21.3. 2016 Ladislav Černý

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu

 

Do redakčního testu jsme vzali modernizované Caddy s pohonem plnícím limit Euro 6. Ke snížení množství oxidů dusíku používá AdBlue.

Na začátku musíme pochválit výrobce, že i do modelu Caddy implementoval ke snížení oxidů dusíku technologii AdBlue. Konstrukčně jde o dražší i prostorově náročnější řešení než tzv. katalyzátor LNT, který před filtrem pevných částic zachycuje oxidu dusíku a při určitém množství je vypálí pomocí zvýšené teploty výfukových plynů díky zvětšenému vstřikování nafty.

Stručně řečeno jde o velmi podobnou formu jako aktivní regenerace filtru pevných částic, která však stojí naftu navíc. Zkušenosti s přivstřikováním zvýšeného množství nafty do válců pro vypálení DPF také ukazují, že přílišné palivo ulpívá na stěnách válce a je stíracími pístními kroužky stahováno byť v minimálním množství do motorového oleje. I tomu se Volkswagen pochvalně vyhnul, že použil v nákladních automobilech mnoho let používanou technologii SCR s činidlem AdBlue.

Dvoulitr

Nové vydání Caddy jak známo používá pouze jedinou vznětovou jednotku 2.0 TDI v různých výkonových specifikacích 55, 75, 90 a 110 kW. My jsme vyzkoušeli 75 kW, verze 90 kW je spojena výhradně s pohonem 4Motion. Po rozjezdu jsme si vzpomněli na předchozí Caddy, které s motorem 1.6 TDI Euro 5 nabízelo rovněž 75 kW.

Dvoulitr však lépe táhl od nízkých otáček a také vykazoval kultivovanější chod. Stejně jako 1.6 TDI 75 kW používal pětistupňovou převodovku, ale kromě příjemného tahu už od 1200 min-1 nám jinak připadal nevýrazný. Domnívali jsme se, že to bude vyšší pohotovostní hmotností nového Caddy s objemnějším motorem a technologií SCR.

Lehčí, či těžší?

Pohled do technických údajů nás však šokoval. Výrobce uvádí, že pohotovostní hmotnost testované verze Maxi 2.0 TDI BMT s pětistupňovou převodovkou dosahuje 1519 kg, zatímco starší provedení s menším motorem 1.6 TDI Bluemotion se stejnou převodovkou a stupněm výbavy má být o 72 kg těžší (1591 kg). Když uvážíme, že hmotnostní rozdíl mezi jednotkami 1.6 TDI a 2.0 TDI činí cca sedmnáct kilogramů, musel by Volkswagen v rámci modernizace modelu Caddy ušetřit někde téměř metrický cent, ale o tom se dosud nikdy nezmínil a není důvod se touto domnělou výhodou nepochlubit. Technologie SCR v novém provedení Euro 6 přidává cca deset kilogramů.

Nám se subjektivně jevilo, že nové provedení Euro 6 je proti staršímu se stejně výkonným motorem mírně vláčnější. Během běžné jízdy pouze s řidičem tento rozdíl nebyl příliš patrný, prubířským kamenem vždy bývá jízda se zatížením. Zkoušená verze vezoucí tři metrické centy sice splňovala požadavky na tradiční cestování, ale k předjíždění potřebovala značnou délku volné silnice v protisměru. To byl také jeden z důvodů, že jsme v celém testu dosáhli průměrné spotřeby 5,6 l/100 km, zatímco výrobce udává optimistických 4,7 l/100 km.

Z tohoto zorného úhlu se jeví základní vznětová motorizace 2.0 TDI 55 kW byť nabízená jen do kratšího provedení Caddy Trendline a Generation Four spíše jako marketingový tah za účelem nízké základní ceny, i když z hlediska výrobní náročnosti není mezi provedeními 55 a 75 kW téměř žádný rozdíl. Přesto si jej importér ohodnotil na značných 42.695 korun bez daně.

Vytápění

Během chladných rán jsme s nostalgií vzpomínali na méně objemnou jednotku 1.6 TDI Euro 5, která začínala vyhřívat interiér rychleji než současný dvoulitr. Proto doporučujeme si za 20.881 korun bez daně přikoupit zimní paket zahrnující mimo jiné přídavné vzduchové topení pro motor TDI. Pro jistotu uveďme, že to není totéž jako přídavné vodní topení s různými možnostmi i dálkového nastavení s cenovkou kolem třiceti tisíc korun bez daně. Přídavné vzduchové topení tvoří elektrickou spirálu umístěnou do toku vzduchu do kabiny. Jednoduchá a rychle působící věcička dokáže zpříjemnit první kilometry v chladném či ještě více mrazivém počasí, lze ji pro vznětový motor pořídit i samostatně za 3827 korun bez daně.

Bezpečnostní upgrade

V rámci modernizace dostalo poslední vydání Caddy velké množství asistenčních prvků. V testovaném voze jsme měli na přání dodávaný adaptivní tempomat kombinovaný s funkcí Front Assist, která nás pípnutím a nápisem „Sešlápněte brzdu“ varovala o malém odstupu od vpřed jedoucího vozidla, které nám udělalo ve městě tzv. myšku.

Adaptivní tempomat měl jednu zvláštnost, která spočívala ve výzvě k zařazení rychlosti, když jsme například během jízdy v klesání vyřadili na neutrál. Když jsme toto doporučení ignorovali a zařadili až na konci klesání, tempomat si pamatoval původně navolenou rychlost a pokračoval v práci dál. Běžně se po vyřazení tempomat vynuluje, ale zkoušené Caddy si navolené podmínky pochvalně pamatovalo.

Dvakrát se během různých jízd objevilo upozornění na únavu, což nás na trase dlouhé necelých sto kilometrů v odpočatém stavu překvapilo. Je fakt, že jsme pak byli ještě více ve střehu, ale připadalo nám nastavení tohoto asistentu mimořádně citlivé.

Za velmi citlivý a vstřícný přístup tentokrát ze strany importéra můžeme považovat zdarma nabízenou prodlouženou záruku na celé vozidlo v délce 2+2 let omezených po dvou letech nájezdem 200.000 km.

Plusy

  • Technologie AdBlue
  • Bezpečnostní výbava
  • Komfortní podvozek

Minusy

  • Pětistupňová převodovka k motoru 2.0 TDI

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.0 TDI
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Počet válců/ventilů 4/16
Objem válců (cm3) 1968
Chlazení kapalinou
Vstřik paliva common rail
Největší výkon (kW/min-1) 75/2900
Točivý moment (N.m/min-1)250/1300-2800
Emisní norma Euro 6
Převodovka pětistupňová manuální
Pohon předních kol
D/š/v (mm) 4976/1794/1793
Rozvor (mm) 3006
Rozchod P/Z (mm) 1537/1544
Světlá výška (mm) 146
Pohotovostní hmotnost (kg) 1519
Celková hmotnost (kg) 2330
Hmotnost nebrzděn. přívěsu (kg) 750
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 1350
Objem nákladového prostoru (m3) 1,35/3,88
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 13,0
Spotřeba paliva (l/100 km) 5,5/4,2/4,7
Objem nádrže nafty (l) 55
Objem nádrže AdBlue (l) 9
Cena (Kč bez DPH) 511 729
Spolupracujeme s TipCars.com
NKÚ: Ministerstvo financí má vážné chyby v účetnictví, přesahují 100 miliard NKÚ: Ministerstvo financí má vážné chyby v účetnictví, přesahují 100 miliard

Ministerstvo financí mělo v účetnictví za rok 2015…

ČSSD dokončuje kandidátky, Ludvík ale ještě nemá nic jisté ČSSD dokončuje kandidátky, Ludvík ale ještě nemá nic jisté

Širšímu vedení sociální demokracie se sice nepodařilo…

Konec intervencí zdražil půjčky, spekulanti dávají vale koruně Konec intervencí zdražil půjčky, spekulanti dávají vale koruně

Dluhopisové investory nepřesvědčil ani nejvyšší úrok za…

Komentář Bohumila Pečinky: Program ODS a příliš mnoho slov Komentář Bohumila Pečinky: Program ODS a příliš mnoho slov

Ve Formanově filmu Amadeus je scéna, která se skvěle hodí…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 




Dodávka Volkswagen na CNG: Caddy TGI Dodávka Volkswagen na CNG: Caddy TGI

Německá automobilka k nejmenšímu užitkovému modelu…

Volkswagen Caddy TGI BlueMotion spojuje CNG s DSG Volkswagen Caddy TGI BlueMotion spojuje CNG s DSG

Volkswagen Užitkové vozy na autosalonu v Ženevě představí…

 



 
Praga a její nejslavnější poválečná nákladní vozidla

Praga a její nejslavnější poválečná nákladní vozidla

Dnes 08:00

Praga v současnosti nabízí závodní i sportovní automobily, motokáry a letadla, ale prakticky po celou druhou polovinu dvacátého století byla zastoupena pouze nákladními vozy. Modely V3S a S5T jsou pak dodnes jejími nejznámějšími zástupci.




Blesk.cz

Mánesovu ulici na Vinohradech třikrát uzavřou. Pracuje tu jeřáb

Mánesovu ulici na Vinohradech třikrát uzavřou.…

Postupně během tří dnů musejí lidé počítat s dočasnou dopravní změnou na Vinohradech. V Mánesově ulici proběhnou…

Nejhorší záplavy v Peru za 20 let: 114 obětí a epidemie horečky dengue

Nejhorší záplavy v Peru za 20 let: 114 obětí a…

Záplavy a sesuvy půdy, které od konce ledna sužují Peru, si dosud vyžádaly 114 obětí. Podle víkendového oznámení…

 

iSport.cz

Rada: Vyhrál jsem pro pochybovače. Chválil Bičíka, klanil se Vatajeluovi

Rada: Vyhrál jsem pro pochybovače. Chválil Bičíka,…

Pod vedením Petra Rady velké zápasy fotbalistům Sparty jdou. V nedělním šlágru 25. kola ePojisteni.cz ligy doma…

Smutná zpráva z Turecka. Explzeňský obránce Rajtoral spáchal sebevraždu

Smutná zpráva z Turecka. Explzeňský obránce Rajtoral…

Fotbalový svět zasáhla tragická událost. František Rajtoral spáchal sebevraždu. Bývalý český reprezentant a hráč…

 

Reflex.cz

Papež František zneužil památky holocaustu

Papež František zneužil památky holocaustu

V Evropě je zvykem, že když něco udělá nebo řekne papež, tak se to chápe jako nějaké epochální moudro. V sobotu…

Ohňové mumie: Putování za tetovanými strážci filipínských hor

Ohňové mumie: Putování za tetovanými strážci…

Odlehlá vesnice Kabayan skrývá zvláštní poklad – ohňové mumie. V asi dvou stech jeskyních roztroušených po kraji…