reklama


Volkswagen AAC pick-up

Volkswagen AAC pick-up

 
 

Automobilka Volkswagen, největší evropský výrobce automobilů, představila na detroitském autosalonu další, velice zajímavý koncept vozu. Novinka nazývána jednoduše AAC (Advanced Activity Vehicle), kombinuje možnosti terénního vozu pick-up s komfortem a výbavou luxusního sedanu. Poháněný je technicky velmi vyspělým dieselovým motorem V10 TDI, který kromě obrovského výkonu 230 kW (313 koní) vyniká také svou ekonomikou provozu.

Exteriér

Pokud uvidíte jet nový koncept ve zpětném zrcátku vašeho vozu, ihned poznáte, že se jedná o Volkswagen. Koncept převzal některé stylistické prvky z automobilu označeném jako Concept D, který byl představen minulý rok na Frankfurtském autosalónu a byl studií luxusního sedanu. Prvky shodné pro oba koncepty, které dotvářejí jejich charakter zpředu jsou zejména kapota ve tvaru V, přední maska protažená do předního nárazníku, velmi široké blatníky a v neposlední řadě také dvojité přední světlomety. Tím ale veškerá podobnost obou modelů končí. S velkými vnějšími rozměry, šířkou dosahující skoro 2 metrů a výškou 1,80 cm, budí model AAC zasloužený respekt. Velký podíl na tom také mají zejména široké a extrémně pevné nárazníky, které jsou výrazným designérským prvkem studie AAC. Přední xenonová světla jsou ukryta za čirým tvrzeným sklem a jsou dostatečné vysoko nad vozovkou, aby byla zajištěna ochrana i v těžším terénu. Z bezpečnostních důvodů jsou blikače umístěny do přední strany zpětných zrcátek, což zaručuje dobrou viditelnost i v terénu.

Automobil je také vybaven ochranou spodní části vozu, který je vyroben z leštěného hliníku. Má chránit sání vzduchu spolu s mezichladiči stlačeného vzduchu umístěnými nad ním.

Boční část vozu byla navržena designéry týmu Hartmuta Warkusse tak, aby odpovídala rozvoru náprav 3315 mm! Ačkoliv je koncept dlouhý přes 5 metrů a má všechny prvky odpovídající vozu kategorie pick-up. Jeho vzhled odpovídá spíš vozům Coupé, nebo luxusním sedanům. Při pohledu z boku zaujme absence B-sloupku, který byl nahrazen uchycením druhého páru dveří vzadu, což vytváří dojem, že automobil má pouze jedny, mohutné dveře. Nový koncept se také vyznačuje bohatým použitím lehkých materiálů, mezi nimiž se nejvíce prosadil hliník. Hliník byl použit k výrobě bočních prahů, ale také k výrobě již zmiňované ochrany spodní části vozu. Na konci vozu najdeme jednodílné sklápěcí dveře, které umožňují přístup do nákladového prostoru, který je ve stejném barevném kovovém odstínu jako karosérie. Na podlaze je podélně umístěno 11 centimetrových pruhů, které mají ochránit povrch před poškozením při převozu nákladu. Stejné pruhy jsou umístěny také na vnitřní straně zadních dveří umožňující prodloužení nákladového prostoru.

Interiér

Ovládání celého vozu je podmíněno použitím elektronického klíče zvaného "Communicator", bez kterého není možno automobil otevřít. V horní části palubní desky je umístěn držák, který po vložení karty umožňuje nastartování vozu tlačítkem na pravé straně volantu. Pasažéři kteří cestují v konceptu AAC jsou obklopeni ergonomickou palubní deskou z ušlechtilých materiálů. V horní části dveří a palubní desky byl použit černý sametový semiš Alcantara. Stejný materiál byl použit také na vnitřní stranu střechy. Necelých 10 centimetrů pod bočními okny můžeme opět najít hliníkové pruhy, které plynule přecházejí k palubní desce. K potažení sedadel byla použita kvalitní kůže v barevném odstínu "Teak". Studie AAC se vyznačuje použitím hliníku, který lze najít na každé části vozu. Leštěný hliník byl použit také na středním panelu přístrojové desky, kde je umístěna řadící páka. Šestistupňová automatická převodovka má také možnost manuálního řazení Tiptronic. Ve stejném místě jsou umístěny také ovládače světlé výšky vozu a ovládání pohonu 4x4. Schránka s možností chlazení a držák dvou nápojů je umístěn v dolní části středového panelu. Centrálnímu panelu dominuje 7" palcový barevný displej, který se aktivuje při zapnutém zapalování. Na displeji je možno zobrazit navigační systém, TV, nebo počítač.

Pohonná jednotka

Volba pohonné jednotky konceptu AAC padla na desetiválcový přeplňovaný dieselový motor V10 s přímým vstřikem paliva TDI s obsahem 5,0 litrů. Motor je vybaven dvěmi turbodmychadly s měnitelnou geometrii lopatek. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 230 kW (313 koní) při 4000 ot/min. Zajímavější než výkon motoru je točivý moment motoru, který dosahuje svého maxima 750 Nm, kterého dosahuje při pouhých 2000 ot/min. Motor je vybaven systémem pumpa-tryska, který pracuje s tlakem až 2000 barů, což zaručuje výborné spalování. Velkou výhodou vysokotlakých motorů jsou nízké hodnoty emisí, při vysokém výkonu a přiměřené spotřebě. Výkon motoru je pomocí šestistupňové převodovky přenášen na všechna kola. Automatická převodovka má možnost manuálního řazení Tiptronic. Pokud se automobil pohybuje v terénu, stačí pouze stisknout tlačítko, které elektronicky uzavře dva diferenciály zaručující adhezi v každé situaci. Automobil je také vybaven systémem EDS (elektronická uzávěrka diferenciálu), který rozděluje sílu mezi 19 palcová kola obutá do pneumatik o rozměru 285/55. K aktivním bezpečnostním prvkům patří také spolehlivé brzdy, které mají v případě modelu AAC vrtané disky o rozměru 18" palců vpředu a 17" palců vzadu! Veškeré nebezpečné situace pomáhá řidiči řešit elektronicky systém stability (ESP), spolu se systémem ABS. Další technickou novinkou vozu je výškově nastavitelné vzduchové pérování. Řidič může volit mezi 3 stupni. Nejnižší stupeň slouží k jízdě po dálnici, kdy je nastavena tvrdá charakteristika pérování. Na opačné straně je pozice pro jízdu v terénu, kdy může být výška zvýšena až na 390 mm. Rozdíl mezi nejnižší a nejvyšší hodnotou nastavení výšky vozu je 110 mm.

Technické údaje
MotorV10, 2x turbodmychadlo
Druhvznětový
Zdvihový objem (cm3)5000
Válce/ventily10/4
Max. výkon (kW/ot)230/4000
Max. točivý moment (Nm/ot)750/2000
Převodovkaautomatická šestistupňová s funkcí Tiptronic
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)přes 200
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)5264
Šířka (mm)1987
Výška (mm)1770
Rozvor (mm)3315
Rozchod vpředu (mm)1664
Rozchod vzadu (mm)1684
Rozměr pneu285/55 R19
MHD v Praze by mohla být kvůli smogu zdarma MHD v Praze by mohla být kvůli smogu zdarma

Pražští radní budou v úterý kvůli smogu v hlavním městě…

Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze? Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze?

Ta aféra skutečně má parametry stát se předvolebním…

Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů

Bývalý nájemce pražského hlavního nádraží, italská…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Nové Subaru XV uvidíme už v Ženevě. Na prvním snímku mu to opravdu sluší!

Nové Subaru XV uvidíme už v Ženevě. Na prvním snímku mu to opravdu sluší!

Dnes 11:53

Nová generace Subaru XV si odbude globální premiéru už na březnovém autosalonu v Ženevě. Podle prvního snímku to bude fešák!




Blesk.cz

Školáci přežili lavinu pod kulečníkem. Díky platu sklenic Nutelly

Školáci přežili lavinu pod kulečníkem. Díky platu…

Eduardo, Samuel a Ludovica byli v italských horách spolu s rodiči na prázdninách. Když ani ne desetileté děti ve…

Česká spořitelna uťala spolupráci s Fincentrem. A žaluje ho za matení klientů

Česká spořitelna uťala spolupráci s Fincentrem. A…

Česká spořitelna ukončuje spolupráci s poradenskou společností Fincentrum a podává na ni žalobu. Fincentrum bylo…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Plíšková smetla domácí naději a je ve čtvrtfinále. Strýcová končí

Plíšková smetla domácí naději a je ve čtvrtfinále.…

Česká tenistka Karolína Plíšková hladce postoupila do čtvrtfinále ženské dvouhy na Australian Open. Turnajová…

 

Reflex.cz

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Miloslav Vlk trpí rakovinou plic s metastázami do kostí a čeká ho chemoterapie. Zdravotní problémy se u…

Muži byli zatčeni za znásilnění v přímém přenosu, které pouštěli na Facebooku

Muži byli zatčeni za znásilnění v přímém přenosu,…

Velmi neobvyklý případ zločinu v přímém přenosu na Facebooku, ktery vedl k okamžitému zatčení pachatelů, se…

 
 
reklama