Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Beetle: Brouk se dočkal nových motorů

David Bureš
Diskuze (12)
První exempláře modelu Beetle s novým motorem pod kapotou se u dealerů mají objevit ještě před koncem roku.

Pohled do ceníku Volkswagenu Beetle ukazuje, že se tento stylový model dočkal radikálně přepracované nabídky motorů. Všechny nové jednotky samozřejmě splňují emisní normu Euro 6, která vstoupila v platnost letos v září. Právě přísnější norma je důvodem změny agregátů v modelu Beetle a Beetle Cabriolet.

Přepracovaná motorová paleta čítá celkem pět jednotek, v českém ceníku ale najdeme jenom čtyři. Není tam zastoupen vrcholný zážehový dvoulitr s výkonem 162 kW. Ten nahradil stávající 2.0 TSI s výkonem 155 kW, který se objevil pod kapotou Beetle GSR.

Nabídka benzinových motorů v ČR zahrnuje dva přeplňované čtyřválce. Základem zůstává 1.2 TSI o výkonu 77 kW, novinka je ale úspornější než předchůdce. V kombinovaném cyklu má spotřebovat 5,5 litru na 100 kilometrů, o 0,4 litru méně než dosavadní provedení. Nad ním stojí 1.4 TSI, který si pohoršil ze 118 kW na 110 kW. Kombinovaná spotřeba dle evropské normy ale klesla z 6,6 na 5,8 litru na 100 kilometrů.

Turbodiesely nově zastupují dvě výkonové varianty 2.0 TDI: základní s 81 kW nahradila stávající 1.6 TDI (77 kW), výkonnější pak posílila o sedm kilowattů na 110 kW.

Vedle úspornějších motorů splňujících normu Euro 6 se Beetle dočkal také upravené výbavy. Součástí navigačního systému Discover Media je nově couvací kamera usnadňující parkování. Novinkou je též kontrola mrtvých úhlů.

Vozy se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (dodávanou za příplatek 60.000 korun) dostanou funkci plachtění, v rámci které automobil pro snížení spotřeby paliva vyřadí na neutrál.

Volkswagen Beetle – technické údaje
Motor1.2 TSI1.4 TSI2.0 TDI2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3]1197139019681968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]77/5000-5500110/5000-600081/3500110/3500
Točivý moment [N.m/min]175/1400-4000250/1500-3500250/1750-3000340/1750-3000
Převodovka6M (7DS)6M (7DS)5M (7DS)6M (6DS)
Max. rychlost [km/h]180 (180)203 (203)182 (182)202 (200)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,9 (10,9)8,7 (8,7)11,0 (11,0)8,9 (8,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,5 (5,3)5,8 (5,5)4,3 (4,4)4,6 (4,8)
Cena Basic [Kč]412.900---
Cena Design [Kč]440.900-506.900-
Cena Sport [Kč]-524.900-602.900

David Bureš
Diskuze (12)
14. 11. 2014 18:37
Re: Nové?
Golf myslím v Německu dělají na dvou místech. Takže jedno vysvětlení je, že jedno z nich bere motory odjinud a mají to rozdělené. Škoda by měla dělat tyhle starší verze a nemělo by to být jen pro vlastní potřebu. Je ale možné, že míchají starší a novější na jedné lince.

Tipoval bych, že jsou motory pro Beetle vyráběné v Mexiku. Kdo ví, proč tam vyrábí, co tam vyrábí. Ale je klidně možné, že tam Euro verze dováží odjinud. Nebo jim tam vozí jen potřebné moduly. Pointa je, že je to ohromný moloch a všude nevyrábí to samé. Jsou schopni vyrábět tři, čtyři generace najednou, kdo ví, v kolika verzích.
14. 11. 2014 17:36
Re: snáď sa dočká aj novej karosérie
Mini+Clubman (ročně cca 188 tis.), 500 samotná (ročně 227 tis.)
Avatar - white label
14. 11. 2014 14:38
Re: Nové?
Zřejmě výprodej starších verzí motorizací pro "východní" Evropu.
Avatar - white label
14. 11. 2014 14:22
Tabulka k článku
V textu se sice píše, že starší 2.0 TDI/81kW nahradil 1.6 TDI/77kW, ale v tabulce je to zrovna u této motorizace postaru.
14. 11. 2014 14:05
Re: Nové?
Proč má Golf v Německu 81/ 92/ 110 kW TSI a v ČR nabízí pořád 77/ 90/ 103? Kdo ví.