Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Caddy: Výroba nové generace spuštěna v Polsku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (30)
Volkswagen Užitkové vozy oznamuje, že byla v Poznani ukončena výroba dosavadního Caddy a brány zdejšího podniku začíná opouštět nová generace tohoto modelu.

Volkswagen Caddy třetí generace končí a na jeho místo nyní míří čtvrtá generace, jejíž odhalení se odehrálo v únoru letošního roku a předprodej na českém trhu byl zahájen na začátku května. Prvním Caddy vyrobeným v Poznani se stalo osobní provedení Highline s motorem 2.0 TDI o výkonu 75 kW a stříbrným lakem karoserie.

Volkswagen Caddy je opět k dispozici ve skřínové verzi, provedení Kombi i jako čistě osobní rodinný automobil. Ve skříňové verzi nabízí objem nákladového prostoru 3,2 m3, resp. 4,7 m3 jako Caddy Maxi, který je o 47 cm delší než Caddy v kombinaci s rozvorem prodlouženým o 32 cm.

Pětimístná nebo sedmimístná verze Kombi umožňuje maximální variabilitu pro přepravu osob i nákladu (max. 3030 litrů). Ještě více prostoru (až 3700 litrů pro zavazadla) poskytuje verze Caddy Maxi.

V případě osobních verzí mají zákazníci na českém trhu na výběr tři stupně výbavy, které nesou označení Trendline, Comfortline a Highline. Dosavadní verze Tramper pro volný čas byla nahrazena modelem Caddy Beach.

Podnik Volkswagen Poznaň byl založen v květnu roku 1993 jako společný projekt Volkswagen AG a polské firmy FSR Polmo. Po ukončení první fáze výstavby se zde začátkem roku 1994 začalo montovat denně 20 vozů Transporter. Od prosince 1996 je Volkswagen Poznaň stoprocentní dceřinou společností koncernu Volkswagen AG.

Výroba třetí generace Caddy se v Poznani rozběhla v listopadu roku 2003 a po dvanácti letech produkce má na svém kontě celkem 1 578 000 vyrobených vozidel užitkových i osobních verzí. V současnosti v tomto polském podniku pracuje 6800 zaměstnanců.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (30)
28. 5. 2015 19:47
caddy
novym autum neverim, hrozne poruchove, dela cim dal mene kvalitne, pohlcuje to kvantita, zlate nejakej starej drzak.
Avatar - Hotwire
27. 5. 2015 13:49
Re: No toto!!!
To je pravda, na to ze tu Skodu spominaju aj v ovela vzdialenejsich suvislostiach (napr dizajnove porovnanie s Bentley >:-[] ) tak toto je informacia, ktora by mohla zaujimat viac ludi. Zas raz :yes: :yes: za doplnujuce info. ;-)
Avatar - Blue Sun
27. 5. 2015 11:50
Re: No toto!!!
Vidím jen jednoho ublíženého uplakánka, který tenhle problém řeší... Tebe. Divné, že?
27. 5. 2015 10:18
Re: Super
Samozřejmě Váš názor... Já ho nesdílím. Design roomsteru hodnotit nechci, to je obecně hodně subjektivní a v čase jinak vnímaná záležitost. Ale samotný roomster jsem moc nikdy nechápal, sice velice praktické auto, ale pořád velmi celkově velmi malé. Fajn že mělo vzadu místo nad hlavou a dobře se nakládaly děti, ale vepředu to pořád byla malá fabie kde mají dva problém sedět tak aby si netlačili na ramena.
A v tomto naopak vidím jako ideál caddynu, předek z golfu, tzn. rozhodně žádný obr ale už se to v pohodě dá, a zbytek neskutečná kvanta místa. A že to je dodávkoidní? No samozřejmě, jaké jiné by takové auto mělo být? Pokud chci působit tak si nemůžu koupit ani roomstera, a pokud chci skutečně užitné auto, tak naopak ocením že interiér pár šrámů nebo kopaců od dětí snese. Nemluvím o jízdních vlastnostech, ty byly dík lepšímu podvozku jasně ve prospěch caddyny, a pokud se budeme bavit o verzi Life tak ta mohla mít vybavený interiér tak, že se o tom roomsteru mohlo jenom zdát.
Takže prostě ať počítám jak počítám, škodovka na tomhle hodně vydělá.
Avatar - Blue Sun
27. 5. 2015 08:07
Re: Super
No, já spíš naopak za prohru. Roomster, ať byl designově jaký chtěl, byl něčím jiný. Caddy je výrazně větší auto, navíc vyloženě dodávkoidní oproti civilněji působícímu Roomsteru. Neřekl bych, že mu to prospěje.
A pokud to zase bude s minimální designovou změnou, jak poslední dobou Das konzern předvádí... 8-s