Vládce střední třídy

Prezentace klienta
Co udělat proto, abyste se stali legendou?

Pasát je středně silný a velmi stabilní vítr, vznikající v tropické oblasti. Silný a stabilní – to jsou rovněž vlastnosti vozu, který je s více než 20 miliony prodanými exempláři již 41 let bestsellerem střední třídy. Start této nevšední kariéry byl velmi strmý. První Volkswagen Passat se objevil na scéně v květnu 1973 a prakticky přes noc se vyšplhal na první místo prodejního žebříčku na německém trhu. Techniku převzal Passat od Audi 80 a jeho tvary nenavrhl nikdo menší než italský hvězdný designér Giorgio Giugiaro. Po boku původního sedanu se splývavou zádí se záhy objevilo ještě praktičtější a prostornější kombi s názvem Variant. Do roku 1980 vzniklo celkem 2,5 milionu vozů modelové řady s označením B1.

Další etapa v historii modelové řady Passat spadá do let 1980 až 1987. Výrazně větší druhá generace s interním označením B2 byla skutečným světovým vozem, a to nejen z hlediska prodeje, ale i z hlediska výroby, která v některých mimoevropských zemích pokračovala dál i po roce 1987, v Číně dokonce do začátku roku 2013. Věcný design ztělesňoval serióznost a spolehlivost, novinkou byla klasická varianta se stupňovitou zádí, která slyšela na jméno Santana. Po technické stránce obohatil Passat B2 střední třídu o verze s pohonem všech kol, úsporným a temperamentním turbodieselem i dynamickým zážehovým pětiválcem. S téměř 5,5 milionu exemplářů je druhá generace včetně všech variant nejprodávanější modelovou řadou v historii Passatu.

S třetí (1987 až 1993) a čtvrtou generací (1993 až 1997) zmizela z nabídky modelové řady Passat verze se splývající zádí. Passat v této době přešel na koncepci s motorem vpředu napříč, díky níž mohli designéři poskytnout posádce ještě více vnitřního prostoru. S optimalizovanou aerodynamikou a inovativními motory TDI se stal Passat synonymem pohodlného a bezpečného cestovního vozu s minimální spotřebou paliva. Suverénní dynamikou dokázaly přesvědčit verze s přeplňovaným zážehovým motorem a kompaktním šestiválcem VR6. Celkem bylo zákazníkům dodáno 1,6 milionu vozů Passat třetí generace a cca 690 000 vozů Passat B4 s vyztuženou karoserií, bohatší bezpečnostní výbavou a ještě výkonnějšími vznětovými motory.

Ještě vyšší měřítka stanovila pátá generace (1996 až 2005), která si na své konto připsala více než čtyři miliony prodaných vozů. Passat se stal v této době definitivně etalonem ve své třídě díky plně pozinkované karoserii, vyspělému podvozku a výkonným motorů se čtyřmi, pěti, šesti a osmi válci. Passat přinesl úroveň kvality, která byla dosud běžná jen v luxusní třídě.

Ve šlépějích svého průkopnického předchůdce pokračoval Passat B6, nabízený od jara 2006 do roku 2009 a vyrobený v počtu cca 1,7 milionu vozů. Novinkou byla karosářská varianta CC v podobě elegantního čtyřdveřového kupé. Široká nabídka výkonných a zároveň úsporných vznětových a zážehových motorů byla poprvé doplněna o dvouspojkovou převodovku DSG a mimořádně úsporné verze BlueMotion.

Náskok před konkurencí zvětšil příchod sedmé generace s inovativními asistenčními systémy. Zatímco model CC se postupně osamostatnil, přišel s modelovou řadou Passat B7 další derivát – Alltrack se zvýšenou karoserií a na přání dodávaným pohonem všech kol. Celosvětovou rodinu vozů Passat doplnily svébytné modely pro regionální trhy z místní produkce, jako je čínský New Midsize Sedan a pro USA vyvinutý Passat.

V letošním roce otvírá již osmou kapitolu úspěšného příběhu Passat B8, který má všechny předpoklady k tomu, aby navázal na úspěchy svých předchůdců. I pro něj totiž platí, že je symbolem vyššího postavení značky Volkswagen a demokratizace nejmodernější techniky.

vw passat vw passat

Prezentace klienta
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly