reklama


S příchodem nového modelu Bora doplnila automobilka Volkswagen nabídku atraktivních vozů ve střední třídě. Tento 4376 mm dlouhý, 1735 mm široký a 1446 mm vysoký vůz dostal své jméno podle větru, který vane u Jaderského pobřeží. S rozvorem 2513 mm (stejně jako Octavia) nabízí dostatek prostoru a cestovního komfortu pro 5 osob (alespoň podle tiskové zprávy).

Z designu nového VW vyzařuje síla, elegance a sportovní duch. Tento dojem umocňují masívní nárazníky, a standardně montovaná 15" kola o velikosti 195/65. Na přední masce zaujme emblém VW a obdélníková světla se sdruženými mlhovými světly a blikači.

Prostorný a elegantní interiér, kde byly použity pouze ty nejkvalitnější materiály působí dojmem, že se nacházíte v automobilu, který patří o kategorii výše. Jak je již u VW zvykem, použily modré osvětlení přístrojové desky, na které je ovšem nutné si zvyknout (viz foto). Sedadla Bory jsou umístěny na kolečkách, což přispívá jednoduší manipulaci při jejich posouvání. Sedadlo řidiče je vybaveno systémem, který umožňuje nastavení sedadla v jakékoliv výšce. Na přání je možno dodat elektricky ovládaná sedadla, které je možno nastavit v 8 směrech. Volant je nastavitelný ve dvou osách, což umožňuje nalezení optimální polohy za volantem. Ovládání zpětných zrcátek je elektrické, s volbou automatického šikmého sklápění pravého zrcátka při zařazení zpětného chodu, což usnadňuje parkování, zejména u chodníků. Mezi zadními sedadly je sklápěcí loketní opěrka, která ukrývá odkládací prostor pro maličkosti. Zadní sedadla jsou opatřena zámkem, takže je vyloučen neoprávněný přístup do zavazadlového prostoru zevnitř vozidla. U VW pamatovali také na nejmenší cestující a proto jsou pod zadními sedadly dva úchyty dětské sedačky Isofix, které jsou upevněny přímo na karoserii vozidla a jsou bezpečnější než dosud používané systémy využívající bezpečnostní pás. Samozřejmostí je také airbag pro řidiče a spolujezdce a již v základní vybavení dodávané boční airbagy, které montáží do předních sedadel účinně chrání posádku při jakémkoliv nastavení sedačky.

Naladění podvozku je tvrdší, ale nic neubírá na cestovním komfortu. Kotoučové brzdy jsou na všech kolech, vpředu s vnitřním chlazením. Brzdy jsou sériově vybaveny systémem ABS poslední generace a rozdělovačem brzdného tlaku. Na přání je možno objednat systém ESP (elektronická kontrola stability), který se dodává sériově s motorem V5. Na konci roku 1998 by měla přijít do prodeje verze s novým "4MOTION" systémem náhonu na všechna kola, který bude využívat elektronicky řízenou spojkou Haldex. Tato koncepce pochází s modelu Audi TT a měla by se také objevit ve Škodě Octavia.

Do boje s konkurencí přichází Bora zatím s 5 motory. 3 benzínové a 2 turbo-dieselové. Na začátku roku 1999 přijdou další 3 motory!

Benzínový motor 1.6l

Funkci nejslabšího benzínového motoru v nabídce bude plnit 4válcový hliníkový motor s proměnou délkou sání. Ten dosahuje nejvyššího výkonu 74 kW (100 koní) při 5600 ot/min. a točivý moment vrcholí hodnotou 145 Nm při 3800 ot/min. Zrychlení z 0 -100 km/h zvládne vůz za 11,7 sek, při průměrné spotřebě 7.7 litru bezolovnatého benzínu na 100 km.

Benzínový motor 2.0l

Vysoký výkon a nízká hladina emisí jsou hlavní výhodou nového motoru, který bude mít v novém VW Bora svou koncernovou premiéru. Motor má výkon 85 kW (115 koní). Točivý moment dosahuje hodnoty 170 Nm při pouhých 2400 ot/min. S tímto motorem zvládá Bora sprint z 0-100 km/h za 11,0 sek. a uděluje vozu nejvyšší rychlost 195 km/h. Průměrná spotřeba činí 8,0 litrů/100 km. Tento nový motor splňuje novou normu EU pro emise, což např. v Německu znamená osvobození o daně při koupi vozidla o plných 600 marek.

Benzínový motor 2,3l V5

Zatím nejsilnější motor v nabídce je vidlicový motor, který má 5 válců a konstrukčně vychází ze staršího modelu VR6. Motor dosahuje max. výkonu 110 kW (150 koní) při 6000 ot/min. Točivý moment vrcholí při 3200 ot/min. hodnotou 205 Nm, ale 90% točivého momentu je k dispozici v rozsahu 2300-5300 ot/min. Zrychlení 0-100 km/h zvládá za 9,1 sek. a lze dosáhnout max. rychlosti 216 km/h. I při těchto výkonech dosahuje průměrné spotřeby 9,3 litru na 100 km.

Turbo-dieselový motor 1,9l (66kW)

Tato již "dieselová legenda" má výkon 66 kW (90 koní) a má stejně jako její silnější verze proměnnou geometrii lopatek dmychadla. S 1275 kg těžkým vozidlem si tento motor poradí vcelku lehce a za 12,9 sekund již jedete rychlostí 100 km/h. Točivý moment vrcholí hodnotou 210 Nm při 1900 ot/min. Nejvyšší rychlost je 180 km/h. V průměru se spokojí s 5,0 litry nafty na 100 km.

Turbo-dieselový motor 1,9l (81kW)

Tato pohonná jednotka dosahuje díky proměnné geometrii lopatek dmychadla výkonu 81 kW (110 koní). Točivý moment vrcholí hodnotou 235 Nm při pouhých 1900 ot/min. Z 0-100 km/h zrychluje za 10.9 sek. a nejvyšší rychlost 200 km/h. I když má o 20 koní více, spotřebuje stejných 5,0 litrů, jako slabší motor stejné konstrukce.

Pouze s pohonem 4x4 budou dodávány motory, které přijdou v roce 1999. Prvním z nich je atmosférický benzínový motor 1,8l s pěti-ventilovou technikou a výkonem 92 kW (125 koní). Dalším v řadě bude turbo-dieselový motor 1,9l s výkonem 85kW (115 koní), který má velice mohutný točivý moment (280 Nm). Na jaře 1999 přijde nový čtyř-ventilový benzínový motor s objemem 2,8 litru V6 o výkonu 150 kW (204 koní)!

Všechny modely jsou vybaveny 5stupňovou manuální převodovkou. Za příplatek bude možno dodat u dieselových motorů a dvou slabších benzínových motorů s automatickou převodovkou, která se díky systému DSP přizpůsobuje jízdnímu stylu řidiče.

Zákazník si bude moci vybrat s různých stupňů výbavy označených "Trendline", "Comfortline" a "Highline". Ale už i v základní výbavě má Bora co nabídnout:

- 2x airbag

- boční airbagy

- napínače bezpečnostních pásů

- ABS

- kotoučové brzdy na všech kolech (vpředu s vnitřním chlazením)

- posilovač řízení

- centrální zamykání

- volant nastavitelný ve dvou rovinách

- výškově nastavitelné sedadlo řidiče

- zamykatelné zadní sedadla rozdělená v poměru 60:40

- zadní středová opěrka

- elektro-magnetické ovládání palivového uzávěru

- tónovaná okna

- držáky nápojů vpředu a vzadu

- elektronická uzávěrka diferenciálu (EDL) pro motory s 85 kW a silnější.

Jedním z rozhodujících faktorů je samozřejmě cena. Ta ještě není pro náš trh známa, takže je otázkou, nakolik bude Bora konkurovat konstrukčně podobné Octavii.



Rallye Dakar 2017
Domácích zabijaček kvapem ubývá. Chybí řezníci Domácích zabijaček kvapem ubývá. Chybí řezníci

Domácích zabijaček prasat dlouhodobě ubývá. Jitrnice,…

StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů

Rekordních devatenáct milionů korun čerstvých investic…

Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD

Skupina Asental Group miliardáře a někdejšího uhlobarona…

Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky

Pokud bude tuzemský trh s nemovitostmi vykazovat známky…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Na pozici nejprodávanější značky aut v Evropě sice stále…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 






 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Včera

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Probudil se a všichni byli mrtví. Chlapec (7) jako jediný přežil náraz letadla

Probudil se a všichni byli mrtví. Chlapec (7) jako…

Přes noc se z něj stal sirotek. Na dům rodiny malého kyrgyzského chlapce spadlo turecké nákladní letadlo a…

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete od počítače

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete…

Windows 10 by se mohly na počítačích s kamerami kompatibilními s technologií Windows Hello samy zamykat.

 

iSport.cz

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do Bayernu ho motivují

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do…

Obránce Hoffenheimu Pavel Kadeřábek kvůli lehčímu zranění lýtka možná vynechá sobotní úvodní zápas druhé části…

Biatlonový šéf Hamza o boji s dopingem: Hrozili mi i zastřelením

Biatlonový šéf Hamza o boji s dopingem: Hrozili mi i…

Už se mu nelíbilo, jak se v biatlonu přehlížejí problémy v boji s dopingem. Předseda Českého svazu biatlonu Jiří…

 

Reflex.cz

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

Narodila se 1. července 1961 do aristokratické rodiny Spencerů a první roky života strávila na královských…

 
 
reklama