Prvním krokem ke vzniku zvažovaného polygonu pro testování vozidel bez řidiče by měla být studie proveditelnosti, kterou chce ministerstvo dopravy zadat ke zpracování v polovině příštího roku
To, že něco funguje na uzavřeném okruhu ještě neznamená, že to bude funkční v centru Prahy a osobně bych řekl, že nebude a nepotřebuju k tomu ani žádnou studii >:D
Ve spoustě států mají zákazy. Mají tam oprávněný strach - nebude to fungovat, dopravní infrastruktura na to prostě není připravená, jednotlivé státy mají odlišná značení .......... Skoro v polovině zemí se jezdí na opačné straně.
to Audi na uvodni fotce dojelo z centra San Francisca do centra Las Vegas na veletrh CES autonomne jiz pred 2 lety, prijde ti snad ze v techto dvou mestech je snazsi dopravni situace nez v Praze?
Jo v pohodě, doporučuji Ti sednout do takového auta jako spolujezdec, třeba z Ostravy do Prahy a už v Olomouci budeš mít hnědo v kalhotech pane Rozumbrado.
takze pripoustis ze to dojede vpohode bez nehody, jen posadka pro nezvik bude mit proste strach ci jine pocity? super sem rad ze tomu veris ze to autonomni jizdu zvladne :-)
mimochodem jak se v aute s castecne autonomni jizdou na dalnici v CR svezl nekolikrat, a hnedo jsem v kalhotach potom nemel
dalnici Praha- "temer" Ostrava jsem jezdival sveho casu docela casto, a neprijde me to nijak drasticke kuprikladu proti tomu co je na dalnicich treba v californii, CR a jeji dzungle je slabej cajicek
Centrum Las Vegas vypadá úplně jinak jak centrum Prahy... Nebo tam snad taky mají 2m široké cesty, protože víc vedle těch zaparkovaných aut nezbylo dlážděné kostkami? >:D
Já jsem se pohyboval dnes přes Ruzyň směr Plzeň, až jakékoli auto s AI zvládne skoro neustále rozkopaný okruh, tak jdu do toho. Zatím to je akorát je o hromadě velkého hnědého....
Dnešní Auto.revue sděluje, že plně autonomní řízení spotřebuje 3-4 kW energie na řízení "sama sebe". U spalováků by to dělalo 1 až 1,5 litrů paliva na 100 km, u elektromobilu by to znamenalo značné snížení dojezdu.
Neříká mimo jiné, že povinnou výbavu mám mít dle státu registrace? Zkus to pak vysvětlovat při silniční kontrole v zahraničí. Zákony nejsou vytesané v kameni. Nemluvě o tom, že při vývoji ta auta posádku mají a ta může kdykoli převzít kontrolu. Jinak by jejich testování v provozu nedovolili.