Volkswagen AAC pick-up

Volkswagen AAC pick-up

 
 

Automobilka Volkswagen, největší evropský výrobce automobilů, představila na detroitském autosalonu další, velice zajímavý koncept vozu. Novinka nazývána jednoduše AAC (Advanced Activity Vehicle), kombinuje možnosti terénního vozu pick-up s komfortem a výbavou luxusního sedanu. Poháněný je technicky velmi vyspělým dieselovým motorem V10 TDI, který kromě obrovského výkonu 230 kW (313 koní) vyniká také svou ekonomikou provozu.

Exteriér

Pokud uvidíte jet nový koncept ve zpětném zrcátku vašeho vozu, ihned poznáte, že se jedná o Volkswagen. Koncept převzal některé stylistické prvky z automobilu označeném jako Concept D, který byl představen minulý rok na Frankfurtském autosalónu a byl studií luxusního sedanu. Prvky shodné pro oba koncepty, které dotvářejí jejich charakter zpředu jsou zejména kapota ve tvaru V, přední maska protažená do předního nárazníku, velmi široké blatníky a v neposlední řadě také dvojité přední světlomety. Tím ale veškerá podobnost obou modelů končí. S velkými vnějšími rozměry, šířkou dosahující skoro 2 metrů a výškou 1,80 cm, budí model AAC zasloužený respekt. Velký podíl na tom také mají zejména široké a extrémně pevné nárazníky, které jsou výrazným designérským prvkem studie AAC. Přední xenonová světla jsou ukryta za čirým tvrzeným sklem a jsou dostatečné vysoko nad vozovkou, aby byla zajištěna ochrana i v těžším terénu. Z bezpečnostních důvodů jsou blikače umístěny do přední strany zpětných zrcátek, což zaručuje dobrou viditelnost i v terénu.

Automobil je také vybaven ochranou spodní části vozu, který je vyroben z leštěného hliníku. Má chránit sání vzduchu spolu s mezichladiči stlačeného vzduchu umístěnými nad ním.

Boční část vozu byla navržena designéry týmu Hartmuta Warkusse tak, aby odpovídala rozvoru náprav 3315 mm! Ačkoliv je koncept dlouhý přes 5 metrů a má všechny prvky odpovídající vozu kategorie pick-up. Jeho vzhled odpovídá spíš vozům Coupé, nebo luxusním sedanům. Při pohledu z boku zaujme absence B-sloupku, který byl nahrazen uchycením druhého páru dveří vzadu, což vytváří dojem, že automobil má pouze jedny, mohutné dveře. Nový koncept se také vyznačuje bohatým použitím lehkých materiálů, mezi nimiž se nejvíce prosadil hliník. Hliník byl použit k výrobě bočních prahů, ale také k výrobě již zmiňované ochrany spodní části vozu. Na konci vozu najdeme jednodílné sklápěcí dveře, které umožňují přístup do nákladového prostoru, který je ve stejném barevném kovovém odstínu jako karosérie. Na podlaze je podélně umístěno 11 centimetrových pruhů, které mají ochránit povrch před poškozením při převozu nákladu. Stejné pruhy jsou umístěny také na vnitřní straně zadních dveří umožňující prodloužení nákladového prostoru.

Interiér

Ovládání celého vozu je podmíněno použitím elektronického klíče zvaného "Communicator", bez kterého není možno automobil otevřít. V horní části palubní desky je umístěn držák, který po vložení karty umožňuje nastartování vozu tlačítkem na pravé straně volantu. Pasažéři kteří cestují v konceptu AAC jsou obklopeni ergonomickou palubní deskou z ušlechtilých materiálů. V horní části dveří a palubní desky byl použit černý sametový semiš Alcantara. Stejný materiál byl použit také na vnitřní stranu střechy. Necelých 10 centimetrů pod bočními okny můžeme opět najít hliníkové pruhy, které plynule přecházejí k palubní desce. K potažení sedadel byla použita kvalitní kůže v barevném odstínu "Teak". Studie AAC se vyznačuje použitím hliníku, který lze najít na každé části vozu. Leštěný hliník byl použit také na středním panelu přístrojové desky, kde je umístěna řadící páka. Šestistupňová automatická převodovka má také možnost manuálního řazení Tiptronic. Ve stejném místě jsou umístěny také ovládače světlé výšky vozu a ovládání pohonu 4x4. Schránka s možností chlazení a držák dvou nápojů je umístěn v dolní části středového panelu. Centrálnímu panelu dominuje 7" palcový barevný displej, který se aktivuje při zapnutém zapalování. Na displeji je možno zobrazit navigační systém, TV, nebo počítač.

Pohonná jednotka

Volba pohonné jednotky konceptu AAC padla na desetiválcový přeplňovaný dieselový motor V10 s přímým vstřikem paliva TDI s obsahem 5,0 litrů. Motor je vybaven dvěmi turbodmychadly s měnitelnou geometrii lopatek. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 230 kW (313 koní) při 4000 ot/min. Zajímavější než výkon motoru je točivý moment motoru, který dosahuje svého maxima 750 Nm, kterého dosahuje při pouhých 2000 ot/min. Motor je vybaven systémem pumpa-tryska, který pracuje s tlakem až 2000 barů, což zaručuje výborné spalování. Velkou výhodou vysokotlakých motorů jsou nízké hodnoty emisí, při vysokém výkonu a přiměřené spotřebě. Výkon motoru je pomocí šestistupňové převodovky přenášen na všechna kola. Automatická převodovka má možnost manuálního řazení Tiptronic. Pokud se automobil pohybuje v terénu, stačí pouze stisknout tlačítko, které elektronicky uzavře dva diferenciály zaručující adhezi v každé situaci. Automobil je také vybaven systémem EDS (elektronická uzávěrka diferenciálu), který rozděluje sílu mezi 19 palcová kola obutá do pneumatik o rozměru 285/55. K aktivním bezpečnostním prvkům patří také spolehlivé brzdy, které mají v případě modelu AAC vrtané disky o rozměru 18" palců vpředu a 17" palců vzadu! Veškeré nebezpečné situace pomáhá řidiči řešit elektronicky systém stability (ESP), spolu se systémem ABS. Další technickou novinkou vozu je výškově nastavitelné vzduchové pérování. Řidič může volit mezi 3 stupni. Nejnižší stupeň slouží k jízdě po dálnici, kdy je nastavena tvrdá charakteristika pérování. Na opačné straně je pozice pro jízdu v terénu, kdy může být výška zvýšena až na 390 mm. Rozdíl mezi nejnižší a nejvyšší hodnotou nastavení výšky vozu je 110 mm.

Technické údaje
MotorV10, 2x turbodmychadlo
Druhvznětový
Zdvihový objem (cm3)5000
Válce/ventily10/4
Max. výkon (kW/ot)230/4000
Max. točivý moment (Nm/ot)750/2000
Převodovkaautomatická šestistupňová s funkcí Tiptronic
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)přes 200
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)5264
Šířka (mm)1987
Výška (mm)1770
Rozvor (mm)3315
Rozchod vpředu (mm)1664
Rozchod vzadu (mm)1684
Rozměr pneu285/55 R19
Nominace v anketě Křišťálová Lupa 2017 už jen do neděle Nominace v anketě Křišťálová Lupa 2017 už jen do neděle

Co vás za poslední rok na české internetové scéně nejvíce…

Fincentrum možná znovu změní majitele. Kolem majority ve firmě krouží Italové Fincentrum možná znovu změní majitele. Kolem majority ve firmě krouží Italové

Fondy kontrolující poradenskou firmu by prodaly podle…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Elektrické vozítko bude již v září dostupné i ve verzi…

Znáte nějaká bulharská auta? Co třeba Bulgaralpine z roku 1967... Znáte nějaká bulharská auta? Co třeba Bulgaralpine z roku 1967...

Před padesáti lety se odehrál pokus o vybudování…

 





 
48 voltů: K čemu slouží tahle palubní síť? A nahradí stávajících 12 voltů?

48 voltů: K čemu slouží tahle palubní síť? A nahradí 12 voltů?

Včera

Budoucnost automobilové elektroinstalace patří 48voltové palubní síti, hlásají do světa automobilky. Co přinese čtyřnásobné zvýšení palubního napětí? A bude se i nadále používat 12voltová sít?




Blesk.cz

V neděli bude vysoký index pohody. Na co sáhneme, to se nám bude dařit

V neděli bude vysoký index pohody. Na co sáhneme, to…

Během neděle bude do Česka proudit chladný a vlhký vzduch od severozápadu, který pocítíme na vlastní kůži. V…

Muž chránil tělem neznámého chlapečka při teroru v Barceloně: Neuteču, je jako můj syn, křičel

Muž chránil tělem neznámého chlapečka při teroru v…

Španělsko se vzpamatovává z teroristického útoku, při němž bylo zabito 14 lidí, a na povrch vyplouvají příběhy…

 

iSport.cz

CELÝ SESTŘIH: Jihlava - Plzeň 1:2. Obrat v nastavení zařídil Bakoš

CELÝ SESTŘIH: Jihlava - Plzeň 1:2. Obrat v nastavení…

Fotbalisté Plzně ve 4. kole HET ligy na půdě Jihlavy sice už po 27 vteřinách prohrávali po gólu Davise…

Vrba o faulu na Dvořáka z Jihlavy: Ať to rozhodne někdo na svazu

Vrba o faulu na Dvořáka z Jihlavy: Ať to rozhodne…

Po čtyřech kolech je Plzeň jediným týmem HET ligy s plným počtem bodů. Nad pražskými „S“, s kterými by podle…

 

Reflex.cz

Ženy měly za komunismu lepší sex, tvrdí unikátní studie

Ženy měly za komunismu lepší sex, tvrdí unikátní studie

Ačkoli se lidé v komunistických režimech ve východní Evropě určitě měli ve většině aspektů hůř než jejich…

Tvrdý kritik Erdogana byl zatčen v Granadě. Důvody jsou politické, zní z Německa

Tvrdý kritik Erdogana byl zatčen v Granadě. Důvody…

Kritik tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana byl podle informací agentury Reuters zatčen včera odpoledne…