Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen 1,4 TSI (90 kW): jak nahradit objem tlakem?

Miro Mihalik
Diskuze (153)
Zatím nejslabší provedení motoru TSI, v tomto případě bez účasti kompresoru a s přeplňováním pouze turbodmychadlem, dosahuje z objemu 1390 cm3 výkon 90 kW.

Nový motor 1.4 TSI spotřebuje o 6 procent méně benzinu než čtyřválec 1.6 FSI, který má za úkol nahradit. Považte, na každých 100 kilometrů nějaké 4 decilitry. Slušný výkon, ale ruku na srdce, tohle nás přeci nemůže opravdu zajímat. Auta snad nejsou v našich očích jen dopravním prostředkem, aby nás jako v autobusu zajímalo jen to, kolik stojí právě označená jízdenka. Daleko přitažlivější jsou další čísla.

Zatím nejslabší provedení motoru TSI, v tomto případě bez účasti kompresoru a s přeplňováním pouze turbodmychadlem, dosahuje z objemu 1390 cm3 výkon 90 kW/122 k v rozsahu 5000 až 6400 ot./min. Agregát má v průměru o 30 procent vyšší točivý moment (200 Nm vs. 155 Nm) něž šestnáctistovka FSI, což je působivé, ale ne natolik, jako průběh jeho křivky. Skoro od volnoběhu, přesněji při 1250 ot./min. máte pod polechtaným plynem 80 procent momentového maxima, které se dostaví už o 250 ot./min. výše a zůstává konstantní do 3500 ot./min. Jednotka, z řady označované jako EA111, má téměř čtvercovou konfiguraci (76,5 mm vrtání, 75,6 mm zdvih) a přímé vstřikování benzinu. Na přeplňovaný motor pracuje s neobvykle vysokou kompresí 10:1, což je možné díky digitálnímu zapalování se samostatnými snímači detonačního hoření pro každý válec.

Rozteč válců je 82 mm a sací potrubí se obejde bez pohyblivých škrticích klapek. Samotné dmychadlo se umí roztočit na 220 000 ot./min. a vytváří působivý tlak až 1,8 bar. Jeho obtokový ventil je ovládán elektricky a vzduch, který nasává, proudí nejdříve do mezichladiče ochlazovaném proudící vodou. Celková hmotnost čtyřválce je 131 kg a nemá žádné speciální požadavky na kvalitu benzinu – vystačí si s běžným Naturalem 95.

Miro Mihalik
Diskuze (153)
16. 6. 2007 04:05
Re: POTREBA PRIPLATIT
Nevim, ja k u vas, ale u nas plati ustanoveni obcanskeho zakoniku, ze cena muze byt max. o 10% nez dohodnuta. Taky to na mne zkouseli v jistem znackovem skoda servisu. Neuspeli, stacilo jen kratce promluvit s vedoucim...
Avatar - SpiderJ
6. 6. 2007 12:02
Re: Už bylo na čase.....1,6FSI není opravdu motor, co by se
Tak jsem konečně pochopil, proč se nemůžeme shodnout.. :-) alespon doufám: Rozdíl mezi Mitsu a VW je v tom, že VW označilo směs spalovanou ve vrstveném režimu s nižším koeficientem (1,3-1,5) za chudou a tu používá jen v extrémně nízkých otáčkách.. Zatímco mitsu má koeficienty o dost vyšší = extrémně chudá směs a v použitelnějším spektru otáček = proto ten rozdíl ve spotřebě... ;-) a proto nám ten GOlf tak nestoudně žere >:D
Avatar - CtvrtSardel
5. 6. 2007 23:09
Re: POTREBA PRIPLATIT
Psal sem Ti porovnani Bravo 1.4T-Jet 150k Emotion / Golf 1.4TSI 140k Comfortline. Vybavou je na tom o malinko lip Bravo, ted uz si nevzpomenu presne o co slo, cenou je na tom o 60 000 lip, a navic ma 10koni...Bravo je novej model, o nekolik let mladsi auto, vetsi,prostornejsi. Design nehodnotim, to je otazka vkusu. Ces pokracovat borce?
Avatar - CtvrtSardel
5. 6. 2007 23:04
Re: Provwokatér
Uz sme se jednou bavili o motorech, naposled T-Jet. Uz jsem Ti rikal, ze mas pravdu, ze 1.4TSI CompT, je technicky unikatni, zajimavej motor a ze je to zrejme top, co muzes mit. "Male" minus tam je v cene, uvadel sem Ti rozdil v Bravo 150k/Golf 140k , dle ceniku myslim cca 60 000,- , to je vic nez dost.
Pak uz si na te diskuzi nebyl, stejne jako mozna nebudes ani tady, abys nemohl briskne odvratit nase argumenty, ale tam sem se s Tebou chtel pobavit o tom, proc neustale zduraznujes, ze TSI vyhralo motor roku svy kategorie, kdyz neporazilo jedinyho svyho soucasnyho konkurenta. Byl tam treba ten T-Jet??? Me zajima primy srovnani, ne vychvalovani ze, kdyz to prezenu a nadsadim, ze 1.4TSI compturbo se 170 konmi je daleko lepsi motor nez 1.4 16V z fabie...jasne ze je, jsou ve stejny kategorii, ale je to jina liga...
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
5. 6. 2007 22:56
Re: Provwokatér
Az se s nim projedes, tak sud jak je uzasnej, jak vsechny strci do kapsy a jak se jim poved. Jasne, na papiru to vypada na solidni motor, kterej bude na spici, stejne jako T-Jet, ale dokud nevyzkousis, nech si svy plky, pro nekoho, kdo to CHCE poslouchat. Tady nikdo nechce, lec musi...