16.7. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Volkswagen chce být ziskovější, ušetří na 140 miliard korun

Volkswagen chce být ziskovější, ušetří na 140 miliard korun

Německá automobilka chce šetřit různými způsoby. Díky platformě MQB zlevní výrobu, skončit by pak mohly některé nevýdělečné modely.

Značka Volkswagen je v posledních letech úspěšná, její prodeje rostou, díky čemuž pomáhá koncernu VW Group na cestě stát se největším automobilovým výrobcem světa. Její šéf Martin Winterkorn ale chce výsledky dále zlepšit, nelíbí se mu především ziskovost značky.

Winterkorn plánuje, že Volkswagen bude v budoucích letech ziskovější. Jeho cílem je do roku 2017 ušetřit na pět miliard eur, což odpovídá bezmála 140 miliardám korun. Šéf značky odhalil své plány na interní prezentaci, jejíž detaily zveřejnil server Automotive News Europe.

V současnosti Volkswagen vydělává na výrobě a prodeji aut méně než konkurenti. Prodejní marže německé značky v loňském roce činila 2,9 procenta, zatímco třeba u Toyoty činila 8,8 procenta a u Hyundai dokonce devět procent. Cílem vedení Volkswagenu je v budoucnu zvýšit prodejní marži na hodnotu šesti procent.

Důvodem nižších marží Volkswagenu jsou například jeho vyšší fixní náklady než třeba u Toyoty. Velká část výroby probíhá v německých továrnách, jejichž pracovníci mají vysoké platy. V loňském roce jim dokonce dále vzrostly.

Psali jsme: VW poprvé v historii prodal přes tři miliony aut v prvním pololetí roku

„Buďme upřímní: Máme hodně co dohánět ve srovnání s hlavními konkurenty. To je důvod, proč musíme nyní přijmout kroky, které jsou jasné, účinné a někdy i bolestivé,“ napsal WInterkorn v interním dokumentu.

Snížit náklady chce Volkswagen snížit několika způsoby. Zlevnit (a zjednodušit) výrobu má modulární platforma MQB. Nezávislí analytici ale již dříve zjistili, že snížení nákladů díky této technice nebude takové, v jaké automobilka doufala.

Psali jsme: Nová platforma MQB je prý jen velký mediální humbuk

Šéf VW chce rovněž něco udělat s vysokými výrobními náklady v domovském Německu. Třeba u chystané nové varianty Tiguanu se ukázalo, že její výroba v Německu není ekonomicky proveditelná. Podle Winterkorna by značka měla zajistit, aby se výroba takového auta v Německu vyplatila.

Značka Volkswagen by se také mohla zbavit nevýdělečných modelů. Jedním z takových kandidátů je třeba kupé-kabriolet Eos, v souvislosti s ním se už dlouho hovoří o tom, že nástupce již nedostane. Sám Winterkorn hovořil o konci některých kabrioletů. Z otevřených modelů VW nabízí vedle Eosu ještě Golf Cabriolet a Beetle Cabriolet.

Moderní techniku by si pak už Volkswagen nemusel vyvíjet sám, místo toho by ji nakupoval od externích dodavatelů. VW má kupovat tu techniku, jejíž nákup se vyplatí ve srovnání s jejím vývojem a výrobou. Kupované komponenty by mohly být určeny například pro elektromobily, se kterými Volkswagen zatím nemá takové zkušenosti jako jiné firmy.

Spolupracujeme s TipCars.com
První velký český kryptoměnový průšvih v podání Cryptela se prozatím odkládá První velký český kryptoměnový průšvih v podání Cryptela se prozatím odkládá

Počátkem února soud zamítl insolvenční návrh na tuzemskou…

Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů

Americký prezident Donald Trump v noci na neděli v…

Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek

Premiér Andrej Babiš (ANO) byl podle očekávání znovu…

ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří

Dvě tváře má podle Občanské demokratické strany (ODS)…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Volkswagen Ekonomika

 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná

Prototypy modernizované Škody Superb se už v současnosti…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 





 
Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Dnes 15:56

Estonský pilot Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) vyhrál Švédskou rallye 2019, druhý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích.




Blesk.cz

Google představil doplněk Password Checkup. Varuje vás, pokud vám někdo ukradne hesla

Google představil doplněk Password Checkup. Varuje…

Weby Haveibeenpwned a Firefox Monitor vám po vyplnění e-mailu sdělí, jestli figuruje v některém ze známých úniků…

To nej z Česko-Slovenského plesu: Rozparek Leové, výstřih Dejdarové nebo vášeň Janečka a kněžky Lilie

To nej z Česko-Slovenského plesu: Rozparek Leové,…

Na Česko-Slovenském plesu se bylo na co dívat. Některé dámy vsadily na dekolt, jiné na vysoký rozparek. Letošní…

 

iSport.cz

Chorý: Měli jsme v hlavách, že vyhrajeme. Rozhodla mentalita

Chorý: Měli jsme v hlavách, že vyhrajeme. Rozhodla mentalita

V útoku úřadujícího mistra na jaře poprvé nahradil Jeana-Davida Beauguela – a rozhodně nezklamal. Svůj povedený…

SESTŘIHY: Plzeň stáhla náskok na Slavii, Baník je po výhře třetí

SESTŘIHY: Plzeň stáhla náskok na Slavii, Baník je po…

Ostravský Baník je opět třetí. Svěřenci Bohumila Páníka se dostali před Jablonec a pražskou Spartu. Rozhodla o…

 

Reflex.cz

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor na splašené koně

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor…

Dopravní nehody nemívaly před staletími tolik obětí jako dnes, ale bývaly neméně tragické. I jízda na koni či na…

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme stále frajeři

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme…

Andrej Babiš byl zvolen předsedou hnutí ANO. Tuto větu píšu zhruba hodinu před jeho zvolením, ale myslím, že se…