reklama


Volkswagen AAC pick-up

Volkswagen AAC pick-up

 
 

Automobilka Volkswagen, největší evropský výrobce automobilů, představila na detroitském autosalonu další, velice zajímavý koncept vozu. Novinka nazývána jednoduše AAC (Advanced Activity Vehicle), kombinuje možnosti terénního vozu pick-up s komfortem a výbavou luxusního sedanu. Poháněný je technicky velmi vyspělým dieselovým motorem V10 TDI, který kromě obrovského výkonu 230 kW (313 koní) vyniká také svou ekonomikou provozu.

Exteriér

Pokud uvidíte jet nový koncept ve zpětném zrcátku vašeho vozu, ihned poznáte, že se jedná o Volkswagen. Koncept převzal některé stylistické prvky z automobilu označeném jako Concept D, který byl představen minulý rok na Frankfurtském autosalónu a byl studií luxusního sedanu. Prvky shodné pro oba koncepty, které dotvářejí jejich charakter zpředu jsou zejména kapota ve tvaru V, přední maska protažená do předního nárazníku, velmi široké blatníky a v neposlední řadě také dvojité přední světlomety. Tím ale veškerá podobnost obou modelů končí. S velkými vnějšími rozměry, šířkou dosahující skoro 2 metrů a výškou 1,80 cm, budí model AAC zasloužený respekt. Velký podíl na tom také mají zejména široké a extrémně pevné nárazníky, které jsou výrazným designérským prvkem studie AAC. Přední xenonová světla jsou ukryta za čirým tvrzeným sklem a jsou dostatečné vysoko nad vozovkou, aby byla zajištěna ochrana i v těžším terénu. Z bezpečnostních důvodů jsou blikače umístěny do přední strany zpětných zrcátek, což zaručuje dobrou viditelnost i v terénu.

Automobil je také vybaven ochranou spodní části vozu, který je vyroben z leštěného hliníku. Má chránit sání vzduchu spolu s mezichladiči stlačeného vzduchu umístěnými nad ním.

Boční část vozu byla navržena designéry týmu Hartmuta Warkusse tak, aby odpovídala rozvoru náprav 3315 mm! Ačkoliv je koncept dlouhý přes 5 metrů a má všechny prvky odpovídající vozu kategorie pick-up. Jeho vzhled odpovídá spíš vozům Coupé, nebo luxusním sedanům. Při pohledu z boku zaujme absence B-sloupku, který byl nahrazen uchycením druhého páru dveří vzadu, což vytváří dojem, že automobil má pouze jedny, mohutné dveře. Nový koncept se také vyznačuje bohatým použitím lehkých materiálů, mezi nimiž se nejvíce prosadil hliník. Hliník byl použit k výrobě bočních prahů, ale také k výrobě již zmiňované ochrany spodní části vozu. Na konci vozu najdeme jednodílné sklápěcí dveře, které umožňují přístup do nákladového prostoru, který je ve stejném barevném kovovém odstínu jako karosérie. Na podlaze je podélně umístěno 11 centimetrových pruhů, které mají ochránit povrch před poškozením při převozu nákladu. Stejné pruhy jsou umístěny také na vnitřní straně zadních dveří umožňující prodloužení nákladového prostoru.

Interiér

Ovládání celého vozu je podmíněno použitím elektronického klíče zvaného "Communicator", bez kterého není možno automobil otevřít. V horní části palubní desky je umístěn držák, který po vložení karty umožňuje nastartování vozu tlačítkem na pravé straně volantu. Pasažéři kteří cestují v konceptu AAC jsou obklopeni ergonomickou palubní deskou z ušlechtilých materiálů. V horní části dveří a palubní desky byl použit černý sametový semiš Alcantara. Stejný materiál byl použit také na vnitřní stranu střechy. Necelých 10 centimetrů pod bočními okny můžeme opět najít hliníkové pruhy, které plynule přecházejí k palubní desce. K potažení sedadel byla použita kvalitní kůže v barevném odstínu "Teak". Studie AAC se vyznačuje použitím hliníku, který lze najít na každé části vozu. Leštěný hliník byl použit také na středním panelu přístrojové desky, kde je umístěna řadící páka. Šestistupňová automatická převodovka má také možnost manuálního řazení Tiptronic. Ve stejném místě jsou umístěny také ovládače světlé výšky vozu a ovládání pohonu 4x4. Schránka s možností chlazení a držák dvou nápojů je umístěn v dolní části středového panelu. Centrálnímu panelu dominuje 7" palcový barevný displej, který se aktivuje při zapnutém zapalování. Na displeji je možno zobrazit navigační systém, TV, nebo počítač.

Pohonná jednotka

Volba pohonné jednotky konceptu AAC padla na desetiválcový přeplňovaný dieselový motor V10 s přímým vstřikem paliva TDI s obsahem 5,0 litrů. Motor je vybaven dvěmi turbodmychadly s měnitelnou geometrii lopatek. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 230 kW (313 koní) při 4000 ot/min. Zajímavější než výkon motoru je točivý moment motoru, který dosahuje svého maxima 750 Nm, kterého dosahuje při pouhých 2000 ot/min. Motor je vybaven systémem pumpa-tryska, který pracuje s tlakem až 2000 barů, což zaručuje výborné spalování. Velkou výhodou vysokotlakých motorů jsou nízké hodnoty emisí, při vysokém výkonu a přiměřené spotřebě. Výkon motoru je pomocí šestistupňové převodovky přenášen na všechna kola. Automatická převodovka má možnost manuálního řazení Tiptronic. Pokud se automobil pohybuje v terénu, stačí pouze stisknout tlačítko, které elektronicky uzavře dva diferenciály zaručující adhezi v každé situaci. Automobil je také vybaven systémem EDS (elektronická uzávěrka diferenciálu), který rozděluje sílu mezi 19 palcová kola obutá do pneumatik o rozměru 285/55. K aktivním bezpečnostním prvkům patří také spolehlivé brzdy, které mají v případě modelu AAC vrtané disky o rozměru 18" palců vpředu a 17" palců vzadu! Veškeré nebezpečné situace pomáhá řidiči řešit elektronicky systém stability (ESP), spolu se systémem ABS. Další technickou novinkou vozu je výškově nastavitelné vzduchové pérování. Řidič může volit mezi 3 stupni. Nejnižší stupeň slouží k jízdě po dálnici, kdy je nastavena tvrdá charakteristika pérování. Na opačné straně je pozice pro jízdu v terénu, kdy může být výška zvýšena až na 390 mm. Rozdíl mezi nejnižší a nejvyšší hodnotou nastavení výšky vozu je 110 mm.

Technické údaje
MotorV10, 2x turbodmychadlo
Druhvznětový
Zdvihový objem (cm3)5000
Válce/ventily10/4
Max. výkon (kW/ot)230/4000
Max. točivý moment (Nm/ot)750/2000
Převodovkaautomatická šestistupňová s funkcí Tiptronic
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)přes 200
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)5264
Šířka (mm)1987
Výška (mm)1770
Rozvor (mm)3315
Rozchod vpředu (mm)1664
Rozchod vzadu (mm)1684
Rozměr pneu285/55 R19
Oznámkuj dealera
Babiš uspěl ve Sněmovně s rozpočtem. Schodek klesne na šedesát miliard Babiš uspěl ve Sněmovně s rozpočtem. Schodek klesne na šedesát miliard

Sněmovna schválila státní rozpočet na příští rok.…

Výrobce chytrých hodinek Pebble skončil. Zákazníci čekající na novinky je nedostanou Výrobce chytrých hodinek Pebble skončil. Zákazníci čekající na novinky je nedostanou

Pebble vydal konečně oficiální prohlášení potvrzující…

Antiislamista Konvička opustil Alternativu pro Českou republiku Antiislamista Konvička opustil Alternativu pro Českou republiku

Antiislamista Martin Konvička k dnešnímu datu vystoupil z…

Účtenková loterie začne v polovině roku 2017. Hrát se bude o auto a desítky milionů korun Účtenková loterie začne v polovině roku 2017. Hrát se bude o auto a desítky milionů korun

Ministerstvo financí plánuje spustit účtenkovou loterii k…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí

Skupina B je považována za nejatraktivnější období…

 






 
Podívejte se, jak funguje dvouspojková převodovka. A proč řadí tak rychle?

Podívejte se, jak funguje dvouspojková převodovka. A proč řadí tak rychle?

Dnes 18:50

Samočinná převodovka s dvojicí spojek v posledních deseti letech takřka vytlačila klasické automaty s kapalinovým měničem.




Blesk.cz

YouTube letos zaplatil hudebnímu průmyslu 25 miliard korun. Ten žádá víc

YouTube letos zaplatil hudebnímu průmyslu 25 miliard…

V dnešní době je jasné, že prodeje fyzických CD téměř nic nevydělávají. Příjem hudebního průmyslu pochází z…

Omšelé, za to čisté a levné: WC hlídku toalety na I.P.Pavlova mile překvapily

Omšelé, za to čisté a levné: WC hlídku toalety na…

Potřebujete nutně na záchod a jste v metru? Veřejné záchodky vás mnohdy zachrání před malou nebo velkou nehodou.…

 

iSport.cz

Droppa skončil v Rusku. Hledá si angažmá, připustil návrat do Česka

Droppa skončil v Rusku. Hledá si angažmá, připustil…

Fotbalový reprezentant Lukáš Droppa skončil v Tomsku, který má finanční problémy a neplatil hráčům výplaty. S…

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek, vystřídá ho Peterek

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek,…

AKTUALIZOVÁNO 10.45 | V kauze "HC Polanský" padl v Třinci první verdikt. Dozorčí rada HC Oceláři odvolala…

 

Reflex.cz

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny obyvatel se stávají Vánoce svátky neštěstí?

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny…

Dlouho se tradovalo, že jsou Vánoce – svátky klidu a míru – nejtěžší pro lidi trpící depresemi. Dnes už však…

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National Geographic zveřejnil nejlepší fotky uplynulého roku

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National…

Křehký život v divočině i krutost pytláků. Výběr fotografií, které vždy na konci roku vybere časopis National…

 
 
reklama