21.3. 2016 Ladislav Černý

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu

 

Do redakčního testu jsme vzali modernizované Caddy s pohonem plnícím limit Euro 6. Ke snížení množství oxidů dusíku používá AdBlue.

Na začátku musíme pochválit výrobce, že i do modelu Caddy implementoval ke snížení oxidů dusíku technologii AdBlue. Konstrukčně jde o dražší i prostorově náročnější řešení než tzv. katalyzátor LNT, který před filtrem pevných částic zachycuje oxidu dusíku a při určitém množství je vypálí pomocí zvýšené teploty výfukových plynů díky zvětšenému vstřikování nafty.

Stručně řečeno jde o velmi podobnou formu jako aktivní regenerace filtru pevných částic, která však stojí naftu navíc. Zkušenosti s přivstřikováním zvýšeného množství nafty do válců pro vypálení DPF také ukazují, že přílišné palivo ulpívá na stěnách válce a je stíracími pístními kroužky stahováno byť v minimálním množství do motorového oleje. I tomu se Volkswagen pochvalně vyhnul, že použil v nákladních automobilech mnoho let používanou technologii SCR s činidlem AdBlue.

Dvoulitr

Nové vydání Caddy jak známo používá pouze jedinou vznětovou jednotku 2.0 TDI v různých výkonových specifikacích 55, 75, 90 a 110 kW. My jsme vyzkoušeli 75 kW, verze 90 kW je spojena výhradně s pohonem 4Motion. Po rozjezdu jsme si vzpomněli na předchozí Caddy, které s motorem 1.6 TDI Euro 5 nabízelo rovněž 75 kW.

Dvoulitr však lépe táhl od nízkých otáček a také vykazoval kultivovanější chod. Stejně jako 1.6 TDI 75 kW používal pětistupňovou převodovku, ale kromě příjemného tahu už od 1200 min-1 nám jinak připadal nevýrazný. Domnívali jsme se, že to bude vyšší pohotovostní hmotností nového Caddy s objemnějším motorem a technologií SCR.

Lehčí, či těžší?

Pohled do technických údajů nás však šokoval. Výrobce uvádí, že pohotovostní hmotnost testované verze Maxi 2.0 TDI BMT s pětistupňovou převodovkou dosahuje 1519 kg, zatímco starší provedení s menším motorem 1.6 TDI Bluemotion se stejnou převodovkou a stupněm výbavy má být o 72 kg těžší (1591 kg). Když uvážíme, že hmotnostní rozdíl mezi jednotkami 1.6 TDI a 2.0 TDI činí cca sedmnáct kilogramů, musel by Volkswagen v rámci modernizace modelu Caddy ušetřit někde téměř metrický cent, ale o tom se dosud nikdy nezmínil a není důvod se touto domnělou výhodou nepochlubit. Technologie SCR v novém provedení Euro 6 přidává cca deset kilogramů.

Nám se subjektivně jevilo, že nové provedení Euro 6 je proti staršímu se stejně výkonným motorem mírně vláčnější. Během běžné jízdy pouze s řidičem tento rozdíl nebyl příliš patrný, prubířským kamenem vždy bývá jízda se zatížením. Zkoušená verze vezoucí tři metrické centy sice splňovala požadavky na tradiční cestování, ale k předjíždění potřebovala značnou délku volné silnice v protisměru. To byl také jeden z důvodů, že jsme v celém testu dosáhli průměrné spotřeby 5,6 l/100 km, zatímco výrobce udává optimistických 4,7 l/100 km.

Z tohoto zorného úhlu se jeví základní vznětová motorizace 2.0 TDI 55 kW byť nabízená jen do kratšího provedení Caddy Trendline a Generation Four spíše jako marketingový tah za účelem nízké základní ceny, i když z hlediska výrobní náročnosti není mezi provedeními 55 a 75 kW téměř žádný rozdíl. Přesto si jej importér ohodnotil na značných 42.695 korun bez daně.

Vytápění

Během chladných rán jsme s nostalgií vzpomínali na méně objemnou jednotku 1.6 TDI Euro 5, která začínala vyhřívat interiér rychleji než současný dvoulitr. Proto doporučujeme si za 20.881 korun bez daně přikoupit zimní paket zahrnující mimo jiné přídavné vzduchové topení pro motor TDI. Pro jistotu uveďme, že to není totéž jako přídavné vodní topení s různými možnostmi i dálkového nastavení s cenovkou kolem třiceti tisíc korun bez daně. Přídavné vzduchové topení tvoří elektrickou spirálu umístěnou do toku vzduchu do kabiny. Jednoduchá a rychle působící věcička dokáže zpříjemnit první kilometry v chladném či ještě více mrazivém počasí, lze ji pro vznětový motor pořídit i samostatně za 3827 korun bez daně.

Bezpečnostní upgrade

V rámci modernizace dostalo poslední vydání Caddy velké množství asistenčních prvků. V testovaném voze jsme měli na přání dodávaný adaptivní tempomat kombinovaný s funkcí Front Assist, která nás pípnutím a nápisem „Sešlápněte brzdu“ varovala o malém odstupu od vpřed jedoucího vozidla, které nám udělalo ve městě tzv. myšku.

Adaptivní tempomat měl jednu zvláštnost, která spočívala ve výzvě k zařazení rychlosti, když jsme například během jízdy v klesání vyřadili na neutrál. Když jsme toto doporučení ignorovali a zařadili až na konci klesání, tempomat si pamatoval původně navolenou rychlost a pokračoval v práci dál. Běžně se po vyřazení tempomat vynuluje, ale zkoušené Caddy si navolené podmínky pochvalně pamatovalo.

Dvakrát se během různých jízd objevilo upozornění na únavu, což nás na trase dlouhé necelých sto kilometrů v odpočatém stavu překvapilo. Je fakt, že jsme pak byli ještě více ve střehu, ale připadalo nám nastavení tohoto asistentu mimořádně citlivé.

Za velmi citlivý a vstřícný přístup tentokrát ze strany importéra můžeme považovat zdarma nabízenou prodlouženou záruku na celé vozidlo v délce 2+2 let omezených po dvou letech nájezdem 200.000 km.

Plusy

  • Technologie AdBlue
  • Bezpečnostní výbava
  • Komfortní podvozek

Minusy

  • Pětistupňová převodovka k motoru 2.0 TDI

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.0 TDI
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Počet válců/ventilů 4/16
Objem válců (cm3) 1968
Chlazení kapalinou
Vstřik paliva common rail
Největší výkon (kW/min-1) 75/2900
Točivý moment (N.m/min-1)250/1300-2800
Emisní norma Euro 6
Převodovka pětistupňová manuální
Pohon předních kol
D/š/v (mm) 4976/1794/1793
Rozvor (mm) 3006
Rozchod P/Z (mm) 1537/1544
Světlá výška (mm) 146
Pohotovostní hmotnost (kg) 1519
Celková hmotnost (kg) 2330
Hmotnost nebrzděn. přívěsu (kg) 750
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 1350
Objem nákladového prostoru (m3) 1,35/3,88
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 13,0
Spotřeba paliva (l/100 km) 5,5/4,2/4,7
Objem nádrže nafty (l) 55
Objem nádrže AdBlue (l) 9
Cena (Kč bez DPH) 511 729
Spolupracujeme s TipCars.com
Jana Havligerová: Jedna dlouhá kampaň a hra na jistotu Jana Havligerová: Jedna dlouhá kampaň a hra na jistotu

Sblížení termínu krajských a sněmovních voleb je holé…

Clintonová se stala první prezidentskou kandidátkou v historii USA Clintonová se stala první prezidentskou kandidátkou v historii USA

Hillary Clintonová se na konvenci demokratů ve Filadelfii…

Roman Sikora: Radiátory nejvíce vyvážíme do severní Afriky Roman Sikora: Radiátory nejvíce vyvážíme do severní Afriky

Výrobce domácích kotlů čekají žně. Ministerstvo životního…

Nové přístavy prozatím nevydělávají. Stát navíc nemá lidi Nové přístavy prozatím nevydělávají. Stát navíc nemá lidi

Stály dohromady stovky milionů, ale ještě nějaký čas na…

 
 






Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda po vzoru Jaguaru „neukázala“ na Tour de France nový Kodiaq Škoda po vzoru Jaguaru „neukázala“ na Tour de France nový Kodiaq

Letošní Tour de France je minulostí. Včera se jela…

Dynamika VW Tiguan 2.0 TDI (140 kW): Koho porazí a kdo mu ujede? Dynamika VW Tiguan 2.0 TDI (140 kW): Koho porazí a kdo mu ujede?

Změřili jsme dynamiku nového Volkswagenu Tiguan s…

 




Volkswagen Caddy TGI BlueMotion spojuje CNG s DSG Volkswagen Caddy TGI BlueMotion spojuje CNG s DSG

Volkswagen Užitkové vozy na autosalonu v Ženevě představí…

Jízdní dojmy: Volkswagen Caddy Alltrack 4Motion. Jaká je top verze? Jízdní dojmy: Volkswagen Caddy Alltrack 4Motion. Jaká je top verze?

V okolí Vídně jsme se krátce seznámili s nejluxusnější…

 

Související články
VW Crafter: Nová dodávka vlastního vývoje se začíná odhalovat VW Crafter: Nová dodávka vlastního vývoje se začíná odhalovat

Novou generaci crafteru si Volkswagen vyvinul už bez…

Volkswagen Transporter T6 Kombi 2.0 TDI: Osm pohodlných Volkswagen Transporter T6 Kombi 2.0 TDI: Osm pohodlných

Nové vydání Transporteru v osobním provedení pro osm…

 



 
Video: Gympkhana, aneb Kenem Blockem i bez rychlého auta

Video: Gympkhana, aneb Kenem Blockem i bez rychlého auta

Včera

K akčnímu videu ve stylu Gymkhany Kena Blocka nepotřebujete slavnou tvář, ani výkonné auto. Stačí vám čerstvý řidič se starou hondou.




Blesk.cz

Prostitutky z hlavního nádraží a Václaváku zmizely: Kam odešly?

Prostitutky z hlavního nádraží a Václaváku zmizely:…

Ještě před listopadem 1989 bylo Hlavní nádraží Praha a Václavské náměstí plné prostitutek. Ženy se však těmto…

Helena Vondráčková měla pozitivní test na drogy: Bála jsem se, že mě Němci zavřou!

Helena Vondráčková měla pozitivní test na drogy:…

Drama jako z amerického thrilleru si Helena Vondráčková (69) prožila na dálnici u Berlína. Během cesty na Rujanu…

 

iSport.cz

Hubníka štvalo filmování Karabachu: Byla to spíš taková komedie

Hubníka štvalo filmování Karabachu: Byla to spíš…

Padesát na padesát. Taková jsou postupové šance do odvety třetího předkola Ligy mistrů podle plzeňského kapitána…

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Steaua 1:1. Komplikace do odvety

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Steaua 1:1. Komplikace do odvety

Fotbalisté Sparty nevkročili do boje o Ligu mistrů ideálně. Tým trenéra Zdeňka Ščasného v utkání 3. předkola…

 

Reflex.cz

Promluvil syn zavražděné ženy na Smíchově: Maminka byla terčem zákeřného a zbabělého útoku zezadu

Promluvil syn zavražděné ženy na Smíchově: Maminka…

Třiatřicetileté ženě, která ve čtvrtek odpoledne ubodala nožem zákaznici obchodu na pražském Smíchově, hrozí až…

Riziko problémového hráčství hrozí 450 tisícům Čechů, nejvíce mezi 25 a 39 lety

Riziko problémového hráčství hrozí 450 tisícům…

Hráčská vášeň začíná být rostoucím problémem pro stále větší množství Čechů. Podle výroční zprávy o hazardním…