Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Arteon: Nástupce Passatu CC ukazuje příď a záď

Aleš Dragoun
Diskuze (26)
Volkswagen přiveze do Ženevy fastback Arteon. Jedná se o nástupce sportovnějšího Passatu. Zatím však nabízí pouze pohledy na přední a zadní partie.

Premiéra Arteonu byla avizována již dlouho dopředu. Volkswagen v oficiálních materiálech sice tvrdí, že bude v portfoliu značky umístěn nad Passatem, ale mechaniku dostane tutéž. Stane se tak vlajkovou lodí, tedy alespoň v evropské nabídce klasických osobních aut německého výrobce. Jak víme, Phaeton už odešel do historie.

Vlastní jméno jej marketingově odliší. Nástupce Passatu CC (v Severní Americe se to první nepoužívalo nikdy, v Evropě zmizelo po faceliftu), automobilka označuje jako fastback. Zůstane však čtyřdveřový, nedostal výklopnou zadní stěnu. Zatím nám Wolfsburg dává ochutnat pouze první snímek přídě a část zádě spolu s koncovými světly. Od dříve zveřejněných vizualizací pravděpodobného vzhledu se vlastně ani moc neodlišují. Listopadová oficiální skica jej zobrazovala pouze zboku.

Ty, kteří tvrdí, že současné volkswageny jsou moc usedlé, ale spojení hlavních světel včetně denních diodových pásků s chromovanou mřížkou chladiče a vlastně i kapotou možná překvapí. Žádné další oficiální snímky zatím nejsou k mání. Automobilka používá v tiskových materiálech slovní spojení „avantgardní gran turismo“. Odvážné?

Každopádně slibuje spoustu prostoru uvnitř, s dostatkem prostoru pro hlavu i nohy všech cestujících. Otázkou je nástup dovnitř, do CC byl vzhledem k tvaru předních dveří poněkud krkolomný.

Vzhledem k tomu, že se „charismatický“ Arteon stane špičkou portfolia, přinese i nové asistenční systémy, které byly až dosud výsadou německých luxusních značek. Vůz však pořád spadá velikostně do střední třídy. Na podrobnější specifikace včetně rozměrů a techniky si ještě několik dní počkáme.

Autosalon v Ženevě se letos koná od 9. do 19. března, kdy je otevřeno pro veřejnost. Dva novinářské dny jako vždy celé akci předcházejí.

Aleš Dragoun
Diskuze (26)
24. 2. 2017 22:01
Re: Sklamanie
Jaká logika? Jaká zkušenost? U MQB se s možností VR6 počítalo (pro USA, ale také Čínu; mluvilo se o tom v souvislosti s konceptem toho velkého SUV, Crossblue?). A ten motor je dost kompaktní, půdorys nemá o moc větší než čtyřválec (proto VW tohle uspořádání používá).

I kdyby se nepočítalo... s R5 se také nepočítalo, tak holt u Audi provedli potřebné úpravy.
24. 2. 2017 09:39
Re: Sklamanie
Z ciste pragmatickeho hlediska byla predchozi 3.6 nejlepsi motorace co se tam davala. 2.0 TSI co ji ted asi nahradi zrala uplne stejne, pri ostrejsi jizde casto dokonce i vice a krome zvuku nemela ani stejnou spolehlivost.
Avatar - sargis
24. 2. 2017 07:12
Re: Sklamanie
Myslenie VW - zoberme nudny konvencny Passat sedan. Dame tam masku z Audi, prejdeme auto tankom a technici pridaju nejaky software ktory nazveme new assist systems. Cenu zdvihneme tak o 10-15% percent akoze je to auto exkluzivnejsie. Musi mat v nazve nieco z Phaeton a Phideon. Ale auto je naprd...nazveme ho Farteon, hadam nam to prejde..... ;-)
24. 2. 2017 00:03
Re: Sklamanie
Vzhledem k tomu, jak fungovala poslední atmosférická benzínová 350tka a s ohledem na to, jak prý (nemá osobní zkušenost) jezdí nová 43AMG, je mi jasný, že tohle bych bral:-)
Osobně si myslím, že VR6 si musí nechat kvůli USA. Krom toho ta 3,6 má vývoj zaplacenej už asi stokrát. A s ohledem na plánované rozšiřování aut na MQB mi přijde logická i ta VR6 tsi. Zvlášť s ohledem na to, že vývoj se zaplatí u Bentaygy. Otázkou je hmotnost a pak taky nasazení na trhu.
A oproti R5, ta je jednak exkluzivně pro Audi, pak co jsem slyšel žere (no teda tohle vůči VR6 není dobrej argument), a nevím co stojí výroba. Ono totiž těch VR6 bloků se dělá docela hodně. Je to sice taková Piechovina, ale ten motor si přímo říká o kombinaci s elektřinou. Je to krátký, takže tam bude místo. Teoreticky je možný pro hybrid motor dost optimalizovat a tím dohnat spotřebu. No a VR6 uměla běžet sametově. No a hlavně je to asi dlouhodobě jedinej docela bezproblémovej benzín od VW. Oni to vždycky nakonec doladí, ale ty první generace to je vždycky hrůza. Ale VR6 tak nějak vždycky fungovala a zásadní potíže neměla.
23. 2. 2017 23:54
Re: Sklamanie
To je dost zajimavy co rikas. Ja mel za to, ze VR6 je veci minulosti a ze ve VW uz zustal pro pricne ulozeni jen petivalec 2.5 z RS3 ... vidim, ze jsem se dost pletl :-)
Pokud je to tedy tak, potom nadeje umira posledni ... :-)
Mimochodem ty novy motory od Mercedesu vypadaji na papire hodne zajimave, jsem zvedavy jak na radove setivalce, tak na ta "micro-hybrid" reseni a jak to vsechno bude ve finale v realite fungovat ... :)