21.3. 2016 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu

 

Do redakčního testu jsme vzali modernizované Caddy s pohonem plnícím limit Euro 6. Ke snížení množství oxidů dusíku používá AdBlue.

Na začátku musíme pochválit výrobce, že i do modelu Caddy implementoval ke snížení oxidů dusíku technologii AdBlue. Konstrukčně jde o dražší i prostorově náročnější řešení než tzv. katalyzátor LNT, který před filtrem pevných částic zachycuje oxidu dusíku a při určitém množství je vypálí pomocí zvýšené teploty výfukových plynů díky zvětšenému vstřikování nafty.

Stručně řečeno jde o velmi podobnou formu jako aktivní regenerace filtru pevných částic, která však stojí naftu navíc. Zkušenosti s přivstřikováním zvýšeného množství nafty do válců pro vypálení DPF také ukazují, že přílišné palivo ulpívá na stěnách válce a je stíracími pístními kroužky stahováno byť v minimálním množství do motorového oleje. I tomu se Volkswagen pochvalně vyhnul, že použil v nákladních automobilech mnoho let používanou technologii SCR s činidlem AdBlue.

Dvoulitr

Nové vydání Caddy jak známo používá pouze jedinou vznětovou jednotku 2.0 TDI v různých výkonových specifikacích 55, 75, 90 a 110 kW. My jsme vyzkoušeli 75 kW, verze 90 kW je spojena výhradně s pohonem 4Motion. Po rozjezdu jsme si vzpomněli na předchozí Caddy, které s motorem 1.6 TDI Euro 5 nabízelo rovněž 75 kW.

Dvoulitr však lépe táhl od nízkých otáček a také vykazoval kultivovanější chod. Stejně jako 1.6 TDI 75 kW používal pětistupňovou převodovku, ale kromě příjemného tahu už od 1200 min-1 nám jinak připadal nevýrazný. Domnívali jsme se, že to bude vyšší pohotovostní hmotností nového Caddy s objemnějším motorem a technologií SCR.

Lehčí, či těžší?

Pohled do technických údajů nás však šokoval. Výrobce uvádí, že pohotovostní hmotnost testované verze Maxi 2.0 TDI BMT s pětistupňovou převodovkou dosahuje 1519 kg, zatímco starší provedení s menším motorem 1.6 TDI Bluemotion se stejnou převodovkou a stupněm výbavy má být o 72 kg těžší (1591 kg). Když uvážíme, že hmotnostní rozdíl mezi jednotkami 1.6 TDI a 2.0 TDI činí cca sedmnáct kilogramů, musel by Volkswagen v rámci modernizace modelu Caddy ušetřit někde téměř metrický cent, ale o tom se dosud nikdy nezmínil a není důvod se touto domnělou výhodou nepochlubit. Technologie SCR v novém provedení Euro 6 přidává cca deset kilogramů.

Nám se subjektivně jevilo, že nové provedení Euro 6 je proti staršímu se stejně výkonným motorem mírně vláčnější. Během běžné jízdy pouze s řidičem tento rozdíl nebyl příliš patrný, prubířským kamenem vždy bývá jízda se zatížením. Zkoušená verze vezoucí tři metrické centy sice splňovala požadavky na tradiční cestování, ale k předjíždění potřebovala značnou délku volné silnice v protisměru. To byl také jeden z důvodů, že jsme v celém testu dosáhli průměrné spotřeby 5,6 l/100 km, zatímco výrobce udává optimistických 4,7 l/100 km.

Z tohoto zorného úhlu se jeví základní vznětová motorizace 2.0 TDI 55 kW byť nabízená jen do kratšího provedení Caddy Trendline a Generation Four spíše jako marketingový tah za účelem nízké základní ceny, i když z hlediska výrobní náročnosti není mezi provedeními 55 a 75 kW téměř žádný rozdíl. Přesto si jej importér ohodnotil na značných 42.695 korun bez daně.

Vytápění

Během chladných rán jsme s nostalgií vzpomínali na méně objemnou jednotku 1.6 TDI Euro 5, která začínala vyhřívat interiér rychleji než současný dvoulitr. Proto doporučujeme si za 20.881 korun bez daně přikoupit zimní paket zahrnující mimo jiné přídavné vzduchové topení pro motor TDI. Pro jistotu uveďme, že to není totéž jako přídavné vodní topení s různými možnostmi i dálkového nastavení s cenovkou kolem třiceti tisíc korun bez daně. Přídavné vzduchové topení tvoří elektrickou spirálu umístěnou do toku vzduchu do kabiny. Jednoduchá a rychle působící věcička dokáže zpříjemnit první kilometry v chladném či ještě více mrazivém počasí, lze ji pro vznětový motor pořídit i samostatně za 3827 korun bez daně.

Bezpečnostní upgrade

V rámci modernizace dostalo poslední vydání Caddy velké množství asistenčních prvků. V testovaném voze jsme měli na přání dodávaný adaptivní tempomat kombinovaný s funkcí Front Assist, která nás pípnutím a nápisem „Sešlápněte brzdu“ varovala o malém odstupu od vpřed jedoucího vozidla, které nám udělalo ve městě tzv. myšku.

Adaptivní tempomat měl jednu zvláštnost, která spočívala ve výzvě k zařazení rychlosti, když jsme například během jízdy v klesání vyřadili na neutrál. Když jsme toto doporučení ignorovali a zařadili až na konci klesání, tempomat si pamatoval původně navolenou rychlost a pokračoval v práci dál. Běžně se po vyřazení tempomat vynuluje, ale zkoušené Caddy si navolené podmínky pochvalně pamatovalo.

Dvakrát se během různých jízd objevilo upozornění na únavu, což nás na trase dlouhé necelých sto kilometrů v odpočatém stavu překvapilo. Je fakt, že jsme pak byli ještě více ve střehu, ale připadalo nám nastavení tohoto asistentu mimořádně citlivé.

Za velmi citlivý a vstřícný přístup tentokrát ze strany importéra můžeme považovat zdarma nabízenou prodlouženou záruku na celé vozidlo v délce 2+2 let omezených po dvou letech nájezdem 200.000 km.

Plusy

  • Technologie AdBlue
  • Bezpečnostní výbava
  • Komfortní podvozek

Minusy

  • Pětistupňová převodovka k motoru 2.0 TDI

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.0 TDI
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Počet válců/ventilů 4/16
Objem válců (cm3) 1968
Chlazení kapalinou
Vstřik paliva common rail
Největší výkon (kW/min-1) 75/2900
Točivý moment (N.m/min-1)250/1300-2800
Emisní norma Euro 6
Převodovka pětistupňová manuální
Pohon předních kol
D/š/v (mm) 4976/1794/1793
Rozvor (mm) 3006
Rozchod P/Z (mm) 1537/1544
Světlá výška (mm) 146
Pohotovostní hmotnost (kg) 1519
Celková hmotnost (kg) 2330
Hmotnost nebrzděn. přívěsu (kg) 750
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 1350
Objem nákladového prostoru (m3) 1,35/3,88
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 13,0
Spotřeba paliva (l/100 km) 5,5/4,2/4,7
Objem nádrže nafty (l) 55
Objem nádrže AdBlue (l) 9
Cena (Kč bez DPH) 511 729
Spolupracujeme s TipCars.com
Mogheriniová: Země EU slíbily přijmout až 40 tisíc migrantů z Libye Mogheriniová: Země EU slíbily přijmout až 40 tisíc migrantů z Libye

Členské země EU slíbily umožnit přesídlení až 40 000 z…

Majitel řetězců Kika a Pepco falšoval výsledky Majitel řetězců Kika a Pepco falšoval výsledky

Po provalení účetních machinací zmizely za jediný týden…

Premiér Babiš poprvé v Bruselu: S kvótami našel zastání u Tuska Premiér Babiš poprvé v Bruselu: S kvótami našel zastání u Tuska

Summit Evropské unie v Bruselu začal tradiční debatou s…

Airbus předběhl Boeing, získal obří zakázku od Delta Air Lines Airbus předběhl Boeing, získal obří zakázku od Delta Air Lines

Americká letecká společnost Delta Air Lines koupí 100…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Osm tisíc (závěr) Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Osm tisíc (závěr)

Jak obstál Volkswagen Caddy ve tříměsíčním testu? Co…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (2. díl): Spotřeba klesá Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (2. díl): Spotřeba klesá

Po ujetí čtyř tisíc kilometrů máme jasnou tendenci…

 



 
Porsche Museum představuje svůj nejstarší exemplář modelu 911

Porsche Museum představuje svůj nejstarší exemplář modelu 911

Dnes 15:57

Po třech letech renovačních prací představuje muzeum automobilky Porsche v rámci speciální výstavy svého nejstaršího zástupce modelové řady 911.




Blesk.cz

Spratka Novotného rázně umlčeli! Má v tom prsty Kristelová s Řepkou?

Spratka Novotného rázně umlčeli! Má v tom prsty…

Internetová slovní přestřelka mezi Pavlem Novotným (36) a Kateřinou Kristelovou (38) skončila. Novotného…

Zamilovaná Moravcová: Něžnosti se snoubencem ze seznamky!

Zamilovaná Moravcová: Něžnosti se snoubencem ze seznamky!

Dlouho měla smůlu na chlapy, až se přihlásila na seznamku a potkala muže svých snů. Teď se Nikol Moravcová (30)…

 

iSport.cz

Ledecká vyhrála pro kouče, který má zdravotní pauzu: Dojalo mě, že přijel

Ledecká vyhrála pro kouče, který má zdravotní pauzu:…

Tohle nebyla ledová lady! Ester Ledeckou po vítězném snowboardovém paralelním obřím slalomu SP v italské Carezze…

Hlaváčková si upraví jméno. Italský manžel má ze změny radost

Hlaváčková si upraví jméno. Italský manžel má ze…

Tenistka Andrea Sestini Hlaváčková vstoupí do nové sezony s rozšířeným příjmením a novou parťačkou, ale opakuje…

 

Reflex.cz

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami stromů a indiáni na válečné stezce

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami…

Vánoční i nevánoční akce vás čekají tento víkend. Předvánoční stres z vás spadne natotata!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

Další neomarxistická krávovina se objevila na obzoru amerických ekonomických institucí. Ty začaly zcela vážně…