21.3. 2016 Ladislav Černý

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu

 

Do redakčního testu jsme vzali modernizované Caddy s pohonem plnícím limit Euro 6. Ke snížení množství oxidů dusíku používá AdBlue.

Na začátku musíme pochválit výrobce, že i do modelu Caddy implementoval ke snížení oxidů dusíku technologii AdBlue. Konstrukčně jde o dražší i prostorově náročnější řešení než tzv. katalyzátor LNT, který před filtrem pevných částic zachycuje oxidu dusíku a při určitém množství je vypálí pomocí zvýšené teploty výfukových plynů díky zvětšenému vstřikování nafty.

Stručně řečeno jde o velmi podobnou formu jako aktivní regenerace filtru pevných částic, která však stojí naftu navíc. Zkušenosti s přivstřikováním zvýšeného množství nafty do válců pro vypálení DPF také ukazují, že přílišné palivo ulpívá na stěnách válce a je stíracími pístními kroužky stahováno byť v minimálním množství do motorového oleje. I tomu se Volkswagen pochvalně vyhnul, že použil v nákladních automobilech mnoho let používanou technologii SCR s činidlem AdBlue.

Dvoulitr

Nové vydání Caddy jak známo používá pouze jedinou vznětovou jednotku 2.0 TDI v různých výkonových specifikacích 55, 75, 90 a 110 kW. My jsme vyzkoušeli 75 kW, verze 90 kW je spojena výhradně s pohonem 4Motion. Po rozjezdu jsme si vzpomněli na předchozí Caddy, které s motorem 1.6 TDI Euro 5 nabízelo rovněž 75 kW.

Dvoulitr však lépe táhl od nízkých otáček a také vykazoval kultivovanější chod. Stejně jako 1.6 TDI 75 kW používal pětistupňovou převodovku, ale kromě příjemného tahu už od 1200 min-1 nám jinak připadal nevýrazný. Domnívali jsme se, že to bude vyšší pohotovostní hmotností nového Caddy s objemnějším motorem a technologií SCR.

Lehčí, či těžší?

Pohled do technických údajů nás však šokoval. Výrobce uvádí, že pohotovostní hmotnost testované verze Maxi 2.0 TDI BMT s pětistupňovou převodovkou dosahuje 1519 kg, zatímco starší provedení s menším motorem 1.6 TDI Bluemotion se stejnou převodovkou a stupněm výbavy má být o 72 kg těžší (1591 kg). Když uvážíme, že hmotnostní rozdíl mezi jednotkami 1.6 TDI a 2.0 TDI činí cca sedmnáct kilogramů, musel by Volkswagen v rámci modernizace modelu Caddy ušetřit někde téměř metrický cent, ale o tom se dosud nikdy nezmínil a není důvod se touto domnělou výhodou nepochlubit. Technologie SCR v novém provedení Euro 6 přidává cca deset kilogramů.

Nám se subjektivně jevilo, že nové provedení Euro 6 je proti staršímu se stejně výkonným motorem mírně vláčnější. Během běžné jízdy pouze s řidičem tento rozdíl nebyl příliš patrný, prubířským kamenem vždy bývá jízda se zatížením. Zkoušená verze vezoucí tři metrické centy sice splňovala požadavky na tradiční cestování, ale k předjíždění potřebovala značnou délku volné silnice v protisměru. To byl také jeden z důvodů, že jsme v celém testu dosáhli průměrné spotřeby 5,6 l/100 km, zatímco výrobce udává optimistických 4,7 l/100 km.

Z tohoto zorného úhlu se jeví základní vznětová motorizace 2.0 TDI 55 kW byť nabízená jen do kratšího provedení Caddy Trendline a Generation Four spíše jako marketingový tah za účelem nízké základní ceny, i když z hlediska výrobní náročnosti není mezi provedeními 55 a 75 kW téměř žádný rozdíl. Přesto si jej importér ohodnotil na značných 42.695 korun bez daně.

Vytápění

Během chladných rán jsme s nostalgií vzpomínali na méně objemnou jednotku 1.6 TDI Euro 5, která začínala vyhřívat interiér rychleji než současný dvoulitr. Proto doporučujeme si za 20.881 korun bez daně přikoupit zimní paket zahrnující mimo jiné přídavné vzduchové topení pro motor TDI. Pro jistotu uveďme, že to není totéž jako přídavné vodní topení s různými možnostmi i dálkového nastavení s cenovkou kolem třiceti tisíc korun bez daně. Přídavné vzduchové topení tvoří elektrickou spirálu umístěnou do toku vzduchu do kabiny. Jednoduchá a rychle působící věcička dokáže zpříjemnit první kilometry v chladném či ještě více mrazivém počasí, lze ji pro vznětový motor pořídit i samostatně za 3827 korun bez daně.

Bezpečnostní upgrade

V rámci modernizace dostalo poslední vydání Caddy velké množství asistenčních prvků. V testovaném voze jsme měli na přání dodávaný adaptivní tempomat kombinovaný s funkcí Front Assist, která nás pípnutím a nápisem „Sešlápněte brzdu“ varovala o malém odstupu od vpřed jedoucího vozidla, které nám udělalo ve městě tzv. myšku.

Adaptivní tempomat měl jednu zvláštnost, která spočívala ve výzvě k zařazení rychlosti, když jsme například během jízdy v klesání vyřadili na neutrál. Když jsme toto doporučení ignorovali a zařadili až na konci klesání, tempomat si pamatoval původně navolenou rychlost a pokračoval v práci dál. Běžně se po vyřazení tempomat vynuluje, ale zkoušené Caddy si navolené podmínky pochvalně pamatovalo.

Dvakrát se během různých jízd objevilo upozornění na únavu, což nás na trase dlouhé necelých sto kilometrů v odpočatém stavu překvapilo. Je fakt, že jsme pak byli ještě více ve střehu, ale připadalo nám nastavení tohoto asistentu mimořádně citlivé.

Za velmi citlivý a vstřícný přístup tentokrát ze strany importéra můžeme považovat zdarma nabízenou prodlouženou záruku na celé vozidlo v délce 2+2 let omezených po dvou letech nájezdem 200.000 km.

Plusy

  • Technologie AdBlue
  • Bezpečnostní výbava
  • Komfortní podvozek

Minusy

  • Pětistupňová převodovka k motoru 2.0 TDI

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.0 TDI
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Počet válců/ventilů 4/16
Objem válců (cm3) 1968
Chlazení kapalinou
Vstřik paliva common rail
Největší výkon (kW/min-1) 75/2900
Točivý moment (N.m/min-1)250/1300-2800
Emisní norma Euro 6
Převodovka pětistupňová manuální
Pohon předních kol
D/š/v (mm) 4976/1794/1793
Rozvor (mm) 3006
Rozchod P/Z (mm) 1537/1544
Světlá výška (mm) 146
Pohotovostní hmotnost (kg) 1519
Celková hmotnost (kg) 2330
Hmotnost nebrzděn. přívěsu (kg) 750
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 1350
Objem nákladového prostoru (m3) 1,35/3,88
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 13,0
Spotřeba paliva (l/100 km) 5,5/4,2/4,7
Objem nádrže nafty (l) 55
Objem nádrže AdBlue (l) 9
Cena (Kč bez DPH) 511 729
Spolupracujeme s TipCars.com
Plyn dál poteče i přes Česko a Slovensko, slibuje Gazprom Plyn dál poteče i přes Česko a Slovensko, slibuje Gazprom

Ruský plynárenský podnik Gazprom ujistil slovenského…

Policie prohledala madridské kanceláře Google, kvůli daním Policie prohledala madridské kanceláře Google, kvůli daním

Španělské úřady v rámci daňového vyšetřování provedly…

S&P snížila rating EU, v reakci na britské referendum S&P snížila rating EU, v reakci na britské referendum

Mezinárodní ratingová agentura Standard & Poor's…

Žádný czexit. Česko musí zůstat v EU, míní Sobotka Žádný czexit. Česko musí zůstat v EU, míní Sobotka

Premiér Bohuslav Sobotka odmítl hlasy, podle nichž by…

 
 






Doporučujeme
Legendy východního bloku: Rychle a zběsile Legendy východního bloku: Rychle a zběsile

Sportovní automobil byl podle mnohých komunistů buržoasní…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI

Šestá generace Golfu představuje jistotu s dieselem nebo…

Lada Vesta Sport: Prohlédněte si ruské sportovní náčiní Lada Vesta Sport: Prohlédněte si ruské sportovní náčiní

Lada chystá sportovní verzi svého sedanu Vesta. Mnoho…

 



Autoslevy


Volkswagen Caddy TGI BlueMotion spojuje CNG s DSG Volkswagen Caddy TGI BlueMotion spojuje CNG s DSG

Volkswagen Užitkové vozy na autosalonu v Ženevě představí…

Jízdní dojmy: Volkswagen Caddy Alltrack 4Motion. Jaká je top verze? Jízdní dojmy: Volkswagen Caddy Alltrack 4Motion. Jaká je top verze?

V okolí Vídně jsme se krátce seznámili s nejluxusnější…

 

Související články
Volkswagen Transporter T6 Kombi 2.0 TDI: Osm pohodlných Volkswagen Transporter T6 Kombi 2.0 TDI: Osm pohodlných

Nové vydání Transporteru v osobním provedení pro osm…

Volkswagen T6: Nahlédněte do zákulisí jeho výroby (+videa) Volkswagen T6: Nahlédněte do zákulisí jeho výroby (+videa)

Výroba užitkových aut je složitější než u těch osobních –…

 



 
Škoda Motorsport vzdá na Rally Bohemia hold kultovnímu feratu

Škoda Motorsport vzdá na Rally Bohemia hold kultovnímu feratu

Včera

O tomto víkendu se jede další závod Mistrovství České republiky v rallye. Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem se zde představí v tajemné Škodě Fabia R5 Ferat!




Blesk.cz

Horké léto u lidovců: Lákají na bujné poprsí ve stranických plavkách, voliči nadávají

Horké léto u lidovců: Lákají na bujné poprsí ve…

Facebook KDU-ČSL ve Zlínském kraji oživila fotografie bujného poprsí ve stranických „plavkách“. Na příspěvek…

Pevný disk před prodejem bezpečně promažte! Většina z nás na to zapomíná

Pevný disk před prodejem bezpečně promažte! Většina…

Bezpečnostní specialisté z Blancco Group koupili na webových bazarech dvě stovky pevných disků a zkoumali, v…

 

iSport.cz

Veselý rozdrtil Thiema 3:0, dál postupuje Šafářová i Siniaková

Veselý rozdrtil Thiema 3:0, dál postupuje Šafářová i…

Český den na Wimbledonu? Převážně úspěchy. Lucie Šafářová na rozdíl od 1. kola drama nepřipustila a Američanku…

Sport Magazín o Tour de France 2016: podrobné představení všech etap

Sport Magazín o Tour de France 2016: podrobné…

Nejslavnější cyklistický závod Tour de France startuje už o víkendu a páteční Sport Magazín nabízí jako obvykle…

 

Reflex.cz

Palestinský vůdce Abbás v EU: Židi nám chtějí otrávit studny!

Palestinský vůdce Abbás v EU: Židi nám chtějí…

Palestinské formy odporu proti Izraeli a Židům dosahují často velmi bizarní podoby. Takovou blbost, jakou si…

Nejbohatší rodinou v USA jsou Waltonovi, ovládají majetek v hodnotě 130 miliard dolarů

Nejbohatší rodinou v USA jsou Waltonovi, ovládají…

Rodina Waltonových vlastnící téměř padesátiprocentní podíl maloobchodní společnosti Wal-Mart Stores obhájila…