Největší evropská automobilka Volkswagen dnes poprvé po 25 letech zavedla ve svých německých závodech omezený pracovní režim. Některé výroby, zejména montážní linky, zůstanou do neděle stát.
Zatím se přes všechno problémy s odbytem koncernu VW nedotýkají tolik jako konkurence, tak snad tento trend vydrží i nadále. Za leden je propad prodejů jen -21%, oproti např. toyotě, která místo 702 tis. aut za leden 2008 vyrobila pouze 200 tisíc aut za leden 2009. Každopádně ale i ve VW není situace nejrůžovější. Škoda minulý týden vyrobila necelých 8 tisíc aut, což je předpočteno cca. 60% výroby oproti minulému rekordnímu roku.
Těžká doba, ty zprávy, to skličuje - včera se člověk dočtě, že Saab zalez před věřiteli pod soudní sukně (tedy česky řečeno, předúpadkový stav), vedle máš ve zprávách, že OPEL pláče a žádá tři miiardy euráků, jinak prý nepřežije... no, tohle začíná být vážné.
Vidíš, já ti to říkal, kup toho G6 a na nic nečekej, VW si nyní, jak ses dočet´ odfrkne, a ty budeš muset čekat...
Takže malá anketa - kolik myslíš, že bude v Evropě po roce 2015 automobilek? Můžeme začít třeba... Itálií.
Zostanú všetci....okrem VW.
VW má po úspešnom období zarobené na ďalších 20 a vyrobné autá na sklade na minimálne 10 rokov, takže to kľudne môže zabaliť...
Jen az nezdrave optimisticky jedinec by prohlasil, ze se svetova financni krize nedotkne vsech.
Vazeni prave se nechazime v druhe fazi financni krize. Ve fazi prvni reakce. Jak znamo, historie se opakuje a clovek je tvor nepoucitelny. Reakce je velice podobne te v 30. letech minuleho stoleti. Svetova ekonomika se velice rychle potapi. Dno je ale jeste daleko. Jeho dosazeni bude trvat jeste 1,5 - 2 roky. Jelikoz jsme na pouhem pocatku krize a uz ted ma Volkswagen sklady plne, GM visi za rukav, jaky bude automobilovy prumysl za 2 roky, pri dosazeni pomyslneho dna? Prijde Evropa o sve perly? Zustanou jen sede, nudne Volkswageny? Nebo snad i Volkswagen zustane na dni zapomneni? Moznosti zustava, ze za dva roky budou produkovat jen ti silni. Tedy ti, s nejlepsim pomerem ceny a hodnoty. Ceka nas rozmach korejskych vyrobku?
čeká nás rozmach čínských výrobků s evropskými logy..... levná pracovní síla - nízké provozní náklady - minimální dodržování různých evropsky tvrdých sociálních norem atp.... Ráj je teď na Východě >:-[]
Tak toho se nebojim. I Volkswagen vyrobil dobre vozy. Pokud ale pujde do tuheho, muze to byt prave Volkswagen, ktery se urychlene a mezi prvnimi stahne do Ciny, tunto.
to se nestacim divit,pro kolik mamlasu je VW ikonou automobilismu ...to mela passatnicka a golfikarska era takovej dopad na vnimani slabsich jedincu? nebo ste si pul zivota trhali od huby,aby ste si mohli poridit kus lidovyho wagenu,ze ho tu vsichni tak vyzdvihujete? nebo ste konecne diky prebornictvi v ritnim alpinismu povysili,za coz vam spadly do klina klicky od firemniho FauWe? a nebo ste vyuzili neodolatelny nabidky na nejakej spotrebitelak s tezkou a radne skrytou RPSN a ted vam pred barakem stoji mirne jetej(rozumej,100+ tis.km) vrak,cimz se z vas stali zaryty fandove znacky? proboha,s takovou debilitou se muze clovek vazne setkat jen v Cechach
Máš pravdu. Trebárs to, že Audi má zlú ergonómiu, hoci odborníci sa zhodujú, že patrí medzi špičku. >:D;-)
Ale viem, že plejstejšnoví kovboj považuje VW za nudný, šedý. ;-)
Výrobní náklady ovlivňují cenu jen z malé části. V mnohem větší míře je cena ovlivněna vnímáním výrobku kupujícím, poptávkou, konkurencí, způsobem prodeje a pověstí firmy. Cena se tedy může měnit ze dne na den.
jen z malé části? No tak je mi líto, ale tak to není - do celkové ceny výrobku jsou zakalkulovány veškeré náklady - je to kalkulováno na předpokládaný prodej atd. atd.. Do toho investiční náklady, personální, marketingové a bla bla bla. Ano - Porsche si může dovolit díky tomu, co píšeš, prodávat své výrobky hodně nad výrobními náklady a díky tomu je velmi, ale velmi ziskové ;-) , ovšem tvrdit, že náklady jsou jen malá část ceny automobilu.....Můžeme začít odečtením různých dph, pak marže dealera/prodejce, marže případného importéra, marže fabriky - to se podle modelových řad a "image" různí, ale nemůžeme oddělit vývojové náklady od prostých výrobních v moment vzniku výrobku...
VW group bude jedna z mála "group", která tuhle krizi přežije. Má totiž to, co např. us automoblky ne - precizní a tvrdý management. Bude to bolet - o práci přijde možná i pár tisíc lidí(když bude zle i desítek tisíc), ale přežije. Pročpak asi cpe hodně aktivit rychle do Číny?
A vůbec - pár automobilek musí padnout, aby se vzduch pročistil - takže až skončí doba temna, zůstane tu jen pár "group" a VW bude v první trojce... tak to bude...
P.s.: a to mne fakt nemůže nikdo napadnout, že bych VW stranil ;-)
to spíše ten seat - hospodaření škody auto a.s. je výbornou dojnou milkou pro koncern - takové kusy se neodepisují....a nevím nic o výrobě seatů v rusku či číně....o škodě jsem ale cosi zaslechl(možná i indie by se na seznamu našla ;-) )
Pozri keby nahodou(nikomu to neprajem)sa dostal VW do vaznych problemov a bol by nuteny predat niektoru zo svojich znaciek kvoli ziskaniu hotovosti, co myslis, dostane viac za Seat, alebo Skodu? Ja myslim ze za Skodu. Takze zalezi na VW, ci sa rozhodne vcas vzdat menej ziskovych znaciek, v tom pripade sa preda asi Seat, alebo situacia zajde tak daleko, ze pojde o prezitie VW a v tom pripade sa preda to, za co sa viac utrzi o co bude vacsi zaujem. Toto je len moja uvaha.
z hlediska krátkodobé finanční injekce je ta úvaha zcela na místě - za škodu by dostal mnohem více než za seat - ale také by pak přišlo mnohem dráž ji jednou eventuálně, koupit zpět. Navíc, kdyby došlo tvrdé na tvrdé, tak spolková vláda injekci vw poskytne bez debat - ne jako Opelu.
VW ve své krátké historii byl často a hodně dotovaný. To by tak scházelo, aby vláda neposkytla státní automobilce dotaci. Dotovala ji dost dlouho a tak ji bude dotovat znova. Nic nového pod sluncem - z hlediska VW a vlády.
amíci sa potácali už dlho pred veľkou krízou...keby niet enormných dotácií tamojšej vlády tak americký automobilový priemysel ako ho poznáme už neexistuje
veď prečo sa nemecká vláda zdráha pomôcť potápajúcemu sa oplu? ten je v takej perdeli že mu do mesiaca dôjdu financie potrebné na udržanie prevádzky..ale keby dostal od nemeckej vlády dotáciu čo by sa stalo? Všetko by skončilo za mlákou..holt grupovanie sa s GM niektorých vyjde draho..
božínku, VW má totiž to, co např. US automoblky ne - hlavní odbytiště svých vozů mimo US. Selským rozumem pak lze dojít k závěru, kdyby krize vznikla v evropě, VW by to naopak pocítil jako první.
Aktivitama na nových trzích (pokrývající výpadky na tradičních trzích) se problém "jen" dočasně odsouvá, ono to tam taky dorazí. Bohužel.
aktivitami na nových trzích, si otevírají cestu k obrovskému potenciálu odbytu - krize v evropě přesune výrobu ještě dále na východ - tzn. tam se paradoxně - protože to ve skutečnosti nechceme - zlepší sociální podmínky a ekonomická situace - no a s tím - hlad po nových výrobcích včetně aut - a v té době skuhrající, leč levné modely vhodné pro tamní ekonomiky produkující, automobilky, začnou profitovat.... amíci byli příliš dlouho zahleděni do sebe a na svůj trh, aby mohli včas zareagovat.... a dobře jim tak...
To co je nepříjemným faktem je to, že do dvou let bude na světě skutečně jen pár automobilek, podle prognóz 5-6, zejména evropského ražení, což je dobré pro nás, ale všude na světě přijde o práci tisíce lidí, kteří doplatí na politickou taškařici pajduláků, kteří nemusí pracovat a snad i další jejich generace. Není to fér, ale o krizi toho bylo již hodně napsáno a současný stav je prostě nevyhnutelný. Ekonomika se musí restruktualizovat a podle mého nemá význam, byť za cenu záchrany tisíců pracovních míst, nalévat peníze do neprofitabilních značek.
není co dodat - pravda - snad jen - Toyota group, VW group, Tata group, PSA fans group, US united automobile group, nebo jak se ta us šaškárna bude jmenovat - někam se mi zatoula Milánská automobilka, ale tu někdo koupí, takže subgroup :-(