Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tak už i u nás se chystá série opatření na podporu elektromobilů

Vláda chystá sérii opatření na podporu elektromobilů. Navrhuje, aby nemusely platit dálniční známky či registrační poplatky a měly bezplatný vjezd do center měst.
Zpět na článek
15. 8. 2017 09:33
15. 8. 2017 09:50
15. 8. 2017 10:03
15. 8. 2017 10:20
15. 8. 2017 10:41
15. 8. 2017 10:59
15. 8. 2017 11:31
15. 8. 2017 11:35
15. 8. 2017 14:26
15. 8. 2017 10:03
15. 8. 2017 10:05
15. 8. 2017 14:28
15. 8. 2017 11:15
15. 8. 2017 14:32
15. 8. 2017 13:17
15. 8. 2017 10:43
15. 8. 2017 09:15
jeste prestat s podporou, resp. zvyhodnovanim, dyzlu
to tuhle zkorumpovanou vladu nenapadne?
Rozbalit vlákno
27
Avatar - removed
15. 8. 2017 09:32
Re: jeste prestat s podporou, resp. zvyhodnovanim, dyzlu
Ty už si, Toptene, taky najdi jinej argument.
15. 8. 2017 09:36
Re: jeste prestat s podporou, resp. zvyhodnovanim, dyzlu
argument stale aktualni, bohužel

minimalne 5 let zde na ACZ uvadim argumenty ohledne emisích dyzlu na spravnou miru a urady se konecne probouzi.
snad se probudi i ohledne danoveho zvyhodnovani nafty, které je pravou pricinou rozsireni dyzlu
15. 8. 2017 09:52
Re: jeste prestat s podporou, resp. zvyhodnovanim, dyzlu
No ono je to i tak, že cena nafty se promítá do ceny prakticky všeho. Teda toho, co vozej náklaďáky. Jinak máš pravdu, je chyba v kocepci. Když v 19.stol postavili železnice, proč my se nezmůžeme na podobný projekt? podobně velký, který by skoncoval s kamionama.
15. 8. 2017 10:54
Re: DÍZLPRASATA český KOLENOVRT co nemá na benzín MUSÍ ZE SI
jj
DÍZLPRASEČINA [odkaz] ČESKÝHO PÓVLU - nevzdělaných sociálních úchyláků sotva s výučákem kerý berou minimálně 30 papíru měsíčně šáde ABY UŠETŘILY KORUNU NA DÍZLU a otrávili více spoluobčanů dosáhla dalšího stupně šolichu ;-)
PS: DO KONCE 2017 ČR 1000x ABB TERRA CHADEMO/CCS [odkaz] nebo v září KOMÁROVÉ KOMANČI SOUDRUZI a SOUDRUŽKY DOSTANETE do DRŽKY ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
15. 8. 2017 11:07
Re: DÍZLPRASATA český KOLENOVRT co nemá na benzín MUSÍ ZE SI
To je však dost obehraný argument. Podle mne dělají z komára velblouda (dopravci asi tuší, že by část šla z jejich kapsy). A kdyby šlo jen o dotování dopravců, tak jim můžou dát úlevu na dani (ne, že bych byl pro, ale ta možnost tu je). U železnic by se asi nezlobili, kdyby kamionová doprava zdražila. :-) I když si nemyslím, že by to něco změnilo.

Nakonec, zavedlo se mýtné. Nevzpomínám si, že by to kompenzovali snížením spotřební daně na naftu. A vždy je možnost jít na srovnání daní z druhé strany - snížit spotřební daň na benzín. Nebo jít z obou stran.
15. 8. 2017 11:27
Re: DÍZLPRASATA český KOLENOVRT co nemá na benzín MUSÍ ZE SI
Jiste, tak at snizi dane na potraviny nebo at prevoz potravin neplati dalnice nebo silnicni dan. Jsou ruzne zpusoby, ja navrhuji 50tisic za regstraci osobniho vozu na naftu, emisni kontroly po pul roce v cene 5000Kc vcetne mereni NOx, tresty za demontaz DPF pul milonu nebo 5 let a klidne muze nafta stat 15Kc.
15. 8. 2017 09:41
Re: DÍZLPRASATA český KOLENOVRT co nemá na benzín MUSÍ ZE SI
S diesely je to dnes hon na čarodějnice resp. manipulující propaganda VW a levozelených politiků. I když mi nafta na rozdíl od benzinu smrdí a zvukem to samozřejmě není ono, aktuálně jezdím autem v dieslu a uživatelsky jsem popravdě maximálně spokojen. Spotřeba vs. síla a podle mně i spolehlivost moderních dieslů jsou kombinace, kterou žádný jiný pohon dnes nepřekonává s výjimkou hybridů, kde je ale spousta otazníků ohledně výměny baterií v budoucnu atd ..
15. 8. 2017 09:46
Re: DÍZLPRASATA český KOLENOVRT co nemá na benzín MUSÍ ZE SI
no jasne, co na tom, ze ti z vejvuku lezou jedovaty oxidy dusiku, který ohrozujou cca 1 mil astmatiku u nas
15. 8. 2017 09:50
Re: DÍZLPRASATA český KOLENOVRT co nemá na benzín MUSÍ ZE SI
Já netvrdím, že je to správně. Ale příčí se mi, jak se to najednou zveličuje a hlavně jak se to zneužívá k dalším zákazům na nařízením směrem k ještě větším nesmyslům. Nad hlavou nám prolétne denně tisíce letadel na diesel a nikdo to neřeší.
15. 8. 2017 17:48
Re: DÍZLPRASATA český KOLENOVRT co nemá na benzín MUSÍ ZE SI
Nejak nerozumim.

Dieselova letadla, to je humor?
15. 8. 2017 18:02
Re: DÍZLPRASATA český KOLENOVRT co nemá na benzín MUSÍ ZE SI
Letadla létají na palivo které je blízké lehké mot naftě. Nejsem odborník na chemii, ale pokud nám jich přelétne několik tisíc denně nad hlavou, tak z toho taky asi taky nebude přínos.
15. 8. 2017 18:16
Re: DÍZLPRASATA český KOLENOVRT co nemá na benzín MUSÍ ZE SI
Ok mas pravdu s tim dieselem to jsem nevedel..

S temi pocty to beru jako nadsazku.

Bydlim pod leteckym koridorem a jsou to spis desitky max okolo 100..
15. 8. 2017 18:29
Re: DÍZLPRASATA český KOLENOVRT co nemá na benzín MUSÍ ZE SI
Hochu to se pleteš, nic ve zlým. :-) Přes CZ v těchto měsících přelétá 3000 letadel denně! Já taky koukal. Brutální číslo.
15. 8. 2017 18:57
Re: DÍZLPRASATA český KOLENOVRT co nemá na benzín MUSÍ ZE SI
Koukni radši na radar.

Buď bydliš u ranveje nebo nevim :-)

Nesmíš všemu věřit. Zatížení z automobilové dopravy je každopádně mnohonásobně vyšší!

[odkaz]

Dokážeš si představit, kdyby tam byly auta??
15. 8. 2017 19:17
Re: DÍZLPRASATA český KOLENOVRT co nemá na benzín MUSÍ ZE SI
Heeeele nejmenuješ se Nevěřící Tomáš?. :))) Letos v červnu nebo červenci padl rekord, přes 90 tis. přeletů za 1 měsíc a v 1 den to bylo daleko přes 3000 letů resp 500000 pasažerů!!!

[odkaz]
15. 8. 2017 19:30
Re: DÍZLPRASATA český KOLENOVRT co nemá na benzín MUSÍ ZE SI
Ty jsi napsal: Nad hlavou nám prolétne denně tisíce letadel na diesel a nikdo to neřeší.

Já píšu, že mi jich nad hlavou prolétnou maximálně stovky a to přeháním!

Jo 90 tisíc přeletů - tento článek se ke mně také dostal :-)

Ale porovnej si to s osobní dopravou:
[odkaz] Skoro milión Čechů dojíždí za prací

A připočti si k tomu nákladní.

A pak snad přestaneš řešit letadla ;-)

Edit: Tady ještě link k automobilové dopravě a zkus si to porovnat s leteckou.. [odkaz] ty nevěřící..
Nejvytíženější je dálnice D1, kde na úsecích před Prahou projede až 100.000 vozidel za den >:D (3000 přeletů denně nad celým Českem!)
15. 8. 2017 20:04
Re: DÍZLPRASATA český KOLENOVRT co nemá na benzín MUSÍ ZE SI
Máš ve všem pravdu.
16. 8. 2017 06:23
Re: DÍZLPRASATA český KOLENOVRT co nemá na benzín MUSÍ ZE SI
Porovnaj si, kolko ton svinstva vypusti do vzduchu auto a kolko lietadlo, a vynasob to ich poctom. Znecistenie leteckou dopravou nie je nijak zanedbatelne, len nie je tak na ociach.
16. 8. 2017 11:20
Re: DÍZLPRASATA český KOLENOVRT co nemá na benzín MUSÍ ZE SI
Tady jsem si to porovnal. Mas pravdu, zanedbatelne urcite neni.

Citace:
Na celkových emisích pevných látek (TZL, PM10) ve výši 6,3 tis. tun měla v roce 2006 nejvyšší
podíl silniční nákladní doprava – 3,5 tis. tun, silniční veřejná doprava – 1,6 tis. tun. a IAD – 948
tun. Na celkových emisích NOx (96.8 tis. tun) byl podíl silniční nákladní dopravy - 52,9 tis. tun,
IAD – 19,8 tis. tun, silniční veřejné – 16,9 tis. tun a letecké 4,1 tis. tun. Rovněž na emisích VOC má
největší podíl silniční nákladní doprava – 22,5 tis. tun, následuje IAD – 16,4 tis. tun a silniční
veřejná – 3,2 tis. tun. V emisích CO2 měla dominantní postavení naopak IAD – 9,8 tis. tun,
následuje silniční nákladní – 5,4 tis. tun, silniční veřejná – 2 tis. tun a letecká – 1,1 tis. tun (1).

Je to sice deset let stare. Ale jestli mas lepsi srovnani, sem s nim ;-)

Jeste citace
Nejvýznamnější negativní vlivy jsou připisovány silniční dopravě, to je dáno jednak absolutním
objemem (množstvím spotřebovaného paliva) a rovněž skutečností, že silniční doprava je
koncentrována do oblastí s největší hustotou osídlení. Z hlediska ohrožování atmosféry má stále
vzrůstají význam doprava letecká, jejíž přepravní kapacity každoročně dynamicky rostou, vliv lodní
a železniční dopravy se spalovacími motory je řádově menší.

PS IAD je myslim individualni automobilova doprava
15. 8. 2017 11:04
Re: DÍZLPRASATA český KOLENOVRT co nemá na benzín MUSÍ ZE SI
jake otazniky jsou ohledne vymeny baterii? ceny jsou zname, prumerna zivotnost take, tak kde jsou ty otazniky?
15. 8. 2017 11:13
Re: DÍZLPRASATA český KOLENOVRT co nemá na benzín MUSÍ ZE SI
To platí pro Toyotu. Jinde takovou jistotu nemám.
15. 8. 2017 11:19
Re: DÍZLPRASATA český KOLENOVRT co nemá na benzín MUSÍ ZE SI
Za mně, když třeba lehoulince zvažuji hybrid bmw, tak prostě nemám reálné info, které vychází ze zkušeností hodně uživatelů za určitou dobu ohledně reálné výdrže těch aku, jak budou postupně degradovat nebo jak se posune trh ve smyslu zbytkové ceny auta za 3-4 roky. Pro mně osobně je i důležité, zda budu muset jezdit častěji na servis, což u nové složité technologie je více než pravděpodobné. Záruka nezáruka, do servisu prostě jezdím maximálně nerad.
Z pohledu globálního je těch otázek daleko více - infrastruktura, výroba, lividace, a ktomu pro mne jedno z nejneslušnějších slov naší doby dotace resp. všelijaké přerozdělování. :DDD
15. 8. 2017 14:08
Re: DÍZLPRASATA český KOLENOVRT co nemá na benzín MUSÍ ZE SI
hybridy si drzi cenu lepe nez ostatni auta u vsech znacek
a co ti brani se u BMW zeptat jaka je zaruka a jaka je cena akumulatoru pokud bude potreba menit? nebo ty jsi male dite co se neumi zeptat u delalera na to co te zajima ohledne auta co bys pripadne koupil? ty kupujes jen tak podle toho co se ti libi a na nic se neptas?

mam dojem ze se ptas na spatnem miste, ptej se u dealeta kde chces kupovat ;-)
15. 8. 2017 14:30
Re: DÍZLPRASATA český KOLENOVRT co nemá na benzín MUSÍ ZE SI
Pokusím ti dát odpovědi na tvé otázky, promiň trochu ne přeskáčku. Malé dítě věkem nejsem, ale jak se říká, snažím se být alespoň duchem. Jelikož jsem už pár aut pár značek kupoval, tak zeptat se dealera je někdy dost akademická otázka s odpovídající odpovědí. Ano, kupuji si auto, které se mi líbí. Vždy to tak bylo, ať už to bylo audi, vw, škoda nebo bmw.
Že hybridy drží cenu? To si nemyslím, fakt si nedovedu představit, že bych prodal snáze (tzn. s menší ztrátou hodnoty) a rychleji dnes 3 letý hybridní než odpovídající dieselové audi/bmw/mb...naopak velmi bych se toho bál, kdo to koupí.
15. 8. 2017 16:50
Re: DÍZLPRASATA český KOLENOVRT co nemá na benzín MUSÍ ZE SI
o tom jak si hybridy a dalsi alternartivni pohony drzi cenu se tu psalo nedavno, dokladali to statistiky z Nemecka u 3.4 a petiletych aut ;-) a psalo se tam pokud vim, ze dobudoucna bude diesel stracet na cene nejvice kvuli restrikcim v nekterych mestech

tja tam k tomu dodaval v diskuzi, ze ty levne diesely z Nemecka nasledne zaplavej nas Cesky trh :-!
15. 8. 2017 17:06
Re: DÍZLPRASATA český KOLENOVRT co nemá na benzín MUSÍ ZE SI
Ad hybridy v nemecku nevim, možné to je hlavně u aut do 3 let. Ad pokles cen dieslu a překlopení k nám, to si myslím také. Popravdě i proto aktuálně vyčkávám s výběrem auta resp. druhu pohunu, jak se situace vyvine. Aktuálně to v horizontu roku v naší zemi neudělá moc, ale za ty 3 roky už opravdu může být cena dieselového auta ve vleku německa i u nás nízká..
15. 8. 2017 11:28
Re: DÍZLPRASATA český KOLENOVRT co nemá na benzín MUSÍ ZE SI
At te spotreba a sila doprovazi >:D
15. 8. 2017 09:24
Výborně!!!! Absurdistán!!!
Kolik tý elektriky teda je?
Hodně nebo málo?
Já jen, že na jedný straně se podporujou elektromobily o výkonu 10tek kW a na druhý straně se od tuším 1.září nesmějí prodávat vysavače s výkonem přes 900W.
Tohle smrdí DEBILITOU!
Rozbalit vlákno
41
Avatar - Hittman
15. 8. 2017 09:27
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Bohužel, taková je realita socialistického projektu EU. Stupidita vládne nad selským rozumem.
15. 8. 2017 09:29
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Jsem zvědav, jak dlouho to těm hovádkům vyrdží, z peněz vybranejch za daně z PHM podporovat tuhle klauniádu. Jednou, až se to pdostane do fáze, že EV bude hodně, přijde vysřízlivění.
Nemám nic proti EV, ze začátku jsem fandil Tesle. Ale teď, když vidím, jaká je to faleš a stupidita okolo, je mi zle.
Avatar - removed
15. 8. 2017 09:39
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Za tu stupiditu a faleš ale nemohou elektromobily, nýbrž "sběratelé politických bodů". Řekl bych, že máš dost inteligence na to, abys tohle dokázal rozlišit.
15. 8. 2017 09:42
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
To je mi jasný. V gtomhle se shodnem.
Avatar - removed
15. 8. 2017 09:31
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Srovnáváš nesrovnatelné. Ale to už je tady taková tradice.
Až se jednou v mrazivém počasí projdeš v Praze kolem Vltavy kolem osmé až deváté ráno a zjistíš, že kvůli tomu štiplavému smradu budeš mít obavu z hlubokého nádechu a přijdeš do kanclu s očima jak angorák, možná své zarputilé výžblepty ohledně elektromobility přehodnotíš. Možná někdy... možná také ne.
15. 8. 2017 09:38
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Prosťáčku...vyrůstal jsem ve městě v době, kdy ty kolony byly starý škodovky, žigulíky a trabanty, Avie a Liazky. Nemel mi tady o smradu na procházce, ztrapňuješ se. A protože mi město (i z jiných důvodů) vadí, odstěhoval jsem se do čistšího. Udělej to taky tak a nebudeš muset mekotat ZARPUTILĚ VÝŽBLEBTY. Angoráku >:D :-!
15. 8. 2017 09:40
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
jenze to nebylo tolik jedovatyho NOx, navíc komousi nas naucili dýchat spatny vzduch
15. 8. 2017 09:44
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
jj. Ale jinak emise byly v násobcích dneška. Co šlo z aut. A NOx necítíš. Takže ten příspěvek o nadechování a angorácích...
Aby bylo jasno, mě eletromobily nevadí. Mě vadí ta absurdita.
15. 8. 2017 09:52
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
a absurdita v danovym zvyhodnovani emisne horsiho naftového pohonu ti nevadi??
eurourednici evidentne nemůžou zvyhodnovani otocit ve prospěch benzinu, protože by pak priznali chybu a tak jdou cestou podpory elektromobilu, coz je podle me uplne OK docasne podporit novou a cistou technologii
15. 8. 2017 09:54
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Tak asi nějak jako jo.
S tím dieselem viz můj příspěvek výše. Jde o náklaďáky.
Avatar - praděda7
15. 8. 2017 10:30
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Čistou technologii? EV není čistá technololgie ani omylem. Ano, čistější než diesel určitě, ale na "čistou" zapomeň, brachu... :-!
15. 8. 2017 14:17
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Čistá rozhodně je, jen by jeden musel vidět dál, jak na komín německé uhelné elektrárny. Jsou i jiné, čisté, zdroje elektřiny, a tím nemám na mysli fotovoltaiku nebo větrníky... [odkaz]
15. 8. 2017 17:55
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Ahoj Pradedo,

Muzes rict, cim neni EV cistejsi, krome treba co2 z uhelnych elektraren?

Dik ;-)
Avatar - praděda7
15. 8. 2017 23:19
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Neumíš číst?
16. 8. 2017 00:11
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Umim cist.

I psat :-)

Odpovidas otazkou?
Avatar - removed
15. 8. 2017 09:43
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Hmmm... já udělal mnohem, mnohem víc. A koukám, že se nedokážeš vyhnout osobním útokům.... beru zpět svou poznámku o tvém dostatku inteligence. Pravděpodobně jsem se mýlil.
Měj se hezky a doufám, že už jsi vyřešil svůj problém s ventilátorem na ten ševroletí křáp. Určitě se už na mne neobracej, až budeš zase něco shánět, příteli.
15. 8. 2017 09:47
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Já se nedokážu vyhnout osobním útokům kámo? Přečti si to s těma výžblebtama a upřímě si odpověz, kdo si začal a kdo reagoval. Jestli přehnaně, omlouvám se.
Tvůj názor na mou inteligenci (neber to ve zlém, ale je to tak) mě je absolutně ukradenej. Bez ohledu na dnešní nebo jinou diskusi. Já si taky nehraju na hvězdu a Tvou inteligenci nehodnotím
Snad se uklidníš.
JInak - stejně jsi nic nesehnal >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - removed
15. 8. 2017 09:51
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Jenže ty opravdu pleteš páté přes deváté. Fakt to nevidíš? / nečteš po sobě?
15. 8. 2017 10:00
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Teď to dost zestručním, ale v podstatě je to takhle:
1) Já jsem prostě toho názoru, že elektromobily v současném stavu technologií ještě nejsou na pořadu dne a jejich násilné protěžování je špatné. Nemyslím, že s emisemi spalováků je to tak zlé a nevadí mi ani málo. Časem se může situace změnit. Je to můj názor a ber to tak.
2) Jinak ti, co rozhodují jsou vygenerováni politickým kupčením (slabina demokracie a zvlášť v EU) a jen zřídka je na svém místě opravdu dobrý odborník na svůj resort, který vidí vše v souvislostech. A to samozřejmě platí i v této problematice.
Avatar - praděda7
15. 8. 2017 10:39
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Jasný. Tady se activuje skrytá agenda, pomocí které se má oživit trh, utlumit arabáče a další čerpače oleje a přesunout peníze k jiným skupinám. O nic jiného tady nejde. Boj o čistý vzduch je jen zastírací manévr a ekologie "jim" neleží ani u vyměšovače... :-!
15. 8. 2017 17:58
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Proc myslis?

Jinak ja jsem pro, kdyz se bude jezdit radsi na vlastni zdroje energie, nez podporovat arabsky staty.

Myslim, ze to za dotaci stoji.
16. 8. 2017 07:35
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Jen tak na okraj - nakladove stoji barel arabske ropy cca. 4 USD a jen diky kartelu Arabu a obrovskym danim je elektrina jakz takz konkurence schopna vuci benzinu / nafte. Pokud chces chytnout Araby pod krkem, tak to bude diky uvolneni tezby ropy v USA, ktere mimochodem 8 let blokoval Obama, pravdepodobne drzeny na prezidentskem miste Saudskou Aarbii.
15. 8. 2017 09:48
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Nedávno jsme tady zase řešili díly a zrovna jsem v diskusi vzpomínal, kdo mi to pomáhal shánět. Jsem hlava děravá! 8-s
Avatar - WinDiesel
15. 8. 2017 14:04
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
to byl hodně hloupý příspěvek
za socializmu bylo v mrazivých dnes od starých náklaďáků modrobíločerno ve vzduchu
po tom je amen, jsou tu desetitisíce dieselů a vzduch je ok navíc počet vozidel u kterých není odmontovaných DPF neustále stoupá s prodejem nových automobilů
Avatar - praděda7
15. 8. 2017 14:48
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Je to tak. Moderní diesely už nesmrdí a se SCR už žádné smrtonosné emise nehrozí.
15. 8. 2017 09:35
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
asi zamerne uvadis spatne informace
nejde o vykon, ale o prikon, coz je dost zasadni rozril, protože velky prikon automaticky neznamena velky saci vykon, o který u vysavace jde
15. 8. 2017 09:41
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Detailisto. Jasný, rozumím. Ale:
Jde o to, kolik elektriky žere vysavač a kolik auto.
To, co žere násobně víc je násilně protěžováno, to druhé potíráno a omezováno.
Stačí? Pochopils? >:D :-!
...jestli ne, už nic nepiš, nemá to cenu.
15. 8. 2017 09:46
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Já to moc nechápu. Je snad samozřejmý, že pokud se má podporovat jedno navýšení spotřeby elektřiny, bude se buďto muset navýšit výroba, což neni se současnym stavem jádra moc reálný, nebo snížit spotřeba někde jinde. Vysavače s velkym příkonem jsou prostě černá díra a ta elektřina by se dala využít mnohem efektivnějc, třeba v tom EV. Už proto, že pak nebudeš muset dejchat v centru města tolik špíny ze spalováku. Ne?
15. 8. 2017 09:49
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Ne. Já chci vysavaš 20.000W a dejchat, jak to je. >:D >:D >:D
15. 8. 2017 09:48
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
pro tebe detail, pro kazdyho, kdo ma aspoň sajn o technice, podstatny rozdil.
elektromobil bude protezovanej na ukor spalovacich motoru, kterej znecistuje vzduch a dela nas zavisle na diktátorských rezimech.
u vysavace nejde o protezovani vysavace na elektriku vs. na benzin nebo naftu
15. 8. 2017 10:07
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
to není špatnej nápad...Vysavač v TDIčku. Kámo, tys a to kápl! >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Blue Sun
15. 8. 2017 10:39
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Vážně? A že u vysavačů a ostatních spotřebičů to je tlak na efektivitu spotřeby energie, to tě nenapadlo, co? Zatímco u aut už tyhle tlaky máme dlouho, u spotřebičů se na to dost kašlalo a tak výrobci prostě jen zvyšovali potřebný výkon tím, že dávali větší motory. Což je, jak asi sám uznáš, pěkná kravina.
15. 8. 2017 10:55
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
NO, neuznám. Čím větší motor, tím líp.
U čehokoliv!
Avatar - Blue Sun
15. 8. 2017 11:35
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Nejlepší je vhodný kompromis mezi velikostí a účinností. Když na to druhé kašlou, pak nastoupí zákon a omezí to první...
15. 8. 2017 11:46
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
K regulaci účinnosti však není nutné zastropovat příkon.

Nesleduji to, tak se zeptám - i tohle poslední omezení platí jen pro běžné domácí vysavače? (Z čehož plyne to omezení příkonu - nemyslí si, že je pro domácí využití potřeba víc.) Neplatí tedy pro centrální vysavače nebo vysavače pro profesionální a industriální využití? (U industriálních je ta otázka asi naprosto zbytečná, tam by ten limit nedával žádný smysl.)
Avatar - Blue Sun
15. 8. 2017 12:37
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Možná není, ale je to nejjednodušší řešení pro úředníka.
Omezení platí jen pro domácí vysavače (na druhou stranu, mám Electrolux s 2200 W a vysávám na druhý z pěti stupňů, na koberec výjimečně třetí). Průmyslové a centrální zatím nijak postižené nejsou, ale měl by to snad být další krok za pár let.
15. 8. 2017 10:22
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Koupil jsem si vysavač splňující novou normu před 3/4 rokem a jsem nadmíru spokojen, saje stejně, jako ten, co jsem poslal dál a měl 1400-1800W příkon. Jen naklepávací hlavice je menší a je celkově nesrovnatelně tišší.
15. 8. 2017 14:23
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
U těch vysavačů dost pomohl vývoj v počítačovém modelování proudění tekutin. Jednoduše řečeno, posunul se vývoj tvaru lopatek ventilátorů a okolních trubek. To umožnilo zvýšit účinnost.
15. 8. 2017 18:46
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Asi máš pravdu, protože používá dokonce více filtrů, které jsou hůř propustné a i přes menší příkon vysává stejně, jako starší "plnotučné" modely a má menší emise, co se týká vyústění prachu a částeček ven z vysavače.

Samozřejmě se však bavíme o kvalitních vysavačích a ne o těch ze supermarketu za 999,-
15. 8. 2017 11:07
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
srovnavat prikon vysavace a vykon elektromobilu? aha >:D takze to aby Eu zacala zakazovat i vetsi vykon u aut na fosilni paliva ne? treba maximalne muze mit mestske auto 15kW, nizsi stredni 25kW, stredni trida 35kW a luxusni auta 55kW, sportaky rekneme do 100kW? myslis to takto? jo to je dobrej napad >:D
Avatar - twistedTSD
15. 8. 2017 11:15
Re: Výborně!!!! Absurdistán!!!
Neboj, těch 900 W bude brzy platit i pro elektromobily. >:-[]
15. 8. 2017 09:33
Volby
V říjnu jsou volby,tak zase slibují...

Vlády se mění,lži jsou pořád stejné. :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Missouri
15. 8. 2017 09:50
Denně
dojíždím celkem 36 km do práce na elektrokole a dost často musím zadržovat dech, abych se nenadechl kouře z dieselu. Včera ráno například z areálu jistých Technických služeb vyjela stará liazka a kouřila jako dýmovnice. Těsně přede mnou. Vůbec nechápu, jak ještě něco takového může na silnici. A ještě k tomu ve městě. A ještě k tomu v Ostravě... Jako by tu toho svinstva nebylo ve vzduchu dost i bez dieselů z bolševické éry.

Odpouštět elektromobilům mýtné na dálnice? A nemají náhodou smysl hlavně ve městech? Tohle je jenom levné gesto, které ničemu nepomůže. Tisíce lidí k životu vůbec dálnice nepotřebují. Navíc platit v Česku poplatek za dálnici je jako zaplatit domině, aby vás zmrskala bičem. Ale chápu, že někomu to může být příjemné...

Elektromobily jsou drahé, tedy luxusní zboží. Jakmile přestanou být luxusní, pochopím státní pobídky k jejich popularizaci. Do té doby je to hloupost. Spíše prosím vymýtit dieselové dýmovnice vyrobené za bolševika a daňově výrazně znevýhodnit diesely v osobních autech.
;-\
Rozbalit vlákno
8
15. 8. 2017 10:03
Re: Denně
Přesně. Ale dnes koupená EV nahradí pouze nová auta Euro6. A to je málo. Tyhle starý popelnice má každej druhej vidlák a na černo vozí kde co. V tommhle se starejma Liazkama a Aviema máš pravdu.
15. 8. 2017 10:06
Re: Denně
Ja bych mel ještě jeden napad. Nez dotovat bohatym luxusni elektromobily typu TESLA a další lahůdky v cenách milion a vice, a dotovat opet bohatym nakupy novych aut (na která mají i bez dotaci). Nebylo by lepsi dotovat spise chude aby měli moznost dosáhnout na lepsi (moderjnejsi) auto? Pokud je clovek chudsi, tak ma stare auto, které navíc stat zatizi EKODANI s myslenkou, ze tim donuti chude lidi k nakupu novějšího auta. A přitom mnohem silnejsim skupinam financne prispeje na nakup neceho nového. NEmam problém s naftaky jako takovými, mam problém se starymi auty, které kouri opravdu enorme, jsou ve spatnem stavu a nebo nesplnuji technickou zpusobilost. Chapu, ze stara tatra kourit bude, holt stále plni limity dane pro tehdejsi dobu, ale chtelo by to prave podporit majitele starych aut, aby ho místo dalšího prodeje spis nechali sešrotovat a koupili co nejmladsi auto, neomezovat dotaci jen na nakup nového / predvadecky, ale třeba i na ojetinu která plni EURO V nebo tak a potom tvrde kontroly jak benzinaku tak naftaku na STK a i primo hlídkami policie, kdy nektere auta podle koure nemaji na silnici vůbec co delat. To by podle me bylo lepsi nez zakaz naftaku, zakazy vjezdu do mest, tvrdosijna podpora elektromobilu za kazdou cenu přes mrtvoly atd.....A ještě vic podporit LPG a CNG když uz lidi budou kupovat mladsi ojetinu, i vyrobci by pak zacali nabízet vice CNG a LPG aut kdyby byla vetsi poptávka.
15. 8. 2017 10:20
Re: Denně
A ještě lepší nápad je nedotovat vůbec žádnou variantu. :))) A auto které na silnici nepatří a které denně potkáváme na tu silnici opravdu nepustit.
Avatar - Blue Sun
15. 8. 2017 10:41
Re: Denně
To ale vůbec není v zájmu trhu a politici i zaměstnavatelé to moc dobře vědí. Všichni brečí, jak nemají zaměstnance, není kde brát... Teď byste lidem sebrali možnost dopravy do práce, protože oni si nové auto nekoupí, dokud staré funguje.
Opravdu chcete vytvářet spoustu nezaměstnaných?
15. 8. 2017 10:59
Re: Denně
To je pohled jen z jednoho úhlu. Tato situace nemůže mít dobré řešení resp. konec. Aut je moc, lidí je moc. Navíc počet lidí roste stále rychleji a s nimi i životní úroveň spousty z nich. Že to zeměkoule nemůže pobrat je jasný. Všechna současná opatření jsou jen nekoncepční alibistická nebo prvoplánovitě zlodějská opatření, která pomohou situaci aktuální garnitury a zhorší situaci těm následujícím. Vymklo se to v podstatě kontrole. Potřebujeme vytvářet potřeby aby se vyrábělo co v podstatě není třeba. Na silnici jedeš v koloně, nemáš kde zaparkovat, do města ti postupně zakážou vjet, řídit časem taky. Ale je třeba vyrábět stále více aut.
Avatar - twistedTSD
15. 8. 2017 11:31
Re: Denně
To už jsou ale problémy spíše globálního charakteru, u nás o razantním nárůstu počtu obyvatel nebo životní úrovně nemůže být řeč. Masakr je/bude to, co se děje v rozvojových zemích.
15. 8. 2017 11:35
Re: Denně
OK, u nás to aktuálně vůbec tak černě nevidím, naopak jsem spokojen. :-) Názor jsem vyjádřil v návaznosti na název článku "Tak už i u nás...". Naši malou zemi totiž v těchto aspektech považuji za rozumnou. Těch pár vozidel TESLA na chargerech třeba u D1 beru jako hezké zpestření vozového parku a třeba malé BMW i3 mám rád.
15. 8. 2017 14:26
Re: Denně
Jestliže stát vidí, že značná část vozového parku je do EURO 3, tak prostě uvalil daň a zamaskoval to zelenou nálepkou EKO. O nic jiného nejde. Tahle daň nemá s ekologií a podporou obměny vozového parku moc společného. I když v okamžiku, kdy převod s poplatkem bude dražší jak likvidace na vrakáči by to kýžený efekt mohlo dosáhnout.
15. 8. 2017 09:58
Druhe auto
Ja bych si elektromobil i koupil jako druhé auto do rodiny, na denní dojizdeni do práce, velkého kombika bych mel na dlouhe trasy a denní najezd mam tak 100km v pracovni den, i zásuvku v praci i doma na zahrade mam, takze bych byl idelani uživatel, ale nerozumim trosku te podpore co ted nabizeji. To jako u auta, které stoji 600 tis a vice me stat podpori dalnicni známkou a usetrenymi 800kc za prepis? Nehlede na to, ze elektroauta jsou dnes spis do města ci za město nez dalnicni auto, takze známka se hodi jen nekomu, ale tech 1500 člověka nevytrhne. Pruh pro autobusy je fajn, ale ze by to byl hlavni důvod, proc dat prednost elektroautu nez klasickému v této podpore nevidim. Kdyby ovšem bylo osvobozeno od DPH i pro bezneho kupujícího tak uz by to bylo zajimavejsi. Nehlede na to, ze ted je hlavni argument cena provozu na elektrinu, která je vyhodna, ale uz ted se testuji systémy, kdy auto bude samo nacitat kolik elektriny jsem si natankoval ze zásuvky a tuto elektrinu budu mit zatizenou spotrebni dani. Takze jakmile se rozsiri elektroauta tak pocitejte s tim, ze stat okamzite zavede spotrebni dan aby si dorovnali usly zisk za naftu s benzinem. Byl bych radeji kdyby staty momentalne poradne podporili LPG a CNG auta, protože pro elektroauta je momentalne velmi omezeny trh, chce to mit rodiny dům nebo moznost nabijet v praci a i tak to muze byt jen druhé auto do rodiny. Jen by me zajímalo, jak dlouho vydrzi baterie u ubycejneho auta typu LEAF nebo tak, které mají pomerne kratky dojezd a tak je nutne je nabijet každý den stejne jako mobil. Pro me není problém nabijet denne, prijedu domu, pichnu do zásuvky a přes noc se dobije, ale v ten okamzik bych se bal o baterie v horizontu par let, ze budou mnohem rychleji ztrácet kapacitu při dennim cyklu nabijeni.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - removed
15. 8. 2017 10:03
Re: Druhe auto
Spekuloval bych o dvou možnostech
1. sbírání politických bodů před volbama
2. vyhovění nějaké chystné kvótě z EU
Jediné zajímavé je to zrychlené odepisování, to ostatní je (téměř) k ničemu.
Elektromobil ještě dlouhá léta bude "druhé auto v rodině".
15. 8. 2017 10:05
Re: Druhe auto
Mě, jak napsal kolega výše, děsí, že je taková nespravedlnost, že ať je to jak chce, starý Avie jezděj dál a na auta Euro6 se tolik nadává. Já vím, NOx, ale i tak Ty starý smrady už sejřej i mě, a já jsem odolnej dost. >:D
15. 8. 2017 14:28
Re: Druhe auto
Tady je ale problém v tom, že starý avie neprodukujou jemné prachové částice, narozdíl od přímo vstřikových spalovacích motorů. A na to se u EURO 6 nadává asi nejvíc.
Avatar - WinDiesel
15. 8. 2017 14:08
Re: Druhe auto
Hele chlape, kupujeme do firmy Sky-D Mazda 6. Co tak se sejít a kouknout na výfuk kdo ho má čistší? :-)
PS - na Mazdě neulpěla ani troška špíny protože Mazda uspěla v Japonsku a tam by si opravdu nemohla dovolit přijít se špinavým "čistým" dieselem neplnícím realistické a náročné japonské normy.
Tak co, nebojíš se? Bílý kapesníček máš? nemáš neva - WC papír bude stačit. :-)
Avatar - Missouri
15. 8. 2017 11:04
Re: Druhe auto
Tenhle režim provozuji, jen místo druhého auta na dojíždění mám elektrokolo. Co se nabíjecích cyklů týče, dobíjení po každé jízdě je právě doporučeno. V zimě jezdím s kolegou, co má Prius. Má ho sedmý rok a baterie je stále bez problémů, žádný úbytek kapacity zatím nepozoruje.
15. 8. 2017 11:15
Re: Druhe auto
zvazovalo se i odpusteni DPH, respektive 0% DPH na elektromobily, jenze to diky tomu ze jsme v EU nejde, proste nejde mitv EU 0% DPH u nektereho zbozi, tam by jiz uspora mohla bejt vyrazna, a je zajimave ze poslance nejak nenapadlo ze DPH by mohlo bejt na vybrane zbozi treba jen 1% coz Eu povoluje, podad by se jednalo o usporu 20% >:D

vpodstate stat nechce prozatim elektromobily podporovat ve velkem, protoze se boji zmen ktere by musel udelat a dalsich par desitek let prubezne delat, poslanci by museli pracovat a premyslet jak to v rozpoctu zohlednovat a vyrovnavat, a to je proste moc prace, a jsou vpodstate i kolegialni vuci svym nastupcum v budoucnu a tu praci jim pridelavat taky nechtej >:D
15. 8. 2017 14:32
Re: Druhe auto
Někde sem čet, že od roku 2020 nemohou mít státy EU vícero sazeb DPH.
15. 8. 2017 13:17
Re: Druhe auto
Nabíjet bys měl každý den tak jako tak. Stav nabití má vliv na rychlost stárnutí. Není dobrý nápad využívat víc kapacity, než potřebuješ (různé chemie mají různé požadavky; Li-ion typicky vyhovuje být někde kolem 45-50 % a mimo nějakých 20-80 to začíná být opravdu špatné). A také rychlost nabíjení. Relativně pomalé nabíjení ji bude namáhat méně.

Jinak je samozřejmě pravda, že při stejném počtu cyklů ujede za život baterie auto s větším dojezdem větší vzdálenost. A z prvního odstavce plyne, že je dobré mít rezervu. Obava je to tedy oprávněná, i když nemá smysl koukat na mobilní telefony. Na druhou stranu bude menší baterie levnější.

Dost pak záleží na implementaci. Normálně ti ani nedovolí využívat plnou kapacitu. Nevím, jestli to dělají všechny, ale některé by pak měly postupně využívat víc a víc kapacity, aby kompenzovaly stárnutí (což je pohodlné z pohledu uživatele, ale urychlí to stárnutí). Značným faktorem je pak teplo. Jestli si dobře vzpomínám, právě Nissan u Leafu podcenil chlazení a baterie kvůli tomu příliš rychle stárly (měněny snad v záruce).
Avatar - KANKUNEN
15. 8. 2017 10:25
Já chci skutečný čistý vzduch ve městě,
takže navrhuji omezit výkon elektroaut na 20 900 W, aby jezdila po městě a ne po dálnici. Omezit výkon vysavače na polovinu znamená zmenšit sací systém a vysávat se bude déle a energie se neušetří.
Naštěstí se vysavače přejmenují na průmyslové a nic se nemusí měnit.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - JiRkA997CZ
15. 8. 2017 10:39
Re: Já chci skutečný čistý vzduch ve městě,
Výkon elektroaut nikdo nesnizi, evropská unie se ohání ekologii jen když se to hodí a používá ji jako výmluvu na zavedení reguli který zvysej výdělky některým firmám, ekologie jako taková v tom roli nehraje, je to jen nástroj na prosazení pravidel který by lidi jinak nevzali. Vsaďte se že nikdy unie plošně nezakáže ku rv ítka. Kolik megatun odpadu by se ročně ušetřilo kdyby věci vydržely tak dlouho jak by vydržet mohly. Jenže to by nevydelavalo....
Ekofanatici jsou jinej případ, ty maj zase tunelový vidění.
15. 8. 2017 10:43
nesmysl
Toto je samozřejmě nesmysl, respektive laciné prohlášení. Nic z toho (snad kromě toho parkování, které již existuje) nikoho ke koupi elektromobilu nepřiměje. A proč? Protože nikdo doopravdy nechce, aby si lidi elektromobily kupovali.
Až bude mít Škoda elektromobil, nějaká podpora začne. Do té doby ne. Je to přirozené, žádná jiná automobilka nemá u nás takový vliv.
Já osobně jsem příznivec elektromobilů, zkusil jsem s tím měsíc jezdit a pro nájezdy kolem 100 km denně je to výborná varianta. Velmi brzy budou mýt smysl i pro ty, kteří najedou 200 km denně, a to je již slušná porce km. Podpořit tuto technologii je dobrá věc. Nikoli ale takto nesmyslně. Podle mě by bylo nejlepší podpořit pořádně infrastrukturu.
Rozbalit vlákno
0
15. 8. 2017 10:51
Samozrejme, ze zadna podpora nebude...
...dokud nebude mit elektromobil Skodovka, a uz vubec ne ted, kdyz ho zacina prodavat Hyundai. A ne, s ekologii, energetickym mixem, a ochranou vsecho mozneho to opravdu nema co delat.
Rozbalit vlákno
0
15. 8. 2017 11:10
narkomani a zavislaci
vite jak reaguji zavislaci a narkomani kdys jim je odeprena jejich latka na ktere jsou zavisli?..... uplne stejne jako reaguji nekteri jedinci v diskuzich kdys pisou o nenavydenych elektromobilech, jako by se bali toho ze jim snad nekdo sebere tu jejich drogu zvanou benzin, nafta a dalsi derivaty ropnych paliv, fakt se tak strasne bojite ze budete mit za par desitek let abstak? teda vlastne vase auto bude mit abstak >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - KANKUNEN
15. 8. 2017 11:31
Re: narkomani a zavislaci
Elektroauta fungují na principu, že majitelé starých dieslů platí daně a ty peníze skončí v kapse movitějšího člověka, který si chce koupit další auto.
Vláda klidně nechá jezdit cinklé TDI, nechá jezdit diesly s vyřezaným filtrem, kdyby se daly do pořádku tyto problémy řešitelné bez dotací, tak by to pomohlo vzduchu víc než pár dotovaných elektroaut.
15. 8. 2017 11:34
retardery skodi zdravi
Mimochodem ohledne tech emisi ted vysla zajimava sprava:

Pokud přijíždíte k instalovanému zpomalovacímu retardéru, musíte brzdit a řadit na nižší převodový stupeň. Po jeho překonání pak zase akcelerujete a řadíte. To vše zvyšuje emise škodlivých látek, a navíc se negativně projevuje v opotřebení brzd, tlumičů i pneumatik.
...v místech, kde jsou sériově rozmístěny retardéry, je průměrná spotřeba zde projíždějících aut vyšší o 47 procent v porovnání s úseky bez těchto zařízení.

[odkaz]

Takze nejakych 30kmh ve mestech nebo retardery vlastne jen zpusobuji vyssi emise.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
15. 8. 2017 11:36
Re: retardery skodi zdravi
Novinka, kterou víme už dvacet let... Akorát retardi plodí další retardéry.
16. 8. 2017 07:36
Re: retardery skodi zdravi
A ještě vice nez retardéry (kterých není zase tolik a většinou jejich vyznam je opodstatneny) tak mnohem vice mi vadi semafory, kdy je jeden za druhym. Například Svehlova ulice v Praze 10. Když jsem zacinal ridit tak tam stacilo par semaforu a ted jich je tam na stejnem useku 3x tolik a jsou tesne za sebou, coz podle me uplne ztraci logiku plynulosti provozu a je to vse uz staveno na lenost lidi, udelat par kroku navíc k prechodu na křižovatce a tak je nutne delat další semafory par metru před křižovatkou, který slouží jen pro chodce. Chapu, bezpečnost musí byt, ale tohle uz je vylozene moc, narizeni EU a sikana ridicu ve mestech a totalni zpomaleni provozu, zvyseni spotreby a opotrebeni aut a ty auta smrdi o to vic, když stoji na svetlech nez kdyby plynule jezdila....stejne jako jsou stupidni prechody se semafory, které funguji i když tam zadni chodci nejsou, takze dostanete červenou a cekate i když siroko daleko není ani noha, takze by tam klidne mohl byt prechod bez semaforu. A co me ted nejvíce zacina rozčilovat tak jsou kdysy dvouprode silnice ve mestech, kdy najednou udelaji ostrůvek a před prechodem se to smrskne na jeden pruh a hned za prechodem opet na dva pruhy....Na jedne strane ochrana chodcu, aby je nesrazilo auto v druhem pruhu, ale přitom to totalne zabije plynulost....a stacilo by podle me apelovat jak na ridice, aby daval pozor před prechody, tak hlavne mnohem vice apelovat i na chodce aby davali pozor. Od doby, co se zavedla absolutni prednost tak obzvláště mladi a duchodci skacou do silnice hlava nehlava. Mladi cumi do mobilu a duchodci proste jdou a nerozhlizi se, protože mají prednost. Kde je selsky rozum, kdy me rodice ucili, ze i když jsem na prechodu, musim se rozhlednout na obe strany a když ma silnice dva pruhy tak jit pomalu a zkontrolovat, ze i v druhem pruhu muze jet auto, které me prehledne? Nemuze vsechnu vinu nest ridic jen proto, ze je v aute a tudíž on je ten nebezpecny. I chodec by mel mit krome svých prav i sve povinnosti.
15. 8. 2017 14:44
Ano, souhlasím se symbolickou podporou.
Už vidím, jak bazary budou prodávat auta s odrovnanýma baterkama.

O ceně aut v bazarech bude rozhodovat stav baterek.
A 5ti leté auto se starýma baterkama bude mít 25% cenu nového auta.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
15. 8. 2017 15:13
Re: Ano, souhlasím se symbolickou podporou.
Jo jo, proto si Priusy krásně drží cenu a je problém jej vůbec sehnat... protože přeci nikdo nebude taková auta chtít, když baterky nic nevydrží...
15. 8. 2017 15:16
Re: Ano, souhlasím se symbolickou podporou.
Jenže prius je tak trochu kultovní záležitost. To nemyslím ve zlém. Já osobně jsem v něm v životě nejel a přesto v jeho spolehlivost a funkci mám důvěru, myslím, že tak to má spousta lidí.