16.7. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Volkswagen chce být ziskovější, ušetří na 140 miliard korun

Volkswagen chce být ziskovější, ušetří na 140 miliard korun

Německá automobilka chce šetřit různými způsoby. Díky platformě MQB zlevní výrobu, skončit by pak mohly některé nevýdělečné modely.

Značka Volkswagen je v posledních letech úspěšná, její prodeje rostou, díky čemuž pomáhá koncernu VW Group na cestě stát se největším automobilovým výrobcem světa. Její šéf Martin Winterkorn ale chce výsledky dále zlepšit, nelíbí se mu především ziskovost značky.

Winterkorn plánuje, že Volkswagen bude v budoucích letech ziskovější. Jeho cílem je do roku 2017 ušetřit na pět miliard eur, což odpovídá bezmála 140 miliardám korun. Šéf značky odhalil své plány na interní prezentaci, jejíž detaily zveřejnil server Automotive News Europe.

V současnosti Volkswagen vydělává na výrobě a prodeji aut méně než konkurenti. Prodejní marže německé značky v loňském roce činila 2,9 procenta, zatímco třeba u Toyoty činila 8,8 procenta a u Hyundai dokonce devět procent. Cílem vedení Volkswagenu je v budoucnu zvýšit prodejní marži na hodnotu šesti procent.

Důvodem nižších marží Volkswagenu jsou například jeho vyšší fixní náklady než třeba u Toyoty. Velká část výroby probíhá v německých továrnách, jejichž pracovníci mají vysoké platy. V loňském roce jim dokonce dále vzrostly.

Psali jsme: VW poprvé v historii prodal přes tři miliony aut v prvním pololetí roku

„Buďme upřímní: Máme hodně co dohánět ve srovnání s hlavními konkurenty. To je důvod, proč musíme nyní přijmout kroky, které jsou jasné, účinné a někdy i bolestivé,“ napsal WInterkorn v interním dokumentu.

Snížit náklady chce Volkswagen snížit několika způsoby. Zlevnit (a zjednodušit) výrobu má modulární platforma MQB. Nezávislí analytici ale již dříve zjistili, že snížení nákladů díky této technice nebude takové, v jaké automobilka doufala.

Psali jsme: Nová platforma MQB je prý jen velký mediální humbuk

Šéf VW chce rovněž něco udělat s vysokými výrobními náklady v domovském Německu. Třeba u chystané nové varianty Tiguanu se ukázalo, že její výroba v Německu není ekonomicky proveditelná. Podle Winterkorna by značka měla zajistit, aby se výroba takového auta v Německu vyplatila.

Značka Volkswagen by se také mohla zbavit nevýdělečných modelů. Jedním z takových kandidátů je třeba kupé-kabriolet Eos, v souvislosti s ním se už dlouho hovoří o tom, že nástupce již nedostane. Sám Winterkorn hovořil o konci některých kabrioletů. Z otevřených modelů VW nabízí vedle Eosu ještě Golf Cabriolet a Beetle Cabriolet.

Moderní techniku by si pak už Volkswagen nemusel vyvíjet sám, místo toho by ji nakupoval od externích dodavatelů. VW má kupovat tu techniku, jejíž nákup se vyplatí ve srovnání s jejím vývojem a výrobou. Kupované komponenty by mohly být určeny například pro elektromobily, se kterými Volkswagen zatím nemá takové zkušenosti jako jiné firmy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Elektřina zdraží, shodují se analytici. Růst může přesáhnout deset procent Elektřina zdraží, shodují se analytici. Růst může přesáhnout deset procent

České domácnosti si v příštím roce připlatí za elektřinu…

Trump chce vypovědět odzbrojovací smlouvu s Ruskem, Moskva ji údajně porušuje Trump chce vypovědět odzbrojovací smlouvu s Ruskem, Moskva ji údajně porušuje

Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy…

OBRAZEM: Osmiválcové sedany vyměnili newyorští taxikáři za japonské hybridy OBRAZEM: Osmiválcové sedany vyměnili newyorští taxikáři za japonské hybridy

Je to více než deset let, když tehdejší starosta města…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Volkswagen Ekonomika

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat? V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat?

Pořídit dnes nové auto se zárukou za méně než 200.000…

Líbí se vám BMW X8? Tohle obří kupé-SUV by se mohlo dostat do výroby! Líbí se vám BMW X8? Tohle obří kupé-SUV by se mohlo dostat do výroby!

Rozroste se dále modelová řada BMW? Nová X7 by mohla…

 





 
Tesla uvedla na trh nový Model 3. Ten základní to ale stále ještě není

Tesla uvedla na trh nový Model 3. Ten základní to ale stále ještě není

Dnes 09:33

Americká společnost Tesla ve čtvrtek představila na svých webových stránkách novou verzi sedanu Model 3 s cenou začínající na 45.000 dolarů (přes jeden milion Kč).




Blesk.cz

Šok ve StarDance: Soutěž opustila kráska Bagárová! Došla slova

Šok ve StarDance: Soutěž opustila kráska Bagárová!…

Nadešel druhý sobotní večer ve znamení soutěže StarDance a taneční parket musel opustit první pár. Velké…

Osud malého Adámka (10) rozplakal i Krainovou! Noční můra každého rodiče, vzlyká modelka

Osud malého Adámka (10) rozplakal i Krainovou! Noční…

Případ malého Adámka (10), kterého nechali dlouhých 13 minut krvácejícího a bez pomoci v pardubické nemocnici,…

 

iSport.cz

Márquez je popáté mistrem světa MotoGP! Kornfeil dojel desátý

Márquez je popáté mistrem světa MotoGP! Kornfeil…

Španělský motocyklový jezdec Marc Márquez se stal popáté mistrem světa královské silniční třídy MotoGP. Zisk…

Hertl zazářil třemi asistencemi, Voráček řídil obrat proti New Jersey

Hertl zazářil třemi asistencemi, Voráček řídil obrat…

Útočník Tomáš Hertl přispěl v sobotním utkání NHL třemi asistencemi k výhře San Jose 4:1 nad New York Islanders…

 

Reflex.cz

Očima libertariána: Plasty v oceánu

Očima libertariána: Plasty v oceánu

Jsem bytost. Bytost obklopená ostatními bytostmi. A stejně jako ony chci žít. Nejlépe, jak jen to bude možné.…

Stuchlík neměl být lídr. Babiš si ho prosadil přes můj nesouhlas, říká šéf pražské organizace ANO

Stuchlík neměl být lídr. Babiš si ho prosadil přes…

Byl hlavní příčinou neúspěchu Babišovy strany ANO v Praze její lídr Petr Stuchlík? „Byl jsem rád za to, že…