Diskuse

Vodíkový Hyundai ix35 Fuel Cell zamíří k prvním zákazníkům

18.3.2013

První tisícikusová série Hyundai ix35 Fuel Cell bude poskytnuta na leasing vozovým parkům veřejných i soukromých institucí.

 

  • 00 Reagovat !

    foto chrudos

    chrudoš 18.03.2013  15:41

    Náročnost

    No zní to zajímavě, pokud bude doba dotankování stejná jako u benzínu, nezní to špatně. A kolik těch 588 km koštuje?
    • 00 Reagovat !

      foto CHerokee

      CHerokee 18.03.2013  16:36

      « Re: Náročnost

      Souhlas. V tom bych viděl budoucnost.... spíše než v elektrických autech (produkce elektřiny není dostatečná). Navíc vodík je obnovitelný zdroj.
      • 00 Reagovat !

        foto chrudos

        chrudoš 18.03.2013  17:02

        « Re: Re: Náročnost

        No, obnovitelný zdroj, spíš nevznikne sám od sebe, potřebuješ elektřinu na rozštěpení vody (pokud někdo nevymyslel něco jednoduššího), tzn zase závislost na elektrárně jako u e-auta, ani nevím, jestli se dá jednoduše vodík skladovat ve větším množství (benzínky) atd, drahé to podle mě bude dost, spíš pouze alternativa k ropě, ne spásné řešení
        • 00 Reagovat !

          foto protege

          protege 18.03.2013  17:17

          « Re: Re: Re: Náročnost

          s tou závislostí na elektrárně bych to moc černě neviděl - mnohem lepší je natankovat vodík za 5 min a ujet 600 km než auto 8 hodin nabíjet a ujet kolem stovky. Jen by to chtělo víc plnících stanic než jednu :-) samozřejmě to beru z hlediska zákazníka který jen přijede a natankuje, je mi jasné, že výroba vodíku pro čerpací stanici je závislá na elektřině hodně. podle mě to je něco jako spásné řešení ale je mi jasné, že vývoj bude trvat ještě pěkně dlouho
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 18.03.2013  19:40

            « Re: Re: Re: Re: Náročnost

            To je otázka, jak efektivně budeme schopni vyrábět vodík a jaké baterie tou dobou budeme mít.

            Navíc je tu nepříjemnost s unikáním. Nevím, jestli s tím nepohli, ale po pár týdnech stání (například přes dovolenou) budeš mít prázdnou nádrž a nepojízdné auto. No, to není úplně pravda, pokud se toho tolik nezmění, tvůj vodíkový vůz bude mít nějaké baterie a někam na ně bude schopen dojet, pokud byl v zásuvce (asi i baterie budoucnosti budou trpět samovybíjením).
            • 00 Reagovat !

              foto geroc-I-

              geroc I. 18.03.2013  21:45

              « Re: Re: Re: Re: Re: Náročnost

              Nepohli. Takže vodík , i když i já ho považuji za perspektivnější než baterie, je na tom v tuhle chvíli prakticky stejně jako ta elektřina. Tak nějak vodík své vlastnosti odmítá změnit. :-)
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 18.03.2013  19:26

          « Re: Re: Re: Náročnost

          Stacionární skladování zase takový problém není. Mobilní (tedy přímo ve voze) je už horší.
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 18.03.2013  19:15

        « Re: Re: Náročnost

        A jak se vodík v tvém světě vyrábí (když tedy nepotřebuješ elektřinu)? Zajímavých teorií je dostatek, ale zatím jsou to jen teorie. Na vodík se jako na obnovitelný můžeš dívat pouze tehdy, pokud ho získáš využitím výhradně obnovitelných zdrojů. A to prostě masově (zatím) neumíme. Pokud na to budeš využívat třeba energii z větrných, nebo vodních elektráren, tak je vodík a palivový článek vlastně jen baterie. Pak je otázka, jakou účinnost má celý proces (elektřina-vodík-elektřina).
      • 00 Reagovat !

        foto SamanAR

        SamanAR 18.03.2013  19:30

        « Re: Re: Náročnost

        a vsiml sis ze tohle auto sebou taha 24kW baterek? tohle je totiz elektromobil >:D vodik je zde jen alternativou k jinym palivum

        lidi kdy us vam docvakne, ze tyhle poloreseni jsou porad jen poloresenima, navic financne naprosto mimo misu jeste nekolik desitek let, prvni jaderky s odpadem vodiku se nedockame drive nez za 50-60 let, takze pro vetsinu z nas je to neco, ceho se asi ani nedozijem, do te doby budou pravdepodobne baterky na uplne jine urovni nez dnes, takze vodik nebo jakekoliv palivo co dnes zname bude zrejme proti tem baterkam pusobyt jako nejaka starozitnostco na 1kg pojme smesne malo energie
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 18.03.2013  19:49

          « Re: Re: Re: Náročnost

          Vodík má na kilogram asi trojnásobnou energetickou hustotu oproti benzínu. Ale na litr v nejlepším případě čtvrtinovou.
        • 00 Reagovat !

          foto tune-lar

          tune.lar 18.03.2013  20:54

          « Re: Re: Re: Náročnost

          Dle mého názoru, lidé, kteří se ve vývoji angažují nebudou zrovna nejhloupější. Já se vůbec nebráním tomu, aby smrad s naftových a benzínových motorů vymizel z ulic a měst. Nebráním se představě, že se budu pohybovat v prostředí nezamořené tímto svinstvem. Důležité je, že to někam směřuje, neříkám že jde o ideální řešení které nás spasí, ale za každou snahu dávám palec nahoru.
          • 00 Reagovat !

            foto chrudos

            chrudoš 19.03.2013  07:11

            « Re: Re: Re: Re: Náročnost

            Přesně tak, já osobně nečekám změnu v dopravě a že budem jezdit za nula, osobně se mi docela zamlouvá řešení hybridu, který velmi pomůže ve městě, kde je spotřeba ( a tím i smrad) jasně největší, zde to má význam. Odkázání čistě na jeden druh alternativního pohonu je ale opravdu do doby, než bude ve všem srovnatelný se spalovacím motorem (tzn dojezd, síť čerpaček, doba natankování atd), doba velmi velmi vzdálená
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 18.03.2013  19:10

      « Re: Náročnost

      Záleží na pumpě a autě. U osobního od asi pěti minut do půl hodiny (nebo i déle). Když se tahle technologie uchytí, dá se počítat s minutami.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

To v Česku ještě nebylo: Sporťáky a veteráni za stovky milionů voní benzinem a uvidíte je v Plzni

To v Česku ještě nebylo: Sporťáky a veteráni za…

Unikátní přehlídka historických i současných automobilů nazvaná Skvosty s vůní benzinu začíná v Plzni. Lahůdkou…

Zamilované hrdličky Gregorová s Koptíkem: Svatba?!

Zamilované hrdličky Gregorová s Koptíkem: Svatba?!

Vztah Hany Gregorové (65) a Ondřeje Koptíka (34) byl v minulosti jako jízda na horské dráze. Žádost o ruku, pak…

 

iSport.cz

Jablonec získal posilu ze Sparty! Na hostování přichází stoper Hovorka

Jablonec získal posilu ze Sparty! Na hostování…

Fotbalisty Jablonce posílil stoper David Hovorka ze Sparty, který je v severočeském celku od začátku přípravy.…

Slavia s novým majitelem? Vztahy v Číně posilují, na scéně je další obr

Slavia s novým majitelem? Vztahy v Číně posilují, na…

Slávistické vedení posiluje v Číně vztahy se spřízněným klubem Kuoanem Peking. A mluví se dokonce o tom, že by…

 

Reflex.cz

Pharrell Williams zazářil v Ostravě. Podívejte se na první den festivalu Colours of Ostrava

Pharrell Williams zazářil v Ostravě. Podívejte se na…

První den Colours of Ostrava propršel, festival však zahájil velkolepě. Vystoupila letošní největší hvězda,…

Byla jsem nezkušená holka, říká o psaní své diplomky Taťána Malá

Byla jsem nezkušená holka, říká o psaní své diplomky…

Dnes už bývalá ministryně spravedlnosti z hnutí ANO Taťána Malá se vrátila zpět do poslanecké lavice. Vaz jí…