Volkswagen AAC pick-up

Volkswagen AAC pick-up

 
 

Automobilka Volkswagen, největší evropský výrobce automobilů, představila na detroitském autosalonu další, velice zajímavý koncept vozu. Novinka nazývána jednoduše AAC (Advanced Activity Vehicle), kombinuje možnosti terénního vozu pick-up s komfortem a výbavou luxusního sedanu. Poháněný je technicky velmi vyspělým dieselovým motorem V10 TDI, který kromě obrovského výkonu 230 kW (313 koní) vyniká také svou ekonomikou provozu.

Exteriér

Pokud uvidíte jet nový koncept ve zpětném zrcátku vašeho vozu, ihned poznáte, že se jedná o Volkswagen. Koncept převzal některé stylistické prvky z automobilu označeném jako Concept D, který byl představen minulý rok na Frankfurtském autosalónu a byl studií luxusního sedanu. Prvky shodné pro oba koncepty, které dotvářejí jejich charakter zpředu jsou zejména kapota ve tvaru V, přední maska protažená do předního nárazníku, velmi široké blatníky a v neposlední řadě také dvojité přední světlomety. Tím ale veškerá podobnost obou modelů končí. S velkými vnějšími rozměry, šířkou dosahující skoro 2 metrů a výškou 1,80 cm, budí model AAC zasloužený respekt. Velký podíl na tom také mají zejména široké a extrémně pevné nárazníky, které jsou výrazným designérským prvkem studie AAC. Přední xenonová světla jsou ukryta za čirým tvrzeným sklem a jsou dostatečné vysoko nad vozovkou, aby byla zajištěna ochrana i v těžším terénu. Z bezpečnostních důvodů jsou blikače umístěny do přední strany zpětných zrcátek, což zaručuje dobrou viditelnost i v terénu.

Automobil je také vybaven ochranou spodní části vozu, který je vyroben z leštěného hliníku. Má chránit sání vzduchu spolu s mezichladiči stlačeného vzduchu umístěnými nad ním.

Boční část vozu byla navržena designéry týmu Hartmuta Warkusse tak, aby odpovídala rozvoru náprav 3315 mm! Ačkoliv je koncept dlouhý přes 5 metrů a má všechny prvky odpovídající vozu kategorie pick-up. Jeho vzhled odpovídá spíš vozům Coupé, nebo luxusním sedanům. Při pohledu z boku zaujme absence B-sloupku, který byl nahrazen uchycením druhého páru dveří vzadu, což vytváří dojem, že automobil má pouze jedny, mohutné dveře. Nový koncept se také vyznačuje bohatým použitím lehkých materiálů, mezi nimiž se nejvíce prosadil hliník. Hliník byl použit k výrobě bočních prahů, ale také k výrobě již zmiňované ochrany spodní části vozu. Na konci vozu najdeme jednodílné sklápěcí dveře, které umožňují přístup do nákladového prostoru, který je ve stejném barevném kovovém odstínu jako karosérie. Na podlaze je podélně umístěno 11 centimetrových pruhů, které mají ochránit povrch před poškozením při převozu nákladu. Stejné pruhy jsou umístěny také na vnitřní straně zadních dveří umožňující prodloužení nákladového prostoru.

Interiér

Ovládání celého vozu je podmíněno použitím elektronického klíče zvaného "Communicator", bez kterého není možno automobil otevřít. V horní části palubní desky je umístěn držák, který po vložení karty umožňuje nastartování vozu tlačítkem na pravé straně volantu. Pasažéři kteří cestují v konceptu AAC jsou obklopeni ergonomickou palubní deskou z ušlechtilých materiálů. V horní části dveří a palubní desky byl použit černý sametový semiš Alcantara. Stejný materiál byl použit také na vnitřní stranu střechy. Necelých 10 centimetrů pod bočními okny můžeme opět najít hliníkové pruhy, které plynule přecházejí k palubní desce. K potažení sedadel byla použita kvalitní kůže v barevném odstínu "Teak". Studie AAC se vyznačuje použitím hliníku, který lze najít na každé části vozu. Leštěný hliník byl použit také na středním panelu přístrojové desky, kde je umístěna řadící páka. Šestistupňová automatická převodovka má také možnost manuálního řazení Tiptronic. Ve stejném místě jsou umístěny také ovládače světlé výšky vozu a ovládání pohonu 4x4. Schránka s možností chlazení a držák dvou nápojů je umístěn v dolní části středového panelu. Centrálnímu panelu dominuje 7" palcový barevný displej, který se aktivuje při zapnutém zapalování. Na displeji je možno zobrazit navigační systém, TV, nebo počítač.

Pohonná jednotka

Volba pohonné jednotky konceptu AAC padla na desetiválcový přeplňovaný dieselový motor V10 s přímým vstřikem paliva TDI s obsahem 5,0 litrů. Motor je vybaven dvěmi turbodmychadly s měnitelnou geometrii lopatek. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 230 kW (313 koní) při 4000 ot/min. Zajímavější než výkon motoru je točivý moment motoru, který dosahuje svého maxima 750 Nm, kterého dosahuje při pouhých 2000 ot/min. Motor je vybaven systémem pumpa-tryska, který pracuje s tlakem až 2000 barů, což zaručuje výborné spalování. Velkou výhodou vysokotlakých motorů jsou nízké hodnoty emisí, při vysokém výkonu a přiměřené spotřebě. Výkon motoru je pomocí šestistupňové převodovky přenášen na všechna kola. Automatická převodovka má možnost manuálního řazení Tiptronic. Pokud se automobil pohybuje v terénu, stačí pouze stisknout tlačítko, které elektronicky uzavře dva diferenciály zaručující adhezi v každé situaci. Automobil je také vybaven systémem EDS (elektronická uzávěrka diferenciálu), který rozděluje sílu mezi 19 palcová kola obutá do pneumatik o rozměru 285/55. K aktivním bezpečnostním prvkům patří také spolehlivé brzdy, které mají v případě modelu AAC vrtané disky o rozměru 18" palců vpředu a 17" palců vzadu! Veškeré nebezpečné situace pomáhá řidiči řešit elektronicky systém stability (ESP), spolu se systémem ABS. Další technickou novinkou vozu je výškově nastavitelné vzduchové pérování. Řidič může volit mezi 3 stupni. Nejnižší stupeň slouží k jízdě po dálnici, kdy je nastavena tvrdá charakteristika pérování. Na opačné straně je pozice pro jízdu v terénu, kdy může být výška zvýšena až na 390 mm. Rozdíl mezi nejnižší a nejvyšší hodnotou nastavení výšky vozu je 110 mm.

Technické údaje
MotorV10, 2x turbodmychadlo
Druhvznětový
Zdvihový objem (cm3)5000
Válce/ventily10/4
Max. výkon (kW/ot)230/4000
Max. točivý moment (Nm/ot)750/2000
Převodovkaautomatická šestistupňová s funkcí Tiptronic
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)přes 200
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)5264
Šířka (mm)1987
Výška (mm)1770
Rozvor (mm)3315
Rozchod vpředu (mm)1664
Rozchod vzadu (mm)1684
Rozměr pneu285/55 R19
Vše zapomenuto, Rusko a Turecko zrušily sankce za sestřelenou stíhačku Vše zapomenuto, Rusko a Turecko zrušily sankce za sestřelenou stíhačku

Rusko a Turecko dnes podepsaly společné prohlášení o…

Ford vyhodil ředitele, automobilka nestíhá sledovat trendy Ford vyhodil ředitele, automobilka nestíhá sledovat trendy

Americká automobilka Ford Motor dnes potvrdila, že…

Ať dozorčí rada schvaluje také investice našich dcer, navrhuje vedení ČEZ Ať dozorčí rada schvaluje také investice našich dcer, navrhuje vedení ČEZ

Vedení energetické společnosti ČEZ navrhuje úpravou…

Praha nepotřebuje druhou Blanku, stačí krátký tunel, tvrdí pražská Trojkoalice Praha nepotřebuje druhou Blanku, stačí krátký tunel, tvrdí pražská Trojkoalice

Pražští zastupitelé za Trojkoalici nesouhlasí s variantou…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Test ojetiny: Peugeot 407 je mechanicky odolný, ale umí i zazlobit Test ojetiny: Peugeot 407 je mechanicky odolný, ale umí i zazlobit

Ojeté Peugeoty 407 pořídíte od 70 tisíc korun. Na co si…

Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty

Po dlouhých čtyřech letech budou součástí…

 






 
Fiat 500L má po faceliftu: Více stylu a konektivity pro retro MPV

Fiat 500L má po faceliftu: Více stylu a konektivity pro retro MPV

Dnes 15:56

Nejprostornější zástupce řady 500 se po pěti letech od premiéry dočkal modernizace. A ta je výrazná, Fiat na inovované 500L použil 40 % nových dílů.




Blesk.cz

Překvapení při opravě Staroměstské radnice: Našli vzkaz kameníků z roku 1888

Překvapení při opravě Staroměstské radnice: Našli…

Vzácný objev učinili restaurátoři ve věži Staroměstské radnice, která nyní prochází rekonstrucí. V arkýři kaple…

Nenalíčená Marta Jandová na kraji světa: Rozbrečela se dojetím

Nenalíčená Marta Jandová na kraji světa: Rozbrečela…

Zpěvačka Marta Jandová (43) vyrazila na dovolenou společně se svojí rodinou. Sympatická hudebnice podnikla túru…

 

iSport.cz

Kaše sleduje bratrův boj o Stanley Cup: Celý dům je vzhůru, o pauze vytuhnu

Kaše sleduje bratrův boj o Stanley Cup: Celý dům je…

Hokejová sezona se po nedělním finále mistrovství světa nachýlila k úplnému konci a kdo ještě v ročníku 2016/17…

Mourinhovo nejbizarnější vystoupení před novináři. Zdržel se 10 sekund

Mourinhovo nejbizarnější vystoupení před novináři.…

José Mourinho je prostě svéráz. Trenér Manchesteru United to znovu potvrdil po posledním ligovém utkání proti…

 

Reflex.cz

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří ruské kolo, které má výšku 145 metrů, na mostě

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří…

Číňané v posledních letech velmi často ohromí svět mimořádně originálními a odvážnými stavbami. Další z nich je…