Volkswagen Amarok s radlicí a sypačem pro zimní kalamity

 

Divize Volkswagen Užitkové vozy opět předvádí všestrannost modelu Amarok a představuje tento pick-up s vybavením pro odklízení sněhu.

Volkswagen Amarok se prakticky od svého představení snaží celému světu dokázat, že je nejen stylovým terénním pick-upem, ale především velmi všestranným užitkovým vozidlem.

Nejnovější modifikace Amaroku je připravena na boj se sněhem a náledím. Volkswagen představil ve spolupráci s firmami Aebi Schmidt Deutschland a SCHOON Fahrzeugsysteme GmbH dvojici pick-upů s krátkou a dlouhou kabinou, vybavených radlicemi pro odhrnování sněhu a kontejnery s rozmetadly posypového materiálu.

První z této dvojice je Amarok SingleCab s motorem 2.0 TDI o výkonu 103 kW a pohonem všech kol 4Motion, který vybavila společnost Aebi Schmidt Deutschland ocelovou radlicí o šířce 2,04 m s hydraulickým systémem jejího ovládaní. Univerzální nosič na přídi dovoluje namontovat místo radlice i jiné nářadí.

Na korbě Amaroku s krátkou kabinou je umístěn kontejner s rozmetadlem posypového materiálu s bezdrátovým spojením s řídící jednotkou umožňujícím jeho ovládání prostřednictvím rozhraní Bluetooth. Navíc lze díky sběru dat na bázi GPS sledovat jak, kdy a kde byl rozptýlen posypový materiál. Tato data je možné uložit nebo poslat z vozu rovnou do řídícího centra společnosti zodpovědné za zimní údržbu komunikací.

Volkswagen Amarok SingleCab v úpravě od Aebi Schmidt Deutschland má být ideálním řešením například pro hustě zastavěné části obcí v horských oblastech, jejichž ulice jsou pro běžné sněhové pluhy a sypače příliš úzké.

JAKE.AUTO.CZ: Volkswagen Amarok (přehled všech testů a dalších článků)

V případě Amaroku DoubleCab s motorem 2.0 BiTDI o výkonu 132 kW, šestistupňovou manuální převodovkou, pohonem všech kol 4Motion a vybavením od SCHOON Fahrzeugsysteme GmbH uvádí Volkswagen, že je vhodným řešením pro údržbu uzavřených průmyslových areálů.

Na přídi tohoto pick-upu je radlice o šířce 2,03 m, s hlavní deskou z lehkého a průhledného Lexanu připevněná na elektro-hydraulickém rameni, k jehož ovládání využívá řidič joystick umístěný v interiéru. K uložení kontejneru s rozmetadlem na korbu je využit pomocný rám, který zjednodušuje montáž a demontáž zařízení z vozu.

Volkswagen uvádí, že úprava od Aebi Schmidt Deutschland vyjde přibližně na 26.000 euro (zhruba 715.000 Kč) a konverze od SCHOON Fahrzeugsysteme GmbH má stát od 10.750 eur (okolo 295.000 Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 







 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí a jejíž většina vnitřních prostor dnes patří…

 

iSport.cz

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít už nebude, hrozí soupeři

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít…

Do pořádně nepříjemné situace se dostává cyklistická superstar Peter Sagan. Sportovní ředitel belgické stáje…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…