Spojení kopřivnické automobilky s obrněnými transportéry bylo po dlouhá léta vyhrazeno pro slavný OT-64 SKOT, ale dnes využívá techniku značky Tatra celá řada výrobců armádní techniky.
přesně tak. A jen dodám, že by lichoběžníkové nápravy ve stylu Ginafu (klidně i v kombinaci s centrální nosnou rourou) slušely i Tatře. Výkyvné polonápravy jsou přežitek z první poloviny minulého století a objektivně vzato nemají na silnici co dělat (ničí asfalt daleko více než běžné kamiony)
Ano, máte pravdu, jen je potřeba poznamenat, že výkyvné polonápravy mají větší světlost (průchodnost), než lichoběžníkové, kde spodní rameno je pod osou hnacího hřídele. Výkyvně jdou navíc udělat i nad středem kol (jako měly např. T805).
Změna styčného rozchodu u výkyvných polonáprav lze výrazně zmírnit udržováním kývání kolem svislé polohy kola (např. vzduchovými měchy, jak to dělá Tatra dnes) - a to pro silnice. Je tu však možné použití i pro terén, kdyse tento účinek měchů zmenší, aby se mohla více projevit výhoda polonáprav.
PS: T77, 87 a 97 měly nastavením pérování a jeho proměnné tuhosti zadních výkyvných polonáprav toto kývání kolem svislé polohy kola uděláno - velmi dobře to kompenzovalo jejich přirozenou přetáčivost (na suché vozovce až zázračně).
Nevedel jsem ze existuje tolik verzi. Nektere vypadaji ekonomicky, spise do Evropy na presuny materialu, poslat mne do Afganistanu, bral bych z toho jednoznacne Titus. Jinak jsem si uz davno rikal proc Tatrovka nevezme plany od Dakarske ctyrkolky, nezmensi je o tretinu a nehodi na trh cesky Hummer. Ted kdyz na ty stroje koukam, zacina mne byt jasne, ze by to byl nesmysl, protoze v soucasnych konfliktech je treba neco co vazi 20 tun a vydrzi to co kdysi tank.