se mi, jak k tomu přistoupili, na rozdíl třeba od Mk II, jak si ho upravil Ian Callum. Co se mi líbí je zachování rozložení těch komponent a musím říct, že i provedení interiéru, škoda že neponechali šaltpáku, ta mi tam chybí.
Co mě mrzí je, že neumí přijít s něčím novým, z čeho by nám padala čelist, protože posledně to bylo někdy před lety, a sériovou podobu pak zařízli.
auto super, ale ozelel bych klidne oba displaye, proste klasicke budiky a zadnej medialni system, sak tohle auto je stylovka na projizdku, tam neni potreba tapkat na display a delat neco jineho nez si uzivat jizdu krajinou s vetrem ve vlasech :-)
bez zvuku motori....
Je to *
Mě se to ve starejch autech nelíbí.
Mě se to nelíbí vůbec, ale chápu to u mainstreamu.
Ale ve starejch autech se mi to nelíbí FEST!
mel jsem moznost se svest jako spolujezdec v novem Mercedesu S 500 kabrio, a motor do do nejakych 3 tisic neni vubec sliset, u projizdky krajinou tam proste neslisis nic jako motor, sliset motor tedy asi neni luxusni zalezitosti, spise to bude zalezitosti lidi co proste musi sliset motor, a tam je pak jedno o jake auto jde, dulezitej pro ne bude spise jen ten motor, v tom pripade je nejlepsi asi nejaky trabos s V12 >:D
Je rozdíl mezi otevřeným sportovním autem a kabrioletem (podobně jako mezi sportovním a cestovním kupé). E-Type byl to první. A chybí to. Tím spíš, když netlačíš tolik na pilu. Patří to k identitě toho auta. Jinak bys také mohl jezdit v kabrioletu pro páprdy. ;-) V přiměřené míře je to slast i jen poslouchat, třeba v horách. Taková Carrera GT. Samozřejmě, všeho moc škodí.