Volkswagen AAC pick-up

Volkswagen AAC pick-up

 
 
15.1. 2000

Automobilka Volkswagen, největší evropský výrobce automobilů, představila na detroitském autosalonu další, velice zajímavý koncept vozu. Novinka nazývána jednoduše AAC (Advanced Activity Vehicle), kombinuje možnosti terénního vozu pick-up s komfortem a výbavou luxusního sedanu. Poháněný je technicky velmi vyspělým dieselovým motorem V10 TDI, který kromě obrovského výkonu 230 kW (313 koní) vyniká také svou ekonomikou provozu.

Exteriér

Pokud uvidíte jet nový koncept ve zpětném zrcátku vašeho vozu, ihned poznáte, že se jedná o Volkswagen. Koncept převzal některé stylistické prvky z automobilu označeném jako Concept D, který byl představen minulý rok na Frankfurtském autosalónu a byl studií luxusního sedanu. Prvky shodné pro oba koncepty, které dotvářejí jejich charakter zpředu jsou zejména kapota ve tvaru V, přední maska protažená do předního nárazníku, velmi široké blatníky a v neposlední řadě také dvojité přední světlomety. Tím ale veškerá podobnost obou modelů končí. S velkými vnějšími rozměry, šířkou dosahující skoro 2 metrů a výškou 1,80 cm, budí model AAC zasloužený respekt. Velký podíl na tom také mají zejména široké a extrémně pevné nárazníky, které jsou výrazným designérským prvkem studie AAC. Přední xenonová světla jsou ukryta za čirým tvrzeným sklem a jsou dostatečné vysoko nad vozovkou, aby byla zajištěna ochrana i v těžším terénu. Z bezpečnostních důvodů jsou blikače umístěny do přední strany zpětných zrcátek, což zaručuje dobrou viditelnost i v terénu.

Automobil je také vybaven ochranou spodní části vozu, který je vyroben z leštěného hliníku. Má chránit sání vzduchu spolu s mezichladiči stlačeného vzduchu umístěnými nad ním.

Boční část vozu byla navržena designéry týmu Hartmuta Warkusse tak, aby odpovídala rozvoru náprav 3315 mm! Ačkoliv je koncept dlouhý přes 5 metrů a má všechny prvky odpovídající vozu kategorie pick-up. Jeho vzhled odpovídá spíš vozům Coupé, nebo luxusním sedanům. Při pohledu z boku zaujme absence B-sloupku, který byl nahrazen uchycením druhého páru dveří vzadu, což vytváří dojem, že automobil má pouze jedny, mohutné dveře. Nový koncept se také vyznačuje bohatým použitím lehkých materiálů, mezi nimiž se nejvíce prosadil hliník. Hliník byl použit k výrobě bočních prahů, ale také k výrobě již zmiňované ochrany spodní části vozu. Na konci vozu najdeme jednodílné sklápěcí dveře, které umožňují přístup do nákladového prostoru, který je ve stejném barevném kovovém odstínu jako karosérie. Na podlaze je podélně umístěno 11 centimetrových pruhů, které mají ochránit povrch před poškozením při převozu nákladu. Stejné pruhy jsou umístěny také na vnitřní straně zadních dveří umožňující prodloužení nákladového prostoru.

Interiér

Ovládání celého vozu je podmíněno použitím elektronického klíče zvaného "Communicator", bez kterého není možno automobil otevřít. V horní části palubní desky je umístěn držák, který po vložení karty umožňuje nastartování vozu tlačítkem na pravé straně volantu. Pasažéři kteří cestují v konceptu AAC jsou obklopeni ergonomickou palubní deskou z ušlechtilých materiálů. V horní části dveří a palubní desky byl použit černý sametový semiš Alcantara. Stejný materiál byl použit také na vnitřní stranu střechy. Necelých 10 centimetrů pod bočními okny můžeme opět najít hliníkové pruhy, které plynule přecházejí k palubní desce. K potažení sedadel byla použita kvalitní kůže v barevném odstínu "Teak". Studie AAC se vyznačuje použitím hliníku, který lze najít na každé části vozu. Leštěný hliník byl použit také na středním panelu přístrojové desky, kde je umístěna řadící páka. Šestistupňová automatická převodovka má také možnost manuálního řazení Tiptronic. Ve stejném místě jsou umístěny také ovládače světlé výšky vozu a ovládání pohonu 4x4. Schránka s možností chlazení a držák dvou nápojů je umístěn v dolní části středového panelu. Centrálnímu panelu dominuje 7" palcový barevný displej, který se aktivuje při zapnutém zapalování. Na displeji je možno zobrazit navigační systém, TV, nebo počítač.

Pohonná jednotka

Volba pohonné jednotky konceptu AAC padla na desetiválcový přeplňovaný dieselový motor V10 s přímým vstřikem paliva TDI s obsahem 5,0 litrů. Motor je vybaven dvěmi turbodmychadly s měnitelnou geometrii lopatek. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 230 kW (313 koní) při 4000 ot/min. Zajímavější než výkon motoru je točivý moment motoru, který dosahuje svého maxima 750 Nm, kterého dosahuje při pouhých 2000 ot/min. Motor je vybaven systémem pumpa-tryska, který pracuje s tlakem až 2000 barů, což zaručuje výborné spalování. Velkou výhodou vysokotlakých motorů jsou nízké hodnoty emisí, při vysokém výkonu a přiměřené spotřebě. Výkon motoru je pomocí šestistupňové převodovky přenášen na všechna kola. Automatická převodovka má možnost manuálního řazení Tiptronic. Pokud se automobil pohybuje v terénu, stačí pouze stisknout tlačítko, které elektronicky uzavře dva diferenciály zaručující adhezi v každé situaci. Automobil je také vybaven systémem EDS (elektronická uzávěrka diferenciálu), který rozděluje sílu mezi 19 palcová kola obutá do pneumatik o rozměru 285/55. K aktivním bezpečnostním prvkům patří také spolehlivé brzdy, které mají v případě modelu AAC vrtané disky o rozměru 18" palců vpředu a 17" palců vzadu! Veškeré nebezpečné situace pomáhá řidiči řešit elektronicky systém stability (ESP), spolu se systémem ABS. Další technickou novinkou vozu je výškově nastavitelné vzduchové pérování. Řidič může volit mezi 3 stupni. Nejnižší stupeň slouží k jízdě po dálnici, kdy je nastavena tvrdá charakteristika pérování. Na opačné straně je pozice pro jízdu v terénu, kdy může být výška zvýšena až na 390 mm. Rozdíl mezi nejnižší a nejvyšší hodnotou nastavení výšky vozu je 110 mm.

Technické údaje
MotorV10, 2x turbodmychadlo
Druhvznětový
Zdvihový objem (cm3)5000
Válce/ventily10/4
Max. výkon (kW/ot)230/4000
Max. točivý moment (Nm/ot)750/2000
Převodovkaautomatická šestistupňová s funkcí Tiptronic
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)přes 200
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)5264
Šířka (mm)1987
Výška (mm)1770
Rozvor (mm)3315
Rozchod vpředu (mm)1664
Rozchod vzadu (mm)1684
Rozměr pneu285/55 R19
Saúdům přestaneme dodávat zbraně, potvrdila německá kancléřka Merkelová Saúdům přestaneme dodávat zbraně, potvrdila německá kancléřka Merkelová

Německo nebude dodávat Saúdské Arábii zbraně, dokud bude…

Jordánsko chce zpět pohraniční území, která pronajalo Izraeli Jordánsko chce zpět pohraniční území, která pronajalo Izraeli

Jordánský král Abdalláh II. dnes oznámil, že jeho země…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout

Nový ceník Škody Karoq platný od 19. října přinesl hodně…

Ford podlehl tlaku: O model GT je takový zájem, že mu sníží exkluzivitu Ford podlehl tlaku: O model GT je takový zájem, že mu sníží exkluzivitu

O supersportovní Ford GT je i po skoro dvou letech od…

 





 
Räikkönen ukončil pětileté čekání na vítězství. Je to lepší než skončit druhý, řekl

Räikkönen ukončil pětileté čekání na vítězství. Je to lepší než skončit druhý, řekl

Dnes 01:03

Kimi Räikkönen z týmu Ferrari se ve Velké ceně USA dočkal svého prvního vítězství ve formuli 1 od závodu v Austrálii na začátku sezóny 2013. Ukončil tak 113 závodů dlouhé čekání na další triumf.




Blesk.cz

Bagárová si věřila: Jsem zklamaná, hlesla po vyřazení ze StarDance

Bagárová si věřila: Jsem zklamaná, hlesla po…

Monika Bagárová (24) byla žhavou favoritkou na vítězství ve StarDance, místo toho však vypadla jako první! To…

FOTO DNE: Takhle jste Zemana ještě neviděli. Limuzínu vyměnil za dodávku

FOTO DNE: Takhle jste Zemana ještě neviděli.…

Velmi netradiční způsob dopravy zvolil prezident Miloš Zeman při cestě na jednání s týmem svých poradců. Místo…

 

iSport.cz

Dušek po debaklu Pardubic od Varů 1:7: Že přijdou výměny? Možné to je

Dušek po debaklu Pardubic od Varů 1:7: Že přijdou…

Nikomu z pardubické kabiny se po debaklu 1:7 od Karlových Varů o výsledku moc vykládat nechtělo. Nakonec mezi…

Vondrka skóroval proti Hradci

Vondrka skóroval proti Hradci "podledovkou": Pořád…

Přišel jako hvězda, nový lídr týmu. Jenže obrovská očekávání zatím Michal Vondrka na ledě příliš nenaplňoval,…

 

Reflex.cz

Hinduističtí kněží odmítají pustit do chrámu v Indii ženy v menstruačním věku, vyvolalo to nepokoje

Hinduističtí kněží odmítají pustit do chrámu v Indii…

Závažný náboženský a společenský spor se vede už mnoho let kolem velmi významné hinduistické svatyně Sabarimala…

Český národní symfonický orchestr dobývá svět s hudbou z filmů Stevena Spielberga

Český národní symfonický orchestr dobývá svět s…

Více než 15 tisíc diváků a tři vyprodané koncerty v londýnské Royal Albert Hall si na své konto připsal Český…