Nejhezčí Carevna je teď na prodej. Tahle Volha má motor od Mercedesu. S 12 válci!
Ruská automobilka GAZ se v našem prostředí zřejmě nejvíce proslavila armádním offroadem 69, limuzínou M14 Čajka nebo sedanem 24, hojně využívanou v Československu Veřejnou bezpečností nebo taxikáři. Před GAZem 24 Volha však vznikl ještě též dobře známý model 21 Volha, přezdívaný Carevna, na jehož základech bylo postaveno unikátní kupé, které je v Německu právě na prodej. Jedná se patrně o vůbec nejhezčí Volhu, která kdy vznikla.
Podle prodávajícího, německé společnosti eTower sídlící poblíž Hannoveru, je základem krásného kupé GAZ 21 Volha z roku 1959, jedná se tedy o druhou sérii tohoto vozu, které se kvůli tvaru masky chladiče občas říkalo žralok.
Oproti originálu však nyní nabízenému vozu chybí druhý pár dveří, díky čemuž se z pohledného sedanu stalo ještě hezčí kupé. Výrazně pak byl přepracován interiér, kde vedle koženého čalounění najdeme i zcela změněnou palubní desku. Zrak vás nešálí, pochází z Mercedesu S (generace W140) nabízeného v devadesátých letech.
Původní zážehový čtyřválec o objemu 2,4 litru pak nahradil zcela jiný agregát – 5,5litrový vidlicový dvanáctiválec rovněž původem od Mercedesu, který jej používal v luxusních modelech značky Maybach. Použitý agregát je zároveň násobně silnější než původní sovětské jednotky, dosahuje totiž výkonu 368 kW. Jestli se divíte, jak se tak velký agregát vešel pod kapotu Carevny, vězte, že originální automobil vznikl v omezeném počtu i s osmiválcem z Čajky, který měl objem 5,53 litru.
Jestli se vám nabízená Volha „kupé“ líbí tak jako nám, měli byste začít šetřit. Černě lakovaný automobil je totiž všechno, jen ne levný. Německý prodejce ho nabízí za 299.000 eur, což v přepočtu činí 7,69 milionu korun! A to je opravdu dost, byť o kráse a jedinečnosti nelze pochybovat.
Ona to tedy není jediná taková Volha na světě. Možná si ještě pamatujete jeden čas hodně medializovaný vůz vytvořený ruskou tuningovou společností Autolak. Kupé prezentované v roce 2001 mělo vlastně podobný charakter jako dnes prodávaný vůz, jen v útrobách měl místo dvanáctiválce Mercedes agregát BMW – 5,6litrový dvanáctiválec s 279 kW. Tehdejší dílo bylo totiž postaveno na základech BMW 850 CSi, což bylo znát i v jeho interiéru. Kdo postavil aktuálně prodávané dílo, prodejce neuvádí, jestli to ale byla rovněž firma Autolak, vůbec bychom se nedivili.