Již před časem skupina VW zlevnila částicové filtry pro vznětové motory u vybraných motorů. Cenově zvýhodněná akce potrvá i dále, takže pokud potřebujete DPF na svůj Volkswagen, nemusíte jej nutně hned shánět v aftermarketu.
15 už je celkom dostupné, to už je porovnateľné s inými servisnymi nákladmi na auto. Pokiaľ stojí 10 čistenie s otáznym koncom, alebo 6 vykuchanie a prehratie sw, tak 15 za filter je fajn.
Relativně jo. Bazarová plečka typu S-max za 250 000 Kč si svůj servis prostě žádá. Ono už jenom gumy v rozměru 18 palců vyjdou na 17000 Kč. A jelikož to auto bude mít najeto 200000 km, tak k tomu připočtěte pravděpodobně vymačkaná ramena, možná ložisko, egr, rozvody a pár dalších chuťovek, jako utržený silentblok motoru apod.
Jen snižují ceny na úroveň konkurence. Např. pro Peugeot 5008 1.6HDI stojí filtr 12.351,- Kč, pro Mondeo 2.0 TDCI 14.815,- Kč atd.
Ale je fakt, že někteří si jej cení zlatem jak např. Hyundai, který si klidně řekne i o více než 100tis >:D
Nemáš pravdu, PSA/Ford používají levnější verzi filtrů (s doplňováním aditiv), které mají cca poloviční životnost, takže ta cena ve výsledku k najetým km pak vypadá jinak...
Jinak cena těchto filtrů je již opravdu únosná (ať už PSA, Ford nebo u VW group) a pozitivní přínos pro životní prostředí obrovský. Pokud někdo i nadále bude kuchat filtr a jezdit bez něj, tak je to bez diskuse PRASE! Ona je to teda prasečina i teď a měla by to policie víc kontrolovat. S ohledem na jejich současné ceny bych za to těm lidem bral ŘP, oni by si to potom rychle rozmysleli.
P.S. U Hnojdeje je ta cena filtru jedno, ten těch km stejně moc nenajede, takže se výměny filtru nedožije >:D