Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vodíkový Hyundai ix35 Fuel Cell zamíří k prvním zákazníkům

První tisícikusová série Hyundai ix35 Fuel Cell bude poskytnuta na leasing vozovým parkům veřejných i soukromých institucí.
Zpět na článek
18. 3. 2013 15:41
18. 3. 2013 19:40
18. 3. 2013 19:26
18. 3. 2013 19:15
18. 3. 2013 19:30
18. 3. 2013 19:49
18. 3. 2013 19:10
18. 3. 2013 15:41
Náročnost
No zní to zajímavě, pokud bude doba dotankování stejná jako u benzínu, nezní to špatně. A kolik těch 588 km koštuje?
Rozbalit vlákno
12
Avatar - CHerokee
18. 3. 2013 16:36
Re: Náročnost
Souhlas. V tom bych viděl budoucnost.... spíše než v elektrických autech (produkce elektřiny není dostatečná). Navíc vodík je obnovitelný zdroj.
18. 3. 2013 17:02
Re: Náročnost
No, obnovitelný zdroj, spíš nevznikne sám od sebe, potřebuješ elektřinu na rozštěpení vody (pokud někdo nevymyslel něco jednoduššího), tzn zase závislost na elektrárně jako u e-auta, ani nevím, jestli se dá jednoduše vodík skladovat ve větším množství (benzínky) atd, drahé to podle mě bude dost, spíš pouze alternativa k ropě, ne spásné řešení
18. 3. 2013 17:17
Re: Náročnost
s tou závislostí na elektrárně bych to moc černě neviděl - mnohem lepší je natankovat vodík za 5 min a ujet 600 km než auto 8 hodin nabíjet a ujet kolem stovky. Jen by to chtělo víc plnících stanic než jednu :-) samozřejmě to beru z hlediska zákazníka který jen přijede a natankuje, je mi jasné, že výroba vodíku pro čerpací stanici je závislá na elektřině hodně. podle mě to je něco jako spásné řešení ale je mi jasné, že vývoj bude trvat ještě pěkně dlouho
18. 3. 2013 19:40
Re: Náročnost
To je otázka, jak efektivně budeme schopni vyrábět vodík a jaké baterie tou dobou budeme mít.

Navíc je tu nepříjemnost s unikáním. Nevím, jestli s tím nepohli, ale po pár týdnech stání (například přes dovolenou) budeš mít prázdnou nádrž a nepojízdné auto. No, to není úplně pravda, pokud se toho tolik nezmění, tvůj vodíkový vůz bude mít nějaké baterie a někam na ně bude schopen dojet, pokud byl v zásuvce (asi i baterie budoucnosti budou trpět samovybíjením).
18. 3. 2013 21:45
Re: Náročnost
Nepohli. Takže vodík , i když i já ho považuji za perspektivnější než baterie, je na tom v tuhle chvíli prakticky stejně jako ta elektřina. Tak nějak vodík své vlastnosti odmítá změnit. :-)
18. 3. 2013 19:26
Re: Náročnost
Stacionární skladování zase takový problém není. Mobilní (tedy přímo ve voze) je už horší.
18. 3. 2013 19:15
Re: Náročnost
A jak se vodík v tvém světě vyrábí (když tedy nepotřebuješ elektřinu)? Zajímavých teorií je dostatek, ale zatím jsou to jen teorie. Na vodík se jako na obnovitelný můžeš dívat pouze tehdy, pokud ho získáš využitím výhradně obnovitelných zdrojů. A to prostě masově (zatím) neumíme. Pokud na to budeš využívat třeba energii z větrných, nebo vodních elektráren, tak je vodík a palivový článek vlastně jen baterie. Pak je otázka, jakou účinnost má celý proces (elektřina-vodík-elektřina).
18. 3. 2013 19:30
Re: Náročnost
a vsiml sis ze tohle auto sebou taha 24kW baterek? tohle je totiz elektromobil >:D vodik je zde jen alternativou k jinym palivum

lidi kdy us vam docvakne, ze tyhle poloreseni jsou porad jen poloresenima, navic financne naprosto mimo misu jeste nekolik desitek let, prvni jaderky s odpadem vodiku se nedockame drive nez za 50-60 let, takze pro vetsinu z nas je to neco, ceho se asi ani nedozijem, do te doby budou pravdepodobne baterky na uplne jine urovni nez dnes, takze vodik nebo jakekoliv palivo co dnes zname bude zrejme proti tem baterkam pusobyt jako nejaka starozitnostco na 1kg pojme smesne malo energie
18. 3. 2013 19:49
Re: Náročnost
Vodík má na kilogram asi trojnásobnou energetickou hustotu oproti benzínu. Ale na litr v nejlepším případě čtvrtinovou.
Avatar - tune.lar
18. 3. 2013 20:54
Re: Náročnost
Dle mého názoru, lidé, kteří se ve vývoji angažují nebudou zrovna nejhloupější. Já se vůbec nebráním tomu, aby smrad s naftových a benzínových motorů vymizel z ulic a měst. Nebráním se představě, že se budu pohybovat v prostředí nezamořené tímto svinstvem. Důležité je, že to někam směřuje, neříkám že jde o ideální řešení které nás spasí, ale za každou snahu dávám palec nahoru.
19. 3. 2013 07:11
Re: Náročnost
Přesně tak, já osobně nečekám změnu v dopravě a že budem jezdit za nula, osobně se mi docela zamlouvá řešení hybridu, který velmi pomůže ve městě, kde je spotřeba ( a tím i smrad) jasně největší, zde to má význam. Odkázání čistě na jeden druh alternativního pohonu je ale opravdu do doby, než bude ve všem srovnatelný se spalovacím motorem (tzn dojezd, síť čerpaček, doba natankování atd), doba velmi velmi vzdálená
18. 3. 2013 19:10
Re: Náročnost
Záleží na pumpě a autě. U osobního od asi pěti minut do půl hodiny (nebo i déle). Když se tahle technologie uchytí, dá se počítat s minutami.