16.7. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Volkswagen chce být ziskovější, ušetří na 140 miliard korun

Volkswagen chce být ziskovější, ušetří na 140 miliard korun

Německá automobilka chce šetřit různými způsoby. Díky platformě MQB zlevní výrobu, skončit by pak mohly některé nevýdělečné modely.

Značka Volkswagen je v posledních letech úspěšná, její prodeje rostou, díky čemuž pomáhá koncernu VW Group na cestě stát se největším automobilovým výrobcem světa. Její šéf Martin Winterkorn ale chce výsledky dále zlepšit, nelíbí se mu především ziskovost značky.

Winterkorn plánuje, že Volkswagen bude v budoucích letech ziskovější. Jeho cílem je do roku 2017 ušetřit na pět miliard eur, což odpovídá bezmála 140 miliardám korun. Šéf značky odhalil své plány na interní prezentaci, jejíž detaily zveřejnil server Automotive News Europe.

V současnosti Volkswagen vydělává na výrobě a prodeji aut méně než konkurenti. Prodejní marže německé značky v loňském roce činila 2,9 procenta, zatímco třeba u Toyoty činila 8,8 procenta a u Hyundai dokonce devět procent. Cílem vedení Volkswagenu je v budoucnu zvýšit prodejní marži na hodnotu šesti procent.

Důvodem nižších marží Volkswagenu jsou například jeho vyšší fixní náklady než třeba u Toyoty. Velká část výroby probíhá v německých továrnách, jejichž pracovníci mají vysoké platy. V loňském roce jim dokonce dále vzrostly.

Psali jsme: VW poprvé v historii prodal přes tři miliony aut v prvním pololetí roku

„Buďme upřímní: Máme hodně co dohánět ve srovnání s hlavními konkurenty. To je důvod, proč musíme nyní přijmout kroky, které jsou jasné, účinné a někdy i bolestivé,“ napsal WInterkorn v interním dokumentu.

Snížit náklady chce Volkswagen snížit několika způsoby. Zlevnit (a zjednodušit) výrobu má modulární platforma MQB. Nezávislí analytici ale již dříve zjistili, že snížení nákladů díky této technice nebude takové, v jaké automobilka doufala.

Psali jsme: Nová platforma MQB je prý jen velký mediální humbuk

Šéf VW chce rovněž něco udělat s vysokými výrobními náklady v domovském Německu. Třeba u chystané nové varianty Tiguanu se ukázalo, že její výroba v Německu není ekonomicky proveditelná. Podle Winterkorna by značka měla zajistit, aby se výroba takového auta v Německu vyplatila.

Značka Volkswagen by se také mohla zbavit nevýdělečných modelů. Jedním z takových kandidátů je třeba kupé-kabriolet Eos, v souvislosti s ním se už dlouho hovoří o tom, že nástupce již nedostane. Sám Winterkorn hovořil o konci některých kabrioletů. Z otevřených modelů VW nabízí vedle Eosu ještě Golf Cabriolet a Beetle Cabriolet.

Moderní techniku by si pak už Volkswagen nemusel vyvíjet sám, místo toho by ji nakupoval od externích dodavatelů. VW má kupovat tu techniku, jejíž nákup se vyplatí ve srovnání s jejím vývojem a výrobou. Kupované komponenty by mohly být určeny například pro elektromobily, se kterými Volkswagen zatím nemá takové zkušenosti jako jiné firmy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob

Nejméně 57 lidí zabil sebevražedný útočník, který se…

Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou

Polská vládnoucí strana slibuje štědré výdaje, snížení…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Volkswagen Ekonomika

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Dnes 17:31

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Uhořelá těla pohozená v potoce a na poli s provazy kolem krku…V osadě u slovenského města Trebišov se našla…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já říkám, že byla

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já…

Zase jen remíza. Na jaře už šestá. Ano, plichta 1:1, kterou Karviná uhrála doma s Teplicemi, je už šestým…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…