21.3. 2016 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu

 

Do redakčního testu jsme vzali modernizované Caddy s pohonem plnícím limit Euro 6. Ke snížení množství oxidů dusíku používá AdBlue.

Na začátku musíme pochválit výrobce, že i do modelu Caddy implementoval ke snížení oxidů dusíku technologii AdBlue. Konstrukčně jde o dražší i prostorově náročnější řešení než tzv. katalyzátor LNT, který před filtrem pevných částic zachycuje oxidu dusíku a při určitém množství je vypálí pomocí zvýšené teploty výfukových plynů díky zvětšenému vstřikování nafty.

Stručně řečeno jde o velmi podobnou formu jako aktivní regenerace filtru pevných částic, která však stojí naftu navíc. Zkušenosti s přivstřikováním zvýšeného množství nafty do válců pro vypálení DPF také ukazují, že přílišné palivo ulpívá na stěnách válce a je stíracími pístními kroužky stahováno byť v minimálním množství do motorového oleje. I tomu se Volkswagen pochvalně vyhnul, že použil v nákladních automobilech mnoho let používanou technologii SCR s činidlem AdBlue.

Dvoulitr

Nové vydání Caddy jak známo používá pouze jedinou vznětovou jednotku 2.0 TDI v různých výkonových specifikacích 55, 75, 90 a 110 kW. My jsme vyzkoušeli 75 kW, verze 90 kW je spojena výhradně s pohonem 4Motion. Po rozjezdu jsme si vzpomněli na předchozí Caddy, které s motorem 1.6 TDI Euro 5 nabízelo rovněž 75 kW.

Dvoulitr však lépe táhl od nízkých otáček a také vykazoval kultivovanější chod. Stejně jako 1.6 TDI 75 kW používal pětistupňovou převodovku, ale kromě příjemného tahu už od 1200 min-1 nám jinak připadal nevýrazný. Domnívali jsme se, že to bude vyšší pohotovostní hmotností nového Caddy s objemnějším motorem a technologií SCR.

Lehčí, či těžší?

Pohled do technických údajů nás však šokoval. Výrobce uvádí, že pohotovostní hmotnost testované verze Maxi 2.0 TDI BMT s pětistupňovou převodovkou dosahuje 1519 kg, zatímco starší provedení s menším motorem 1.6 TDI Bluemotion se stejnou převodovkou a stupněm výbavy má být o 72 kg těžší (1591 kg). Když uvážíme, že hmotnostní rozdíl mezi jednotkami 1.6 TDI a 2.0 TDI činí cca sedmnáct kilogramů, musel by Volkswagen v rámci modernizace modelu Caddy ušetřit někde téměř metrický cent, ale o tom se dosud nikdy nezmínil a není důvod se touto domnělou výhodou nepochlubit. Technologie SCR v novém provedení Euro 6 přidává cca deset kilogramů.

Nám se subjektivně jevilo, že nové provedení Euro 6 je proti staršímu se stejně výkonným motorem mírně vláčnější. Během běžné jízdy pouze s řidičem tento rozdíl nebyl příliš patrný, prubířským kamenem vždy bývá jízda se zatížením. Zkoušená verze vezoucí tři metrické centy sice splňovala požadavky na tradiční cestování, ale k předjíždění potřebovala značnou délku volné silnice v protisměru. To byl také jeden z důvodů, že jsme v celém testu dosáhli průměrné spotřeby 5,6 l/100 km, zatímco výrobce udává optimistických 4,7 l/100 km.

Z tohoto zorného úhlu se jeví základní vznětová motorizace 2.0 TDI 55 kW byť nabízená jen do kratšího provedení Caddy Trendline a Generation Four spíše jako marketingový tah za účelem nízké základní ceny, i když z hlediska výrobní náročnosti není mezi provedeními 55 a 75 kW téměř žádný rozdíl. Přesto si jej importér ohodnotil na značných 42.695 korun bez daně.

Vytápění

Během chladných rán jsme s nostalgií vzpomínali na méně objemnou jednotku 1.6 TDI Euro 5, která začínala vyhřívat interiér rychleji než současný dvoulitr. Proto doporučujeme si za 20.881 korun bez daně přikoupit zimní paket zahrnující mimo jiné přídavné vzduchové topení pro motor TDI. Pro jistotu uveďme, že to není totéž jako přídavné vodní topení s různými možnostmi i dálkového nastavení s cenovkou kolem třiceti tisíc korun bez daně. Přídavné vzduchové topení tvoří elektrickou spirálu umístěnou do toku vzduchu do kabiny. Jednoduchá a rychle působící věcička dokáže zpříjemnit první kilometry v chladném či ještě více mrazivém počasí, lze ji pro vznětový motor pořídit i samostatně za 3827 korun bez daně.

Bezpečnostní upgrade

V rámci modernizace dostalo poslední vydání Caddy velké množství asistenčních prvků. V testovaném voze jsme měli na přání dodávaný adaptivní tempomat kombinovaný s funkcí Front Assist, která nás pípnutím a nápisem „Sešlápněte brzdu“ varovala o malém odstupu od vpřed jedoucího vozidla, které nám udělalo ve městě tzv. myšku.

Adaptivní tempomat měl jednu zvláštnost, která spočívala ve výzvě k zařazení rychlosti, když jsme například během jízdy v klesání vyřadili na neutrál. Když jsme toto doporučení ignorovali a zařadili až na konci klesání, tempomat si pamatoval původně navolenou rychlost a pokračoval v práci dál. Běžně se po vyřazení tempomat vynuluje, ale zkoušené Caddy si navolené podmínky pochvalně pamatovalo.

Dvakrát se během různých jízd objevilo upozornění na únavu, což nás na trase dlouhé necelých sto kilometrů v odpočatém stavu překvapilo. Je fakt, že jsme pak byli ještě více ve střehu, ale připadalo nám nastavení tohoto asistentu mimořádně citlivé.

Za velmi citlivý a vstřícný přístup tentokrát ze strany importéra můžeme považovat zdarma nabízenou prodlouženou záruku na celé vozidlo v délce 2+2 let omezených po dvou letech nájezdem 200.000 km.

Plusy

  • Technologie AdBlue
  • Bezpečnostní výbava
  • Komfortní podvozek

Minusy

  • Pětistupňová převodovka k motoru 2.0 TDI

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.0 TDI
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Počet válců/ventilů 4/16
Objem válců (cm3) 1968
Chlazení kapalinou
Vstřik paliva common rail
Největší výkon (kW/min-1) 75/2900
Točivý moment (N.m/min-1)250/1300-2800
Emisní norma Euro 6
Převodovka pětistupňová manuální
Pohon předních kol
D/š/v (mm) 4976/1794/1793
Rozvor (mm) 3006
Rozchod P/Z (mm) 1537/1544
Světlá výška (mm) 146
Pohotovostní hmotnost (kg) 1519
Celková hmotnost (kg) 2330
Hmotnost nebrzděn. přívěsu (kg) 750
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 1350
Objem nákladového prostoru (m3) 1,35/3,88
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 13,0
Spotřeba paliva (l/100 km) 5,5/4,2/4,7
Objem nádrže nafty (l) 55
Objem nádrže AdBlue (l) 9
Cena (Kč bez DPH) 511 729
Spolupracujeme s TipCars.com
Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů

Většině zdravotnických zařízení porostou příští rok…

Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí

Byznysu s bateriemi se daří, trh každoročně roste o více…

Těžil kryptoměny v poslaneckém bytě, nyní pirát Vymazal vrací náklady zpět Sněmovně Těžil kryptoměny v poslaneckém bytě, nyní pirát Vymazal vrací náklady zpět Sněmovně

Poslanec Pirátské strany Tomáš Vymazal, který loni těžil…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto…

Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

 



Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Plný plyn netřeba Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Plný plyn netřeba

Model Caddy se do víru pohonu na levné CNG vydal s…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Osm tisíc (závěr) Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Osm tisíc (závěr)

Jak obstál Volkswagen Caddy ve tříměsíčním testu? Co…

 



 
Lotus 79 (1978-1979): Poslední černozlatý mistr mistr světa

Lotus 79 (1978-1979): Poslední černozlatý mistr mistr světa

Včera

Lotus se stal ve formuli 1 průkopníkem monopostů s přísavným efektem. Typ 79 před čtyřiceti lety naprosto převálcoval veškerou konkurenci. Bohužel naposledy...




Blesk.cz

Farmář zastřelil záhadné zvíře. Vědci přiznali, že tohle není obyčejný vlk

Farmář zastřelil záhadné zvíře. Vědci přiznali, že…

Nad objevem neznámého druhu šelmy připomínající vlka si lámou hlavu experti z amerického státu Montana. Tvora…

Dobrodruzi dobyli symbol Slovenska: Na vrcholku Kříváně přespali jen ve spacáku v -20 °C

Dobrodruzi dobyli symbol Slovenska: Na vrcholku…

Trojice slovenských kamarádů v čele s fotografem Peterem Lengyelem (29) snila o tom, že stráví noc na vrcholku…

 

iSport.cz

Kvitová v Paříži: Načasování asi není nejlepší, ale měla bych být šťastná, ne?

Kvitová v Paříži: Načasování asi není nejlepší, ale…

Na začátku loňského roku se zdálo, že Petra Kvitová bude muset s tenisem skončit, ale v tomto roce už má na…

Co spojuje Limberského a Koláře? Nejen tituly s Plzní a svérázné povahy

Co spojuje Limberského a Koláře? Nejen tituly s…

Kdyby si na krk pověsili všechny medaile, pod tíhou zlata by se prohnuli v pase. David Limberský a Daniel Kolář.…

 

Reflex.cz

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů pro dospělé. Podívejte se

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů…

Zlatá éra pornofilmu, tak bývají nazývána 60. a 70. léta minulého století. Doba, kdy se filmy pro dospělé…

Sbírá jednu cenu za druhou, střílí lidi do hlavy a hraje v Hvězdných válkách. Kdo je Donald Glover?!

Sbírá jednu cenu za druhou, střílí lidi do hlavy a…

Na ČT dávají dvoudílný film, který přepisuje dějiny české televizní tvorby. Kdo je Donald Glover – jedna z hvězd…