skôr či neskôr. Jednak počítače, internetové prehliadače a úroveň zobrazenia sa rýchlo zlepšujú, za druhé akceptácia internetových obchodov sa rýchlo zvyšuje a mladá generácia sa rodí s mobilom a internetom v ruke, za tretie s pokrokom autoriadenia sa postupne dostanú do úzadia šoférske radosti a viac bude záležať na konektivite a rozlíšení obrazovky infotejnmentu. Onlajn predaj je logický vývoj.
Já, i když jako malé dítě, pamatuji alkohol při nehodě ještě jako polehčující okolnost. Nebudu určitě sám, kdo nevymění 300 koní za kvalitní rozlišení obrazovky.
(A já už na ní stejně blbě vidím a vlastně ani nevím, proč bych se na ní měl dívat a navíc za jízdy. Max. na navigaci a to i v tom mém veteránu je vedle obrazovky mega velká šipka doprava, doleva s indikátorem metrů, které musí vidět i slepej.)
Pár novejch aut jsem kupoval. Myslím, že jen málo lidí dnes u nás kupuje auto tak často, jako třeba šampón na vlasy. Je to takový trochu svátek, výjimečný den, kdy si neváhám vzít volno, když vyhazuju třeba jeden a půl mega za káru. Je to skoro obřad. Já teda nechci, aby mi třeba M pětku, bez mála za 4 míče, na kterou čekám minimálně půl roku, přivezl nějakej devatenáctiletej, uhrovatej, umaštěnej poslíček, byť až k baráku.
Ve finale jeden-dva prodejci zustanou pro tu kterou krajinu, takze ta dovca se bude skutence hodit, az pojedes 200km do salonu.
Jinak online dnes vybira uz snad kazdej. Sedi za PC a konfiguruje, projizdi zanovni nabidky nebo vypisuje maily prodejcum, kdo da jakou slevu. A ve finale stejne jede 200km pro 5000Kc nizsi cenu.
No tak auto za 1,5 míče a víc si 90% řidičů u nás nikdy nekoupí, takže na taková auta stačí jeden dva salony v republice. Zbytek klidně může být on-line >:D
....já se na tom masakru prodejcu podilim >:D tim ze pro jednu z jejich znacek delam modely ktere budou slouzit pro online konfiguratory a online VR prezentace danych modelu, proste si karu nakonfugurujete doma na gauci, projizdku si rezervujete v nejblizsim saloonu znacky :-)
sem zvedav na tu selekci prodejcu, jak budou vejskat ti co je vyskrtnou z ofiko site >:D
Zalezi na tom, na zaklade ceho, jakych parametru, se zakaznik o koupi auta rozhoduje. Vzhledem k temer totalnimu zlikvidovani motoru (emise), kdy zakaznikum nevadi napr. trivalcove nesmysly, start/stopy, elektronesmysly atd., se zakaznici stale vice rozhoduji ne na zaklade jizdnich vlastnosi, ale na zaklade IT vychytavek. Je to soucasny trend. Pak uz neni nutne auta v relu otestovat, ale lze ho vybrat jen ve virtualnim prostredi.
Jako hlavni efekt tohoto tlaceneho trendu je zvyseni zisu VW - alespon do te doby, nez ostatni automobilky udelaji to same.
Podla coho vyberaju ludia auta? Predsa podla toho, ci ich to auto oslovi - dizajn, pocity v interiery, ci splna nejake dalsie poziadavky - potreba prepravovat kocik, potreba lahsieho nastupovania, potreba vyssieho podvozku a dalsich inych pre niekoho podstatnych parametrov. A nasledne az potom byva jazda . Zbytocne ti je testovat nieco, co nesplna tvoje poziadavky nemyslis?
R3 mi nevadi, lebo som ho siel realne vyskusat a kaslal som na predsudky a stupidne kecy od "odbornikov". Urobil som dobre.
S&S pokial je spraveny dobre je uzitocna vec (VW doteraz nepochopil ako ma fungovat). Za "elektronesmysly" som ochotny priplatit, lebo maju zvysit komfort a pokial je velka cast auta ovladana cez disp, tak tiez ma bude viac trapit odozva systemu ako to, ci ma nejaky valec viac alebo menej, pokial rozdiel v dynamike nie je ziaden.
Takze virtualnu prezentaciu by som nazaciatok ocenil - ovela lepsie ako casto nic neukazujuci konfigurator. Az nasledne si ist auto osahat - ale to pisu aj v clanku.
To by mě zajímalo, jak aplikují slevy do toho konfigurátoru, když už dnes je skoro každý prodejce (vyjma Dacie) schopen dát slevu minim. 10%. A co fleet, kterej operuje také s diametrálně odlišnými cenami, potažmo prodeji. Nevím, jestli se jim to z hlediska přímého prodeje vyplatí, ale z hlediska marketingu je dobře udělaný a graficky stylizovaný konfigurátor parádní páka pro potenciálního klienta...
Kupovat auto přes internet je samozřejmě neuvěřitelná pitomost. Jistě je internet vynikající
při předběžném zjišťování a porovnávání technických údajů, výbavy a ceníkových cen, ale NIKDY to nemůže nahradit osobní kontakt s vozem, s prodejcem (i kvůli usmlouvání lepší ceny) a samozřejmě pořádné zkušební jízdy! Pokud něco takového VW skutečně chystá, jen to dokládá současný úpadek automobilového světa! 8-s8-s8-s:no:
Omyl, už dnes sme na polceste k internetovému predaju, keď 90% výberu uskutočníš spoza počítača (konfiguruješ si auto, čítaš testy, pozeráš YT videá) a až potom si ideš vybrané auto pozrieť naživo. A keď si uvedomíš, že aj tak vo väčšine prípadov neuvidíš na salóne to auto, ktoré si si vybral/nakonfiguroval (vybral si si povedzme BMW 340i v M pakete, ale predajca má ako predvádzačky len 318d a 320d v Elegance, to sú úplne odlišné autá a zvezenie s 318d Ti nič nepovie o tom, ako bude jazdiť 340i) , tak vlastne i teraz kupuješ auto naslepo. A napokon sa v článku nepíše, že sa zbúrajú všetky autosalóny, len sa zredukujú a zostanú len tie, kde si pre to auto fyzicky pôjdeš.
V online prodeji nevidím problém. Sám jsem v srpnu kupoval auto, které jsem vlastně viděl až při předání. Veškerá komunikace s prodejcem, který nabídl nejlepší poměr cena/výkon, probíhala emailem. Ale je pravda, že jsem přesně věděl co chci, resp. na co mi vychází rozpočet (třeba jsem si nemohl vybírat motor ani výbavu, což bylo dáno v rámci cenové akce).
Súhlas. Tiež som jedno auto kupoval bez testovacej jazdy, proste som presne vedel, čo chcem (naviac konkrétny model predajca ani nemal ako predvádzačku, čo je obvyklý problém, ak nechceš najkupovanejšie modely typu 2,0TDI). Ale samozrejme staticky som si ho vopred ohmatal.
Na druhej strane vidieť prvý raz auto (myslím model ako taký, nie konkrétnu špecifikáciu) až pri odovzdaní si stále neviem predstaviť. Ani x napozeraných YT videí a znalosť konfigurátora naspamäť človeka nepripravia úplne na realitu, povedzme že mi bude stredový panel tlačiť do kolena a bude mi to neuveriteľne vadiť alebo že pri mojej výške sa budem hlavou dotýkať stropu.
Takže žiadna revolúcia, ale predpokladám postupný presun zo salónov na net, teda gro výberu cez internet a potom už len cielená návšteva salónu za konkrétnym autom.
u všech automobilek slušné konfigurátory a daleko méně salónů, ale skutečně velkých s nějakou slušnou nabídkou předváděcích verzí, na co je mi padesát pidi salónů po republice, když u každého najdu daný model s jednou a tou samou motorizací a se stejným typem převodovky a ve výsledku v celé ČR není kombinace model/motor/převodovka kterou si chci projet. Raději jeden supersalón s deseti kombinacemi model/motor/převodovka a vymakané konfigurátory na webu. Nakonec už nejednou se mi stalo, že na projetí modelu který mě zajímal jsem se musel stavět ve Vídni nebo v Mnichově, protože tam skutečně ve velkých autohausech mají téměř jakoukoliv kombinaci na projetí. Něco jiného je servisní síť, ta ať klidně zůstane tak jak je.
Ve Španělsku započal velmi úspěšný projekt on-line prodeje vozů, kdy prodejce je spojen přes tablet s kupujícím a ten vidí okamžitou nabídku, Výsledná čísla jsou ohromující. Digitalizace je hlavní prioritou koncernu spolu se zaváděním autonomního řízení vozů a nespalovacích motorů.
Já když jdu kupovat auto, tak vím co chci. Takže prodejce nepotebuji.
Ale zase vím, že existují lidé, kteří jdou kupovat auto a ani neví, jak toauto vypadá, jak vypadá Rapid nebo Superb.
V prodejně Škody jsem viděl rodinu jak šla kupovat auto, táta, děda a syn. Prodejce zrovna neměl v showroomu Rapida a to byl malér, těžko jim vysvětloval jak to auto vypadá.
Taky jsem viděl muže, jak kupoval Superba. Bylo to stejné, jako kdyby ty prachy měla moje manželka a šla kupovat Škodovku. Asi by oběma prodejce prodal to stejné.