Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen chce být ziskovější, ušetří na 140 miliard korun

David Bureš
Diskuze (18)
Německá automobilka chce šetřit různými způsoby. Díky platformě MQB zlevní výrobu, skončit by pak mohly některé nevýdělečné modely.

Značka Volkswagen je v posledních letech úspěšná, její prodeje rostou, díky čemuž pomáhá koncernu VW Group na cestě stát se největším automobilovým výrobcem světa. Její šéf Martin Winterkorn ale chce výsledky dále zlepšit, nelíbí se mu především ziskovost značky.

Winterkorn plánuje, že Volkswagen bude v budoucích letech ziskovější. Jeho cílem je do roku 2017 ušetřit na pět miliard eur, což odpovídá bezmála 140 miliardám korun. Šéf značky odhalil své plány na interní prezentaci, jejíž detaily zveřejnil server Automotive News Europe.

V současnosti Volkswagen vydělává na výrobě a prodeji aut méně než konkurenti. Prodejní marže německé značky v loňském roce činila 2,9 procenta, zatímco třeba u Toyoty činila 8,8 procenta a u Hyundai dokonce devět procent. Cílem vedení Volkswagenu je v budoucnu zvýšit prodejní marži na hodnotu šesti procent.

Důvodem nižších marží Volkswagenu jsou například jeho vyšší fixní náklady než třeba u Toyoty. Velká část výroby probíhá v německých továrnách, jejichž pracovníci mají vysoké platy. V loňském roce jim dokonce dále vzrostly.

„Buďme upřímní: Máme hodně co dohánět ve srovnání s hlavními konkurenty. To je důvod, proč musíme nyní přijmout kroky, které jsou jasné, účinné a někdy i bolestivé,“ napsal WInterkorn v interním dokumentu.

Snížit náklady chce Volkswagen snížit několika způsoby. Zlevnit (a zjednodušit) výrobu má modulární platforma MQB. Nezávislí analytici ale již dříve zjistili, že snížení nákladů díky této technice nebude takové, v jaké automobilka doufala.

Šéf VW chce rovněž něco udělat s vysokými výrobními náklady v domovském Německu. Třeba u chystané nové varianty Tiguanu se ukázalo, že její výroba v Německu není ekonomicky proveditelná. Podle Winterkorna by značka měla zajistit, aby se výroba takového auta v Německu vyplatila.

Značka Volkswagen by se také mohla zbavit nevýdělečných modelů. Jedním z takových kandidátů je třeba kupé-kabriolet Eos, v souvislosti s ním se už dlouho hovoří o tom, že nástupce již nedostane. Sám Winterkorn hovořil o konci některých kabrioletů. Z otevřených modelů VW nabízí vedle Eosu ještě Golf Cabriolet a Beetle Cabriolet.

Moderní techniku by si pak už Volkswagen nemusel vyvíjet sám, místo toho by ji nakupoval od externích dodavatelů. VW má kupovat tu techniku, jejíž nákup se vyplatí ve srovnání s jejím vývojem a výrobou. Kupované komponenty by mohly být určeny například pro elektromobily, se kterými Volkswagen zatím nemá takové zkušenosti jako jiné firmy.

David Bureš
Diskuze (18)
Avatar - CommonUser
17. 7. 2014 13:57
Re: Přístup který povede do pekel
Obaja K++, na auto.cz mysliet aj na zakladne suvislosti. :yes:
Avatar - Dinar
17. 7. 2014 09:56
Re: Přístup který povede do pekel
Tento trend není už trendem ale realitou, na kterou všichni doplácíme tím chudnutím, o kterém píšeš. Vzpomínám na zač. devadesátých, kdy mně jako studenta ekonomie učili, že v 21. století naroste podíl služeb na zaměstnanosti v Evropě přes polovinu a dál a výše, protože výrobu přesuneme do třetího světa, a tak si zajistíme neustálý růst ekonomik a světlé zítřky. Bylo to zjevné oblouznění vývojem dvou předchozích dekád, kdy terciál rost díky masivnímu zefektivnění primáru a sekundáru rozvojem technologií. Jenže tenhle efekt má své hranice a musím říct, že už tehdy jsem nějak nechápal, jak to celé má fungovat, z čeho se bude tvořit ten ekonomický růst, když my si budem, obrazně řečeno, jeden druhému točit pivo a výrobu přesuneme jinam. A teď to máme, i když už začíná být patrná snaha dostat odsunutou výrobu zpět, problém zruinovaných cen čínskou nadvýrobou zůstává a je z toho docela bludný kruh. Dostat se zpět k "vydělej a nechej vydělat" už bude velmi obtížné.
16. 7. 2014 23:31
Přístup který povede do pekel
Společnost našeho typu bude fungovat, dokud se bude alespoň částečně dodržovat "vydělej a nechej vydělat". Dnes to tak v Něměcku funguje. Zaměstnanci mají dost peněz a tak můžou nakupovat. Jinak řečeno, když přesunu výrobu do nějaké lacinější země, sice krátkodobě ušetřím, ale dlouhodobě přijdu o zákazníky. Protože když se tento přístup stane trendem, stále méně lidí dosáhne na rozumné platy a stále méně lidí bude mít na nákup mého zboží. Zjednodušeně se dá říct, že kde se nic nevyrábí, tam se nic neprodává. EU se snaží tento trend maskovat neustálým zadlužováním, dotacemi, neboli litím nových peněz do ekonomiky, ale to nebude fungovat věčně.
Nevyvíjet vlastní technologie a raději je nakupovat? Krátkodobě je to levnější, ale dlouhodobě to znamená změnu z pozice tvůrce na konzumenta. Co nedokážeme vyrobit to musíme koupit za cenu, za kterou je nám to někdo ochotný prodat. A když se ten někdo rozhodne, že nám to neprodá a raději dodá až finální výrobek na kterém vydělá víc, jsme vyřízení. Hlavně v případě centrálně řízené ekonomiky číny se tento nebezpečný trend už začíná objevovat.
16. 7. 2014 23:10
Re: ano prachy a zisky
On si ten original RADESEJ neprecita, lebo AUTO.CZ je pre neho dogmou, co na tom, ze si z originalu urobili zdrap papiera, ved rypnut si do Hy je modou. :-!
16. 7. 2014 22:15
Re: ano prachy a zisky
Správně Toppere, proto choď pracovat zadarmo, samý prachy a zisky, no neudělalo by to jednomu zle?