16.7. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Volkswagen chce být ziskovější, ušetří na 140 miliard korun

Volkswagen chce být ziskovější, ušetří na 140 miliard korun

Německá automobilka chce šetřit různými způsoby. Díky platformě MQB zlevní výrobu, skončit by pak mohly některé nevýdělečné modely.

Značka Volkswagen je v posledních letech úspěšná, její prodeje rostou, díky čemuž pomáhá koncernu VW Group na cestě stát se největším automobilovým výrobcem světa. Její šéf Martin Winterkorn ale chce výsledky dále zlepšit, nelíbí se mu především ziskovost značky.

Winterkorn plánuje, že Volkswagen bude v budoucích letech ziskovější. Jeho cílem je do roku 2017 ušetřit na pět miliard eur, což odpovídá bezmála 140 miliardám korun. Šéf značky odhalil své plány na interní prezentaci, jejíž detaily zveřejnil server Automotive News Europe.

V současnosti Volkswagen vydělává na výrobě a prodeji aut méně než konkurenti. Prodejní marže německé značky v loňském roce činila 2,9 procenta, zatímco třeba u Toyoty činila 8,8 procenta a u Hyundai dokonce devět procent. Cílem vedení Volkswagenu je v budoucnu zvýšit prodejní marži na hodnotu šesti procent.

Důvodem nižších marží Volkswagenu jsou například jeho vyšší fixní náklady než třeba u Toyoty. Velká část výroby probíhá v německých továrnách, jejichž pracovníci mají vysoké platy. V loňském roce jim dokonce dále vzrostly.

Psali jsme: VW poprvé v historii prodal přes tři miliony aut v prvním pololetí roku

„Buďme upřímní: Máme hodně co dohánět ve srovnání s hlavními konkurenty. To je důvod, proč musíme nyní přijmout kroky, které jsou jasné, účinné a někdy i bolestivé,“ napsal WInterkorn v interním dokumentu.

Snížit náklady chce Volkswagen snížit několika způsoby. Zlevnit (a zjednodušit) výrobu má modulární platforma MQB. Nezávislí analytici ale již dříve zjistili, že snížení nákladů díky této technice nebude takové, v jaké automobilka doufala.

Psali jsme: Nová platforma MQB je prý jen velký mediální humbuk

Šéf VW chce rovněž něco udělat s vysokými výrobními náklady v domovském Německu. Třeba u chystané nové varianty Tiguanu se ukázalo, že její výroba v Německu není ekonomicky proveditelná. Podle Winterkorna by značka měla zajistit, aby se výroba takového auta v Německu vyplatila.

Značka Volkswagen by se také mohla zbavit nevýdělečných modelů. Jedním z takových kandidátů je třeba kupé-kabriolet Eos, v souvislosti s ním se už dlouho hovoří o tom, že nástupce již nedostane. Sám Winterkorn hovořil o konci některých kabrioletů. Z otevřených modelů VW nabízí vedle Eosu ještě Golf Cabriolet a Beetle Cabriolet.

Moderní techniku by si pak už Volkswagen nemusel vyvíjet sám, místo toho by ji nakupoval od externích dodavatelů. VW má kupovat tu techniku, jejíž nákup se vyplatí ve srovnání s jejím vývojem a výrobou. Kupované komponenty by mohly být určeny například pro elektromobily, se kterými Volkswagen zatím nemá takové zkušenosti jako jiné firmy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů

Miliardář George Soros vsadil stamiliony na pád…

Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010 Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010

Brněnský Zetor tractors loni vyrobil 3144 traktorů, což…

Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru

Dvaadvacet mrtvých včetně dětí si vyžádal v noci na…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Volkswagen Ekonomika

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 






 
Cesta Škody Karoq do Stockholmu: Podívejte se, co všechno během ní zažila!

Cesta Škody Karoq do Stockholmu: Podívejte se, co všechno během ní zažila!

Dnes 15:54

Škoda Auto na svém Storyboardu zveřejnila průběh cesty Škody Karoq na premiéru do Stockholmu. Byla to jízda!




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Babišův náhradník Pilný: Nechtěl EET a kritizoval ANO

Babišův náhradník Pilný: Nechtěl EET a kritizoval ANO

Prezident Miloš Zeman ve středu odvolá Andreje Babiše z vlády a jmenuje ministrem financí Ivana Pilného (oba…

 

iSport.cz

100 NEJ hráčů v české lize: Holek nad Lüftnerem. Jak vysoko je Rosický?

100 NEJ hráčů v české lize: Holek nad Lüftnerem. Jak…

POŘADÍ NA 75. - 51. MÍSTĚ | Kdo má nejlepší mužstvo ve fotbalové ePojisteni.cz, lize se dozvíme nejpozději při…

Hořké oslavy Realu: Kde je pohár? divily se hvězdy, Ronaldo nadával

Hořké oslavy Realu: Kde je pohár? divily se hvězdy,…

Úkol zně jasně: Získejte minimálně bod a trofej pro mistra španělské ligy je vaše! Real Madrid nakonec…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…