Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Golf R se začal prodávat v Německu za 36.400 Euro (asi 950 tisíc Kč)

Volkswagen Golf R, nejrychlejší Golf všech dob, jde u našich západních sousedů do prodeje. Jeho cena je stanovena na 36.400 Euro. Na českém trhu se objeví po Novém roce.
Zpět na článek
19. 10. 2009 08:27
neregistrovaný "misiak"
19. 10. 2009 13:26
19. 10. 2009 13:47
19. 10. 2009 14:24
19. 10. 2009 16:33
20. 10. 2009 14:10
19. 10. 2009 13:31
19. 10. 2009 14:19
19. 10. 2009 15:55
20. 10. 2009 12:25
20. 10. 2009 14:52
20. 10. 2009 15:28
20. 10. 2009 15:45
20. 10. 2009 16:06
20. 10. 2009 16:13
20. 10. 2009 16:01
20. 10. 2009 16:22
20. 10. 2009 16:27
19. 10. 2009 22:28
20. 10. 2009 01:04
20. 10. 2009 01:31
20. 10. 2009 01:53
20. 10. 2009 12:06
20. 10. 2009 14:57
20. 10. 2009 16:38
20. 10. 2009 15:05
20. 10. 2009 16:55
19. 10. 2009 15:47
19. 10. 2009 16:05
19. 10. 2009 16:30
19. 10. 2009 16:45
19. 10. 2009 17:18
19. 10. 2009 16:24
19. 10. 2009 16:29
19. 10. 2009 17:05
19. 10. 2009 17:13
19. 10. 2009 19:27
neregistrovaný "Kripa"
19. 10. 2009 19:54
neregistrovaný "misiak"
19. 10. 2009 22:37
19. 10. 2009 22:47
19. 10. 2009 23:03
20. 10. 2009 09:34
20. 10. 2009 09:43
20. 10. 2009 11:35
20. 10. 2009 12:02
20. 10. 2009 14:19
20. 10. 2009 16:50
neregistrovaný "misiak"
19. 10. 2009 08:27
pekne!
Velmi hezke vozitko a urcite s tym musi byt radost jazdit ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
0
19. 10. 2009 13:26
Ceníkovka
Při pohledu do ceníku v tom vidím uživatelsky příjemnější alternativu k WRX265 a možná také Lanceru Ralliart, který je už ale za hodně zajímavou cenu.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - iudex
19. 10. 2009 13:47
Re: Ceníkovka
Preco iba Lancer Ralliart? Ten má 240 PS a na stovku zrýchli za cca. 7 s. To uz Rko s 271 PS a 5,4 s na stovku konkuruje Evu s 295 PS a rovnakým zrýchlením.
19. 10. 2009 14:24
Re: Ceníkovka
>:D >:D Evu. Suchá čísla, která neřeknou vůbec nic o charakteru, ovladatelnosti a řidičském zážitku.
Avatar - white label
19. 10. 2009 16:10
Re: Ceníkovka
...ale také nic o uživatelské přívětivosti o které si před chvílí sám tak výstižně psal... ;-)
19. 10. 2009 16:33
Re: Ceníkovka
Jistě. Taká jsem psal, že v GR vidím uživatelky příjemnější alternativu a na to dostanu odpověď, že konkurentem GR je Evo díky údaji 0-100. Pořád si stojím za tím, že k GR vidím alternativu ve WRX265 a Lanceru Ralliart. Ale tohle zrovna tobě vysvětlovat nemusím. ;-)
Avatar - white label
19. 10. 2009 17:22
Re: Ceníkovka
Jistě, a já zase nemusím vysvětlovat zrovna tobě, že ani tyhle dvě alternativy, opravdu nemají na celkovou "uživatelskou přívětivost" GolfuR... ;-)
20. 10. 2009 14:10
Re: Ceníkovka
Ano, to samozřejmě nemají.
Avatar - Emel
19. 10. 2009 13:31
Zajímavé
Zarážející je to srovnání se Sciroccem - výkonově shodný motor, Scirocco ale ztrácí 1s v akceleraci... to je sakra hodně na to, že by Scirocco mělo být to "sportovní" auto. Zřejmě není Scirocco 4x4? No, tím by se vysvětloval i značný rozdíl v ceně.

Jinak... vivat Impreza ;-).
Rozbalit vlákno
44
Avatar - Ham.
19. 10. 2009 14:19
Re: Zajímavé
Samozřejmě je to absencí 4x4 u šíra, vše co je přes nějakých 130-140kW se nedá pouze přední nápravou efektivně přenést na silnici a využít pro max. zrychlení které tak jde do kopru i kdyby měl motor 300kW.
19. 10. 2009 15:55
Re: Zajímavé
To napis Fordu motorsport, nebo do BMW Mini...radi se s tebou podeli o zkusenosti :-)
Avatar - Sysoj Psojič
19. 10. 2009 20:10
Re: Zajímavé
Asi moc zkušeností nemáš, že? :no:
Je to tak, pro pohodovou jízdu a pro využítí každého PS a NM je 4x4 kolem 300koní a výš opravdu potřeba. V tomto počasí dvojnásob ;-)
Avatar - white label
19. 10. 2009 20:24
Re: Zajímavé
Ano, ale... jen si myslím, že tvá reakce je mnohem černo-bílejší, než to, na co reaguješ...
Takže ta tvoje první věta "podpořená" naprosto zbytečným palcem dolů je docela OUT... ;-)

P.S. Kde např. bereš jistotu, že musíš mít zrovna ty více zkušeností, než někdo o kom nevíš v podstatě nic? :-O :-)
Avatar - Sysoj Psojič
20. 10. 2009 10:09
Re: Zajímavé
Tak zaprvé, jsem černobílý, v autech určitě, viz mé auta >:-[]
Za druhé, už mám pár silných předokolek za sebou a právě proto jsem šel do 4x4. Navíc jsem v kontaktu s novináři, hodně aut jsem projel díky nim a taky jsem o tom s nimi nesčetněkrát debatoval.
Takže tu jistotu beru z naprosto logické dedukce, že pokud mě vždycky bezzubost až lehká trapnost silné předokolky srala a můj posun šel logicky tam kam šel. Nevěřím, že někdo svobodně zvolí nemít trakci, mít ruce vytahané od volantu a naprostou absenci zábavy na kluzkém a zasněženém povrchu.
BMW zadokolky jsou taky pro naše zimní pololetí divné, ale přinášejí aspoň tu zábavu ;-)
Avatar - white label
20. 10. 2009 10:58
Re: Zajímavé
To je sice pěkné...., ale opravdu tu nejsi sám, kdo má větší "zkušenosti" s auty, kontakty na novináře prodejce apod.
To že "tu" nemá každý fotku své "dvougaráže", ještě neznamená, že musí mít menší zkušenosti, nebo méně "zajímavá" auta...
Sám mám jedno auto větší auto se se stálým quattrem a jedno menší pouze s "předkem"... a nejen, že mi zrovna u něj to 4x4 vůbec nechybí, ale hlavně další "závaží" v podobě 4x4 bych tam nechtěl vlastně ani zadarmo..., což ale zřejmě ty (podle toho co píšeš tu, ale i ve své recenzi) nedokážeš "nikdy" pochopit....
Definuj mi prosím nějak konkrétněji tvůj pojem té "zábavy" třeba s tím haldexem (který máš na S3) a nemyslím teď jen na suchu, ale právě i na mokru a sněhu, ovšem za podmínek běžného silničního provozu, a za použití k němu schválených pneu (tedy např. ne zimní pneu s hroty).
To jako jezdíš (mezi ostaníma autama) za deště, nebo na sněhu, třeba zatáčky driftem? Tak to bys byl buď velký frajer, nebo spíš velký blázen... :-)
Podle mě je taková 4x4 v běžném provozu! a za "špatného" počasí určitý přínos především pro "bezpečnost" a pro tu uživatelskou přívětivost, mnohem méně pak pro nějakou vyloženou "zábavu"...
V běžném provozu dává větší smysl 4x4 právě
s narůstající hmotností, délkou a výkonem (motoru) vozu, což se v prvních dvou případech se "sportovní zábavností" také zrovna neslučuje...
20. 10. 2009 12:25
Re: Zajímavé
pro lidi co zábavu nepotřebujou, v našich podmínkách, je stejně 4x4 sporná, protože na kvalitních pneumatikách vyjedou vesměs kamkoliv (přece jenom nejsme v Rusku), já žiju v Orlických horách a řetězy na 170k předokolku jsem nemusel dávat nikdy a to jezdím pravidelně snowboardit.
Pro ty co nevyjedou jsou SUV, protože nejlepší 4x4 je v háji když je auto na břiše na sněhu. Pro rallyfans jsou v podstatě jenom STi a Evo - díky komunitě a zásobě sportovního materiálu. A ostatní jsou "street" a tady prostě ta předokolka funguje v malých autech s výkonem do 200koní - pak začíná "trapnost až bezzubost"
Avatar - white label
20. 10. 2009 14:05
Re: Zajímavé
200 koní limit na předek? To je otázka. Dřív to tak "teoreticky" platilo a i já tomu svým způsobem věřil.
Po svezení s FoFoRS, kerý nemá jen přes 200PS, ale přes 300PS
a hlavně krouťák 440Nm! (pouze na předku), jsem u něj žádnou "trapnost a bezzubost" opravdu nepozoroval, právě naopak, což poukazuje spíš na to, že předsudky jsou mnohdy mnohem silnější, než možná realita. Kdybych ti tyhle hodnoty napsal třeba před rokem k "sériové" předokolce, asi by ses jen pořádně zasmál...
Navíc si ale taky myslím, že povedené "sportovní" auto s předkem si klidně vystačí i s výkonem kolem 200koni...
Stejně jako to CLIO CUP (203PS/215Nm), které se umístilo z předokolek nejlépe... (6. místo)
20. 10. 2009 14:52
Re: Zajímavé
no jenže Focus 2 RS je "tak trochu jiná restaurace" samosvorem, revoknucklem atp. - mít to doma, dám si na předek semislicky a bude to fungovat, ale v dešti pojedu MHDčkem :-!
Avatar - white label
20. 10. 2009 15:05
Re: Zajímavé
:-)
No jak jsem psal ten el. dif. XDS (je i na GTI6) opravdu funguje spíš na okresce, nebo při zhoršené adhezi, na okruhu může být spíš kontraproduktivní a v extrému zbytečně přehřívat brzdy, ale G6GTI určině "neladili" primárně pro skvělé časy na okruhu..., to je příjemně poznat právě v běžném provozu, ale i tak je zbytečná škoda že tyto systémy nejdou jednoduše vypínat, přitom by to bylo technicky tak snadné...
Mimochodem i Focus RS je ve své kůži spíš na prázdných okreskách než "dlouhodoběji" na okruhu. Už si ho řídil?
20. 10. 2009 15:28
Re: Zajímavé
nene neřídil, dokonce jsem ho snad ani neviděl... ...ale mám-li být upřímný, v zajímají mě spíš 2x silnější auta než RS, takže se na něj moc nesoustředím (teď mě bere Mosler MT600 GTR)
Avatar - white label
20. 10. 2009 15:33
Re: Zajímavé
Tak to si ale někde, kde je o "předku" zákázáno vůbec mluvit... ;-)
20. 10. 2009 15:45
Re: Zajímavé
ale né, taky potřebuju něco na každodenní ježdění (aktuálně Forester, tj. permanent AWD a podvozek Imprezy :-!)... a jak píšu - léta jsem měl předokolku, tak vím jak to vypadá. Ale, jak píše Sysoj, člověk k něčemu dospěje, a už se nevrací. Teď bych chtěl Pajero a Moslera - vyvážený kombo ne? ;-)
Avatar - Sysoj Psojič
20. 10. 2009 16:00
Re: Zajímavé
Přesně tak. Já třeba ve skrytu duše toužím po Z4 35i, ale kvůli tomu, co tu už padlo, si ji nikdy nekoupím. BTW přímo v té, co je v roadlooku, jsem jezdil a až na motor dost zklamání. Dokonce tuším, že byla po raně, protože ve 140 to auto musí člověk honit po okresce, jak kdyby z boku foukalo tornádo. Novinářská auta to prostě nemají lehké ;-\
20. 10. 2009 16:06
Re: Zajímavé
to nebylo po ráně, to je úrovní místních silnic BOHUŽEL. Já kvůli tomu zul runflaty, protože to fakt nešlo - konrétně jsem mohl ve svým tehdejším o 340 koní slabším autě jet o 30-40km/h rychleji - to je prostě humáč tady, ty koleje ani nejsou vidět, ale jakmile je chytne auto s větším rozchodem a širokejma gumama, je to normálně v pr....
Avatar - white label
20. 10. 2009 16:02
Re: Zajímavé
Vyvážený? To jo, hlavně výkonově? ;-)
Proč zrovna to Pajero, po Forestru?

Já ten názor Sysojovi neberu a chápu, že k tomu došel osobní zkušeností, ale nemůže proto tvrdit o někom, kdo došel k odlišnému závěru, že je to primárně z důvodu (naopak)nedostatečných "zkušeností" toho druhého.
Já jsem prostě jen přesvědčený, že je pro mě na auto typu Golf GTI, 4x4 spíš "nežádoucí"..., ale jeho názor respektuju a čekám od něj něco podobného.
Myslím si, že u typu takového auta je to spíš otázka osobních priorit, než univerzálního doporučení pro všechny jeho případné uživatele...
20. 10. 2009 16:13
Re: Zajímavé
No rozhled z SUV je návykovej, hlavně z normálního auta není přes jiná SUV vůbec vidět...
Otázka proč o tolik větší Offroad než Forester? - Kvůli klidu, chci prostě hodně místa, automat a tak. Potom chci taky rozhodně bahenní motorsport pro zpestření mezi okruhy... No a Mosler? Miluju prostě LS7ku V8 a s Moslerem už není co řešit.
Avatar - white label
20. 10. 2009 15:48
Re: Zajímavé
Za svezení RS rozhodně stojí a i vzhledově na tom není špatně (až na ten interiér), Viděl jsem všechny tři barvy a podle mě mu sedí nejvíc bílá, hlavně k těm černým doplňkům, klasická modrá mě naopak oslovila nejméně...
"Nejsilnější" dojem je ten zátah ve středních otáčkách, hlavně na tak "malý" motor a přední náhon...
Největší zklamání je naopak zvuk, který se dostane k řidiči, ten správný si totiž opravdu užijí bohužel jen ti co jsou venku... ;-\
20. 10. 2009 16:01
Re: Zajímavé
jj, krouťák 410Nm dělá divy - ale viz výše, užívám si 630Nm přenášených Toyo R888 335/30/18 semislickama - a to je masakr...

...jenže třeba utlumení interiéru je právě o tom kompromisu (a váží zatraceně hodně) aby to vůbec mohlo být vydávaný za normální auto :-(
Avatar - white label
20. 10. 2009 16:08
Re: Zajímavé
krouťák RS je 440Nm!...

To je přesně to, o čem jsem psal, nejdřív se to auto ověší "závážím" všeho druhu jak vánoční stromeček, za což ještě navíc každý tvrdě zaplatí a pak s tím někdo vyrazí hrdě na uzavřený okruh "v přilbě"... 8-s
20. 10. 2009 16:22
Re: Zajímavé
...nemluvě o tom, že kombinace přilba x airbag je docela smrtící - já třeba přilbu mám docela dobrou (OMP Speed Hans), ale pokud si sám sobě nenalžu, že mi nezlomí vaz, tak je to fakt těžký. A samozřejmě aby to bylo bezpečný, znamená to Helmu, HANS, 6ti body, a sedačku a člověk je na ejhle 70ti litrech :-( pokud to vůbec jde do toho auta dát
Avatar - Sysoj Psojič
20. 10. 2009 15:55
Re: Zajímavé
Nevím, proč sem taháš nějaké fotky garáží nebo ostatní nesouvisející věci. Já jsem napsal, jak to je, z čeho těžím a šmitec. Mimochodem přesně na to ses ptal.
Ano, někdy na mokru si driftnu i v provozu (i s X6kou), pokud to situace umožňuje a je to krásné. Potom, občas, když zrovna není pěkně a vedle mně stojí na semaforech nějaký "závodník" (opravdu skoro vždy předokolky), tak si ze srandy vypnu ESP a odpálím to s prokluzem 4 kol tak, že nemá možnost přečíst ani SPZ. Haldex této generace je fajn, pokud klepneš po spojce, dá většinu dozadu a dějou se věci. Prostě já tu mluvím o efektivitě zkloubené se zábavou, pokud chceš. Vy předokolkaři máte jen zábavu i když nechcete :-)
Avatar - white label
20. 10. 2009 16:14
Re: Zajímavé
Takže my, předokolkáři... :*)

Mám takový lehký pocit, že jsi došel k obecnému závěru, že kdo nemá na autě 4x4, tak na to buď nemá prachy, nebo "zkušenosti"..., jenže ono někdy může znamenat méně, spíš vlastně více... ;-)
20. 10. 2009 16:27
Re: Zajímavé
hmm, a podmínky pro to aby X6ka orůlovala silnice právě nastaly :-)
Avatar - white label
19. 10. 2009 16:20
Re: Zajímavé
RoccoR bude také velmi zajímavé a schopné auto, "jen" jiné než GolfR... se všemi pro a proti těchto odlišných kocepcí pohonu.
Ta vteřina na "pevném" zrychlení ještě nic zásadního neznamená...
Avatar - Emel
19. 10. 2009 22:28
Re: Zajímavé
Kdyby bylo Scirocco zadokolka, neřeknu nic... ale výhody předokolky u sportovního auta si nechám rád vysvětlit. Že by... spotřeba :-)?

Vteřina u stovky je přece hrozně moc, tady neřešíme 14 vs. 15s, ale 5,5 vs. 6,5s... vlastně je to cca. 20%. Golf R deklasuje Scirocco R, přitom by to mělo být naopak. Pro Scirocco je to IMO dost těžká rána.
Avatar - white label
19. 10. 2009 23:04
Re: Zajímavé
Vysvětlit? Např. velmi podstatná hmotnost a nižší "ztráty" jednoduchšího "pohonu"...
Upnul ses na (v praxi) relativně nepodstatné zrychlení 0-100, které je hodně odkázáno na trakci, např u pružného zrychlení, které je (v praxi) mnohem podstatnější, bude už rozdíl (na suchu) zcela nepodstatný...
rocco má nejen nižší hmotnost, ale i menší odpor vzduchu, nížší těžiště, mnohem větší rozvor především zadní nápravy, jízda s ním je mnohem "sportovnější" a na suchu může být v zatáčkách klidně rychlejší než Golf.
Focus RS musí zvládat ještě větší porci výkonu a hlavně krouťáku a daří se mu to velmi dobře...
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Zajímavé
white label - s tebou do diskuze ohledně VW nejdu (ani nemusím):-)
Tento příspěvek je,dle mýho názoru,sportovní terminologií řečeno hole-in-one,popř.game over.
Už se sem ani dívat nebudu,jelikož není o čem debatovat.... :yes: .
Moc lidí sleduje pouze tabulky,ostatní parametry jaksi neberou na vědomí a předem mají jasno 8-s
20. 10. 2009 01:04
Re: Zajímavé
sportovní terminologií je záměna rozvoru a rozchodu jasný DSQ :-!
Avatar - white label
20. 10. 2009 01:19
Re: Zajímavé
Ano, máš naprostou pravdu, všiml jsem si toho "překlepu" až po reakci Mojita, čímž se samozřejmě všem poškozeným omlouvám...
Z kontextu, ale zcela jasně vyplývá, že jsem tím myslel rozchod, nikoli rozvor...

P.S. ...ironií osudu je, že jsem tu 8.9. pod FoFoST upozorňoval na záměnu pojmu rozchod a rozvor jednoho recenzenta na MACZ... [odkaz] :*)

Snad to jako důkaz toho, že skutečně vím "o co go" postačí... ;-)
20. 10. 2009 01:31
Re: Zajímavé
....sranda musí být, zvlášt v noci >:D

...nevyměníš GTIčko za Ší-R-o? - mě by tam teda štval ten el. diferák, výše mají podle mě pravdu, ten rozdíl v akceleraci by měl být výrazně menší, nebo poloviční.
Avatar - white label
20. 10. 2009 01:39
Re: Zajímavé
Zdar, ty si ale hlídací nespavý Me2d... >:-[]
Ne, rocco je "pro mě" vzadu malé i jako druhé auto (mám děti), takže ho za GTI měnit nebudu, ale svezl jsem už párkrát s dvoulitrovým roccem a je to moc dobré auto a v provedení "R" ještě mnohem zajímavější a relativně vlastně i (svým způsobem) levnější (také díky absenci 4motion), než klasické rocco...
Ten el. diferák mají naši na GTI6 a na okresky je fakt docela dobrý... a na okruh se GTI stejně moc nehodí...
Žes mě dneska tak dostal prozradím ti malé tajemství...ten rozdíl ve zrychleni z 0-100 je přesně 0,3s! Je teď roccoR jen proto o hodně lepší auto? ;-)
20. 10. 2009 01:53
Re: Zajímavé
co já jsem viděl a slyšel, tak podle mě má nejlepší poměr cena/výkon/zábava asi BMW 130i, cca 260 koní, za 30tis. Euro což mi teda přijde v porovnání jak s GR tak ŠR docela mazec....
Avatar - white label
20. 10. 2009 02:05
Re: Zajímavé
Nesmíš taky všemu hned věřit, to je jako tady s tou celou vteřinou a nakonec jsou z toho jen tři destiny... ;-)
BMW 130i začíná (3dv.hatch) na 34.350,- euro, což je asi o tisícovku víc než roccoR, které má ale navíc (za tu cenu) nesrovnatelně lepší výbavu...a i když mám bavoráky rád do 1čkové řady s "korejským" designem bych nikdy nešel, RoccoR je proti němu (podle mě) opravdu "nádherné" auto ...
:-)
20. 10. 2009 12:06
Re: Zajímavé
1erů 130i za 29,5-30,5k Euro jsou desítky (v obdobě Automodulu) no a zábavnost k nezaplacení.

Šíro může být pěkné (mě se líbí taky) ale když v něm sedíš tak ho stejně nevidíš (a VW interiér vs BMW interiér už je jedno) a čistě teoreticky dostaneš chuť se vydat já nevím s Mojitem a Deadliftem na okruh - a tam budeš v BMW king ;-)
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Zajímavé
me2d - důvod proč by měl být na okruhu s BMW ,,king,,mi jaksi unikl ;-\ (snad ne důvod značka,zadohrabu a s tím spojená ehm nedefinovatelné slovo ,,zábava,,).
Tak RS a nové MPS je trapné a bezzubé - poučné
8-s
20. 10. 2009 14:57
Re: Zajímavé
čteš moc mezi řádky co tam není (o RS, MPS) btw. kolik ta auta stojí proti 130i se šestiválcem a možností výrazného tuningu za ehm 780tisíc?
A king bude jednoduše proto, že dá Focus i Šíro už na startu (důkaz libolný start WTCC) a pak už ho nejen nedojedete ani nepředjedete.
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Zajímavé
me2d - 780 tis.je fajn ale jak tam pár věcí přihodéš jsi trochu jinde :no: ...kup si třeba Hondu,vyjde tě dráž,ale máš už v tom miliardu věcí...
WTTC?To jsi mimo mísu,zaprvé je to srovnání hrušek a jablek a za druhý předpokládám,že ty auta nebudou řídit ,,klonové,,-hmmm nic novýho 8-s
20. 10. 2009 16:38
Re: Zajímavé
nene, nic nepřihodíš, naopak dost ještě vyhodíš (jak říkají němci Radio und Klimaanlage raus, Überrollkäfig rein) :-!
...s WTCC nejsem mimo mísu - to promiň - 1) tam jezdí 3er, a nejezdí tam Scirocco že? takže to nesrovnávám, 2) to bylo myšleno kvůli srovnání předokolek a zadokolek, se stejnýma výkonama a Seaty a Chevrolety takticky řeší postavení na startu vs. BMW, tak jako v F1 řeší špinavou a čistou část tratě, protože ví, že prostě zatímco budou hrabat, zadokolka bude mít trakci
Avatar - white label
20. 10. 2009 14:21
Re: Zajímavé
Tak "slevy" budou i na to roccoR, takže zůstaňme pro objektivní srovnání cen raději u oficiálních "ceníkových" cen prodejců...navíc si dohoď do 130i sériovou výbavu roccaR
a si hned jinde.
Na 1čku od BMW mě nikdy "neukecáš" (to není 3kové kupé, které už je ovšem taky za jiné prachy).
BMW1 je pro mě přesně ten příklad auta, kde samotný "zadek" prostě není vše. Motor je výborný o tom žádná, ale zbytek auta se roccuR prostě nevyrovná, ani se "zadkem".
I ten interiér je už podle mě v roccuR povedenější, než v 1čce...
A na okruh jezdím velmi zřídka, takže bych tam lifta asi nepotkal, nevidím hlubší smysl v tom, prohánět tam auta primárně určená/vyrobená/homlogována pro běžný
provoz na otevřených silnicích, jako je třeba právě i to 130i... ;-)
20. 10. 2009 15:05
Re: Zajímavé
no tak to se asi nebavíme úplně o stejné věci. Chápeš (podle diskuze) rozdíl ve hmotnosti, ale mluvíš o výbavě. "Výbava" je synonymum pohodlí a nárůstu hmotnosti - a kontrastuje teda např. s tvrdostí a ridecomfortem. Takže si představuješ jakéhosi univerzálního kočkopsa, a tak to není.
Kdežto já mluvím o těch autech ze sportovního pohledu definovaného alespoň tak, že za rok sundáš aspoň jedny pneumatiky sportovní jízdou - nemluvím o tom, že jednou za čas na dálnici se dá plyn na podlahu.
Avatar - white label
20. 10. 2009 15:30
Re: Zajímavé
Ale já tu lepší výbavu napsal jako argument k té tvojí ceně, protože cena by se měla srovnávat se srovnatelnou...
Hlavní problém vidím spíš v tom dnes nekonečně širokém pojmu "sportovní", kdy slovem "sportovní" je označována i "růžová termoska" na aerobik...
Já "hledám" "sportovní" auto na otevřené cesty se kterým se dá bez omezení "žít" i "normálně", ale ty "hledáš" auto hlavně na okruh... a tady společnou řeč najdem logicky dost těžko...
Kdybych byl "magor" do okruhového ježdění, tak "šetřím" spíš třeba na rocco GT24 (když už jsme u toho rocca) a nebudu tam tahat "zbytečně" vysoké, měkké a těžké "sériovky"...
20. 10. 2009 16:55
Re: Zajímavé
no "hlavně" na okruhy podle mě není reálné, vzhledem k tomu že tady máme dva a poměrně obsazené. Ale když chceš boxovat, si taky nenecháš rovnou rozbít hubu v ringu ale trénuješ - to samý, pokud chceš jezdit sportovně, asi bys neměl rovnou do provozu - měl bys právě na ten okruh, a tam dovnou poznáš, jak se to které auto rovnou diskvalifikuje. Dál víš, kolik km ujedeš kde jakým stylem, a podle toho si vybereš auto.
Sportovní jízda pokud nemá být zaměňěna za rasovačku znamená sportovní stopu, práci na brzdách, práci při průjezdu zatáčkou a na výjezdu, naopak jet rychle po rovince umí každý blb po hodině autoškoly. No a pokud tak chci jet, tak potřebuju auto s dobrejma brzdama, přesným řízením, komunikativním motorem a s trakcí. Já myslím že sportovní není až tak vágní.
Avatar - white label
20. 10. 2009 20:27
Re: Zajímavé
Jasně, rozumím...
A "nestačila" by ti třeba taková "obyčejná"
C ZR1 (647PS/819Nm)...
;-) >:-[] >:D
19. 10. 2009 15:47
srovnani
Spise by me zajimalo srovnani s Focusem RS...podobna cena, vykon trochu jiny...focus neni ctyrkolka....no uvidime...
Rozbalit vlákno
4
19. 10. 2009 16:05
Re: srovnani
Troufnu si tvrdit, že RS bude (je) "ostřejší" s větším zaměřením na sport. Naopak velmi zajímavé bude srovnání s již zmíněnými WRX265 a Lancerem Ralliart.
19. 10. 2009 16:30
Re: srovnani
To je trochu jina liga... Ford Focus RS Vs Rivals... [odkaz]
19. 10. 2009 16:45
Re: srovnani
Jasně. STI je sice rychlé, ale karoserie není to pravé. Evo ja také rychlé, ale drahé. To, že se Fordu podařilo postavit výbornou předokolku je bezpochyb, stejně jako to, že je levnější. A stejně tak ještě v žádném testu RS jízdně tyto dva neporazilo. I přes to, ale vidím obrovský úspěch Fordu v tom, že je jejich RS, i jako "pouhá" předokolka s těmito dvěma srovnáván a umí je (opět jízdně) pěkně potrápit.
Avatar - white label
19. 10. 2009 17:18
Re: srovnani
Vidíš lifte a já pevně doufal, že zrovna ty si z GolfuR sedneš na zadek... >:D
No nic..., tak snad příště... ;-)
Avatar - white label
19. 10. 2009 16:24
GR...,
GOLF eR, tedy zkráceně GR, nečteme zásadně jako GéeR, ale výhradně ("japonsky") jako GuRu...! >:-[] >:D
Rozbalit vlákno
2
19. 10. 2009 16:29
Re: GR...,
[odkaz]

Přihřeju si polívčičku ;-) :*)
19. 10. 2009 17:13
250 SCHODŮ DO NEBE
Strašně, strašně to letí... tohle jsem tu napsal v roce 2005... a stále to platí, jenom má to aktuální erko ještě více koní...:

Hergot... to je téma. Bejci bejků, přijíždí GURU všech GURU. 250 schodů do nebe. Tohle to chce LED ZEPPELIN, to chce ten Plantův ječák, to chce mít Page zaseklýho v temeni... Protože ten stříbrňáček, pokud s tebou nehne, tak seš buď těžkej válečnej veterán, nebo ti nikdo v mateřský nevysvětlil, že tak, jako je Bůh nad námi, a maminka nad tebou, je tu ještě jedna modla - GOLF na třicetidvou kartách. Podívej se dovnitř a zatají se ti dech. Všechno, jo všechno jen pro bejka. Žádný teplý bundy, shoď to ze sebe, pusť klimačku, nastav tam ostrý brejky od Johna Bonhama (jo, Johne, tvoje kladiva stále buší a buší) a rozpal těch 250 mustangů - sesuň se na sedadlo, seřiď zpětný a zatáhni pupek. Scvakni pas a zasuň jedna. Popusť mu uzdu a stáhne se ti hrdlo, cejtíš to až v kostech jak se dere dopředu, sevři věnec až ti zbělaj kotníky a drž to pevně, jo pevně, Ten riff z Whola Lota Love ti sžírá mozek, motor řve plnejch pět a blíží se ti ostrá pravá, těsně před ní natvrdo podřaď na dvě a dej bacha, at ti nevypadne Wrigleys z dásní, trhni pravačkou a hrábni mu do slabin... proletíš to na čáře, jo, na čáře života, na čáře rozkoše... tam pak, na konci cesty, prodávaj náhradní slipy. Na to nezapomeň. Tak jo, konečně je tu auto.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Kripa"
19. 10. 2009 19:27
Čelem k masám
Mno, masová tuctovka, tuctová masovka, chystal jsem se napsat, ale nakonec to není tak špatný. Vždycky jsem byl antivolks, přestože jsem pro ně něco pár let dělal, svezl se hned v počátcích všemi motorizacemi 4. generace a jako jeden z prvních vyzkoušel nového beetla, přičemž v tom prvním případě jsem přes výhrady k této generaci kvitoval robustnost i zpracování, v tom druhém si sice liboval, ale zároveň mačkal slzu při vzpomínce na starého brouka v modré metle, kterým jsme před desítkami let brázdili s našima západ jůesej:-) Kamarádův nový golfí kombajn jsem sice pochválil, ale to spíš pro podobně příznivý dojem ze zpracování, jaký jsem měl už dříve ob generaci zpět, než že by byl tmavěmodrý přibližovák kdovíjak kulervoucí. A passat opravdu nee, ten design zvlášť u nekombíka je nebesky hnusný a pekelně neforemný. Ale ten golfík, ten má pořád něco do sebe... A když přitlačí na pilu jako teď, tak bych ho i bral. Jako druhé auto po eresu. Pochopitelně nemyslím to boleslavské.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "misiak"
19. 10. 2009 19:54
Mitsubishi EVO
namiesto tohoto "kvázi sportaku" by som volil "skoro sportak" nove Mitsu EVO ...uz len kvoli novym technologiam v EVO, na ktore sa nemci (zatial) nechytaju
BRAVO MITSUBISHI ! :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - bubucci
19. 10. 2009 22:37
R vs zbytek
No tak při ceně 950 si to opravdu koupí jen zarytý fanoušek VW. Kdo si chce opravdu zařádit bere Evo nebo STi, kdo chce jakože super VW pohodlí, ať si koupí obyč golfa. Ten výkon stejně nevyužije. Po rovince je rychlých hodně aut, ale jak příjde na krájené chleba v zatáčkách, tam bude Golf ztrácet. Nechci tím říct, že je R špatné,ale ta cena prostě nutí srovnávat s plhodnotnými úderníky...
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Emel
19. 10. 2009 22:47
Re: R vs zbytek
Pokud chceš sportovní auto v této kategorii, nemůže Golf Impreze nebo Evu konkurovat. Pokud máš ale trošku civilnější zaměření, bude R výborný kompromis - vlastně je to jen silnější GTI, nectnosti těžkého R32 jsou minulostí. Když na to máš, není důvod koupit normálního Golfa a ne R.

Černý Petr zbyl, trošku překvapivě, na Scirocco R - je menší a pomalejší a nemá navrch v ničem krom designu.
Avatar - white label
19. 10. 2009 22:51
Re: R vs zbytek
Svezl ses někdy opravdu "pořádně" v Sciroccu? Podle mě spíš ne... jedna věc jsou papírové hodnoty, druhá vě je samotná jízda... ;-)
Avatar - Emel
19. 10. 2009 23:03
Re: R vs zbytek
Svezl jsem se, ale ne v Rku... pro mě osobně je předokolka u sportovního auta nemyslitelná, dal bych přednost klidně i slabší zadokolce nebo čtyřkolce - v dané cenové kategorii už se dá koupit kromě zmiňované Imprezy namátkou třeba BMW 1, Honda S2000, Mazda MX-5, Nissan 370Z... asi bych vybral Zko.

Ale to odbíháme od našeho srovnání R vs. R. Scirocco jezdí dobře, jenže je vysoce pravděpodobné, že Golf R pojede lépe. Takže se ptám: proč chtít Scirocco R a ne Golf R? Kromě designu?
Avatar - white label
19. 10. 2009 23:19
Re: R vs zbytek
Že je pro tebe přední náhon u "sportovního" (to je dnes opravdu veeelmi široký pojem) auta nemyslitelný, je hlavně tvůj osobní předsudek (FoRS podle tebe tím pádem také "ne"), zde hojně podporovaný místními "Subaristy" a rúznými "M3kovými puristy" (vůbec nic proti nim).
Ovšem současný stav je i takový, že např. podle angl. redakce časopisu SPEED, která letos vyhlásila 20 nej-sportovních aut roku 2009, se mezi TOP20 dostalo i 8! předokolek a z toho dokonce tři v TOP10! Nejlepší sport. předokolka byla dokonce na 6. místě!
Tak já si prostě dovolím považovat roccoR za "sportovnější" auto než GolfR i přes absenci "4motion" a možná i svým způsobem, také právě proto... :-) :yes:
GolfR naopak považuju za "uživatlesky přívětivější", než roccoR, a to právě z důvodu 4-motion, většího prostoru, možnosti 5dveří, pohodlnějšího nastupování a vystupování (i v předu), nebo výhledu z vozu...

Edit.- roccoR má i přes výkonový deficit 5PS, lepší měrný výkon než GolfR...
Na jednoho koně u roccaR připadá 5,07 kg, u GolfuR 5,36 kg
Ale hlavně skutečný rozdíl ve zrychlení roccaR a GolfuR z 0-100km/h je jen 0,3s!
GolfR 5,7/5,5 a roccoR 6,0/5,8s, takže tys tady tu novinářskou "kachnu" (zdaleka ne první) "zbaštil" redakci... a já ji zas pro změnu "zbaštil" tobě..., i když podle redakce měl být rozdíl "jen" 0,8 s, takže se vlastně sekla o 0,5s...
;-) >:-[]
Avatar - Emel
20. 10. 2009 09:34
Re: R vs zbytek
Ok, Scirocco v článku zřejmě nemělo DSG. 0,3s už takové drama není. I tak ale zřejmě Scirocco přišlo o pozici nejlépe jezdícího kompaktního hothatche značky.

Proč to tolik pitvám... pokud porovnáš dvě různá auta, obvykle má jedno navrch v něčem a to druhé zase v něčem jiném - řekněme Impreza a Golf. Scirocco a Golf se ale povětšinou překrývají... a kde ne, tam má spíš navrch Golf, což je pro sportovní Scirocco nepříjemné.

K tomu sportovnímu autu... jistě, každý si pod tím představí něco jiného, já píšu za sebe. Taky nemám nic proti ježdění do práce v Sciroccu, ale pokud se bavíme o autě pro radost, je to pro mě jednoznačné. Raděj bych slabounkou Mazdu MX-5, obyčejný Nissan 200SX nebo holé BMW 130i než Focus RS (což je asi nejlepší z předokolkových HH).
Avatar - Emel
20. 10. 2009 09:43
Re: R vs zbytek
A ještě k tomu Speedu.. máš link? Docela bych se podíval. Samozřejmě je to subjektivní a hodně záleží na kritériích a na tom, jaká auta do ankety zařadíš.

Zkus si schválně sám pro sebe udělat TOP 20 sportovních aut, jestli tam nějaká předokolka bude - u mě ne. 20 je totiž strašně málo na to, aby se tam dostalo nějaký pseudosportovní hatchback, všechna místa ti zaberou vozy jako Ferrari, Lambo, Aston, Bugatti... při troše štěstí se mooožná dostane i na plebs typu Corvette ZR1, ale rozhodně ne na Focus RS nebo dokonce Scirocco.
Avatar - white label
20. 10. 2009 11:24
Re: R vs zbytek
Link nemám, ale zkus to vyhledat, nebo se raději stav do trafiky, je to aktuální číslo..., na 1. místě bylo Audi R8 V10 a za ním dva "poršáky"...

Od určitého! výkonu je zadek, nebo 4x4 logickou podmínkou přenosu síly i na suchém, kvalitním povrchu...
To ale nic nemění na tom, že určité auto s předkem, může být "zábavnější" a "sportovnější", než jiné, bez "předku".
Jízda s opravdu povedeným "předkem" má také své "neopakovatelné" kouzlo, stejně jako ostatní koncepce...
Každý, kdo tvrdí, že to jediné správné je např." pouze a vždy "zadek", "předek", 4x4, benzin, nafta, kupé, kombi, SUV...atd. atd., je podobně "omezený" jako někdo, kdo si myslí, že pěkná baba musí mít zásadně velké kozy, nebo černé vlasy apod.
Tento druh omezenosti je ale naštěstí pouze "sebeokrádajicí"... ;-)
Avatar - Emel
20. 10. 2009 11:35
Re: R vs zbytek
Sebeokrádající není, je to jen subjektivní. Pokud se mi líbí velké kozy, nezačnou se mi najednou líbit malé... maximálně je budu tolerovat kvůli jiným přednostem. Někdo jiný to může mít obráceně, ale já jsem vyzkoušel oboje a mám v tom jasno (teď tedy myslím ten zadek... ehm, poháněná zadní kola u auta :-)). Jen jednou jsem se spustil se slečnou Integrou...

Pro mě Speed není natolik zajímavý časopis abych za něj utrácel peníze, tak nějak z principu... jen mě zajímala ta kritéria, která způsobila, že se předokolka dostala do top 10.
Avatar - white label
20. 10. 2009 11:40
Re: R vs zbytek
"Sebeokrádající" je to předešvším tehdy, když se jedná spíše o určitý předsudek, než o opravdu "bohaté" (ne "jednu") zkušenosti... ;-)

P.S. mezi opravdu "velkýma" a naopak úplně "malýma" je stále docela velký "prostor", lehce se ti může stát, že k vůli tomuto detailu!, přijdeš zbytečně o něco, jinak pozitivně vyjímečného...
Avatar - Emel
20. 10. 2009 12:02
Re: R vs zbytek
Z předokolek jsem řídil kde co, rád vyzkouším cokoliv... ale nejlepší byla ta Integra Type-R, pak minulý Focus ST (RS mi nikdo nepůjčil, určitě by byl ještě lepší). Jo, a překvapivě Citroen Saxo VTS, ovšem ten byl všelijak "poladěný".

P.S.: no jasně, nekoukám jenom na prsa, neboj... :-).
20. 10. 2009 14:19
Re: R vs zbytek
Ten test byl hodně zajímavý. Pro mě osobně byl trochu překvapením komentář k FoFoRS. Nikde v předchozích testech jsem nezaznamenal stížnosti na hmotnost a také náznaky přeci jen velkého výkonu/krouťáku na přední nápravu....
P.S. No a vítěz..... to je rána pro všechny příznivce "klasických" supersportovních značek. Už "základní" 8mi válec "porážel" kde co a teď...
20. 10. 2009 16:50
Re: R vs zbytek
Proti těmto dvěma bude R více o kompromisech, resp. určitě příjemější společník pro každý den. Přeci jen STI i EVO jsou trochu "jiné" stroje.
Konkurenci ale spatřuji ve WRX265 a Lanceru Ralliart, který je ceníkově z těchto tří také nejlevnější a nabízí velmi zajímavou techniku. Naopak mi (i jako příznivci značky) připadá WRX265 trochu "nekonkurenceschopné" (v případě přítomnosti 6ti kvaltu a Si Drivu z STI bych to viděl jinak).