co ine v zivote je dolezitejsie a prednejsie ... dnes uz aj predavac pukancov vas oblbne.... a spekuluje ako vas osmeknut.... tak sme sa dopracovali ... gratulacia do vw :yes: ale na mne asi v blizkej buducnosti nezarobia ... pri vsetkej ucte k vw vidim to v buducnosti na smer : azia :yes:
Tak to si nasaď brýle, vidíš blbě. Ty se možná nachytáš na tu "kvalitu" H/K (stačí se podívat na poslední 100tis test i40 - spíš propadák), ale jinak lidé už prozřeli. Možná ne na sk, kde to berete jako slovenskou značku, ale zajeď se podívat do západní Evropy - tam jsou prodeje H/K tragické... U nás v ČR to kupují taky pouze sociálové na ježdění do Tesca...
Upřímně, já bych i do toho Tesca šel radši pěšky, než čímkoli z H/K >:D
[odkaz]
On si ten original RADESEJ neprecita, lebo AUTO.CZ je pre neho dogmou, co na tom, ze si z originalu urobili zdrap papiera, ved rypnut si do Hy je modou. :-!
Tak robotníci v západnom Nemecku majú vyššie platy ako japonskí? Nechce sa mi to hľadať, ale Toyota má priemernú hodinovú mzdu cca 21,70 USD, volkswagen US má 16,40 USD. Rovnako nesmieme zabudnúť, že dominantné trhy Toyoty sú Ázia a USA, kde sú predajné ceny podstatne (30-50% !) nižšie, ako tie, ktoré inkasuje vw v Európe.
Možno je toto správne miesto, kde si musíme pripomenúť, že páni z vw si nechávali vo firme preplácať prostitútky ako súčasť benefitov služobných ciest (padli aj rozsudky súdu), prípadne že ročný plat Winterkorna je cca 10-násobne vyšší, ako je plat p. Toyodu, ostatní manažéri na tom budú zrejme podobne.
Takže áno, vw má zrejme vyššie fixné náklady, ale počuť, že idú šetriť na autách asi nie je tá najlepšia správa pre zákazníkov. :-!
uz to vidim. namiesto nehrdzavejucich matiek pouzijeme lacnejsie ocelove, namiesto vypinacov co nieco vydrzia kupime za tretinovu cenu nieco z alibaba, sak pocas zaruky to fungovat urcite bude, potom to ber cert. hlavne ze davaju do aut zbytocnosti ako sledovanie pruhov, znaciek a pod.
Společnost našeho typu bude fungovat, dokud se bude alespoň částečně dodržovat "vydělej a nechej vydělat". Dnes to tak v Něměcku funguje. Zaměstnanci mají dost peněz a tak můžou nakupovat. Jinak řečeno, když přesunu výrobu do nějaké lacinější země, sice krátkodobě ušetřím, ale dlouhodobě přijdu o zákazníky. Protože když se tento přístup stane trendem, stále méně lidí dosáhne na rozumné platy a stále méně lidí bude mít na nákup mého zboží. Zjednodušeně se dá říct, že kde se nic nevyrábí, tam se nic neprodává. EU se snaží tento trend maskovat neustálým zadlužováním, dotacemi, neboli litím nových peněz do ekonomiky, ale to nebude fungovat věčně.
Nevyvíjet vlastní technologie a raději je nakupovat? Krátkodobě je to levnější, ale dlouhodobě to znamená změnu z pozice tvůrce na konzumenta. Co nedokážeme vyrobit to musíme koupit za cenu, za kterou je nám to někdo ochotný prodat. A když se ten někdo rozhodne, že nám to neprodá a raději dodá až finální výrobek na kterém vydělá víc, jsme vyřízení. Hlavně v případě centrálně řízené ekonomiky číny se tento nebezpečný trend už začíná objevovat.
Tento trend není už trendem ale realitou, na kterou všichni doplácíme tím chudnutím, o kterém píšeš. Vzpomínám na zač. devadesátých, kdy mně jako studenta ekonomie učili, že v 21. století naroste podíl služeb na zaměstnanosti v Evropě přes polovinu a dál a výše, protože výrobu přesuneme do třetího světa, a tak si zajistíme neustálý růst ekonomik a světlé zítřky. Bylo to zjevné oblouznění vývojem dvou předchozích dekád, kdy terciál rost díky masivnímu zefektivnění primáru a sekundáru rozvojem technologií. Jenže tenhle efekt má své hranice a musím říct, že už tehdy jsem nějak nechápal, jak to celé má fungovat, z čeho se bude tvořit ten ekonomický růst, když my si budem, obrazně řečeno, jeden druhému točit pivo a výrobu přesuneme jinam. A teď to máme, i když už začíná být patrná snaha dostat odsunutou výrobu zpět, problém zruinovaných cen čínskou nadvýrobou zůstává a je z toho docela bludný kruh. Dostat se zpět k "vydělej a nechej vydělat" už bude velmi obtížné.