Amarok mal (a este ma) sancu priniest v segmente pickupov tu najlepsiu moznost co sa tyka sposobu pohonu z hladiska prevadzky nielen na ceste ale aj mimo nej. T.j. staly pohon 4x4, uzatvaratelny stredny diferencial, redukcnu prevodovku a optimalne aj uzavierku zadneho diferencialu. To by bol na absolutnej spicke z hladiska systemu 4x4. Skoda....mozno to este pride.
Kombinace FullTime 4x4 a redukční převodovky u Amaroku nikdy nebude. Buď je možnost FullTime 4x4 s mezinápravovým Torsenem, v takovém případě není redukce, ale to řeší 8AT krátkou jedničkou a dvojkou a nebo je možnost PartTime 4x4 s přiřaditelným předkem, v tomto případě je redukční převodovka. Zadní špéra je za velmi příjemných 18tis.
Jediný Pick Up s FullTime 4x4 a redukcí ( a také mezinápravovou a zadní špérou) je Mišák L200, ale především na jeho interieru je věk znát, připravuje se nová generace, tak snad zachová systém pohonu.
Po vyzkoušení je mi v této kategorii nejsympatičtější nový Ranger ( jak z venku tak uvnitř a i motorově), ale tam zas chybí možnost si zadní uzávěrku koupit ( dá se řešit produkty třetích stran, ale u nového auta bych raději tovární) a po něm právě Amarok, tam mi zas chybí pořádný motor. Přece jen ohledně trvanlivosti spíš věřím pětiválci 3,2 od Fordu a nebo čtyřválci 3.0 od Toyoty, kor když auto bude často naložené a nebo tahat.