Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen California: Hvězda kempování slaví 30. narozeniny

Volkswagen California je nejúspěšnějším kempovacím vozem své třídy, vyjádřením aktivního přístupu k životu, touhy po svobodě. Dosud bylo prodáno 157.500 vozů California čtyř generací.
Zpět na článek
2. 4. 2018 18:30
2. 4. 2018 08:21
Hvězda kempování ??
Článek je psán jako by California byla nějaký zázrak. Přitom je to pro účely kempování jen drahá a k tomu mizerně vybavená sardinka, zvláště když jako základ pro přestavbu používají ty nejmenší možné verze.
Mimochodem, ještě předevčírem nám na auto.cz tvrdili, že slušné obytné auto stojí 200 tis. Kč >:D
[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - eLzyx
2. 4. 2018 17:54
Re: Hvězda kempování ??
tak je to o síle peněženky ... pokud máš jen na jedno univerzální auto, které bude běžně sloužit jako "civilní" a občas jako dovolenkové, tak v Californii/Westfalii nevidím problém.
Pokud máš na Hymera a podobné "motorhomy", tak ano, získáš tím více luxusu na cestách. Daní je to, že to má vyšší spotřebu, musíš to mít kde parkovat, nedostaneš se s tím kamkoliv (váha, rozměry) ...
2. 4. 2018 18:46
Re: Hvězda kempování ??
Hm, pokud budu mít hluboko do kapsy tak si pro denní ježdění asi nekoupím auto za jedenapůl mega.

Když bych chtěl plechový obytňák, asi bych koukal po přestavbách větších dodávek (např. Ducato a určitě to nemusí být zrovna Hymer)), kde za levnější peníz dostanu citelně více prostoru a za ušetřené peníze možná koupím ještě nějakou obratnou daily krabičku.
A co se týká parkování nebo váhy ta dodávková přestavba na tom o moc hůře určitě nebude
Avatar - 3_diamanty
2. 4. 2018 18:30
raz
sa mi u nas podarilo stretnut aj jeden starsi kusok tohto velkeho MPV ... [odkaz] ... :-) .. ta dvojfarebna kasna bola zda sa v mode aj v minulosti ... dnes je z toho uz vcelku slusne retro :yes:
Rozbalit vlákno
0
2. 4. 2018 19:13
proč Californie
Californie je když chceš malej rychlej obytňák, který máš jako každodenní auto, ale nechceš 2 auta, a je sakra drahá. Nechceš řešit parkování s velkým obytňákem 11 měsíců v roce někde. S klasickým obytňákem jedeš 120 a jsi na hraně, všechno se klepe, seš širokej atd . Californie nemá záchod a sprchu.Musíš řešit jaký věci bereš sebou, protože seš omezenej místem. Neni to volba čistě že počítáš jak se ti to vyplatí.
Rozbalit vlákno
2
2. 4. 2018 19:32
Re: proč Californie
Je samozřejmě otázka, jestli vůbec pořizovat vlstní obytňák - ať Californii, nebo cokoliv jiného - pokud ho chceš na kempování využívat pouze jeden měsíc v roce.

Jinak co se týká rychlostí, i velké dodávkové přestavby jsou prakticky stejně rychlé jako tyhle krabičky na bázi Transporteru. Celkem snadno dosahují kolem 150 kmh což na dlouhé cestování docela stačí. Klasické obytňáky jsou běžně pomalejší, ale najdou se i výkonnější kusy pro které trvalé držení dálničního limitu kopec nekopec taky nepředstavuje větší problém.
Avatar - 3_diamanty
2. 4. 2018 19:33
Re: proč Californie
california je obytnak by som povedal tak pre dvoch a maximalne tak na vikend.... urcite ale kto cestuje kdesi kde planuje kempovat aspon tyzden a su aj viaceri tak tam je potreba uz mat nieco serioznejsie ... teda klasicky velky obytny voz...
Avatar - rokyta.p
2. 4. 2018 22:42
skvělá ergonomie zabitá podvozkem
Ergonomicky sice jo. Ale ten podvozek (i ve vrcholné specifikaci s adaptivními tlumiči) je tragédie. Obyčejné Vito jezdí podvozkově daleko pohodlněji a vyváženěji. Kdo neporovnal neuvěří.

Zajímavý stroj byla stará T3 se synchrem, ale to už dneska "pro odvážné".
Rozbalit vlákno
0